al iemand een nakomeling van zurich of canturano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daannn

Re: al iemand een nakomeling van zurich of canturano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:38

wij hebben er nu ook een van hengst Canturano lopen .
zal straks wel even foto's plaatsen

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:25

Vanmorgen om ong. 11 uur is het veulentje van Zürich geboren (merrieveulen) :D
De bevaling is snel gegaan. Ze waren 10 minuten geleden nog wezen kijken.. en toen was er nog niks loos. Weer 10 minuutjes later gingen de kinderen kijken en toen was ze al begonnen met de bevaling.
Het is een groot merrieveulen (was super spannend, vooral omdat het de eerste keer was voor de moeder & omdat ze al 3 weken overtijd was (uitgerekend op 30 maart)). Ze heeft een gebroken bles & lange benen. Zodra ik de foto's heb zal ik ze hier proberen te plaatsen..

Hoe gaat het met de rest hier, nog meer veulentjes geboren??
Groetjes Yvonne :D

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:05

Ben benieuwd naar de foto's, ook al een groot veulen!

Die van mij heeft een heel apart karakter (dat trek ik op de één of andere manier altijd aan) laat geen vreemde mensen in de buurt, heeft mijn vriendin al geslagen omdat ze te dichtbij komt!
Gaat lekker dus, zal ook wel door de merrie komen, heeft apart karakter maar zou nooit slaan!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:21

Ik ben ook benieuwd naar de foto's!

Mijn Zurich jaarling Sasje loopt momenteel lekker 24/7 in het land. Volgende week gaat ze in een grote kudde, en ik haal haar 1 november weer op.

Onze merrie drachtig van de Canturano word ook al mega dik. 16 juni is ze uitgerekend, dus hoop op een levend en gezond veulen. Vorig jaar is het misgegaan bij deze merrie, en heeft ze twee weken voor de uitgerekende datum haar veulen verworpen.
Dus spannende weken komen eraan.

Mijn Bachelor merrie staat momenteel bij de hengstenboer. Als het goed is word ze binnenkort weer geinsimineerd door Zurich.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:02

Haha zo te horen gaat het allemaal goed! :D leuk man gefeliciteerd met de veulens!

Voor de geintreseerden heb ik een filmpje in elkaar geknutselt :D ik heb zelf alles gefiltm en de laatste foto's zelf gemakt :D
http://www.youtube.com/watch?v=aYTOQdkI ... annel_page

Van Canturano komt er ook een aan!En van de rest zoals singapore ect :D

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:10

Heeeehoi

Ik heb hier twee leuke foto's van Endless (v. Zürich) geboren op 19 april..
Afbeelding
Avera (v. Sydney) en Endless (v. Zürich)
Afbeelding
Endless.. (wordt een schimmeltje..)

Groetjes Yvonne..

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 09:49

mooi veulen yvonne!!
en mams mag er natuurlijk ook wezen!
grappig die witte kringen om endless zijn oogjes.voor je het weet is hij een schimmeltje,ging bij dit is sasje ook zo snel.
veel plezier met endless!
hou je ons op de hoogte hoe hij het doet?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 09:55

_likepink_ schreef:
Haha zo te horen gaat het allemaal goed! :D leuk man gefeliciteerd met de veulens!

Voor de geintreseerden heb ik een filmpje in elkaar geknutselt :D ik heb zelf alles gefiltm en de laatste foto's zelf gemakt :D
http://www.youtube.com/watch?v=aYTOQdkI ... annel_page

Van Canturano komt er ook een aan!En van de rest zoals singapore ect :D

mooi filmpje!!
ook leuk dat je foto's van jezelf samen met zurich hebt.
heb je al besloten of je merrie bij zurich gaat?
mijn zus heeft haar merrie nu voor de 2de keer bij zurich gehad,volgende week scannen of ze drachtig is!
lola die drachtig is van canturano moet nog 3 weekjes.....ze krijgt al ietsiepietsie......uier.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:06

Wauw wat een mooi veulen!!
Haha dankje :o
Hmm ik zat gister te twijfelen maar denk dat ik het toch doe,als het mee zit thuis maken we een afspraak voor juli\augustus :D

CdC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:41

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die met Zurich hebben gedekt/ nog gaan dekken dit jaar.

