nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_M_arieke

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:44

Een oefencross lijkt me super gaaf! Bij ons in de buurt zit het terrein van Rob Jansen, hij heeft een prachtig terrein, voor alle niveau's.. Ben benieuwd wat de rest er van vind!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:54

Kijk, hier zijn allemaal oefencross terreinen:
https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8 ... .84375&z=7

Dan moeten we eigenlijk eerst inventariseren wie er mee zou willen en waar die vandaan komt en dan een terrein uitzoeken wat een beetje in het midden ligt voor ons allemaal.

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:20

Ook ik heb een indoctro, vond het interessant om al jullie verhalen te lezen dus ik kom me hier maar eens voorstellen! Mijn indoctro is niet klein gebleven, hij is juist ontzettend groot geworden. 1.80m en echt een beer om te zien!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:14

Leuk miespotter. Heb je een foto van jouw grizzly beer?

kwakkel007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:28

OLA :wave:

Zag dat jullie het topic nieuw leven willen inblazen dus bij deze kan ik sinds kort ook mee doen:

ONZE NIEUWE AANWINST!!!! Indoctro X Nobility X Alme Z Ruin, 1.71

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn hem nu lekker zadelmak aan het maken, heel eerlijk en nuchter karakter. Maar hij loopt zo lekker dat we er voorlopig mee gaan dressuren :j

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:53

Kwakkel007 Wow wat een mooi beest heb je daar!

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:06

Knappe indoctro Kwakkel 007!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:36

Nou, hier dan ook maar. Ik heb een 14 jarig Indoctro (x Formateur) die we laatst op 1.76m hebben gemeten.

Afbeelding Afbeelding

Lief, maar bokt soms en kijkt ALTIJD chagie als je er op zit..
Afbeelding

Ik rijd B met haar, volgend jaar hoop ik in de L1 te komen, tussen uit geweest, bijna totaal 3 jaar geen wedstrijden gehad.
Ik heb d'r nu 6 jaar, maar het was een pittige tante. Ze schopte onder andere bijv. de stang van de trailer er uit, jah hij zat vast! Schoppen met het voorbeen als je op wilde stappen. Op andere paarden meppen.. ze kon niet bij anderen in staan volgens de vorige eigenaar.

Inmiddels dus 6 jaar bij mij. Ik zet haar alleen op de trailer, ze heeft bij mijn veulen ingelopen en alle andere paarden die hier maar geweest zijn, ik kan rustig op mijn hurken bij haar benen gaan zitten, hoefsmid vind haar hartstikke braaf, normaal opstappen (alhoewel, wat is normaal op zo'n reus, ben nu toch maar met een krukje begonnen).

Mijn oude merrie (Marian, is inmiddels overleden) heeft haar de eerste dag meteen even op de plek gezet. Dat was een soort van overheerser en meester overal waar ze kwam, ze hoefde er alleen normaal gesproken niet eens wat voor te doen.
Echter Riri stormde op haar af, Marian veroerde niks.. en Riri draaide zich om, maar voor ze kon meppen greep Marian haar staart en hield vast en beet zo hard, dat Riri door de achterbenen zakte.. Toen zijn wij met kluiten zand op het stel gaan gooien om ze uit elkaar te krijgen, maar goed, Riri heeft het nóóit weer geprobeerd en Marian hoefde alleen maar te kijken en Riri was weg.
Als je goed in Riri's staart voelt, dan voel je nog steeds de tanden!
Nu is ze wel baas, maar heel anders dan voorheen.

Maar het is nu een vriendelijke reus en ik moet er alleen om denken dat ze niet galoperend achter op d'r af komen, dan mept ze. En zelf ben ik inmiddels er zo op getraind, ik weet precies wat ik beter wel en niet kan doen.
Ze probeerde me ook altijd te bijten als ik de singel vast deed, ze laat nu wel weten dat ze het niet leuk vind, maar dreigt inmiddels ook niet eens meer.

