Onze Coole Daddy Cool's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie89

Re: Onze Coole Daddy Cool's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 09:48

wow wat een pech iedereen zeg!! Ze hebben het indd telepatisch aan elkaar doorgegeven om los te gaan en er even iets heftigs moest ofzo haha.. chap is ook door zijn gobok tijdens het longeren keihard op zijn snufferd gegaan en ovr zn eigen benen gevallen hopelijk leert hij ervan maar de kleur van een ezel heeft hij al de denkwijze niet want hij blijft maar proberen

wat vreselijk van jullie daddy's!! hopelijk houden ze er niks ernstigs aan over en gaat het snel weer de goede kant op.. het lijkt allemaal erg pijnlijk sterkte ermee.. en indd houd ons op de hoogte hopelijk spreken ze af snel weer rustig aan te doen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:50

Ik heb vandaag de veearts laten komen, die had de mobiele scan bij zich, en er blijkt dus een klein scheurtje in Esmee haar spier te zitten, en een flinke bloeduitstorting. Ze moet nu twee weken op boxrust, stappen en koelen en gel smeren, als het goed is moet de bloeduitstorting dan een klein hard bolletje geworden zijn en gaan ze die aanprikken. Nu kan dat nog niet, want door de schade aan de spier zou die dan weer vol lopen. Gaat allemaal helemaal goed komen volgens veearts, maar heeft even wat tijd en rust nodig....Esmee is het nog niet helemaal met haar boxrust eens, hopelijk legt ze zich er bij neer, maar voor de zekerheid toch maar een tubetje tranquigel van veearts ontfutseld.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:31

Nou, ik hoop dat ze zich rustig kan houden en het allemaal lukt!!!
Ik heb een kleine update: Kom ik vanmiddag op stal om het beentje te koelen en zijn stal te mesten, komt ie op drie benen uit de paddock...Direct ingeladen en naar de kliniek gereden. Zo´n drie uur later zijn ze er uit dat er een verrekte pees, een flinke irritatie op de schenkel en een rafel op het griffelbeen is geconstateerd... Hij moet een nachtje blijven en ze gaan hem morgen uitverdoven op de schenkel om te kijken of dat de ergste pijn veroorzaakt. Gelukkig mag hij dan weer mee naar huis.
Dombootje heeft zichzelf dus flink geraakt en rare capriolen uit gehaald om zichzelf zoveel schade toe te brengen, arm dier. (hangt ook nog wel eens met een been over de bakrand van uit de paddock...) en er van leren??? :n

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:33

Jeetje Chapeau ook al bezig...Je zou het bijna echt denken ja, hoop dat ooit het kwartje valt; jullie zijn veel te leuk om zo tekeer te gaan!!!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 22:57

wow!! wat een pech!! indd beter een x te veel dan te weinig contact opnemen met de da.. goed dat jullie de keuze hebben gemaakt ik had ik beide gevallen precies hetzelfde gedaan , de meeste mensen denk ik wel.. jullie zijn er voorlopig zoet mee zef en hopelijk doet esmee zich zelf niet nog meer verwonden tijdens de box'rust'. En kan don weer snel nasr huis.. daar zal je ook nog wel voorlopig zoet mee zijn met dat soort vergelijkbare verhalen ben je ook nog maanden opweg.. hopelijk valt t mee en kunnen jullie snel weer aan de slag met ze..

Ja chap heeft ook de kolder in zn kop.. hij heeft zichzelf nog niet zeer gedaan alleen mij een beetje.. het is een heel arrogantcmannetje hoor.. de (nieuwe) stal eigenaresse staat versteld van zijn arrogante houding en zijn roekeloze gedrsg de meeste paarden worden daar heel rustig dit heeft ze nooit meegemaakt.. haha heb ik weer.. alhoewel hij tegenover mij heel lief en respectvol is (totdat ik er op zit) deze week word hij even door mijn vriend getraint voor de zekerheid.. weet meer van jonge en niet altijd even eerlijke paarden hij is professioneel en ervaren hier in.. ik ben niet bang maar wil gewoon her beste en het zekere..dus komt helemaal goed..

hopelijk met die van jullie ook!!! erg veel sterkte ermee zeg ik duim voor jullie

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:11

Jeetje, daar zit je ook mee Irma, heftige blessure! Welke veearts heb jij?

