Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:00

Ok! Hmmm kan dat wel eens even doen idd! :)

Lottiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:27

Zal binnenkort wel eens even goede foto's maken ! Heb er nog wel eentje, maar dat is een beetje een slome foto.
Afbeelding
Wauw, mooie paaardjes Margriet en Ilse. Andere profielen heb ik nog niet bekeken;).

Margriet, die van jou heeft een behoorlijk karakter of niet? Leukk !

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:47

wij hebben ook een nakomeling van Corland
Tordina heet ze een keur merrie
super springen zo hoog als maar moet alleen wat bang
en drukker dus niet door iedere ruiter te rijden
had ze al toen we haar kochten bang geworden ergens van.
mijn zus heeft ook dressuur met haar gereden Z1
maar was heel gespannen op concours dus daar is ze mee gestopt
nu fokken we veulens bij haar afgelopen jaar had ze een veulen van volgens mij veneur
een super mooi diertje
heel luxe

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:57

ik heb gister mijn corlandje weer voor het eerst sinds 4 weken weer gereden :D

opstappen en weg rijden, en dat voor een 3-jarige ^^
ze was wel wat pittiger dan normaal maar verder niks doen, niet boeken of iets dergelijks niet er vandoor vliegen :D
en ze liep verder ook nog eens super :7

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:31

Lottiej: leuk paard :D ben benieuwd naar betere foto;s
dieketje: Okay, ook een foto?
Die van mij kan ook erg druk zijn, meer drammerig.
Justsaar: fijn he :D Dan kan je ook zo trots zijn :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:40

Vandaag weer gesprongen.. :D Van de week was ze een en al drama.. wilde niet meewerken.. en vandaag alleen een stop op 1 omdat ze de aandacht er nog niet bij had.. en helaas 3 balken.. maar ze ging heel hard.. en daardoor werd ze te vlak.. maar verder sprong ze super braaf.. :) Dus ben wel tevreden.. Want rondkomen is beter dan uitgebeld worden ;) haha!

Justsaar: fijn hé :D Ik vind mijne ook zo'n schatje patatje :D haha.. wel druk maar niet gemeen..

Dieketje: idd foto? :D klinkt als een leuk paard

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:18

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:22

ladyzwiers @ ziet er goed uit zeg! Ik zou willen dat mijn paardje eens een heel uur ontspannen en nagevelijk liep, zodat ik foto's kan maken. Hij loopt trouwens de laatste maanden wel steeds beter. Hij ontspant zo en is op 2 pinken te rijden. Ook nog lekker in de sneeuw gereden buiten, dat kan nu lekker, want het niet geluisterd naar de hoefsmid en lekker de ijzers eronder weg laten halen. Heerlijk!

minnie_muis @ weetje, wij hebben allebei een Corland x Wisconsin. Grappig eigenlijk. Vind zelf dat Wisconsin helemaal niet mega veel voorkomt (in ieder geval niet wat ik hoor, al heb ik wel gehoord dat het een goede hengst is!) Hoe is de jouwe in omgang? De mijne is echt BOM-proof en mega cool in z'n hoofd. ook nooit te veel doen... alles heel rustig en makkelijk.

Ik werk op een sportstal en daar staat een Corland x Animo, maar dat is een druk paard! Die stapt zo'n beetje even hard als mijn paard draaft! En dat beestje is echt een drukte maker en erg moeilijk in omgang. Hmm.. ben benieuwd hoe de andere zijn in omgang.

Lottiej @ leuk paardje! Ook een schimmel (hihi.. heb ik ook al!) maar ziet er leuk uit. Rij je er ook wedstrijd mee? ziet er zo uit op de profielfoto's. En zo ja, wat dan? Ik rijd B-dressuur, maar zonder succes. Op concour wordt het BOM-proofe relaxte paardje helemaal gek en bokkerig! Zo opgewonden zijn wij dan allebei! Dus nog flink oefenen!!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:17

@ lotte, een kennis van mij rijdt een corland × weet ik even niet zo snel en dat is ook zo'n drukte makertje.

al een keer aan het buitenland verkocht maar weer terug gekomen omdat ze er niet mee over weg konden.

terwijl die van mij ook zo ontzettend cool in de kop is :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:02

Lotte: die van mij is in omgang een echte knuffel maar onder het zadel zit er genoeg actie in.. Met name met springen kan ze erg voorwaarts worden.. ;) Gelukkig niet vervelend..

