Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:10

Hudson had 2 dikkere achterbenen vanmorgen, ik verwacht dat het van teveel eten icm te weinig beweging is gekomen.. hij heeft deze week wat rustig aan mogen doen ivm zn harde werk de afgelopen weken..
Heb wel gewoon gelest daarna waren ze weer normaal.. heb ze wel even in de klei gezet. Morgen gaat Mn bijrijdster rijden en verwacht dat ze weer dun zijn dan .

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:59

Altijd even schrikken als ze weer wat dikke benen hebben , maar het zou inderdaad zomaar kunnen. Hopen dat het morgen weer over is!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:09

Oh jeetje wat een pech Keshia!

Hoe ging het nu met huds Moniek? Benen al minder dik? Gina had het laatst ook een beetje, misschien door het belachelijke temperatuurverschil, zal vast stress bezorgen aan het gras (dus meer fructaan).

Ik ga nooit meer zeggen dat het goed gaat, gisteren weer zand gehapt! Met vier benen omhoog en daarna opzij vliegen zat ik niet uit helaas. Ik heb toen ik op de grond lag heel boos geroepen 'k*tknol ik zet je op marktplaats'.. vandaag was ze super super braaf :')

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:22

Ooooh dat meeeeen je! Ik roep dat soort dingen ook geregeld.. nu probeer ik het de laatste tijd netjes te houden en zeg ik alleen maar: ooooh tut! Haha

Eerder kwam er ook van alles voorbij als marktplaats, slager, frikandellen, of ik pak een zweep en stuur je de hele bak rond.. kleine kanttekening, dit paard gaat enkel weg met de pootjes omhoog, en niet via de slager en dus ook niet in de frikandellen. En als ik een zweep vastpak terwijl ik erop zit, dan laat ze mij de hele bak zien ipv andersom! Hoop grootspraak dus :')

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:53

Hahaha ach moet ook kunnen toch op het moment suprème :)) ze snappen het toch niet O:)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:06

Ohjee, niet heel erg bezeerd hoop ik Jeska ?
Hahaha ik heb die uitspraken (nog) niet nodig gehad bij Hudsefluts :')

Hij had weer mooie dunne benen gelukkig _/-\o_

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:02

:') jeska ,je moet ook nooit te hard zeggen dat het zo goed gaat hè. Maar hopelijk niet heel erg bezeerd?

Fancy krijgt ook regelmatig zulke leuke waarschuwingen hoor haha! Vooral dat als ze zo door gaat ik haar in de salagna (lasagna) doe :')

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:16

Haha! Nee niet erg bezeerd gelukkig

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:51

Gelukkig maar!
Zal je altijd zien haha

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:19

Hahah jaa zulke uitspraken heb ik ook al wel is gehad maar niet bij adje :)

Gelukkig zij de benen gewoon dun moniek.

En gelukkig heb jij je niet erg pijn gedaan jeska :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:46

Haha ik durf zoiets niet te zeggen Jeska, als ie de dag erna dood ligt vergeef ik het mezelf nooit :') en eigenlijk is [***] wel heel flink.. Vorig jaar toen ik eraf viel, lag ik strijk van het lachen :D de stiekemerd! Kan er echt niet boos op zijn :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:21

Zulke dingen heb ik ook wel eens gezegd :') toevallig zaterdag toen ik meefietste met een buitenritje voor mama. Paard liep te ruiken, er was iemand in het dorp aan het bbqen, en zei toen jaaaa beter blijf je braaf... want hier staat de bbq aan :D

Vandaag met vosje naar de kliniek geweest. Mensen die daar waren waren wel van haar gecharmeerd. Ze was op dat moment ook nog erg braaf. De rontgenkamer in was alleen minder geslaagd en klom ze tegen de muren op. Toen maar even een tranqalizer er in :') maar zelfs toen bleef het nog een uitdaging. Uiteindelijke conclusie: een kneuzing in de hoef maar verder op de foto helemaal perfect. Met een week zouden we er weer op moeten kunnen en anders met 2 week 100% goed.
De sedatie was wel grappig. Hoefsmid had het ijzer er af gehaald om te zien of er daar in zat. Kreng beet hem heel snel in zn kont en vervolgens snel kop in de lucht omdat ze bang was een tik te krijgen.
Na de sedatie ijzer er weer onder.... wilde ze ook bijten maar voordat ze beet had ze door dat ze dat niet snel kon doen, dus toen maar niet en terug suffen.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:26

Hahah wat een draaak ! Maar gelukkif valt get verder mee;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:35

Haha wat een boefje vibabu! :') gelukkig valt het allemaal mee!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:49

Vibabu wat een kreng zeg :') idd gelukkig niet te ernstig!!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:56

Oh gelukkig zeg! Dat is een pak van je hart..

