Nakomelingen van charmeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 22:37

salitka schreef:
Charmeur is 1.78m dus niet echt een klein hengstje maar volgens mij fokt hij wel verkleinend

Niet volgens kwpn index. Daar vergroot hij licht. Maar kan zijn dat hij strooit en dat er dus kleintjes en grotere komen maar dat zou ik niet durven te zeggen. Iig gemiddeld vergroot hij. Ze nemen ook genetisch profiel van hun moeder mee dus tja durf er niks over te zeggen daarvoor ken ik de exacte cijfers niet die zo'n uitspraak van mijn kant rechtvaardigen.

Zirano

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:09

Gently charmeur x Ro-Lex 16 maanden geleden 166 nu 176

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 05:59

Nou ik weet het ook niet hoor overzee2, maar ik zie erg veel kleintjes voorbij komen, op die van van Zirano na natuurlijk

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 07:32

Klopt Salitka ik ook! Maar als ik de index van charmeur goed heb gelezen en hij dus licht vergroot betekent het dus of dat wij net alle kleintjes kennen of dat hij groot en klein door elkaar vererft. Of natuurlijk dat er in de lijn van moeder kleine paarden in de genenpool zitten die i.c.m. Charmeur tot uitdrukking komt. Geen idde welke het is en of ik op het juiste spoor zit hiermee.
Ik heb ook een kleine charmeur uit een merrie van 1:68 die in haar lijn ook groot fokt. Maar dat is slechts een merrie...... .

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:15

Ik heb er 1 uit een merrie van 1.64...Hij zit nu zelf op 168..vind het een nette maat. Ken nog enkele charmeurs en deze zitten toch zeker rond de 1.70 / 1.72

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:36

die van mij is ook niet echt een grote denk dat ze rond de 160 is, maar dat was te verwachten moeder is ook maar 160

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:33

Moeder van mijne is rond de 1.61 m, en mijn Charmeurtje nu rond de 1.64, maar hij is nog 3 en volop aan het groeien dus dat wordt vast nog wel wat !

Houston (Charmeur x Caritas) hebben we vorige week weggebracht om te leren, dus ik ben benieuwd hoe hij het oppakt. Kan niet wachten om er zelf mee te beginnen :o

Foto van vorige week:
Afbeelding

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:29

oehh ook alweer zo een knappert

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:12

Oh hoop dat die dan nog wat groeit. Ik ben zelf 1m75 dus graag toch dat ie 1m64 haalt! :-)
Hij wordt volgende week 2 en meet iets van 1m58

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:40

steflyn schreef:
Oh hoop dat die dan nog wat groeit. Ik ben zelf 1m75 dus graag toch dat ie 1m64 haalt! :-)
Hij wordt volgende week 2 en meet iets van 1m58

Gaat vast wel lukken, hij is nog heel jong ja !

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:46

Komt wel goed Stephlyn! Heb zo de indruk dat er een hoop laatbloeiers bij zijn! Mijne wordt 2 op 31 juli en is ook echt nog puppy hoor, en in volle groei. :j

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 10:27

Ik heb ook een laatbloeier. Ze was in maart 161.5 maar heb sterk de indruk dat er meer cm bij zitten nu. Ook qua body is er veel meer groei en ontwikkeling. Het is ook griezig wat ik er aan eten probeer in te stoppen op een dag. Moeder was net zo toen ze jong was had ik ook moeite om haar vol te krijgen en te houden. Daarnaast ook heel kieskeurig met eten. Gelukkig begint ze nu te groeien maar er gaat aardig wat in om dit voor elkaar te krijgen. Heb drie keer mest onderzoek gedaan en ook tandarts gehad om die dingen uit te sluiten maar zoals gezegd moeder had hetzelfde.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:15

Hier is ze nog een keertje : Noubs

Afbeelding

Afbeelding

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:26

Afbeelding

*\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:35

Komen weer knappe charmeurs voorbij( alhoewel ik nog geen lelijke ben tegengekomen).

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:57

Hoi, lang niet een update geplaatst. Onze charmeur gaat goed, we doen rustig aan, hij is nu redelijk B klaar.
Hij heeft nog wel moeite met de balans in de draf (stap en galop gaat zeer goed), is dat bij jullie charmeurs ook een dingetje wat er niet vanzelf inzit?

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:23

Ja die van mij precies het zelfde Totje5mei

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:51

Hey iedereen,

Wij zijn vrijdag mijn 2jarig charmeurtje (Charmeur x Donnerschlag) gaan halen! Het laden was een gigantische flop! Een 2 jaartje die recht uit de opfok komt op een vrachtwagen laden is toch een heel avontuur!

