Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:13

Gisteren is de dierenarts geweest en heeft bloed afgenomen. Hij heeft een aantal rare dingen waaraan je duidelijk kan merken dat er ergens inwendig iets niet goed is, maar wat? Vanavond heb ik hopelijk de uitslag.
Hij hoeft nu alleen maar aan de longeerlijn rustig wat te stappen en draven, hij wil wel graag lopen, alleen niet onder het zadel.....

angelzambezi

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:14

*Hihi sorry dat ik zomaar kom binnen vallen haha*
Ik heb een te klein gebleven Obelisk merrie! :D
Ik rijd er nu M1 dressuur en L springen mee.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:51

Leuk angelzambezi! Heb je ook een foto?
Mijn Obelisk is ook maar 1.65, dus niet echt heel erg groot!

Het bloedonderzoek heeft geen resultaat opgeleverd. -O- We gaan het nu maar proberen met maagmedicatie....
Hij is ook echt te dik op het moment, dus probeer hem iedere dag te longeren.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:52

Wat balen Colga! Hopelijk vinden jullie snel iets!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:41

Colga schreef:

Het bloedonderzoek heeft geen resultaat opgeleverd. -O- We gaan het nu maar proberen met maagmedicatie....

ehhmm nu je over maagmedicatie begint... de mijne is een luchtzuiger en hij heeft een gevoelige maag. Hij wordt bijvoorbeeld koliekerig van het geven van metacam en van bepaalde wormenkuren. Hij is erg opgeknapt door het geven van luzerne, luzerne bevat veel calcium en neemt daardoor veel maagzuur op. Hij krijgt ook geen bix meer sinds zijn koliekoperatie, hj was nooit gek op bix en bix veroorzaakt veel maagzuur. Dus hij krijgt een halve schep mueslie met wat zonnebloemolie en paar handjes luzerne 'smorgens en 'savonds. Verder krijgt hij sinds operatie nog 1 keer slobber daar zit lijnzaad in en dat is ook goed voor maagbelijning en darmen. Hij vindt het lekker en daar krijgt ie gewoon nog wortels doorheen. Als je nog vragen hebt, laat het maar weten. Mijne is een gevoelig paard in ieder geval! Luzerne is super fijn dus dat zou ik zeker gaan geven! Sterkte ermee!!!

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:08

Zot is inderdaad ook heel gevoelig en een echte binnenvetter. Ik heb hem nu van voordroog weer terug op oud hooi gezet. Hij krijgt sowieso geen brok maar muesli. Luzerne zat ik ook al aan te denken, dat kan ik weer mengen met zijn muesli. Welk merk voer jij? Aangezien je natuurlijk weer met een scheve calcium fosfor verhouding zit?

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:10

Colga schreef:

Jaa, hoor:
http://i47.tinypic.com/x2kzz6.jpg
Vandaag 2e geworden met springen! :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:13

Gefeliciteerd!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:30

Angelz - wat een plaatje is het! Een zwarte! Een van de weinige echte zwarten in dit topic!

Colga: ik geef Hartogs Luzerne. Mooie kwaliteit en al onze 4 paarden eten het heel graag, is niet zo stoffig en wordt gewoon goed gegeten. Whizz is er best gretig op als ik hem af en toe een handje tussendoor geef, is goed voor zijn maag(zuur) als hij al trek heeft maar er nog geen hooi in zicht is. Licht verteerbaar en goede eiwitten dus makkelijk als extra's te geven. Ik heb het idee dat het hem echt goed doet. Zoals gezegd bij zijn (droge) mueslie met wat olie, krijgt hij tegenwoordig standaard een paar handjes luzerne en als ik 'savonds aan kom en hij heeft lekkere trek krijgt ie ook een paar handjes en als zijn slobber bijna op is en hij staat te bedelen gaan daar ook weer een paar handjes overheen. Makkelijk en ik heb zeker het idee dat het hem en zijn maag goed doet.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:29

hallo allemaal,

Ik wil ook nog steeds meedoen hoor.ik was ook de gene die het geopperd had.
In het midden van het land zou gunstig zijn voor iedereen toch?
Op dit moment heb ik geen tijd op het te organiseren. Maar meedoen wil ik wel hoor!

Mijn burretje doe het thuis fijn en braaf,maar op vreemd cq ander terrein probeert ze me soms ook wel uit met één van haar uitprobeersels. Zoals lekker als een ezel je hoofs eruit steken of stilstaan en een steigertje maken. Durf er nu wat meer aan te rijden,maar af en toe vindt ik dat best eng :+ .

