Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

biesje

Re: Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:07

Voorlopig nog alleen dressuur

anneloes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:29

Ik rijd alleen springwedstrijden
@ biesje: los slaat ze anderen de wei uit, doen we dus maar niet meer, is ook niet noodzakelijk qua aantal paarden en wei, op de foto met alleen haar hoofd is ze geschoren, ze is altijd echt een beertje in de winter, dus scheren elk jaar

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 00:35

haha storm is ook heel snel een teddy beer wij scheren alleen niet hij wordt niet heel intensief gereden nog

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:36

Bolle is ook kaal, is geen doen met wedstrijden.. Nat paard op de wagen :(

Dubbelblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:17

biesje schreef:
wat leuk malinda wat voorn bouw en kleur zijn ze?
lijken ze een beetje op onze orame's?

De eerste is een zwarte merrie van 7 jaar (Waitiki). Ik herken wel heel veel dingen in het karakter, zoals het op 2 benen gaan staan. Ik heb met deze zoveel moeite gehad om haar op de trailer te krijgen, ze steigerde altijd en draaide meteen om, hup en weg was ze. Inmiddels zijn we Z1 dressuur gestart en gaan volgende maand weer eens een springwedstrijdje proberen in de B. We hebben L gesprongen maar toen kwamen we in de stop. Verder is deze tijdens het rijden niet heet te krijgen, alleen maar boos.

De ander is een bruine merrie van 6 jaar (Zarosa). Deze kan dus ontzettend heet worden tijdens het rijden. En ook heb ik al een heel verleden met haar. Ze kan soms zo bang worden dat ze helemaal blind wordt voor gevaar. We zijn net L2 gestart en hebben vandaag ons eerste winstpuntje binnengehaald. Ook kan deze echt super springen, dat heeft ze volgens mij echt van haar vader, zoveel vermogen en zoveel kracht.

Of ze echt op die van jullie lijken tja ik weet het niet. Ze lijken ook al helemaal niet op elkaar :+
Waitiki heeft haar gang voor wel ruim, ze kan ook goed uitstrekken in de draf, maar achter heeft ze wel veel moeite. Ook vind ze de galop heel moeilijk, ze verliest heel snel de sprong.
Zarosa die kan achter juist heel makkelijk zitten, maar daar wordt ze nog wel heet van, dus doen we kleine stukjes. Heel werkwillig paard, maar soms verwacht ze veel te veel.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:06

malinda wat leuk eerste winstpuntje in L2.

dat boos worden herken ik wel van mijn andere merries hahah denk dat dat merrie eigen is haha.

storm kan ook heel makkelijk strekken dat je soms denk euh jij was toch spring gefokt??
de galop is hij nog niet echt in balans de sprongen zijn heeeel groot en ruim. stijgeren heeft hij onder het zadel nog niet gedaan maar er is ook nog niet heel veel van hem gevraagd. laatst gaf hij zijn eerste echte bok in galop. ik zat in verlichte zit (vind zijn zadel vreselijk zitten in zijn ruime galop) en dat vond hij wel prettig dus hakken in het zand en gaan en lekker bokken haha ik was echt blij dat ik verlicht zat hahah.

Ik heb vandaag mijn springzadel binnen gekregen hoop dat hij past kan ik lekker gaan springen met de dames :D

Dubbelblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:26

Ja ik was echt super blij, had het ook helemaal niet verwacht want was ook meteen 1e!
Vandaag had ik met Waitiki mijn Z1 debuut, ging voor mijn gevoel best wel oke, maar helaas maar 188 punten. Er stond ook een beetje vreemd commentaar bij, zoals dat mijn paard langer moest in de uitgestrekte draf.. Of de middengalop moest ruimer, maar er was weer te weinig verschil tussen uitgestrekt en middengalop..
Nja volgende week weer proberen.

Dat ken ik ook, Zarosa heeft een hele ruime en gesprongen galop, dat is echt een heel verschil! Zarosa wil ook nog wel eens met 4 benen de lucht in als ik de overgang stap-galop wil maken, haha net een bommetje!

Volgende maand ga ik weer beginnen met springen. Waitiki zat in de stop in de L, dus hadden we even een pauze genomen (anderhalf jaar ofzo (A)) Nu gaan we weer in de B beginnen, heb goed les genomen en nu gaat het weer super. Met Zarosa heb ik nu ook springles, maar die wordt nog wel heet. Denk dat ik daar in maart mijn eerste springwedstrijdje mee ga proberen.

Leuk joh! weet je al of je zadel past? Hoop het voor je :D
Ik zou ook wel een nieuw springzadel willen, die van mij zit niet zo lekker.. Maar heb helaas niet echt genoeg geld :(

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:30

Wij hebben ook een Orame.. Is wel een fijn paard!

