Afstammelingen Westpoint

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:58

@X_Audrey, helaas heb ik nog niet zoveel foto's, misschien deze week weer eens op bezoek gaan in de opfok. Ben stiekum ook wel benieuwd naar jouw Vivaldi, heb daar al een paar fijne bewegers van gezien al blijven de meeste wel een beetje smalletjes.
@Condesa, mooi dier! Zwart/donker is altijd goed hè.
@Domingo08, hoelang is ze nu onder het zadel? Ziet er idd heel braaf uit!

Hebben jullie naast jullie Westpoint verder ook nog andere paarden? Zelf heb ik nog een veulen v. San Remo en twee paarden waar ik Z1 mee start.

Domingo08

Re: Afstammelingen Westpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:02

@Jaggie: Ze is nu ongeveer 3 maanden onder het zadel. Ze is inderdaad heel braaf, ik denk dat we al haar grapjes tijdens het aanleren van longeren al gehad hebben ;). We rijden haar nu vooral goed voorwaarts en wat lang en laag totdat haar lichaam sterk genoeg is.
@Condesa: Ik ben zelf helemaal weg van zwart, wat een gaaf paard!

Ik rij nog een Havidoff merrie waar ik van de zomer voor het eerst wedstrijden mee ben gaan rijden en we zijn nu al L2...

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:27

SanTi4ever schreef:
ja ze zijn alletwee prachtig...dat zwart doet toch wel wat hoor!!

wat apart ja Audrey dat ze eigenlijk precies omgekeerd gekleurd zijn haha
(je hebt trouwens een stel prachtige paarden op je profiel staan zeg!!)
maar ben wel benieuwd naar de foto's van jouw Westpoint (en de Vivaldi stiekum ook wel :-) )

Ik ga ze vandaag eens op de foto zetten :D

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:32

jaggie schreef:
@X_Audrey, helaas heb ik nog niet zoveel foto's, misschien deze week weer eens op bezoek gaan in de opfok. Ben stiekum ook wel benieuwd naar jouw Vivaldi, heb daar al een paar fijne bewegers van gezien al blijven de meeste wel een beetje smalletjes.
@Condesa, mooi dier! Zwart/donker is altijd goed hè.
@Domingo08, hoelang is ze nu onder het zadel? Ziet er idd heel braaf uit!

Hebben jullie naast jullie Westpoint verder ook nog andere paarden? Zelf heb ik nog een veulen v. San Remo en twee paarden waar ik Z1 mee start.

Onze westpoint heeft een normaal voorbeen, geweldig achterbeen en massa
Onze vivaldi heeft een super voorbeen, normaal en iets lang achterbeen.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:11

Dankjewel Jaggie en Domingo :D
San Remo, leuk!

Wij hebben naast de West dus nog een Florencio x Metall, van ook 3 jaar. Das echt een reus :D wel onwijs lief!
Zelf heb ik nog 2 New Forest pony's, een merrie en veulen. Het veulen heb ik zelf gefokt, de merrie ben ik aan het verkopen..
Met die paarden erbij doe je toch weinig meer met een pony :(:)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:35

@Domingo08, ach die grapjes krijgen die jonkies allemaal wel eens vroeg of laat toch. Ben nu ook bezig met een 3,5 jarige om zadelmakt te maken. Dat loopt dan goed met je Havidoff merrie, netjes!
@X_Audrey, ben benieuwd! Dat achterbeen is ook echt heel belangrijk om goed te hebben. Laatst zag ik nog een fijne Westpoint op internet staan, merrie van 3 jaar, zag er gewoontjes uit, maar kon goed bewegen!
@Condesa, ja onze San Remo komt uit een erg leuk lijntje, dus ben erg benieuwd hoe die op gaat droge. Hoe groot is die Florencio dan? Ik ben helemaal fan van die hengst, lijkt me zo'n fijn dier! Kan me voorstellen dat je je hebt besloten om de pony te verkopen en het veulen hou je wel aan?

