Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Risico_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:09

Hierbij wat foto's van mijn stoere hengst Fudge (oficieel For Future) .

Van Gogh x Placido X Epilot.
Hij is van 7 april 2010.
Foto's zijn uit de oude doos :P hij staat nu in de opfok zal binnekort nieuwe maken.
Afbeelding

diehdieh

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:15

Wat een schatje!! Is een heel klein veulentje of niet?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 11:03

Risico_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:45

Klein valt wel mee :) daar was hij nog geen eens een weekje dus :P toen hij 6 maanden was was hij 137 dus volgens mij redelijk normaal, wordt 164 ofzo, hoop ik :P hhahah ...

Lelijk worden jaarlingen he :P is altijd wel heel erg schrikken binnenkort ook maar weer foto's maken van me jaarling monster :P Maar in de wiei is die van jou wel een knapertje (L) van de zomer zien ze er weer heel anders uit, wees gerust :P

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:40

Tessje verhuisd over 2 weken naar de stalling met binnenbak *\o/*
Ze krijgt een grote box (zo'n 4 meter diep) en ik denk dat ze daar meer op haar plek is.
Ze moet er binnenkort toch echt aan geloven na haar luie leventje bij mij tot nu toe.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:08

Oeh wel lekker zo een grote box, helemaal omdat je natuurlijk ook een groot paard hebt.
Wel fijn dat je dan met alle weersomstandigheden wat kan doen met je paardje. Wie weet heeft Tess er zelf ook wel heel veel zin in om nu wat fanatieker aan de slag te gaan haha.

Caramba is trouwens verkocht :( Zoals jullie waarschijnlijk al wel weten was ik nogal geobserdeerd door stokmaten haha. Maar hij was toch echt te klein voor me en was geen fraaie combinatie. Hij heeft nu dus een ander leuk baasje die gelukkig een stuk kleiner als mij is haha. Ik heb hem 4 keer gereden voor de verkoop en dat ging heel goed. Kon al heel braaf met hem los door de bak in stap en draf. En ook van hand veranderen, voltes etc gingen al braaf. Zijn nieuwe baasje gaat hem verder doorrijden.

Ik heb nu dus een ander paardje, maar dat is geen van Gogh, dus ik vrees dat ik ook niet meer helemaal thuis hoor in dit topic... Maar dacht zal het jullie in ieder geval nog even laten weten.

Heel veel succes met al jullie leuke van goghjes!!!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:17

Ik weet zeker dat Tess er wel zin in heeft om eindelijk serieus wat te doen. Ze verveelt zich snel.

Wat zonde dat je Caramba verkocht hebt!! Heb je toevallig een foto van waar je er op zit?
En van je nieuwe paardje?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:00

Wat zonde zeg dat Caramba weg is. Maar ik geef je wel groot gelijk hoor. ONdanks dat het vast een fijn beest was, is het ook fijn dat je gevoel er fijn bij is. Je kan ons natuurlijk wel op de hoogte houden van je Van Goghje bij haar nieuwe eigenaar :j

Ik ga maandag onze Frits weer eens opzoeken. Ik ben echt super benieuwd!

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:23

Caramba is ook echt een superpaard.... vond het dan ook een hele moeilijke keuze. Maar hij heeft het nu ook heel goed bij zijn nieuwe baasje en hun zijn een veel leukere combi.
Ik heb geen foto van mij op Caramba, maar mijn benen waren gewoon veel te lang. Kwamen een stuk onder hem vandaan en dan had ik nog wel hele korte beugels.
Heb ook geen fraaie foto van mij op mijn nieuwe paardje, maar een vriendin van mij is een filmpje aan het monteren van mij met mijn nieuwe paardje. Ik zal de link anders nog wel even in het topic plaatsen als het filmpje af is.

Heel veel plezier bij Frits!!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:23

Ik kom even binnenvallen, hoop dat jullie 't niet erg vinden. Wil m'n merrie aankomend seizoen misschien laten dekken door Van Gogh. Mijn merrie is een Bernstein x Topas en ben opzoek naar een springhengst, lang op de benen, goed vermogen, etc. Het topic van een tijdje terug: [EHK] [H][KWPN] Springhengst voor Bernstein (v. Ramiro) x Tapos

Denken jullie, met nakomelingen van Van Gogh, dat de hengst een goede keuze is voor m'n merrie? Twijfel tussen hem en Unaniem, maar hij spreekt me toch wat meer aan. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 11:36

Fok je bewust op lijnenteelt? Dat is nl het eerste wat mij opvalt.

