Nakomelingen van Lingh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:50

prachtge foto's allemaal

vooral van lotte
super mooi gemaakt :j

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:57

Roselique schreef:
Ze moet gewoon doen wat ze zelf fijn vind, maar dat vind ik dan.

Ik vind het er in ieder geval super uit zien! :D Ook gaaf dat je gelijk van die goede punten haalt!!

Dank je!! Zit nogsteeds op een roze wolk :D

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:11

Zit echt te balen, 4 weken geleden werd Brillie kreupel. Nou na een week was dat weer over dus weer op gaan bouwen met een singel en bijzet doen we het zadel na 2 keer longeren op is hij weer kreupel. Weer een week gestapt en toen dachten we van hoe kan dat nou. Zijn we gaan onderzoeken word meneer kreupel door het zadel die gewoon niet meer goed ligt.
Nou van Rijs laten komen.. 2 dagen ervoor nog een zadel van een stalgenoot geleend om er in iedergeval weer op te kunnen als ze komen. Ging super goed na een maand onwijs braaf!!! Heeelemaal trots natuurlijk :D
Nou van Rijs gekomen hij kon hem niet meer passend maken dus heb een ander 2e hansje gekregen. Deze week op proef. Ging er vandaag op, bijna mijn eerte vliegles gehad :|
Hij wou vluchten voor het zadel ofzo dus toen ging die toch af! Kom tussen de benen en bokkeeee!
Nu moet ik dus weer een ander zadel, kan ik weer niet rijden :(

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:19

Roselique : Vervelend zeg ! Ik heb hetzelfde probleem. Mijn Linghie was ook ontzettend gegroeid en mn zadel lag binnen een paar weken echt beroerd. Zadelmaker had het erg druk dus heb de afgelopen 3 maand ook alleen maar kunnen longeren..

Vandaag is mn zadelmaker gekomen. En nu is mn nieuwe zadel dus in de maak *\o/*
En kan zaterdag al een leenzadel ophalen wat ik vandaag uitgeprobeerd heb.
Ook die van mij was super braaf na zoveel maanden niet gereden te hebben.
Wel vond ze het raar om zoveel verschilende zadels op te hebben.

Zo ziet ze er op het moment uit.
Begint echt een beetje paard te worden en body te krijgen :)
Afbeelding

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:15

Ach die arme Bril... toch goed dat hij het eerst zo braaf deed.Maar toen..... :+
Moet er stiekum toch wel om lachen omdat het eerruug bekend klinkt }>
Zo ben ik er dus ook al twee keer af gelanceerd,je rijdt lekker en merkt niks op. Ja in die zin dat hij echt gaat sjouwen en dan ineens omhoog idd kop tussen de benen en omhoog,neerkomen en gelijk weer.Tot je ernaast ligt en dan schuld bewust komen kijken of het wel goed gaat met je.. :D :o
En zo ben ik nu alweer bijna 4 maanden verder en lekker aan het longeren.
Ook hier komt het 4e zadel erop en de 25e komt de zadelmaker om het te controleren voor ik erop ga en dan kan ik dus starten met een passend goed zadel voor dat ik ook weer net als jij gaat roselique :+
Zal binnenkort ook weer es wat foto's maken.Laatste zijn van vorig jaar september denk ik.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:19

tarek : die van mij is tot nu teo altijd erg braaf met rijden, maar als ik jullie verhalen zo lees
vrees ik dat mijn linghie ook een keer dat soort grapjes gaat uithalen :Y) toevallig zei mn zadelmaker dat ook vandaag hihi :=

tarek

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:23

Het hoeft natuurlijk niet lotte maar er komen toch wel steeds meer geluiden dat het op zich brave dieren zijn maar ook nogal eens op een bokken kunnen zetten. Kijk de video maar es Lingh kur aken op you tube.
Die papa wil volgens mij ook mooi de kop ff tussen de benen steken :)

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:30

tarek : klopt, maar gezien die van mij ook best wel brutaal word, denk ik dat de kans redelijk aanwezig is hihi :+

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:49

Noujaa Briljant was geen lieverdje toen ik hem net had hoor! Hij ging overal om stijgeren en weet ik het allemaal en het was zo ongeveer levensgevaarlijk om hem te longeren...
Ze zijn pas braaf als ze weten waar ze aan toe zijn en ze hun plek weten denk ik. Dat is met Bril wel teminste :p
Ik heb nog een foto van 20 december:
Afbeelding

Maar Lotte, vind je die van jou niet een beetje aan de dunne kant??
Want volgens mij is die wel een beetje afgevallen.