Verder op wedstrijden kan ze wel gespannen zijn, maar gedraagt ze zich vaak wel.. Oké een bokkesprongetje zit er soms in.. Maar niet vaak.. haha.. gewoon vergelijkbaar met ieder ander paard ;) haha..

De kinderen die komen kijken op de club zijn ook weg van haar.. willen haar altijd poetsen en vast houden.. haha.. Omdat ze gewoon altijd nieuwsgierig is.. En dat vinden die kids daar wel leuk.. Dus qua omgang is mijn Corland x Goodtimes een schatje!!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:37

Wij hebben een Wisconsin merrie gehad waar we mee fokten maar verder hoor je idd weinig van Wisconsin! Weet toevallig dat Nirvana van Annet Willems een Concorde x Wisconsin is...

Heb zondag mijn 1.40 debuut gehad met m'n Corland en we waren 2x foutloos! Hij deed zoals altijd weer super goed zijn best!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:39

Aaah super zeg!! Jij gaat goed met je corlandje :D

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:23

Ben er ook heel erg blij mee! Maar die van jou gaat toch ook weer de goede kant op? Komt helemaal goed!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:23

die van mij is al 2,5 maand niet gereden :D

gaat zeker de goede kant op, not :Y)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:46

justSaar schreef:
die van mij is al 2,5 maand niet gereden :D

gaat zeker de goede kant op, not :Y)

hier bijna net zo. Heb er laatst nog een paar keer opgezeten, maar doorpakken wil niet. Heb nu zoiets van wacht wel tot het dooit. Ben er zo zat van. En elke keer eventjes tussendoor heeft ook geen zin.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:46

Lottiej ja die van mij heeft idd wel karakter! Wel leuk! :) Nooit saai iig! Jij rijd ook een leuke zo te zien!
Lotte_wessel: Klopt! Wisconsin komt bij ons in de stam vrij veel voor aangezien wij de moeder van Wonderland nog hebben! Die is nu 23 en nog drachtig! Vorig jaar heeft ze een mooi Corland merrietje gekregen! :D Maar W heeft zo zijn kuren. Is wel een beetje bangig, maar na een por van mij en een keer goed kijken is het meestal ook klaar. Behalve in het begin met springende paarden, dan flipte hij helemaal.
Miss87 goed zeg!!

Nou ik ben het ook zat en heb pa bereid gevonden dat als ik vrij ben we ook naar een binnenbak ga! Heb nu al 2 weken ongeveer 3 keer pw gereden! Gister weer een paar sprongetjes gemaakt en er direct weer afgesodemietert. :( Zo'n eikel soms. Zag iets nog voor de grondbalk en dan is hij zo snel. Maar hing nog half en heb me toen maar laten vallen, stond ik nog half op mijn benen. Vloekte al voor ik de grond raakte.

http://www.yvonnetermeer.nl/Gallerys/Bokt/corland.jpg

Corland! :~

Hmmmmm ergens herken ik dat van maar waarvan ook alweer???? :7

Ah gevonden! :+
Afbeelding
[/quote]

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:42

hahahaha die foto echt sprekend Corland bokje ;) hahaha!!

@Miss87: jaa met de mijne gaat het ook wel goed.. soms nog kleine dipjes maar ze begint er nu lol in te krijgen :D Heerlijk dier is het.. Vind haar karakter zo geweldig.. Een clubgenootje moet ook altijd lachen als die van mij opgewekt kijkt.. Jaa zegt ze dan heeft die zo'n mooie en lieve uitstraling.. :D Dus nu nog ff minder spanning op de wedstrijden en dan komt dat wel goed ;)

Lastig dat jullie nu met het slechte weer niet kunnen rijden zeg.. :( Gelukkig kan ik naar de club.. Met de trailer kan ik alleen op pad.. Zani stapt er zo in en dan kan ik de stang erachter doen.. Ideaal dier!! Ik rijdt nu zo ongeveer 3 a 4x in de week..

