Nakomelingen Desperado

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

powiepower

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:52

Afbeelding

Afbeelding

De mijne wordt toch alsmaar een beetje groter en meer volwassen :) nu rond de 1,60m denk ik

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 00:55

Oooh leuk foto's!
Hij groeit nu echt meer uit proportie he, beetje een lange lel aan het worden. Maar dat is goed :D
Hij ziet er goed uit!!
Heb je hem al voorbereid op het verlies van zijn mannelijkheid? Of is het al gebeurd??

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:44

haha ja ben wel blij dat hij een lange lel aan het worden is :Y) zo op de foto lijkt hij ook groter dan dat ik denk.....hij blijft in mijn hoofd toch een puppie :+

hij is al gecastreerd, 2 weken terug zelf gedaan op de kliniek in Gent (waar ik als bijna-afgestudeerde dierenarts de kans kreeg om het zelf te doen onder het toeziend oog van de chirurg) Gelukkig alles goed gegaan en het is mooi aan het genezen :) Hij heeft wel een beetje afgezien van het transport (2x een uur) en het uitvasten op de kliniek....hij is wat spieren kwijt. Maar ben hem nu iets meer aan het voeren dus dat trekt wel bij :)
Hebben jullie nog foto's van jullie jonkie? (onder het zadel?)

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 14:00

Ik zou daar ook heel blij mee zijn! Dan groeien ze mooi uit elkaar. Hij komt mooi hoog op de benen :D
Oke, super fijn dat het goed gegaan is. Voor jou een mooie oefening zo. Was het niet enorm spannend? Zo op je eigen paard hihi.
Ja als ze zo hard groeien vallen ze erg snel in van 'kleine' dingen. Isa is ook veel ingevallen na dat gedoe met haar tanden, ze begint nu weer bij te trekken al denk ik dat ze nog wel meer kan gebruiken..
Als ik zo naar de standfoto's kijk lijkt die hij ook wat laag op de verzenen, krijgt hij ook snel 'eendenvoeten'?

Ik heb wel foto's, deze zijn van vorige week, daarna heb ik er wel op gezeten maar geen plaatjes van gemaakt. Galop vind ze nu nog het moeilijkste, daar heeft ze veel ondersteuning nodig hihi. maar ook dat wordt steeds beter.
Afbeelding
Afbeelding

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:53

dat zijn toch weer leuke plaatjes :) ziet er knap uit hoor, mooie aanleuning ook!

ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrok van de bovenste foto, daar lijken zijn koten wel heel erg week. Moet zeggen dat hij ook vrij platte voeten heeft, maar nog niet echt extreem (?) Heeft de jouwe dat ook misschien?

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 16:00

Dankjewel! Ik probeer haar nu iets meer te laten zakken, dit is haar voorkeurshouding.

Isa staat wat laag op de verzenen en moet nu in de zomer echt elke 6-7 weken naar de smid omdat haar teen anders te lang wordt en ze dan niet meer recht op haar voet staat. ze klapt dan vaak ook uit, dus dan krijgt ze echt platte voeten inderdaad.
Ik heb bij jou man wel het idee dat hij inderdaad wat doorzakt voor, maar op het harde is dat weer wat minder.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:35

ja de mijne gaat ook regelmatig naar de hoefsmid hoor :) het is iets om in de gaten te houden

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 21:19

Oooh zo bedoelde ik het niet hoor. Bedoelde gewoon dat isa vooral nu on de zomer echt regelmatig moet. Was geen vooroordeel oid.
Het kan misschien ook wel door de groei komen, had isa ook een paar maanden vorig jaar, kreeg ze lange koten en leek ze wat week te worden. Nu weer een stuk beter.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:23

ik ervaar het niet verkeerd hoor :o hij heeft al vanaf veulen een plattere voet en een normale voet. Dus ik probeer er ook kort op te zitten. Maar in de zomer gaat het hard he! Gelukkig groeien de voeten niet alleen, en doet de rest van hun lijf ook mee :D haha

Kan niet wachten om met hem aan de slag te gaan *D

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 22:13

Oke gelukkig hihi.
Ja een ellende he die voeten.. ik ben ook wel een miep hoor.. zodra de teen iets lamger wordt hang ik al aan de telefoon met de smid.. hihi.