Domingo08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:33

@X_Audrey: Ben benieuwd naar de foto's!
@Condesa: Ben je de andere driejarige ook al zadelmak aan het maken?

Onze westpoint heeft ook sterk achterbeen, dat heeft ze wel getoond tijdens onze buitenritjes ;)
Ik vind vooral het karakter van onze westpoint heel fijn, ze wilt altijd hard voor je werken en hierdoor is ze tot nu toe erg voorwaarts. En ze geeft de ruiter een enorm vertrouwd gevoel!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:22

@Jaggie, ik denk wel dat ik veulen hou ja, iig tot ze 3 jaar is. Dan weet ik hoe ze uitgegroeit is.
Maar zeg wel eerlijk dat ik er helemaal weg van ben, het is ook het eerste paardje dat ik zelf gefokt heb, dat is toch wel speciaal :o
Wat zit er verder achter je San Remo dan? :)

De Florencio is denk ik al wel 1.70, maar ze heeft ook echt een hele hoge schoft en toont ook heel erg.
Ik ben zelf een smurf van 1.60, dus voor mij een hele opgave om er normaal op te klimmen :o
Maar ze heeft echt een onwijs fijn karakter, heel lief, rustig en relaxed. Toen ik er voor het eerst op zat gaf ze geen kik, alsof ze het allang kende!

@Domingo, de Florencio is nu een maandje of 1,2 onder het zadel en ze gaat heel goed:
Afbeelding
Dit is trouwens alweer een wat oudere foto, ze heeft inmiddels flink wat spieren er bij gekregen.

Ja echt super he die Westpoint karakters! Die van ons ook, zo lief, eerlijk en werkwillig.. en ook lekker voorwaarts idd!
En dat terwijl opa Jazz is :D

Domingo08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:35

@Condesa: Dat ziet er erg braaf en ontspannen uit! Ik ben zelf ook heel klein, en dan zijn paarden van boven de 1.70 erg groot, haha (de Havidoff waar ik op rij is rond de 1.73).

En dat was het eerste wat wij tegen elkaar zeiden; "Er zit wel Jazz bloed in, dus dan zal het niet een heel gemakkelijk paardje zijn", maar daar klopt in dit geval helemaal niks van!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:03

@Domingo08, ik ben heel benieuwd hoe onze West van karakter is, nu als veulen is hij behoorlijk brutaal en lijkt hij wel pittig te zijn. En de bedoeling is wel dat ze nog even hengst blijven :j
@Condesa, je eerste eigen gefokte paardje lijkt mij idd zeker speciaal! Gliremo (de San Remo dus) zijn moeder is de zwarte elite merrie Blicka (v. OO Seven). Deze merrie is een nakomeling uit de Jablonika-stam en haar oma is de befaamde keur, preferente Flicka die gefokt is door Huub van Helvoirt.

Dan ben jij idd niet zo groot, maar als een groot paard zich makkelijk laat rijden en fijn laat sluiten hoeft dat niet erg te zijn. Ik vind een maatje rond de 1.70 altijd het fijnste. Leuk dier zo onder het zadel, nog wat iel idd, maar dat is toch best normaal voor zo'n jong dier.

Ik denk dat de dieren ook heel veel mee krijgen van de merrie/merrielijn, dus dat de invloed van Jazz alleen indirect merkbaar is. En een paard kun je, in bepaalde mate, natuurlijk ook maken.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:17

@ Domingo, haha ja dat vind ik dus ook.. Helemaal omdat ik eerst helemaal geen paarden gewend was om te rijden, reed altijd D-pony's en PRE's :=

@Jaggie, oh leuk OOseven! Onze Westpoint is ook x OOseven :) Gave lijn hoor!
Nee, dat is waar, ze is gewoon fijn te rijden.

Ja dat is natuurlijk ook zo.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:08

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:32

Ze zijn ook zeer erkwillig en een super krakter

Domingo08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:24

Ik ben erg benieuwd naar die 2,5 jarige Westpoint! Qua bouw is het net onze eigen Westpoint alleen groter (rond 1.67 volgens mij). Hopelijk heeft ze ook hetzelfde karakter....

