biesje schreef:wat leuk malinda wat voorn bouw en kleur zijn ze?
lijken ze een beetje op onze orame's?
De eerste is een zwarte merrie van 7 jaar (Waitiki). Ik herken wel heel veel dingen in het karakter, zoals het op 2 benen gaan staan. Ik heb met deze zoveel moeite gehad om haar op de trailer te krijgen, ze steigerde altijd en draaide meteen om, hup en weg was ze. Inmiddels zijn we Z1 dressuur gestart en gaan volgende maand weer eens een springwedstrijdje proberen in de B. We hebben L gesprongen maar toen kwamen we in de stop. Verder is deze tijdens het rijden niet heet te krijgen, alleen maar boos.
De ander is een bruine merrie van 6 jaar (Zarosa). Deze kan dus ontzettend heet worden tijdens het rijden. En ook heb ik al een heel verleden met haar. Ze kan soms zo bang worden dat ze helemaal blind wordt voor gevaar. We zijn net L2 gestart en hebben vandaag ons eerste winstpuntje binnengehaald. Ook kan deze echt super springen, dat heeft ze volgens mij echt van haar vader, zoveel vermogen en zoveel kracht.
Of ze echt op die van jullie lijken tja ik weet het niet. Ze lijken ook al helemaal niet op elkaar
Waitiki heeft haar gang voor wel ruim, ze kan ook goed uitstrekken in de draf, maar achter heeft ze wel veel moeite. Ook vind ze de galop heel moeilijk, ze verliest heel snel de sprong.
Zarosa die kan achter juist heel makkelijk zitten, maar daar wordt ze nog wel heet van, dus doen we kleine stukjes. Heel werkwillig paard, maar soms verwacht ze veel te veel.