Pandora, foei!! Hihihi. Oh ik ben echt verscrhikkelijk, zit enorm te kwijlen voor een mooi hoofdstel. Heb een tweedehands bruintje die t prima doet, maar wil heel graag een echt mooie voor wedstrijd...Vriendlief is het er alleen niet zo mee eens..zucht!
Pandora2
Geplaatst: 03-04-15 18:32
Is er beeldmateriaal van dat hoofdstel? * Heeft ook een zwak voor mooie hoofdstellen *
Ik vind m heeeul mooi en zou m t allerliefst hebben voor mijn volgende wedstrijd, volgend weekend, past vast goed bij mijn net bestelde plastron en bijbehorende dekje
Pandora2
Geplaatst: 03-04-15 19:33
Kosten gemaakt zo te lezen
Anoniem
Geplaatst: 03-04-15 22:38
Wat lees ik hier allemaal positieve verhalen dat jullie weer aan het opbouwen zijn van de training, super!!
Danoesje wil een hoofdstel kopen, niet helemaal mijn smaak maar zal hem vast chique staan! Geen eigen geld km van te betalen, heeft vriend er geen inspraak over
Hier ook fijn aan her rijden, donderdag na maand maar weer eens les gehad en veel echt fijne stukken gevoeld, weet waar we naartoe moeten, nu nog heel veel oefenen. even rustig met wedstrijden, over 2 weken op eigen club en maand later beginnen de selecties, dus dan ook l2 starten. Volgende week vrijdag opgegeven oefenspringen
Haike, goed bezig! Ja hoor, is gewoon eigen geld, maar vriendlief vindt dat ik moet sparen ipv alle centjes aan de knol uitgeven voor onzinnige dingen Vind het persoonlijk helemaal niet zo onzinnig mja, dat is man-vrouw dingetje he Vijf dagen niet gereden en gister weer les, dat was pittig! Meneer vindt het dan helemaaaal niet nodig dat de baas tempo bepaalt en doet liever zijn eigen ding, mag dat niet, wordt ie sterk, kop schudden en vooral heel hard knarsen. t Leven is moeilijk als 5jarig paard hahahha. Wel superbraaf aangezien er achter mij een revaliderend paard flink aan de kletter ging. Hij deed niks, super goed voor ons vertrouwen weer!
Iedereen lekker aan het lessen. Altijd pittig . Maar dan heb je wel het idee dat je echt wat doet, haha.
Met dit weer rijd ik lekker in het zonnetje. Hoewel ik het idee heb dat de mijne weer een lichte terugval heeft. Pees is wat gevoelig en volgens mij zie ik ook nu en dan een onregelmatige pas. Ik voel alleen niets al ik erop zit en dat is vaak wel het geval. Misschien ben ik mezelf ook wel gek aan het maken en focus ik te veel. Na 100x in het been geknepem te hebben geef je natuurlijk ook wel automatisch een reactie
Je hebt helemaal gelijk Pandora. Vanochtend wel even met de veearts gebeld en die geeft aan rustig door te gaan. Been moet ook weer sterker worden, net als de spieren die niet meer aanwezig zijn....
Dus er vanmiddag weer op gezeten en nog steeds niks te voelen
Heerlijke foto hierboven!Lekker in het zonnetje!
lianne125
Geplaatst: 12-04-15 00:00
Nou ik heb even te vroeg gejuicht. Vrijdag middag kwamen ze van de kliniek even bloed trekken voor controle en werd zaterdag ochtend al gebeld voor de uitslag. Die zou ik eigenlijk maandag pas krijgen dus ik voelde hem al aankomen. Niet positief dus helaas hij moet maandag weer terug naar de kliniek voor verdere onderzoeken. Als je hem ziet zou je niet denken dat er wat met hem is maar schijn bedriegt blijkbaar. Ben er ziek van. Hopelijk valt het mee maandag.
Pandora2
Geplaatst: 12-04-15 08:48
Dat is wel dik kl*te natuurlijk Lianne Maar wat scheelt er met zijn bloed eigenlijk ? Ik dacht dat hij in de kliniek stond wegens koliek.... moet vast ergens overheen gelezen hebben..
Ja klopt hij stond ook op de kliniek vanwege ernstige gaskoliek. En toen dat na 5 dagen onder controle was stopten zijn nieren ermee. Hij mocht toen na 14 dagen weer mee naar huis maar zijn arts adviseerde wel om na een tijdje weer een bloedonderzoek te doen omdat zijn organen wel beschadigd zouden kunnen zijn. Dus dat was vrijdag het geval. en gisteren belde hij al dat zijn eiwit gehalte extreem laag is terwijl hij absoluut niet eiwit arm gevoerd wordt en hij heeft zeer weinig rode bloedcellen. Daarbij lijkt het erop dat hij toch wel wat veel drinkt dus dat zijn we nu aan het meten maar al met al niet zo positief dus.