Hierboven zie je mijn veulen van Van Gogh. Iig lang op de benen en heel goed bewegen. Of het kan springen weten we natuurlijk nog niet. Maar aan moeders en vaders zal het niet liggen.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:59

Prachtig beestje is 't! Die lange benen moeten wel doorgegeven worden. Op lijnenteelt fok ik niet persé bewust, maar volgens mij kan het in dit geval geen kwaad. Juist die eigenschappen van Bernstein wil ik behouden, dat zijn veel van mijn merries kwaliteiten. Ben wel benieuwd naar jou mening. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 12:00

Lijnenteelt kan heel goed werken idd, maar k vraag me af of het niet te kort op mekaar zit qua generatie. T is wel de vader van de merrie en ook de vader van de vader, dus beide de 2e generatie. Maar daar kan de de Wiemselbach je vast ook betere info over geven als ik. Wij zijn nog steeds erg blij met onze keuze, maar ik ben geen mega kenner.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:28

Natalie1993 schreef:
Ik kom even binnenvallen, hoop dat jullie 't niet erg vinden. Wil m'n merrie aankomend seizoen misschien laten dekken door Van Gogh. Mijn merrie is een Bernstein x Topas en ben opzoek naar een springhengst, lang op de benen, goed vermogen, etc. Het topic van een tijdje terug: [EHK] [H][KWPN] Springhengst voor Bernstein (v. Ramiro) x Tapos

Denken jullie, met nakomelingen van Van Gogh, dat de hengst een goede keuze is voor m'n merrie? Twijfel tussen hem en Unaniem, maar hij spreekt me toch wat meer aan. :)

Mijn 4 jarige Van Gogh merrie voldoet aan jouw eisen. Lange stelten en na een keer vrijspringen overtuigd van haar vermogen om te springen. 17 april is er Hengstenshow op de Wiemselbach, mss is het iets om daar te gaan kijken? Ik ga er heen, wil de vader van mn paard wel eens in het echt zien.

ManonVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:01

Heej ik heb ook een veulen van Van Gogh!! Die van mij heet Fiësta, een merrietje!!

Alleen een nadeel aan haar is, dat ze onrustig is in de stal (schoppen, happerig doen, gauw jaloers worden, oren plat leggen)!!!
Afbeelding<--- heeft nu wel zwarte beentjes :P
Afbeelding<--- 1e dag........

anne_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:00

anne_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:02

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:48

ik vind het een erg leuk deur! Ze heeft ook best veel (vind ik) van haar papa :D

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:57

diehdieh schreef:
Caramba is ook echt een superpaard.... vond het dan ook een hele moeilijke keuze. Maar hij heeft het nu ook heel goed bij zijn nieuwe baasje en hun zijn een veel leukere combi.

Diehdieh heeft haar lieve Caramba aan mij verkocht, dus ik meld me bij deze als eigenaar van een van Gogh nakomeling! Ik heb Caramba omgedoopt tot Camaro en ben erg blij met hem! Het is een schat en bovendien erg goed opgeleid aan de hand door Diehdieh, dat werkt heel fijn. We rijden rustig aan, werken wat aan de dressuur en hebben regelmatig een springlesje. Camaro is enorm enthousiast, maar ook een tikkie eigenwijs. Ben erg blij met Camaro! Voor foto's, zie mijn profiel.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:08