Het rijden nu, ik kan er wel na een week weer opstappen, maar dan is het vasthouden! Dus dat doe ik gewoon niet, als dat dan zo een keer loopt, longeer ik haar dan en de keer er op kun je zo weer opstappen en wegrijden. Ze bokt nog wel eens onder het rijden, maar alleen eigenlijk als ze het moeilijk vind of als ze dus fris is.
Van de zomer nog zo fijn.. ze vond het kennelijk erg spannend dat de buren even wat pakken vlas verplaatsten. :roll: Gaat ze op de plaats staan piaferen.. ik gaf been, hup naar voren. Ze bokt.. blijft met d'r been in de stroomdraad hangen en neemt vervolgens alles mee.. ik dacht moet het kwijt, dus ik flinke mep, bokte ze weer en jah waren het kwijt.. Dat was wel even schrikken :oo
Maar voor de rest dus eigenlijk best braaf.

Die van mij is een béétje dik.. iedereen verwacht een veulen, maar geloof me, die komt niet :P Ze groeit van lucht en ze éét werkelijk álles. Het kuil wat de andere paarden in de box verknoeien en niet meer hoeven, dat krijgt zij een ze vreet het smakelijk op.. :')
We zijn dus wat aan het minderen, maar willen het ook niet te abrupt doen..

Profiel staan nog wat foto's. Hoop binnenkort een filmpje van haar te krijgen, afgelopen zondag heeft mij buuf mij gefilmd in een B proef dus, ging niet helemaal fijn. 175, maar goed komen er wel weer!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:26

Welkom Elan. Jij hebt wel een hele kluif aan gehad. Riri komt wel over als een echte merrie.
Goed dat jullie ook bezig zijn met haar lijn, want dat is zonde van die mooie dame.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:46

Ja, ik rij haar nu regelmatiger en dan soms een duurtraining. Had gelezen dat ze dan niet intensief trainen, maar vooral lang, dus langere stukken draven en dan wijk ik wel even tussendoor en wat overgangen, maar verder niet. Lekker draven en galoperen..

Mijne is trouwens ook opgegroeid zonder moeder, ik vond een telefoonnummer in het vaccinatieboekje wat er bij zat en die heb ik toen gebeld. Ze is met een Belg opgegroeid en de de fles dus.
Ik vond de eerste keer dat ze met het veulen van de andere merrie buiten kwam wel spannend, maar ze heeft heel geïnteresseerd even gekeken en geneusd en toen was het wel klaar.

Er zijn nu nog mensen die van haar schrikken, dan zien ze ineens dat het Riri is en deinsen ze achteruit. Ik had haar toen de eerste keer mee naar les, mijn instructeur zei toen, breng die alsjeblieft terug.. :oo En nu, hij heeft het er nog steeds over, wat is ze veranderd in een gevaarlijk monster naar een vriendelijke reus..
Het jammere is, ze was 8 toen, 1.73 ofzo.. ze is toen ze dus goed in haar vel zat nog meer gegroeid. Ze is niet heel chique, beetje barok, hou ik wel van, dus dat is mooi, maar het is dus echt een joekel!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:37

Beetje dood hier of niet?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 06:55

Valt toch wel mee Elan? Er is juist net weer een opleving.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:03

Kijk, nou mijn dame deed het vandaag niet super. Ik had wat op de galop zitten hameren de vorige keer. Ze springt linksom de laatste tijd vaak verkeerd aan.
Nu krijgt ze steeds meer energie, ze word slanker en regelmatiger en dan langer getraind, dus nu vond ze elke beweging die ik maakte de uitgelezen kans om maar aan te galoperen, dus middendraf enz. niks lukte.
Zelfs toen ik wat uitgestrekte stap wilde doen, in stap, wat been en zou de teugels dus wat geven, voor ik daar aan toe kwam sprong mevrouw dus ook vanuit stap gewoon in galop aan.. -O-
Dus toen maar heel simpel gehouden en gaan draven, netjes linksom en rechtsom en wat overgangen en galop maar even gelaten dat laatste stuk.

Heeft die van jullie ook een hekel aan de singel? Mijne begint wat te pruttelen en wat heen en weer te stappen als ik met de singel aan kom.

