Nakomelingen van charmeur

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:32

Mijn Charmeur is 2 die mag vanaf april geprokt, maar misschien doe ik het wel volgend najaar voor ze naar een test of IBOP gaat
Mijne is ook vrij smal, staat samen met een even oude Bon Bravour en dat scheelt heel wat in massa. Ik gok dat ze nu zo'n 1.60 is, die BB wel 1.65

Gezondheid nog niks raars over gehoord, mijn eerste fokprodukt van Charmeur is ook PROK

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:40

Wat leuk dat je haar houdt @overzee!
Hebben jullie ook fotos van jullie paarden? Die van mij word in mei ook drie, is nu ook ongeveer 1.61 m.

Hij is nu ongeveer 2.5 maand thuis en is al een stuk breder geworden (iets te dik :o )
Foto'tje (hij lijkt hier wel erg overbouwd) :))
Afbeelding

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 23:11

lisaislisa schreef:
Wat leuk dat je haar houdt @overzee!
Hebben jullie ook fotos van jullie paarden? Die van mij word in mei ook drie, is nu ook ongeveer 1.61 m.

Hij is nu ongeveer 2.5 maand thuis en is al een stuk breder geworden (iets te dik :o )
Foto'tje (hij lijkt hier wel erg overbouwd) :))
[ Afbeelding ]

Super Leuk paard zeg!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:34

Dankje! Ik ben er ook heel blij mee, hij is superlief en echt het paard wat ik zocht :D
Nu nog afwachten hoe hij het onder het zadel gaat doen ..

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:09

Ik ben ook nog steeds blij met die van mij ze is zo braaf nu net onder het zadel ze pakt alles zo makkelijk op

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:33

Hier een foto van die van mij! Zal inderdaad ook wel goed komen met die keuring maar blijft altijd spannend...

Afbeelding

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:29

Figaros is die van jou ook zwart? leuk beestje!

Mijne staat in paspoort en stamboek als zwartbruin, zal dit nog veranderd kunnen worden? :7

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:30

lisaislisa schreef:

Mijne staat in paspoort en stamboek als zwartbruin, zal dit nog veranderd kunnen worden? :7

Die van mij staat op papier ook als zwartbruin! En in de zomer is ze dat ook. Weet je al wanneer je hem laat beleren en waar? Of wil je het zelf doen?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:52

Figaros schreef:
lisaislisa schreef:

Die van mij staat op papier ook als zwartbruin! En in de zomer is ze dat ook. Weet je al wanneer je hem laat beleren en waar? Of wil je het zelf doen?

Oke! Ik heb Houston nog nooit in de zomer gezien, dus dat wordt afwachten dan :P
Ik denk maart/april, ik weet nog niet waar, want er zijn hier veel verschillende stallen die wel goed zijn..
Ik doe het niet zelf, dat lijkt me niet zo verstandig :o

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:39

Oeps, dat gaat hard hier.
Paar dagen niet online geweest en ik moet echt even bijlezen.
Leuk dat het wat drukker is nu. Overzee, wat vind ik het leuk dat je je Charmeurtje gaat houden. De oudste van ons is echt een geweldig paard. Ze loopt maximaal 2 keer per week, en toch iedere keer weer vooruitgang.
Hier een linkje naar rijden van vorige week. https://www.facebook.com/video.php?v=70 ... =2&theater

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 10:22

Sjarett schreef:
Oeps, dat gaat hard hier.
Paar dagen niet online geweest en ik moet echt even bijlezen.
Leuk dat het wat drukker is nu. Overzee, wat vind ik het leuk dat je je Charmeurtje gaat houden. De oudste van ons is echt een geweldig paard. Ze loopt maximaal 2 keer per week, en toch iedere keer weer vooruitgang.
Hier een linkje naar rijden van vorige week. https://www.facebook.com/video.php?v=70 ... =2&theater

Wat gaat dat al ontspannen zeg Sjarett. Echt super leuk om te zien

. Gentle gaat half februari naar Suelza zodat als ze thuis komt ik me alleen kan redden. Verkeersmak, buitenritmak, trailermak en schriktraining. Huidige stal heeft haar super zadelmak gemaakt maar zijn meer dressuurgericht. In goed overleg dit bedacht. Denk dat ik bij Suelza bij het juiste adres ben.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:33

Leuk om te zien dat iedereen actief bezig is met haar charmeur.

Die van mij wordt dit jaar ook 3. Hij is nog wat klein, ongeveer 1.60 nu. Maar heb wel goede hoop dat hij 1.65 wordt.