Jammer genoeg heeft hij er 2 snijwonden op zijn achterbenen aan overgehouden. 1 op de binnenkant van de kogel en 1 op de hoefbal. Meteen bij de DA geweest om ontstekingsremmers en pijnstillers en goed in het oog houden.

De verzorging er van is ook best een heel avontuur aangezien dit kleintje enkel en alleen nog maar de weides gezien heeft :) Sterk karaktertje maar heel veel respect naar mensen toe en heel wijs. Kan enorm tegen strubbelen maar wanneer hij door heeft wat de bedoeling is, is ie er gauw mee weg.

Momenteel is hij nog best klein 1m58 en ik hoop dat ie toch de 1m65 haalt hoor! Heeft best een heel speciale kleur wat op foto niet meteen zichtbaar is; hij heeft een hele donkere koffievosse kleur met heel rode/vosgekleurde manen. (deze week komt er een scherpere foto) Verder 3 heel goede basisgangen, loopt lekker door het lijf met goede stuwing van het achterbeen.

Hier alvast een foto!

Afbeelding

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:17

Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij!

Die van mij was na 3 jaar opfok ook niet in de vrachtwagen te krijgen. Die moesten we er ook intakelen.

Wie gaat er met zijn Charmeurtje naar de keuring dit jaar of is er al geweest? Wij gaan de gok wagen al staat ze nog behoorlijk in haar blote kont. Ze is erg schraal, we voeren flink bij en gevne ook subli omega 369. Kan nu eindelijk groei zien maar zijn sinds januari al bezig (mest is onderzocht en bloed ook). We wachten af, maar ze is al 4 en wil haar nu laten keuren hoewel ze door haar bloedvoering wellicht nog niet helemaal klaar is.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:32

De punten die jij opnoem Overzee, zijn voor mij de rede om nog niet naar de keuring te gaan.
Idd bloot, schraal, ondanks aardig wat voer en supplement voor de spieropbouw, gaat het vrij langzaam.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:12

Onze Charmeur merrie is nu 4 en er is nog geen moment geweest dat je haar ribben niet kon zien.
Ik ga er niet mee naar de keuring. Ze mist nog heel veel vlees en spieren.
Ze loopt nu in een volle weide en heeft gedwongen rust. Het zadel dat in oktober nog redelijk paste lag echt helemaal verkeerd.
Na het passen van tig zadels was er eentje die goed lag, maar die was iets te klein voor de ruiter.
In overleg met de zadelpasser hebben we de gok genomen om hetzelfde zadel te laten maken maar dan een maat groter.
Nog 7 weken en dan is het klaar *\o/*
En dan mag ze weer aan het werk. Nu gewoon lekker genieten van de weide en haar vriendinnen en een paar keer per week in de molen.
Ik verwacht dat ze pas volgend jaar uitgebracht gaat worden.
Komt me goed uit, want we hebben nog twee vierjarigen die voor het eerst op wedstrijd gaan dit jaar.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:11

Sjarett, Mocht het nu helemaal niet lukken bij Country mill hebben ze een lease systeem.Heb je altijd een passend zadel voor 300 euro per jaar ongeveer. Netzolang totdat pupje uitgegroeid is. Gently is ook een tijd mager geweest en dat hebben wij opgelost met luzerne en slobber. Voor de spieren prefit van synovium.
Gently gaat we meedoen met de Pavo cup

wiranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:35

Onze charmeur is toch echt pittig groot, terwijl zijn mama niet al te groot fokt (toch sjarret).
Hij meet nu 1.73 en ik vind dat het daar wel bij mag blijven. Mij groot zat.

Hij loopt inmiddels aan de longe en doet dat erg braaf. Helemaal geen rare dingen en pakt alles gewoon leuk op. Denkt er even over na en de 2e keer doet hij het alsof het gesneden koek is. Dat is wel echt leuk. Volgende week willen we proberen erop te gaan. We zullen zien.

Maar hij is net als bij jullie redelijk kaal en schraal. Vooral veel benen en lijf, weinig spieren en body nog. Maar goed hij is 3 dat komt vast nog wel.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:07

Die van mij is echt al heel ontwikkeld. Ik herken dat schrale etc helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:01

Ik ook niet :o En dat kleine ook niet :D
Mijn 2 jarige is de afgelopen 2 maanden flink gegroeid
Ze staat in het gras en is eerder wat te rond dan te dun