Ja ze staat volop in het hoge gras.. is bemest geweest en staat nu zeker 20 cm hoog.. 2.5 hectare voor 3 paarden haha..
Longeren heeft weinig nut bij die van mij.. ze heeft inmiddels teveel conditie.. kan onder het zadel denk ik wel dik 2 uur hard werken met volle power.. Maar goed.. ergens nog dat knopje vinden om terug te kunnen schakelen zou fijn zijn.. haha nu hard trainen om dat erin te krijgen.. Het opbouwend naar voren rijden gaat erg goed.. maar dan terugrijden heb ik soms wel 20 meter voor nodig, om van middendraf terug te komen naar stap bijvoorbeeld.. dat is echt nog een werkpuntje
Voordeel is wel dat ze inmiddels goed aan het been is, en altijd vooruit denkt en wil.. nu nog zien dat we de ontspanning en rust kunnen vinden. Om de balans tussen aanspanning en ontspanning te vinden.. maar dat is makkelijk gezegd
Gisteren weer gelest. Pfoe het was heet! Normaal is het een groepsles, maar waren gisteren maar met z'n tweeën.. dat was dus dubbel zo hard werken. Wel fijne stappen kunnen maken. Conclusie : ik moet strenger zijn, en mijn paard heeft praatjes haha.. ik laat zelf de buitenteugel te snel ontspannen in het terugrijden, waardoor mijn paard denkt dat ze weer moet aantrekken, en daarbij ook haar hoofd omhoog duwt. Gisteren dus gewerkt aan het rondhouden in het schakelen. Paardlief duwt tegen mijn binnenbeen, en hangt dan aan mijn binnenteugel. Sneaky! Daardoor gaat de druk van de buitenteugel af en kan ik niet doorpakken als ze niet terug komt op mijn zit! Dus dat was zweten.. het wijken ging de laatste tijd ook echt helemaal niet goed.. en gisteren dus wel, ze kleeft gewoon te graag aan mijn binnenbeen en hand.. hoop werkpunten mee gekregen, donderdagavond weer lessen en doorpakken. En zondag weer wedstrijd. Zal mij benieuwen!
Wauw remke wat een joekel is het! Hij lijkt alleen wat traag en zwaar, klopt dat?
Jaa gister was het idd erg warm met rijden heel benauwd. Maar mooi dat je nu weet waar het aam ligt kun ke daar mooi mee verder gaan
Verder valt adje kwa groote wel mee is rond 1.70 en idd hij is wat traag liever lui dan moe zeg maaar maar zwaar in de hand is die zeker niet
Theduchess
Geplaatst: 17-05-17 15:13
R_emkee schreef:
Iemand toevallig een setje witte beschermers te koop ?
Yes, ik! Ze heeft ze hier om, zijn voor en achterbeschermers.
Theduchess
Geplaatst: 17-05-17 15:18
Moniek echt mega gaaf dat je gewoon tegen henkie mocht strijden! En Dinja en Emmelie! Ik ben super jaloers, ik zou mega trots zijn op jezelf als ik jou was. 68% is een mega goede score. Ik bedoel kom op zeg 91% is echt niet normaal hoog maar zij rijden op paarden van tonnen, wij niet? Dan is het toch een eer om tegen hun te mogen strijden en dan nog zo een mooi percentage te rijden!
Sorry, ben een beetje inactief geweest...
Even een vraagje, mijn paard staat zonder deken en al mega erg te zweten soms ik stal. Nou had iemand bij mij op stal haar paard geschoren, ik zit bijna te denken het ook te doen. Tuurlijk ze zit al in haar zomervacht, maar hij is wel dikker dan bij de andere paarden... ze staat ookal altijd met een vliegendeken om en dan zweet ze nog sneller, vaak is het dan zelfs koud zweet want de deken verkoeld wel maar alsnog blijft ze zweten
Haha ik had ook les gisteravond Keshia dus ik weet hoe je je voelde hahaha! Ik vond het tijdens het rijden nog wel meevallen maar als je dan gaat uitstappen !
Wij gaan nu ineens echt mega goed, na de clinic van Johan. Echt zo blij mee!! Wil zo'n clinic trouwens best voor 'onze krackjes' organiseren, als daar animo voor is? En dan op 1 locatie of bij hem thuis? Ik moet dan trouwens wel 1000% zeker weten wie wel en wie niet willen want last minute afzeggen kan echt niet bij hem. Dan moet je helaas gewoon betalen of een vervanger zoeken..! Logisch ook. Tis wel duur, voor wie prijzen wil weten doe maar even een pb want ik weet niet of hij dat zo openbaar wil hebben.
Ik kom ook binnenvallen ik volg jullie allemaal maar steeds te weinig tijd om te reageren! Zou het super leuk vinden zo'n clinic met alle krackjes! Ik ben dan zeker van de partij
Doe mij maar een pb met een richtprijs, ik zou ook dolgraag willen! Leuk om jullie eens te zien ook!
Een paard scheren puur voor het zweet doe ik niet, zit er echt zoveel haar nog op nu? Mijn paard is zowat kaal, van zichzelf al, en ook die zweet enorm. Mijn inziens alleen maar goed.. mochten ze er echt futloos van worden etc, of echt lang haar hebben, dan zou scheren nog een optie zijn. Maar dat zie ik niet zovaak..
Geef mij ook maar een prijsopgave! Ik weet niet zeker of ik kan met fancy , maar wil sowieso proberen te komen (met of zonder paard) en mocht het lukken natuurlijk met fancy.
Het was vandaag wel extreem warm ineens. Heb ook maar last moment besloten een extra dagje vrij in te lassen , ze had het al zo warm zonder dat ze wat gedaan had gooit wel heel me planning in de war maar dat is dan jammer voor mij haha.
Hudson was onwijs wezen rennen gisteren ik begreep eerst niet waarom, later werd me duidelijk dat zn vriend verplaatst is een paar landjes verderop hij stond dus nat op stal maar goed gisteren mn nieuwe bijrijdster gevonden .. ze reed hem prima werkt bij ons op stal dus echt super blij met deze nieuwe situatie
Qleke
Geplaatst: 18-05-17 12:15
Ocharme Hudson Leuk dat je al iemand gevonden hebt!
Fancy had na haar vrije dag van gister vandaag toch wel wat energie te veel ze begon wat rustig aan de lijn. Maar toen ik eenmaal het touwtje vast maakte moest ze toch wel even laten zien dat ze echt wel kan lopen! Als ze zo nou eens onder het zadel gaat lopen.... *kwijl*
Yesss! Super lesje gereden vandaag! Ze ging zo lekker.. beheerst en toch vol energie en kracht. Woew wat was dat retegaaf!
Klein minpuntje dat voor vertrek mijn paard besloot haar hoofdstel en halster uit te trekken op de trailer er vervolgens van te schrikken en keihard de trailer uit te stormen en daarbij trok ze heel haar hoofdstel aan gort
Dussss dat wordt weer een nieuw hoofdstel haha.. maar dit lesje geeft weer moed! Zal volgende keer eens vragen of iemand foto's wil maken!
Nope.. heb mijn longeerhoofdstel moeten pakken.. de ander heeft een zacht onderlegd kopstuk waar neusriem ed in verwerkt zitten. En dat is finaal door de midden. Dus die kan in zijn geheel de prullenbak in