Afbeelding

Afbeelding

fijn in de omgang, rustig dier!

is overigens te koop :P

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:44

madlinda als het gevoel maar goed is dan komen de punten vanzelf (tenminste dat drukken ze bij mij op het hart hahah)

ik heb een wintec besteld. moet alleen een MW boom hebben dus die ga ik morgen even halen denk dat hij dan goed zit. dan nog even uit testen hoe ik er in zit haha
ik heb nog een heel oud zadeltje dat zit echt heerlijk lekker vlak alleen is hij een beetje glad geworden. die hou ik gewoon voor onze karandasj en die nieuwe is dan voor de manhattan en hopelijk strakt ook voor de orame

elinee mooi dier hoor ziet er inderdaad uit als een orame. ik heb van die van ons ook zoon foto als die eerste van jou haha

Dubbelblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:36

Ja dat is ook zeker waar!
Ach het is allemaal veel te snel gegaan, We zijn in de B begonnen en t/m M1 alles vol gereden, ene prijs na de andere. En toen in de M2, toen wouden ze verzameling zien, en daar was ik met mijn instructrice nooit intensief meebezig geweest. Ben dan nu ook naar een ander gegaan. Maar ze moet gewoon nu nog sterker erin worden.

Oja, springzadel heb ik een merano (A) Heb het wel nalaten kijken door een zadelmaker. Hij zei dat het nog wel kon, maar als ik echt vaker en hoger enzo ga springen moet ik iets beters zoeken. Dus maar aan het sparen gegaan :P Heb een dressuurzadel van Kieffer, en weet ook al welk springzadel ik wil (ook van Kieffer) geen goedkoop grapje.

Elinee, leuk dier hee! waarom verkoop je hem als ik vragen mag?

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:52

ja hier ook wintec is leuk voor thuis.
als ik echt wedstrijden wil gaan rijden komt er ook een mooi bruin lerenzadel. heb op een BR gezeten die zat ook echt super. jos lansink.
we hebben voor storm het zadeltje van zijn moeder helemaal aan zijn rug laten aan passen is ook een kieffer.
veelzijdig een aachen. vindt ik persoonlijk niet lekker zitten, mijn pa weer wel.
voor dressuur heb ik een euroriding anatomica moest ik heel erg aan wennen, zit nu nog steeds te snel naar voren als iets niet helemaal lukt ga ik terug naar die huiding.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:12

Whoo, elinee_ dat vind ik echt een oramé ja! Prachtig dier ;)

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:50

komt deze bekend voor hahah
volgens mij een orame tik hahah

Afbeelding

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:06

Ahh wat een schatje! Echt een puppy hier nog ?!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:59

Haha ja hier was hij denk ik 1,5 jaar hahaha

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:17

is dit een en hetzelfde paard :o ? Ghighi.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:42

Is dezelfde als op pagina 8 boven aan.
Ik vond het alleen wel grappig dat elinee precies zoon foto heeft van haar orame haha

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:43

haha dat is zeker grappig

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:55

Heb nog een paar hele mooie foto' van hem op mijn hyves staan zal ik vanavond eens plaatsen

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:42

dit was tijdens een foto shoot

Afbeelding
actie
Afbeelding

Afbeelding
dikke kus
Afbeelding
knuffelbeer

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:39

zo te zien een heel lief paard of niet?

Ga eens foto's van Verona zoeken. Niet al te mooi vind ik

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:46

Hier van mijn dramaqueen

Afbeelding
handen

Afbeelding
lieffff

Afbeelding
Deze vind ik nog gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
groot monster

Afbeelding
Schouders naar achteren

Afbeelding

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:57

Hebben jullie Orame's ook van die grote hoofden? Die van mij wel teminste, een full past hem nog maar net!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:05

ja het is een grote knuffelbeer. HIj wil het liefst in je binnenzak overal met he mee naar toe hahaha.

tyke jij bent ook al een geld zoeker ;) ik ook hahah

ja onze orame heeft ook wel groot hoofd hoor. breed maar wel mooi in proportie wel mooi groot

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:35

dit is met losrijde. IN de proef ga ik iineens rechter zitten ghighi.

Mijn paard heeft niet echt groot hoofd. Hoofdstel fullzit in korste maat (net nieuw hoodstel) alleen bandjebij nek (naam kwijt) zit in langste. Maar of dat aan hoofdstel ligtof aan hoofd? Kaken zijn wel flink idd

hoofdstl van de foto's heb ik nog meegereden bij mijn e pony :+ en hier zit hij nog korter als bij haar