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:44

Maar ik ben ook wat groter dus dan mag dat ej...

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:26

leuke merrie zeg!!spannend!!

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:59

heb vandaag Enfinity weer even gemeten, nu 166 dus nog steeds groeiende haha
hoe gaat het met jullie knapperts?

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:34

zo flink aan de maat santi! :D

hoe was die westpoint nickynicole?

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:10

Karakter geeft Westpoint duidelijk door. Super vriendelijke merrie, niets op aan te merken. Ook de berkopers waren erg vriendelijk en gastvrij. Gezellig gekletst en nog heel wat te weten gekomen. Altijd leuk om met fokkers te praten! Helaas viel de beweging voor ons doel tegen dus daarom toch afgezegd. Dit was dan ook het enige maar wel belangrijk om verder in de sport te komen. Ik zoek echt geen super beweger maar dit was echt te weinig. Misschien trekt het nog bij maar dat risico durfde ik niet te nemen.

Hoe gaat het met jullie?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:10

@Nickynicole, ben wel benieuwd hoe die jonge Westpoint was? Jammer dat voor jullie de beweging wat tegenviel, wat voor paard zoeken jullie precies?
@SanTi4ever, mooie maat heeft Enfinity al, hoop dat die van mij daar ook overheen gaan.

Ons pap is vandaag gaan kijken bij onze jonge Westpoint en San Remo. En Jut & Jul schijnen de terrorveulens van de stal te zijn ~~}> ze klitten nog heel erg samen, maar hebben de rest van de hengstveulen al goed in griff. Zij hebben hun eigen brokken die ze samen delen en de rest moet het maar doen met wat overblijft := Ze waren ook al goed aan het groeien, de Westpoint was eerst het meeste mans, maar de San Remo is nu op het moment het pittigste. Erg leuk om te horen hoe ze zich zo ontwikkelen, zal toch nog wel veel veranderen de komende tijd.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:16

Jammer Nickynicole.. Ik vind beweging ook belangrijk :j Er staat trouwens nog een Westpoint op marktplaats, alleen maar 1 onduidelijke foto.

Jaggie, nouja dan hoef je je geen zorgen te maken dat zij het pispaaltje zijn :=

Op dat goeie karakter na heb ik van de week wel éen Jazz-eigenschap in onze Westpoint ontdekt..
Ze wil absoluut de trailer niet in := en volhouden dat ze doet.. En dan is ze echt onwijs koppig zeg!
Wordt nog flink oefenen :o

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:42

hehe herkenbaar Condesa...Finn wil dat ook niet...en hij heeft een hekel aan de hoefsmid! die was er gister, hij heeft alleen maar op zn achterbenen gestaan terwijl ik hem, als hij los in het land staat, zijn hoefjes zo kan krabben en er met bortels op kan tikken enzo...kindjes kunnen ook zijn hoefjes doen maar zodra hij de hoefsmid alleen al zag ging hij omhoog...hhmmm wordt ook nog wel even een projectje, samen met trailerladen :)

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:09

hey hey, zal me hier ook even melden, ik rijdt een 3,5 jarige westpoint X naturel... is nu drie maanden onder het zadel, maar is super lergierig en doet het dan ook erg goed... eerste wedstrijdje al achter de rug met meteen twee winstpunten. Ze is nu drachtig van Apache. Is net als die van jullie een echte knuffel, alleen op stal niet daar heeft ze echt terratoriumdrang, maar zodra ze uit sta is is het ok...

Hier een paar filmpjes... ziet ook echt overeenkosten met de andere westpoints uit dit forum
hier is ze pas een klein maandje onder het zadel

en de tweede in een linkje, hier is ze drie maandjes onder het zadel, haar eerste wedstrijdje dus
http://youtu.be/14XKEH-K7IY

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:18

zo dat ziet er fijn uit! leuke merrie!!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:07

Fijne galop heeft 'ie zeg!