Wat me opvalt is dat ie heel lief is en erg bezig is met mensen en aandacht. Eind deze maand gaan we hem verplaatsen en wordt ie zadelmak gemaakt en licht doorgereden. Ik denk wel dat daarna de ballen eraf gaan en dat ie nog een zomer mag buiten spelen.

Hier nog een foto van em.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 218&type=1

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:05

Klikoo leuk om te horen! Kan helaas je foto niet zien. Ben wel benieuwd!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:12

Klikooo leuk maar idd de foto krijg ik ook niet geopend

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:53

Klikoo schreef:
Leuk om te zien dat iedereen actief bezig is met haar charmeur.

Die van mij wordt dit jaar ook 3. Hij is nog wat klein, ongeveer 1.60 nu. Maar heb wel goede hoop dat hij 1.65 wordt.

Wat me opvalt is dat ie heel lief is en erg bezig is met mensen en aandacht. Eind deze maand gaan we hem verplaatsen en wordt ie zadelmak gemaakt en licht doorgereden. Ik denk wel dat daarna de ballen eraf gaan en dat ie nog een zomer mag buiten spelen.

Hier nog een foto van em.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 218&type=1

Afbeelding

Leoniieke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:09

Grappig om te lezen dat jullie je ook allemaal een beetje zorgen maken om de kleine hoogte van jullie Charmeurtjes. Die van mij is dus lang niet de enige die met bijna 3 jaar nog aanzienlijk kleiner is als papa en mama. Hayfa meet nog geen 1.60 denk ik en ze is erg smal. Zou het dan toch een beetje in de genen zitten en zullen ze laatbloeiers zijn? Kan me niet voorstellen dat het allemaal van die kleintjes blijven.

Afspraak voor de paardentandarts is gemaakt. Ben erg benieuwd hoe haar gebit er uit ziet! Daarna hoop ik met een hoofdstel aan de gang te kunnen gaan.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:36

Leoniieken90 ik hoop ook zo dat het laatbloeiers zijn, idd dat smalle te samen met het kleine maakt ze bijna pony's dus ik hoop maar dat ze of breder gaat worden of de hoogte nog ingaan. We wachten het maar in spanning af

Leoniieke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:41

Haha jaa klopt salitka! Ik noem haar ook altijd m'n pony!
Heb van alles bedacht waarmee ik haar groei zou kunnen stimuleren, maar meer dan optimale voeding en lekker veel weidegang kon ik niet bedenken.
Vind het moeilijk om gewoon af te wachten, maar zit helaas niets anders op!

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:24

Ik ben ook zo'n Miep ongeduld hahaha, heb haar een poosje pavo muscle build gegeven, gaf wel iets resultaat, maar het grootste resultaat was dat ze erg hyper werd, dus idd gewoon goed voeren en veel weidegang, en domweg afwachten....hoe moeilijk het ook is

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 19:09

Ja wachten doe ik ook maar hoe lang nog. Heb me er nu bij neergelegd dat ze een kleintje blijft (1,62 maar echt een pony koppie). Mocht ze toch nog gaan groeien dan merken we het vanzelf.

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:38

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:12

Leoniieke90 schreef:
Grappig om te lezen dat jullie je ook allemaal een beetje zorgen maken om de kleine hoogte van jullie Charmeurtjes. Die van mij is dus lang niet de enige die met bijna 3 jaar nog aanzienlijk kleiner is als papa en mama. Hayfa meet nog geen 1.60 denk ik en ze is erg smal. Zou het dan toch een beetje in de genen zitten en zullen ze laatbloeiers zijn? Kan me niet voorstellen dat het allemaal van die kleintjes blijven.

Afspraak voor de paardentandarts is gemaakt. Ben erg benieuwd hoe haar gebit er uit ziet! Daarna hoop ik met een hoofdstel aan de gang te kunnen gaan.

Ja inderdaad! Bij de mijne komt de tandarts morgen ook, ben ook erg benieuwd hoe het eruitziet!

cathyenbeau schreef:
Hoi! Wat een knappe paarden komen voorbij
dit is een bijna 3 jarige ruin van hem;
http://i58.tinypic.com/bi5dz5.jpg

Leuk paard! Ook een mooie zwarte <3

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:23

Onze nu 3,5 jarige is toch al wel 1.70 en groeit nog. Niet echt een laatbloeier?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:47

Leukertje joh .
gently is nu ook 3,5 jaar en momenteel 175 en groeit nog

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 19:51