Tja die foto's is nog steeds niet gebeurd,erg he geen zin/te lui om me er in te verdiepen.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:31

o ja kwa type lijkt ze op het paard van looiney.
zelfde uitstraling. :o

urr_shiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:36

[url]http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/545164_101507895096436\4_837140810_n.jpg[/url] over zwarte obelisken gesproken. De mijne is soms ook behoorlijk zwart. Hihi

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:29

Ik zie de foto niet! Denk dat je de link verkeerd geplakt hebt oid.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:43

Ik kom ook even binnenvallen. Ben de trotse eigenaar van een kleine Obelisk merrie. Ze is nu 6 jaar en door wat achterstand pas net onder het zadel. Ze is zeer werkwillig, wel snel afgeleid maar prima aan het werk te houden. Ook is het een enorme knuffelkont. Wel pittig in de omgang, als iets niet goed is laat ze dat direct blijken.

Afbeelding

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:49

Leuk! Ik vind de 'gezichtsuitdrukkingen' van de Obelisken zo herkenbaar!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:59

Hier nog een spammetje van mijn Obeliskje:

Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:17

Ziet er goed uit Pieterius1

Welkom Melrovers, heb je nog een foto close up van haar hoofd?

Urr_schiir je foto is niet goed geplaatst denk ik want niet te zien?

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:23

Ik zal straks op stal een foto maken en die plaatsen, was al aan het zoeken geslagen maar niet een goede foto gevonden (schaam). Ik herken wel wat trekjes al van andere foto's. Leuk dit topic!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:24

Hé een springende Obelisk :D Dat zijn er niet veel.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:28

Hij is erg veelzijdig hoor! We willen er van de zomer ook eens mee gaan crossen. Hij is nu 7 en vind ik het wel verantwoord (qua uitgroeien en sterkte van botten en spieren).
Ik spring zelf niet met hem tegenwoordig, maar het gaat hem zó makkelijk af! Moeders heeft ook nationaal gesprongen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:28

Leuk!!!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:39

Mijn Obeliskje heeft vorige week voor het eerst balkjes gelopen onder het zadel, hij vond t volgens mij wel leuk! Volgende week misschien een klein sprongetje, denk dat dat ook wel in de smaak gaat vallen! :) Hopelijk kunnen we t spring (en cross) lesje op instructieweek dan ook meepakken! :o

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:06

Hier een hoofdfoto van mijn Obeliskje, het is niet een hele mooie ik heb hem even snel met mijn telefoon gemaakt en ze was voortduren bezig met wat er achter haar gebeurde.
Afbeelding

De plussen van Bolero:
lief, aanhankelijk, werkwillig, slim, mooi, gevoelig

De minnen:
snel afgeleid, lichtgeraakt, paniekerig

Nieuwe dingen vindt ze eng en in eerste instantie reageert ze overdreven met "ik kan dat niet". Maar als je haar daar dan duidelijk weet te maken dat het prima kan doet ze toch haar best om het te doen en als het dan eenmaal lukt vindt ze dat geweldig. Ze is doodsbang op de poetsplaats door een poetsplaatstrauma bij haar eerste eigenaar toen ze nog klein was. Het gaat wel maar ze staat te trillen op haar benen als ik haar moet afspoelen. Trailerladen vindt ze ook eng, ook hierbij lukt het wel maar niet van harte. Verder vindt ze buiten aan de hand wandelen erg eng. Met een ander paard erbij gaat het beter. Als ze een hekel heeft aan een paard durft ze uit te halen, ik moet daar dus altijd mee uitkijken, dat is erg vervelend. Met rijden gaat het erg goed, ik heb haar zelf ingereden en dat heeft tot nog toe niet tot problemen geleid. Ze heeft 2 keer gebokt en allebei de keren was er ook wat aan de hand (pijn in haar rug en zadel niet goed). Als ze bokt stap ik dus ook meteen af, dan is er wat. Ik ben echt helemaal gek van haar, ook al vind ik het soms moeilijk om alles goed op de rit te krijgen. Ze kan best pittig zijn en ik ben de jongste niet meer, maar gelukkig gaan we nog steeds de goede kant op. Misschien ga ik ook nog wel dressuur met haar starten, dat weet ik nog niet. Eerst maar eens de basis er echt goed in krijgen.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:50

Leuke foto melrovers!

Ook weer een herkenbare uitdrukking.

De mijne is nog niet naar de stamboekkeuring geweest, ben nu erg aan het twijfelen om dit jaar met haar te gaan. Ze zit wel lekker in haar velletje voor het eerst sinds jaren dus misschien moest ik het maar eens doen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:18

Leuke foto's weer.

Even een vraagje, binnenkort laat ik Whizz zijn hals weer een keertje nakijken want door die lange en soepele hals heeft hij in het verleden er wel eens een werveltje of 2 van de plek gedrukt. Als het dan weer goed zit, loopt ie toch nog weer beter.
Hebben jullie dat ook al eens aan de hand gehad of laten controleren?