Tassie, verstandig inderdaad even je vriend te laten rijden. Zulke praatjes kunnen maar beter in de kiem gesmoord worden......
Zo maar eens zien wat mijn kleine druktemaker doet als de rest naar buiten gaat, anders zit er zo een beetje tranquigel in.....

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:49

Komt vast goed dan met Chapeau, moet misschien ook nog een beetje wennen aan de nieuwe omgeving? Maar met zo'n vriend gaat het helemaal lukken en idd verstandig!
Hoop dat Esmee het allemaal over zich heen laat komen en zich wel verstandig gedraagt, hihi!
Ik zit bij DAP Bodegraven.
Vanmiddag meer nieuws en weer lekker naar zijn eigen stalletje!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:28

Das is de kalmte zelf dan weer :)
Als ik ze met twee naar de wei doe (z'n 1 jaar oudere Johnson-brertje naast hem) en de andere begint te steigeren en bokken aan de koord (elke keer weer), staat hij zo te kijken van 'stel je niet aan'.

Echt tof, zo'n 2 broertjes om mee te werken!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:06

Nieuws gehad, eigenlijk zelfde als gisteren, liep na verdoven van de schenkel stukken beter. Nu een week stappen en rustig evt. Naar buiten in de paddock en volgende week terug voor een scan weer. Komt dus zeer waarschijnlijk door dat hij met zijn been wel eens over de rand van de paddock hangt en deelt zichzelf dus steeds tikken uitdeelt achter op de knie... Hopelijk volgende week positiever beeld. Don is gelukkig normaalgesproken geen druktemaker dus dat zit wel goed met rustig aan doen.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 22:23

Hoe is het met jullie paarden??

Chapeau en mijn vriend gingen gister springen en gingen lelijk door de hindernis gingen over de kop en kwam scheef op zijn rug/zij terecht en mijn vriend belandde eronder,... klinkt heftig en zo zag het er ook uit!! Ik schrok me dood.. maar ze stonden razensnel op hij stapt er op en sprongen dood leuk verder alsof er niks gebeurd was!!! vandaag zou hij vrij zijn maar om spierpijn te voorkomen heb ik hem vandaag weer gereden en zijn we voor het eerst op buitenrit gegaan wat voor mij een groot risico is want ik heb een heel heftig ongeluk gehad buiten waarvan ik nog steeds hersenletsel heb.. zo mak als een lammetje hij was ontzettend braaf! Trots dat ik ben

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:24

Jeetje, dat was schrikken!!! Gelukkig dat het goed is afgelopen, maar hou je Chapeau wel goed in de gaten? Mijn vorige paard is na een val altijd gevoelig in de onderrug gebleven... En je vriend? Poeh, zou niet aan mij besteed zijn zoiets mee te maken, hopelijk niet al te beurs...?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 23:09

Vandaag weer gereden.. We begonnen met heel veel spanning maar ging uiteindelijk wel redelijk.. Mijn vriend heeft wat foto`s gemaakt Ik rij lang niet zo goed als jullie hoor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 23:10

Hoe is het met de zieke?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:29

Hoe weet je hoe wij rijden Tassie :+ ? Ziet er best goed uit hoor, je ziet inderdaad nog wat spanning, hij kropt zich wat op, zou wat langer en lager in de hals mogen, met wat meer ruggebruik.

