Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:46

Knappe Fancy, ziet er goed uit Shark.

Stoer zeg Remke, staat ook nog op mijn lijstje .. wij hebben alleen geen balken :+

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:38

Dankjewel moniek! Ben ook heel blij met hoe ze er nu uit gaat zien. Twijfelde heel erg of ik wel weer moest verhuizen , maar als ik nu naar me paard kijk dan heb ik zeker de juiste keuze gemaakt :D

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:51

Goed dat je de reden nu kent Vibabu! [***] heeft soms ook een dikke knie, wss ook van tegen zn staldeur te kappen... hij mankt er gelukkig niet op!

Mooie foto's Moniek, je ziet hem idd beetje opgekropt vd spanning :)

Leuke foto's van Fancy en Adje!!

Gisteren zijn we dus op verplaatsing gaan rijden voor het eerst in 7 maand weer :oo
Beetje druk op de camion, er was enorm veel wind!
Tijdens het rijden nog beetje afgesloten van mij maar komt terug allemaal goed als we het weer een paar keer gedaan hebben :) vind dat hij zich ondanks de hevige wind heel goed gedragen heeft en opt einde kwam hij der toch goed door!!
Heb een still uit mn filmpje, hij heeft niet de het van het gangen om te strekken maar zo blij over zn manier waarop hij het doet en tegenwoordig ook heel regelmatig dus ben ik heel blij om :D

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:06

Super dat jullie weer op pad zijn geweest, het waaide enorm gister. Ziet er goed uit de foto :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:55

Brr zou zelf nooit onderweg gaan met zoveel wind en de trailer. Met de vrachtwagen durf ik wel wat meer, maar als t niet per se hoeft zou ik niet weg gaan. Maar zal in België misschien wel minder wind zijn geweest!

Mooie foto's allemaal, de paarden zien er super uit

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:11

Was echt heel veel wind, tegen het stormachtige aan, maar als ik iets gedacht heb, moet dat gebeuren 8)7 [***] vond het leuk om eens weg te zijn, hij sprong van ver op de camion :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:17

Mag ik mij hier ook melden :o

Ik ben sinds gisteren officieel eigenaresse van een Krack C nakomeling merrie :) :D

Naast deze merrie heb ik nog een 8 jarige merrie van Ferro, 18 jarige merrie van Gabor en een 8 jarige NMPR als mascotte.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:45

Hey Steffii, welkom!
Proficiat!
En heb je ook een foto, hoe oud is ze? :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:04

Hee SteffiiY welkom! Grappig je hier ook te treffen :)

Ik lees alles mee hoor, dames, alleen zit ik vaak op mijn telefoon en vind ik dan antwoorden zo irritant }:0

Hier heb ik afgelopen weekend mn eerste BB spring wedstrijdje gereden. Het ging heel goed, 2 balkjes maar geen twijfel, en daar ging het om :D
Afbeelding

Nu volgende week (hopelijk) mn 2 laatste wedstrijden in 't M1 en dan dat weekend onze eerste B SGW. Je moet jezelf maar bezig houden!

Grappig detail trouwens wel, toen ik met de pacoursbouwer stond te ouwehoeren, en ik zei dat mijn paard van Krack C was, dat ie me al succes wenste :') Blijkbaar moesten de hengsten vroeger in hun aanleg test ook basis springen, en brak Krackie net niet z'n nek daar := Maar z'n gangen waren zo goed dat ze hem toch maar doorlieten. Ook Flemmingh als opa was de pacoursbouwer niet van onder de indruk, want die scheen ook niet zo makkelijk te zijn geweest met springen :+

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:46

Ziet er goes uit qleke en elise !!

Haha die van jou springt ook al zo huge ! :P

Welkom steffiy. Ben benieuwd naar een foto jaa :D

Zo ik ga vanaaf weer ff dresuur rijden voor mijn BB wedstrijdje

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:14

Het is alleen zijn voorbeen techniek hoor ;) Achter laat ie hangen waardoor hij voor wel zo ruim moet springen om geen balken te raken :+

Iets met dressuurbloed toch? :=

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:19

Haha jaa truee ! Herkenbaar :p

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:34

Welkom SteffiiY, ben benieuwd naar foto's! :D

Mooie foto's trouwens allemaal! *\o/* Kwam een hoop voorbij ineens :+

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:35

WoW even niet kijken hier en het staat helemaal vol met toffe foto's! Leuk hoor, iedereen goed bezig!!

Behalve ik.. :\ mijn angst is ineens weer volledig terug, grrr zo stom! Bedenk van te voren wat mijn doel is voor die dag maar zodra ik erop zit verstrak ik helemaal en gebeurt er niks |( af en toe vraag ik mij af of het überhaupt ooit nog wat wordt #)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:37

:(:) Komt het door het vallen van laatst?