Ik overweeg hem voor mijn eigen merrie en heb een praktische vraag over het dekken.
LVP stables is nogal ver weg, dus ik zou haar graag dichterbij laten dekken. Verzenden kan natuurlijk ook, maar ik zou haar liever bij een hengstenhouder stallen gedurende de dekking.
Is het uberhaupt mogelijk om bij een andere hengstenhouder (welke?) te laten insemineren met Zurich?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:42

Onze merrie is voor de 2e keer drachtig van Zurich. Hoop dat het veulen er binnenkort uitkomt :+.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 15:16

CdC schreef:
Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die met Zurich hebben gedekt/ nog gaan dekken dit jaar.

Ik overweeg hem voor mijn eigen merrie en heb een praktische vraag over het dekken.
LVP stables is nogal ver weg, dus ik zou haar graag dichterbij laten dekken. Verzenden kan natuurlijk ook, maar ik zou haar liever bij een hengstenhouder stallen gedurende de dekking.
Is het uberhaupt mogelijk om bij een andere hengstenhouder (welke?) te laten insemineren met Zurich?

je kunt het sperma laten versturen naar een hengstenhouder of dierenkliniek bij jou in de buurt.
zo hoef je niet ver te reizen met je paard ze kunnen het ook bij jou op de stal bezorgen.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:14

Lola heeft vanmorgen een merrieveulentje(v. Canturano) op de aarde gezet. Naam is nog niet bekend. Het was een zware bevalling, maar het lijkt allemaal goed te zijn gegaan. Veulen staat en heeft ondertussen iets bij mamsie gedronken. Foto's volgen nog!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:19

Wij hebben een zurich veulen. Dit is het tweede Zurich veulen bij die merrie. Dit keer is het ook een merrie geworden :). En zoals je op de fotos kan zien, word het een schimmel ;).

Afbeelding

Afbeelding

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 17:37

wat een schatje!!!
die word al wel heeel snel wit!
ze heeft al helemaal witte haren over haar lichaam.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:41

Jaa ze word denk ik ook gauw wit :). Alle veulens uit deze caritas merrie die schimmel worden worden al vroeg schimmel. We hebben een 3 jarige lopen (zie foto in mijn profiel). Die was als jaarling al bijna wit :+.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:06

Hier ook weer wat foto's van mijn Zürich merrie, ze is geboren op 22 maart en wordt ook al zo snel licht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit kan ze het beste, dus belooft nog wat!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:32

CdC schreef:

Je kunt toch gewoon bij eurocommerce dekken???

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:34

Afbeelding

Zurich x Quattro van vorig jaar. Ben vrijdag bij de opfok wezen kijken en is bijna wit.

Dit jaar 1 canturano veulen

Afbeelding

Canturano x Ramiro
Merrie is weer drachtig van Canturano en heb nog een Lord Z x Gondelier dragend van Canturano

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:37

ik heb dit jaar mijn merrie door canturano laten dekken! ook gebracht toen ze hengstig was, en ik doe iedere dag zelf mn merrie dus was best ff moeilijk der ergens anders achter laten, maar ze hebben top voor der gezorgd en het boeide der niet eens (ze kan nogal over de zeik zijn op de trailer/ander terrein).
dus gewoon brengen naar eurocommerce ;)

ze is trouwens 6 maart uitgerekend volgend jaar :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:41

Dots83@ Wauw!!!!!!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:51

Onze kleine Canturano doet het ook super! Geweldig beestje om te zien. Helaas kan ik hier geen foto's plaatsen.

Mijn Zurich jaarling gaat ook goed, word een super mooi diertje.

Ik heb de merrie dit jaar weer door Zurich laten dekken, merrie is vreselijk ziek geweest, er nog steeds niet helemaal boven op.
Morgen extra scan om te kijken hoe het met de kleine Zurich gaat.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 02:45

dots83 schreef:
Afbeelding

Zurich x Quattro van vorig jaar. Ben vrijdag bij de opfok wezen kijken en is bijna wit.

Dit jaar 1 canturano veulen

Afbeelding

Canturano x Ramiro
Merrie is weer drachtig van Canturano en heb nog een Lord Z x Gondelier dragend van Canturano

Grappig, ik heb ook een Zurich jaarling, en een Canturano veulen van dit jaar. Alleen is mijn merrie dragend nu van Zurich.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:32

IK ben erg benieuwd hoe het nu gaat met de veulens en jaarlingen van Zurich. Mijn Zurich-merrie is inmiddels al een echte grote dame geworden. Ze is nog steeds superlief en heel erg speels.

Hierbij ook een recente foto!
Afbeelding

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:56

Mijn Sasje word ook al een redelijke dame. Ze is superlief in de omgang.
Afbeelding