Oooh dat geloof ik zo! En het is echt zover voordat je er erg in hebt. Ik dacht ook pffff nog een jaar, maar inene is het zover.
Ga je hem zelf inrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:32

Vandaag weer even bij onze man wezen kijken hij is nu bijna 15 maanden en flink aan het groeien
Mijn man die er naast staat is 191 lang

Afbeelding

Afbeelding

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:41

oh wow dat is inderdaad een flinkerd! op de onderste foto is het net de mijne, grappig! -afgezien van zijn grootte dan :Y) -

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 12:15

ook weer een echte desperado vind ik! Dik in de manen en de bouw. Echt super leuk om te zien.
flink aan de maat inderdaad hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 07:20

De moeder is van de reina stam en geeft eigelijk altijd grote veulens hij heeft een half broer van 1.85 we vermoeden dat king ook die kant opgaat
Hier even wat foto's van 5 maanden geleden En nu hij is echt zoveel veranderd
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:13

Afbeelding
Afbeelding

Nog maar even mijn knappe man showen
Hij is zo braaf al

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben heel lang niet op t topic geweest omdat mijn moedermerrie moest worden opgenomen in de kliniek in Utrecht! Ze is geopereerd aan de sinus! En tot 2x toe opgenomen geweest en kleine Livia moest dus ook mee! Livia is zo ontzettend dapper echt ongelooflijk! Heel makkelijk veulen tot nu toe, ze lijkt echt heel makkelijk en is zo ontzettend graag bij mensen! Ik hoop nu we gisteren weer zijn thuisgekomen van de kliniek weer volop van haar te kunnen genieten!
Zie hele mooie voorbij komen hier, echt genieten!

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 14:36

Ach jeetje wat een pech! Hopelijk kunnen jullie nu weer thuis van haar en moeders genieten en blijven ze in goede gezondheid! Ziet er in ieder geval uit als een blij veulen <3

ROOS93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:49

Afbeelding
Afbeelding

Zeker vervelend! Veulentje ziet er wel happy uit eronder!

De ongelijke voetjes komen van Ferro, bijna alle jonkies met Ferro erachter hebben ongelijke voeten.

Mijn vriend groeit hard, in de winter mag hij terug. Alleen een stal waar hengsten mogen hier in de buurt is wel een dingetje, ik wil hem nog even hengst houden tot volgend jaar dan is hij uitgegroeid, hij houd het niet bij anders!

Leuk om al die knappe koppies voorbij te zien komen. Hier boven nog een paar van mijn vriend.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:33

@roos: dat van die ongelijke voeten herken ik helemaal niet ( als er ferro achter zit?) Mijn merrie en veulen beide mooi gelijk..En ken juist meerdere ferro's met correcte voetstand.

ROOS93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:53

Oké nou gelukkig! Wij hebben op stal 9 van de 10 veulens met Ferro met ongelijke voeten. Onze hoefsmeden(4) zeggen het ook altijd. Dat heel veel Ferro nakomelingen ongelijke voeten hebben. Maar gelukkig dat die van jou goed staan! kan natuurlijk ook toeval zijn, maar heb het zo vaak gezien dat ik zelf wel denk dat er waarheid achter zit

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:50

ROOS93 schreef:
Oké nou gelukkig! Wij hebben op stal 9 van de 10 veulens met Ferro met ongelijke voeten. Onze hoefsmeden(4) zeggen het ook altijd. Dat heel veel Ferro nakomelingen ongelijke voeten hebben. Maar gelukkig dat die van jou goed staan! kan natuurlijk ook toeval zijn, maar heb het zo vaak gezien dat ik zelf wel denk dat er waarheid achter zit

Ook balen dan als dat echt zo is!!

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 04:00

Isa heeft ook geen ongelijke voeten hoor.. alleen wat lage verzenen.. ze heeft 4 prachtige voeten met een kaarsrechte stand.

Hij ziet er goed uit Roos! Dat halster staat hem goed!

ROOS93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:56

Bedankt :D , na zijn verbrijzelde neus. Hij heeft nog wel een bult helaas, maar ben allang blij dat hij nog leeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:30

Afbeelding

Gisteren onze man van de wei gehaald.
Voor zijn castratie. 2 maanden geleden werd die ook gecastreerd echter was 1 bal nog niet goed ingedaald dus die kon toen niet weggehaald worden. En dat is dus vanmorgen wel gedaan We hebben dus nu een ruin.

Vanmiddag nog even bij hem wezen kijken en hij stond er super relax bij. Morgenochtend gaat hij weer terug naar de wei.
Afbeelding

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:35

Hallo allemaal, hoe gaat het met jullie jonkies? De mijne staat lekker blij op de Wei. Afgezien van af en toe een wondje of verbrande neus dan :P

Afbeelding