Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Empress schreef:T is wel een plaatje. (: Maar ook niet zo heel groot dus.
In welke klasse wil je hem weer gaan starten?
.
.
. Hier is er nog een hoor.
. Oja en hij vind het leuk om af en toe eens te happen als je het niet in de gaten heeft. 

.
bastiaan02 schreef:Ik denk dat je ook geen enkel paard kunt vertrouwen. Hoe braaf ie ook is. Bas probeert ook als zijn staldeur open staat de pleitvaart te nemen. Gaat ie gelijk kijken bij de pony loopstal. Wordt ie meestal flink weggejaagd en dan gaat ie richting paddock of kijken of er niets te jatten valt. Ga maar niet rennen naar hem, ziet ie ook als leuk spel.
Heb trouwens ook gehoord dat Haarlem okk rugeproblemen zou vererven. Hebben jullie daar weleens mee te maken gehad?
. Nu hoef ik maar binnenbeen aan te leggen, even vragen met buitenhand en hem dan in te buigen. Goed op die buitenhand houden is de key. Die slangenvoltes heb ik ook flink gereden, nu mag ik nog geen volte
. Dus probeer hem door hem links rechts wat in te laten buigen te gymnastiseren, voorlopig mogen we niet meer.
). Dan wil ik hem ook na laten kijken door een vrouwtje die hier op stal komt voor de paarden. Die verricht wonderen met paarden die vast zitten. Hij heeft volgens mij nergens last van maar misschien heeft hij ergens nog een kleine blokkade doordat hij maanden zijn lichaam anders gebruikt heeft vanwege zijn blessure. MontyRulezz schreef:Hier nog eentje die moeite heeft om meer in de oprichting te lopen, hij verliest dan zijn gangwerk en gaat korter lopen. Nu hebben we al meer dan een jaar niks kunnen doen, maar op dat punt waren we voordat hij geblesseerd raakte. Steeds korte stukjes meer in de oprichting en dan weer 'ontspannen'. Ik heb een beetje het idee dat het ook gedeeltelijk door het zadel komt, dus wil ik in het voorjaar een nieuw zadel aan laten meten. Ik ben benieuwd hoe hij dan gaat lopen.
Hij is door al het stappen en draven buiten nu wel mooi recht en op 2 teugels. Normaal is links zijn favoriete kant.
Dat buigen vond hij in het begin ook lastig, maar ik ben goed met gymnastiseren. Nu hoef ik maar binnenbeen aan te leggen, even vragen met buitenhand en hem dan in te buigen. Goed op die buitenhand houden is de key. Die slangenvoltes heb ik ook flink gereden, nu mag ik nog geen volte
. Dus probeer hem door hem links rechts wat in te laten buigen te gymnastiseren, voorlopig mogen we niet meer.
En wat hij lastig vond was het wijken. Dat heb ik weet ik niet hoe vaak geoefend met hem en net toen het beter ging raakte hij geblesseerd. In de galop is het geen probleem en sb/travers ook helemaal geen probleem, maar wijken in draf..... tssss. Zijn beste gang is trouwens de galop.
Voorlopig zullen we nog rustig aan moeten doen dus echt trainen beginnen we pas volgend jaar weer mee (mits ik volgende week groen licht krijg na hopelijk onze laatste scan). Dan wil ik hem ook na laten kijken door een vrouwtje die hier op stal komt voor de paarden. Die verricht wonderen met paarden die vast zitten. Hij heeft volgens mij nergens last van maar misschien heeft hij ergens nog een kleine blokkade doordat hij maanden zijn lichaam anders gebruikt heeft vanwege zijn blessure.
), schouderbinnenw kan hij ook erg goed, alleen zodra hij zijn linker teugel vastzet lukt het links om niet omdat hij dan zijn schouder wegdrukt..
Dan springt hij zo lekker op, de overgangen stap - galop en andersom kent hij dan ook op zijn duimpje. Hier scoren we ook vaak punten op. De draf blijft erg moeilijk, maar wordt wel steeds beter.