Pandora2
Geplaatst: 12-04-15 11:18
Ai, das nie zo goed Hopelijk vinden ze snel de oorzaak en krijgen ze hem weer op de rit.
Wat oliebol Lianne, daar zat je niet op te wachten! wel fijn hij er wel goed uitziet verder, dat zal vast een positiever teken zijn dan dat ook aan hem al af te lezen is niet fit is.
Bebble, snap dat je je zorgen maakt, maar als de da zegt dat het goed is, lekker op je gemak uitbouwen!
En knappe oma!!
Anoniem
Geplaatst: 22-04-15 20:14
Hoe is het ondertussen met iedereen? Lianne hopelijk weer positiever nieuws? En Bebble geen terugval meer?
ja ben ook benieuwd! Piedro zit alweer een paar weken in de lappenmand . had zadelmaker laten komen maar die heeft zadel niet aangepast, zou niet nodig zijn. Twee weken later begon ie met kopschudden en niet meer rechtsom willen en bit vastpakken. Zadel eraf en hoppa..drukplekken. Nu veel loswerken, dubbele lijnen, losspringen.. Zaterdag komt zadelmaker, hij is een paar keer gemasseerd en nu nog osteo volgende week, dan issie weer het mannetje hoop ik.
Leuke foto's Haike! Vooral de galopfoto's, lijkt een fijne galop.
Pfff, zadelissues dus danoesje. Hopelijk kan de zadelmaker er wat mee zaterdag en loopt ie na de osteo weer als een zonnetje.
Bij mij helaas wel weer een terugval. Wéér kreupel na belasting. Weet nu wel zeker dat het een overactieve schiefel is ipv haar pees. Na verdoven van de schiefel loopt ze nl goed. Vreemd dat die er op de foto in januari nog niet te zien was en de veearts toen aan de pees dacht. Met pees moet je juist stappen, met botprobemen niet. Helaas verkeerde diagnose toen dus.
Morgen wordt de schiefel ingespoten, hopelijk dat de activiteit dan nu eindelijk eens afneemt. Wel heeft ze verplicht stalrust (hoewel ik haar wel elke dag een half uurtje laat grazen aan de longeerlijn). Met mijn andere paard die er los bijstaat blijft ze keurig rustig en beweegt ze niet meer als op stal en krijgt ze toch het gevoel er even uit te zijn.
Wordt vervolgd dus....
lianne125
Geplaatst: 23-04-15 22:44
Ja ik kan toch weer wat positiever nieuws brengen! Hij is helemaal onderzocht en er is niets gevonden! Dus nu het rantsoen aangepast om alle waardes weer op peil te brengen. Als hij na 3 weken topfit is dan doen we het boek dicht! Maar nu zijn we anderhalve week verder en hij is nu al topfit! Zo fit dat hij niet meer zo gezellig was met stappen en longeren :p . Dus nu elke dag even met de bijzet aan de longe zodat hij weer een beetje aan het werk is en wat kan dat dier bewegen zeg! Hopelijk kan ik met een maand of 2 er weer op!
Haike! Je merrie ziet er goed uit zeg! Rijden oogt ook heel fijn. In galop zie ik hetzelfde achterbeentje als de mijnes!
Danoesje, vervelend van je zadel zeg. en helemaal als hij er drukplekken aan over houdt! Hoop voor je dat het mee valt allemaal!
Bebble. Bij jou dus ook wat minder positief helaas. Keano heeft ook een overactieve schiefel gehad en deze is ook ingespoten en bij hem gaf dat vrij snel resultaat! Hoop dat dat bij jullie ook het geval is!
Wat oliebol danoesje en bebble, beiden dus weer een terugval. Hoop door zadelmaker bij danoesje Weer de goede weg in kan gaan en dat het bij bebble allemaal goed gaat morgen! Hoe kan het ze dat in januari gemist hebben?
Lianne dat klinkt beter! Mag echt zolang niet op of wil zelf eerst opbouwen aan de longe?
Baret galoppeert inderdaad erg fijn, in begin graag hard maar nu door training steeds fijner
He oliebol bebble, wat een pech! Had voor mijn zadelissues een springles ingepland (voor peerd, niet voor mij) van onze stalspringruiter. Na overleg met de fysio besloten deze gewoon door te laten gaan zodat hij de boel misschien ook lekker losspringt.
Ik ben echt dik tevreden, op een paar keer langs de hindernis langssneaken na deed hij het echt goed, terwijl zijn fokker zei: springen met Don Piedro? Dat kan ie helemaal niet! Het is geen toptalent maar hij doet het toch heeeeel aardig! Trotse baas!