Esmee gedraagt zich wonderbaarlijk goed op stal en met stappen, ben er zelf een beetje verbaasd over...maandag moet ik weer contact opnemen met de kliniek, de bult is kleiner en harder geworden, hadden ze ook verwacht, denk dat die van de week lek geprikt moet worden.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 10:40

Ooh wat fijn zeg dat het allemaal zo goed gaat! en meewerkt!
ja klopt was er ook maar verder was hij braaf.. als ik m lang en lager rijd gaat hij heel erg op ijn voorhand lopen en duikt hij makkelijk.. de gevolgen zijn dan ook dat hij zn kop tussen zn benen gooit en zn rug bol maakt zodra hij de kans krijgt.. je hebt gelijk hoor zou beter zijn.. maar er was nog niet zoveel rust en vertrouwen om hem zo te trainen.. door hele vervelende omstandigheden was gister pas de eerste dag van de week dat ik hem kon rijden en ze zijjn overgegaan naar sportbrok

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:40

Hier gaat het met de 'zieke' wonderbaarlijk goed, afgelopen donderdag een controle gehad en hij liep goed! Scan was nog niet heel mooi, maar gelukkig dus geen pijn meer. Een week staptherapie :-) half uur, en vijf min draf, volgende week weer verder kijken. Voorlopig is het pootje nog steeds dun!
Ik vind het er zo beroerd nog niet uitzien hoor! Mag idd allemaal nog wat losser en meer op lengte maar hé, kilometers maken moeten we allemaal hoor!
Wat goed dat Esmee zo fijn meewerkt! En dat alles volgens verwachting gaat, ik hoop dat het goed afloopt en die bult straks helemaal weg is!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:50

Hier loopt mijn jongedame gelukkig ook weer sinds woensdag op de wei. Wel met nog steeds een bult op haar billen, dit heeft tijd nodig en is ook de vraag of het volledig wegtrekt, maar ze heeft er in elk geval geen last van. Afgelopen dinsdag is er nog een scan gemaakt om te kijken of ze de bloeduitstorting leeg zouden kunnen laten lopen, maar deze bestond uit heel veel kleine holtetjes en niet uit 1 grote, dus dat ging niet lukken. Ze staat nu met haar pleegmoeder op een apart weitje en gaat niet meer de groep in dit jaar, daarvoor is het risico me te groot en de weideperiode nog te kort....

Wat kiekjes van vandaag:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:00

Ziet er goed uit!!! Heerlijk dat ze nog lekker naar buiten kan!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:58

Das loopt hier sinds gisteren ook gewoon weer op de wei.
4 weken wiederust, 24/24 buiten met loopstal.

Z'n 2jarig broertje (v Stedinger) is dan weer wel thuis, wordt zaterdag gecastreerd. Echt een beer, zal hem straks of morgen eens meten.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:45

Doet Das het nog steeds zo goed?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:15

Hij is heel braaf maar heeft soms nog wat moeite met z'n lijf, is toch hard gegroeid het laatste half jaar, dus geven we hem nu ff rust.

Z'n gangen zijn niet het laatste van het laatste, maar degelijk.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 08:58

Fijn dat ie lekker nog op het land mag dan! Je ziet t zo vaak, dat jonge paarden worden overvraagd en veel te vroeg 'kapot' zijn. En beter degelijke gangen waar je aan kan sleutelen hoor, dat houden ze veel langer vol. Ik ben benieuwd straks als ie echt is uitgegroeid!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:25

Z'n galop is wel heel goed, springt echt naar boven toe met veel afdruk in het achterbeen.
Draf is minder, daar vindt hij z'n evenwicht nog niet altijd en begint hij te trippelen, heel snel en kort bewegen.
Aan de longe deed hij dat eerst ook en daar heeft hij het al afgeleerd, dus we hebben hoop :)

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:32

Don heeft ook een super goede galop! Draf is gewoon, prima voorlopig, daar kan goed aan gewerkt worden, stap is misschien wel de minste gang, moet hem echt wel begeleiden in de stap, zodat t zuiver blijft. Hij stapt van zichzelf al drie voeten over, maar wil daarbij net iets te vlug weg zijn aan de voorkant.
Houd hoop ja, dat komt vast goed! Even in de gaten krijgen waar die vier benen horen :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:39

Irma77 schreef:
moet hem echt wel begeleiden in de stap, zodat t zuiver blijft. Hij stapt van zichzelf al drie voeten over, maar wil daarbij net iets te vlug weg zijn aan de voorkant.

volledig hetzelfde hier!