(niets met Indoctro te maken, maar IDS gezien, vorige week nog yranta stam en de stempelhengsten en nu deze week in 'de merrie maakt het verschil' Pavanta I, ook weer Yranta stam. :D (Elan= van Elanta, daar heb ik nog op gereden als klein wijfie bij 'pake' (=opa) de Vries)
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 30-11-12 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:07

Die van mij heeft inderdaad ook een hekel aan de singel.
Voor de zekerheid heb ik er al een paar keer een zadelmaker bij gehad, maar daar ligt het niet aan.
Ik zadel meestal in de box op en dan moet ik nog een stukje lopen naar de bak, tegen die tijd hangt de singel weer helemaal los.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:11

Ik doe hem idd ook vast en dan hoofdstel e.d. op en daarna kan ik dus ook alweer aansingelen. Omdat ik weet dat ze er een hekel aan heeft, heb ik mezelf aangeleerd, doe het nu al automatisch als ik afstap dat ik een kant dus los haal en dan dus nog even in het laatste gaatje van een singelstoot, zodat ie dus niet helemaal los ligt, maar wel los is.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:16

Ik ben vandaag met een krukje *lees oude tuinstoel, zo'n witte* die we dan altijd achter hebben voor bijv invlechten e.d. opgestapt.. Bevalt me beter dan 3x hippend met je voet in de beugel en me dan omhoog sleuren. Oefening baart kunst hoop ik, want ik heb nu denk ik wel 5 pogingen gedaan, maar het is gelukt!
Ze is 1.76m dus vast beter voor d'r rug en ik moet zeggen, na mijn zwangerschap, mijn kracht in mijn buik enzo zijn er niet beter op geworden..

OEH, slechte houding _-:( Sla mezelf even hoor..
Afbeelding Hier zie je ook duidelijk dat ze écht te dik is..
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 30-11-12 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:19

Ik stap ook altijd op met een opstapje.
Mijn paard is dan niet zo groot, maar ik ben verlamd geweest aan mijn armen en die zijn niet goed hersteld. Nu kan ik mijn gewicht niet meer over dat dode punt heen trekken.

Eerst vond ik het genant om zo op te stappen, maar het is niet alleen beter voor de rug van je paard, het is ook beter voor je zadel, dus ik heb me er maar bij neer gelegd.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:35

Ik heb nu nylon beugelriemen, die rekken niet uit, maar anders was de opstapkant ook alweer veel langer geweest. Ik heb die stoel gewoon net buiten de bak staan en dan kan ik zo opstappen, voordeel daarvan is dat je ook mooi met schone schoenen op stapt, dan heb ik tenminste meer grip in de beugelriemen.

Verlamd? Iets met de paarden gebeurd?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:39

Nee, oorzaak onbekend. Binnen een paar uur ging het helemaal fout, in de maanden erna ging het weer bergop en nu heb ik ongeveer 20% over van voordat ik er last van kreeg. Dat is precies genoeg om mezelf te redden, maar dan heb ik wel wat hulpmiddeltjes nodig.
Gelukkig weet paardlief dat hij absoluut stil moet staan als ik opstap. Als ik goed zit geef ik hem altijd een brokje als beloning en daarna mag hij weer fris worden.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 19:45

Mooi paard kwakkel! En mooi met alme er achter!

kwakkel007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:50

THANX! Zoveel verstand hebben we niet van afstammelingen maar heb idd al vaker gehoord dat er leuk papier bij zit.

Kwam ik toevallig tegen in BIT, interview met Pat rick vd Me er :P

Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:52

Ik heb niet een echte indoctro maar wel 1 uit een indoctro moeder (ook wel foto van maar dies niet van mij) Hoor ik dr dan een klein beetje bij :P

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:55

Kracht en karakter bij de Indoctro's, mooi geschreven.
Zo zie ik het ook.

Ik ben overigens ook zeer gecharmeerd van Alme Z bloed, zo heb ik mijn Indoctro gevonden.

@maj0, ik vind dat je er ook wel een klein beetje bij hoort met je kleinkind.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:02

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:37

Wat een prachtig paard kwakkel. Zo eentje wil ik er ook wel! Heb overigens vroeger ook een Alme Z gehad. Ook super super braaf en gemakkelijk dier.