Bij ons op stal ook opeens de een na de ander kreupel of onregelmatig. Geen idee waarom! Bij een is het wel duidelijk die heeft zich als een malloot gedragen op de trailer en thuis daarna ook nog het ijzeren hekwerk platgelopen. Dus dat was duidelijk. Maar ook een pony met een dikke pees voor en een dik warm been achter. Geen idee hoe hij daaraan komt..

Mijn paarden gelukkig niks aan de hand, afkloppen! Altijd zo rot als je beesten iets mankeren.. die onzekerheid.

Ik had afgelopen zondag wedstrijd gehad, was zelf echt super tevreden. Ze liep in een rustig tempo, rende niet weg, wijken ging netjes tot de hoefslag. Maar op een of andere manier kon het de jury totaal niet bekoren wat ze zagen. 177 punten. Op de selectie. Dat was dus flink balen.

Nu heb ik zaterdag weer selectie, en heb nog even snel voor donderdagavond een wedstrijd tussendoor gepland. Even de puntjes op de i zetten in de ring, en hopelijk wat vertrouwen kweken.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:54

Bij ons zijn er weinig kreupel eigenlijk. Staan er 2 met een peesblessure waarvan 1 heel stom... ze reed gewoon over het strand en voelt ineens een tik. Prachtig strand.... geen hobbeltjes oid dus geen idee hoe dat zo ineens kan komen.
Die andere van mij struikelde een keer over een polletje gras :') en was stokkreupel. Volgende dag niks meer te zien. Ik kijk het altijd even een paar dagen aan maar als er geen verbetering is ga ik gewoon naar de kliniek. Het is zo lastig om te bepalen wat je nou moet doen. Laat je hem op stal staan of juist naar buiten. Kan het kwaad of is het juist beter.

Wat balen Keshia! stond er nog iets van commentaar bij? misschien dat het nu iets te rustig was?

Succes voor de volgende keer. Ik merk wel dat als je regelmatig start het toch een stuk makkelijker is ofzo.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:23

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:42

Vibabu, mooi dier hoor.. helemaal compleet is ze nu!

Bij ons is er ook nooit iets aan de hand.. daarom dat het me ook zo verbaast. Is de eerste keer in 5 jaar tijd dat er iets is met een paard bij ons op stal. Nooit koliek of kreupele dieren. En nu dus 2 in 1 week van de 25.

Er stond eigenlijk weinig zinnigs bij op het protocol. Enkel 5en en een enkele 5.5 gekregen. Weinig commentaar. Onderaan stond erbij let op rechtgerichtheid. Dat kan ik begrijpen want om haar nu even duidelijk te maken dat ze bij me moet blijven en de buitenteugel aan moet nemen heb ik meer stelling gevraagd. Maar goed. We proberen het donderdag eens met lef te rijden. En vooral ritme te houden ipv te snel of te langzaam. Kijken of dat is hoe het hoort ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:58

Vibabu.. wat ziet ze er top uit zeg !

Zonde Keshia .. soms weet je het toch niet met de jury's :(

Hudson staat op de lijst voor een jonge paarden wedstrijd 30 juni in Velsen zuid .. we gaan er weer voor ;)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:04

Balen van je punten keshia, soms weet je het allemaal niet met die jury's! Succes deze week in elk geval!

Vandaag voor het eerst de travers in stap mee gepakt met rijden! Hij begreep het gelijk, heel apart dat ik het hem zo op de grond heb geleerd en hij het nu gelijk begreep toen ik er op zat. Hoefde maar heel licht mn buitenbeen eraan te leggen en gelijk kwam z'n achterhand door. Super handig! Werkt dus echt deze manier blijkbaar haha

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:35

Ik leer gewoon alles onder het zadel. Ik doe heel veel met mn zit en die kan je niet geven als je er naast loopt dus die zou ik dan heel erg missen.

Thanks moniek en keshia! Ik liet gister het verschil zien aan instructrice maar die vind haar hals erg kaal vergeleken met hoe het er in het echt uit ziet. Dus die moet er nog een beetje bij gedacht worden.
Gekke merrie :D

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:17

Nu hij de oefening beheerst kan ik hem onder het zadel fine tunen met zithulpen, ik rij hem juist volledig met mn zit en gebruik weinig teugelhulp. Dus uiteindelijk mis je er niet zoveel aan :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:30

Jammer keshia van je punten next time better :)

Mooi dat je travers goed gingen :) princes !

Adje gaat ook fijn vandaag weer lekker gereden. Maar dit weer is die wel echt sneller sloom.

Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:30

Afbeelding