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:06

Denk het.. voelde me niet zo bang toen, maar ineens na 2 dagen was het er! Stom ook hoe zoiets werkt. Tis niet even 'uit' te zetten ofzo..

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:12

Haha Elise dat wist ik niet van Krack! Grappig :)

Oei Jeska.. Niet opgeven hoor, ik heb ook al diep gezeten met mn angst, je geraakt er altijd uit, langzaam maar zeker!! Desnoods telkens longeren alvorens rijden? Dan kan je direct eraan rijden en moet je niet twijfelen. Kop op hé!! :(:) weet dat dat zo erg aanvoelt op dit moment... kleine stapjes nemen en goede begeleiding, meer kan je niet doen.. niet jezelf gek maken he, je kan het!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:22

Welkom Steffiy .

Jeska Pff klinkt heftig , ik herken het zeker weten .. na mijn val van Haydn 2 jaar geleden was ik ook echt bang geworden .. voel nog steeds af en toe kriebels voor ik opstap . Doe alsjeblieft voorzichtig en forceer niks ! Angst is angst ..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:23

Super gaaf Elise dat jullie hebben gesprongen .. ik denk dat Hudson dat ook super zou vinden .

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:56

Welkom steffiy! Ben erg benieuwd naar je krack!

Ik kan je helemaal begrijpen jeska, ik heb in precies her zelfde pakket gezeten met fancy. Wilde alleen niet toegeven dat ik toch wel spanning had als ik er weer op moest. Maar na 2 jaar gaan we nu eindelijk vooruit! De aanhouder wint , vooral niks forceren en alles op je eigen tempo.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:58

Argh! Mag ik effe klagen?

Ik word af en toe zo gek van mjjn paarden! Vorige paard wat ik had was zwaar neurotisch.. echt niet lollig meer.helemaal getikt zeg maar.

Tos die ik nu heb, vertoond ook steeds netveuzer gedrag. Op zich geef ik daat niet veel om. Maar ze eet altijd super langzaam. En nu valt ze dus enorm snel weer af omdat ze heel de dag loopt ze zenuwen. Stomme is dat alles wat je doet niet goed lijkt.

Opties die ik al bekeken heb:

Overdag buiten en de nacht binnen
Dan kan ik haar daar bijvoeren.
Vanaf 5 uur in de nacht begint ze heel de boel te verbouwen.
Dus verbrand 10x meer dan dat ze binnenkrijgt.

Optie 2 apartzetten dag en nacht buiten. Dan blijft ze heen en weer lopen langs de draad. Ze eet dan uiteindelijk wel haar voer op over die 24 uur.

Optie 3 overdag samen op de wei in de nacht op een apart stuk. Staat dan wat langs de draad te gapen en vreten ho maar..

Afgelopen 2 weken is ze alweer 50 kg afgevallen waar ik heel de winter hard voor heb moeten voeren.. :(

Iemand tips of ideeën?
Paard krijgt nu onbeperkt hooi. Wat ze dus niet vreet. Een grote bak bietenpulp en seniorespriores. En 1 kg merriebrok. Maar ja.. ze moet dus apart staan omfat ze echt tergend langzaam eet.. anders kon ik haar een uurtje apart zetten om alles op te eten en dan weer terug
. Maar dat is dus geen optie omdat ze zo langzaam eet. Ze doet gewoon een hele nacht over haar portie.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:36

Thnx allemaal, komt ook wel goed hoop ik maar het ging zo goed en dan *bam!* alle spanning weer terug..!! Balen..

Hm Keshia lastig. Wij hebben hier op stal ook een die senior priores krijgt maar die vind het niet zo lekker, die van jou wel? Is het niet een idee om haar naast de brok iets van olierijke slobber te geven (heb ik ook ooit moeten voeren, geloof dat dat van havens was) icm magnesium voor de rust in dr koppie en luzerne? Dat eet ze dan misschien sneller? En kun je haar niet met 1 ander paard zetten ipv een hele groep? (Geen idee bij hoeveel ze er nu staat hoor!) misschien voelt ze zich niet helemaal veilig in de groep? lastig altijd die langzame/moeilijke eters!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:46

Thanks voor alle welkoms :D! Ik ken jullie namen nog niet maar die leer ik snel genoeg :D

Dit is haar, 2 maanden oud en valk kleurig :) Als iemand nog een leuke naam weet? Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:07

Wat een plaatje Steffiy.. moet het met een M ?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:36

Zo die is apart! <3