Net gebeld de zadelmaker kan gelukkig volgende week langskomen, wel lekker vroeg al om half 8 s'morgens :z

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:00

Berlingh K. heet de nakomeling die ik destijds gefokt heb uit mijn Burggraaf merrie. Een superlief dier en erg mak als tweejarige, ik heb haar als tweejarige verkocht ergens naar Limburg en ik heb geen idee hoe ze het doet in de sport, kent iemand haar toevallig?

Afbeelding

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:35

Roselique : klopt helemaal wat je zegt!
Ze heeft afgelopen maanden een hele flinke groeispurt gemaakt en daardoor is ze erg schraal geworden.
Ze heeft tijdens die groeispurt ook niet tot weining gewerkt, dus is ze ook een hoop spieren verloren.
Ze begint nu echt per week te veranderen en is nu volgens mij even gestopt met groeien (mag ook wel :Y) ).

edit : zo zag ze er een paar week geleden nog uit :(:)
Afbeelding

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:59

sonova schreef:
Berlingh K. heet de nakomeling die ik destijds gefokt heb uit mijn Burggraaf merrie. Een superlief dier en erg mak als tweejarige, ik heb haar als tweejarige verkocht ergens naar Limburg en ik heb geen idee hoe ze het doet in de sport, kent iemand haar toevallig?

gewoon even googelen.. ;)

is 2010 voor de keuring geweest, daar staat ook naam & plaats van de toen geregistreerde:
http://www.kwpn.nl/data/events/00011190.xls
Verder gevonden dat het paard in november 2010 nog is uitgebracht in de B dressuur door Janey Kreutz, lid van LR IJsvogel uit Swolgen.

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:04

Hey super,bedankt, ik heb heel wat afgegoogled, echt waar, maar niks gevonden. Hier kom ik vast verder mee. :j

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:33

sonova schreef:
Hey super,bedankt, ik heb heel wat afgegoogled, echt waar, maar niks gevonden. Hier kom ik vast verder mee. :j

Ze heeft ook een hyves account en daar staat een flimpje van een wedstrijd op, is wel leuk om te zien.

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:14

dan wordt het voor mij nu tijd om ook eens eindelijk een hyves account aan te maken ;) , ga direct kijken, dank je.

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:29

Ohh dan ziet hij er alweer een stuk beter uit Lotte!!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:05

Roselique : dankje :) Het is trouwens een zij :Y)

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:07

Ooh hahah sorry :o

annie_way

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:57

Mooi weer betekend nieuwe foto's maken!!!

Dit is in ieder geval mijn trots:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 07:48

Die sjakie heeft het niet slecht gedaan in de winter ;) Is meer paard geworden al lekker wat spieren erop. Ziet er mooi uit anyway.
Ik heb zaterdag voor het eerst er weer op gezeten gelijk maar naar buiten. Eind van de week ga ik weer oppakken.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 08:45

annie_way: ziet er goed zeg!
Mijn lingh gaat ook erg goed op het moment.
Ze is nu eindelijk een beetje gestopt met groeien en begint nu in de breede uittezwaren :D

Hierbij heb ik nog een filmpje van maandag:
Ze was de laaste paar dagen voor mijn gevoel erg tegen mijn hand dus vertrouwde het niet en heb de DA gebelt voor dr tanden. Die is gister geweest en ze had inderdaad heel veel haken en ook 2 wolfstanden logisch dus dat ze af en toe tegen mijn hand was :(:)

het blijf echt iedere keer genieten als ik op dat paard zit :D
Wat geeft ze mij altijd een fijn gevoel echt top +:)+
ben ook super trots op dr.

http://www.youtube.com/watch?v=GRSpfPexhiQ

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:38

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:22

ja ja ook kleine meisjes worden groot; voor de liefhebbers een paar foto's van Coconita (Lingh x Ferro) van vanmiddag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

annie_way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:40

Coconita is ook flink gegroeid!
Wat een plaatje!

annie_way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:44

lotte002 schreef:
annie_way: ziet er goed zeg!
Mijn lingh gaat ook erg goed op het moment.
Ze is nu eindelijk een beetje gestopt met groeien en begint nu in de breede uittezwaren :D

Hierbij heb ik nog een filmpje van maandag:
Ze was de laaste paar dagen voor mijn gevoel erg tegen mijn hand dus vertrouwde het niet en heb de DA gebelt voor dr tanden. Die is gister geweest en ze had inderdaad heel veel haken en ook 2 wolfstanden logisch dus dat ze af en toe tegen mijn hand was :(:)

het blijf echt iedere keer genieten als ik op dat paard zit :D
Wat geeft ze mij altijd een fijn gevoel echt top +:)+
ben ook super trots op dr.

http://www.youtube.com/watch?v=GRSpfPexhiQ

Zo dat van de tandarts zal je dan wel merken met rijden!
Misschien dat ze daarom ook iets schralig is.