Maandag was ze lekker soepel op de club, geen weigeringen, goed gedressuurt.. ging netjes..
Za weer springwedstrijd.. ben benieuwd hoe het daar gaat.. In die plaats gaat het bij mij namelijk altijd slecht met springen ;) haha!! _O-

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:49

nou springen is de laatste tijd bij mij zwaar bagger.. Op de één of andere manier staat ze opeens de 1e keer en dan de tweede of derde keer aanrijden springt ze wel.. Don't get it.. Dus nu maar ff flink blijven oefenen en voorlopig alleen ff dressuur uitbrengen totdat oefenparcoursen enzo weer goed gaan.
(als jullie tips hebben, die zijn van harte welkom :) )

Hoe gaat het bij jullie?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:52

Sharon: mmm balen zeg! Een mindere periode nu dus.

Hier gaat alles goed, paardjes buik is al aardig weg :D We hebben nog niet zoveel getraind, maargoed we zijn weer op de goede weg.

Heb der ook opgegeven voor de 1ste cross :D het is alleen 10 april al....

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:02

ik heb nog niet gereden op beat-it sinds dit oliebol weer, maar ik ga wel morgen even papieren op de bus doen zodat ik nieuw paspoort krijg (waarin ze wel als vos staat :Y) ) en daarna start kaart aanvragen. van de week ga ik weer beginnen met op pakken. heb de laatste tijd alleen wat grond werk gedaan :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:38

ladyzwien schreef:

Hier gaat alles goed, paardjes buik is al aardig weg :D We hebben nog niet zoveel getraind, maargoed we zijn weer op de goede weg.

Heb der ook opgegeven voor de 1ste cross :D het is alleen 10 april al.....

Me to! := Maar W moet eerst maar weer eens normaal gaan springen, anders hoef ik daar niet aan mee te doen!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:22

Mijn les van vanmiddag:

Wat een les, begin ging erg goed. Toen moest ik gewoon tempo wisselingen rijden, en tempo terug vondt ze niet leuk, daarna halt en weer wegdraven en daar ging het verkeerd, rechtsom. Ze wou niet kwam omhoog en draaide links om. Ik weer rechtsom en ze heeft in totaal 4x kaasrecht omhoog gestaan. Op het laatst ging ze niet meer omhoog en kon ik der direct omtrekken, toen was het klaar.... Pfff in het begin angst daarna alleen maar knop om van: ze mag niet winnen! En ze heeft verloren :D Ben best trots op mezelf!!!!

Ik kwam der nu aan de spieren waar ze laatst voor behandeld is, wil der nu nog een keer heen hebben. En dit vondt ze niet leuk.

Margriet: idd! groot gelijk!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:25

minnie_muis schreef:
ladyzwien schreef:

Heb der ook opgegeven voor de 1ste cross :D het is alleen 10 april al.....

Me to! := Maar W moet eerst maar weer eens normaal gaan springen, anders hoef ik daar niet aan mee te doen!

ik heb de cross in westerbork al gelopen, voor zover hij staat, en hij is voor mijn gevoel makkelijker geworden (die grote houtstapels zijn er uit, er stond vorig jaar een dubbel in het bos net voordat je de hei op ging, daar is de oxer in een steil verandert, en er is een alternatief gekomen bij de op en af sprongen. al moet ik zeggen dat het alternatief best een vuile sprong is, een boomstronk vlak achter de hindernis en de bomen er om heen staan ook niet zo fijn dus ben benieuwd hoe ze dat nog gaan doen.)

zodra er nog meer veranderingen komen plaats ik het hier wel even :Y)

ik ga met beat-it gewoon de dag na de cross daar trainen, mooi de B pony hindernissen oeffenen, als het goed gaat start ik haar voor het eerst in heino ofzo :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:27

Ik ben benieuwd of de eerste hindernis weer die (voor mij gevoel best wel dikke) stro hindernis is.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:28

oei dat weet ik zo nog niet omdat dat er nog niet staat :Y)