Mijn Van Goghje (ik zal haar maar gewoon Tess noemen) zit in de ziektewet. :(:)
Ze is een tijdje geleden uitgegleden in een smal gangetje.
Kan gebeuren zou je zeggen maar die val heeft helaas erg veel consequenties.
Ze heeft hierdoor wat botwoerking opgelopen aan een van haar rugwervels, niet tussen de doornvormige uitsteeksels maar wat daaronder zit. Waarschijnlijk doordat ze zich verdraait heeft bij die val.
Op zich is dat niet zo erg maar wel als het weefsel erom heen ontstoken raakt, dat is erg pijnlijk.
(Vergelijk het met een schieffel op de verkeerde plek waardoor peesontstekingen ontstaan).
Ik had er al een aantal keren een fysio/chiropractor bijgehad en dan was het heel even wat beter.
Het is namelijk niks voor Tess om te dreigen met steigeren en zo te slaan met haar hoofd, bovendien houdt ze haar staart naar links.
1 juni toch maar naar Wolvega gegaan om foto's te maken en een echo.
Ook hebben ze bekeken hoe ze liep, ze is niet kreupel, zelfs niet onregelmatig maar houdt zich erg stijf.
Er is vorige week ontstekingsremmer ingespoten en de spieren zijn behandeld met een warmte massage achtig iets (wat ze wel erg aangenaam vond).
De ontstekingsremmer werkt ook pijnstillend en werkt 3 weken. Ze proberen haar zo uit die vicieuze pijncirkel te halen.
Ik mag alleen maar longeren zonder bijzet deze week, stappen en draven.
We zijn nu 5 dagen verder en ik vind wel dat ze beter loopt, je ziet nu haar lendenen weer bewegen (ik zei nog: wat loopt dat paard te kontjewiebelen :+ maar ik ben t gewoon niet meer gewend te zien).
Wel houdt ze nog haar staart scheef en slaat wat met t hoofd, dit kan ook gewoonte zijn geworden maar de tijd zal het leren.
Deze behandeling is geen garantie dat ze ooit pijnvrij zal zijn of worden.
Ik moet het nu 3 weken aankijken en dan verder kijken. Als de behandeling niet aanslaat of gedeeltelijk wordt de kans dat ik haar nooit meer kan gebruiken steeds groter.
Het heeft geen zin in om dit 10 keer te doen, 3 keer is maximaal. Het is niet te opereren o.i.d.
Het kan ook zijn dat ze volgende week ineens beseft dat ze echt niks meer voelt en dat de onsteking ook niet meer terug komt.
Ik weet niet wat ik moet en kan verwachten. Ik kan alleen maar hopen dat ik geen keuzes hoef te maken die ik liever niet wil maken |( en ik heb er alles voor over om weer een pijnvrij paard te hebben...

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:12

Oei! Dat klinkt akelig! Toch verbazingwekkend hoeveel pech je kunt hebben met zoiets knulligs als een uitglijder... Veel succes met de revalidatie!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 09:40

*haalt topic weer omhoog :D *

Jeetje wat balen Searcher. Er is wel hoop op genezing om het zo maar te zeggen?

Ik ben afgelopen week naar mijn Van Goghje weer geweest. Hij is moooooi geworden! Ter vergelijking onderaan een foto van afgelopen winter :oo

Frits :+:

Afbeelding

Afbeelding

Altijd in voor een kusje :D
Afbeelding

Niet op zijn voordeligst, maar hij ziet er iig stukken beter uit als van t winter :=
Afbeelding

http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... C11230.jpg

ManonVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:39

Mooi beesje, die van mij is ook héél groot geworden.

Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afgelopen winter:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rowo schreef:
*haalt topic weer omhoog :D *

Jeetje wat balen Searcher. Er is wel hoop op genezing om het zo maar te zeggen?

Ik ben afgelopen week naar mijn Van Goghje weer geweest. Hij is moooooi geworden! Ter vergelijking onderaan een foto van afgelopen winter :oo

Frits :+:

Afbeelding

Afbeelding

Altijd in voor een kusje :D
Afbeelding

Niet op zijn voordeligst, maar hij ziet er iig stukken beter uit als van t winter :=
Afbeelding

http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... C11230.jpg

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:28

Wat een heerlijke van Gogh'jes om te zien! Hoe oud zijn ze nu? @Manonvegas, geweldig die krab-foto! Camaro kan dat ook heerlijk zo doen, laatst krabte hij zelfs mijn zijn linkerachterhoef zijn voorhoofd, haha!

Camaro, voorheen dus Caramba van diehdieh, is ook aardig bijgetrokken de afgelopen maanden. Hij was achter een stuk lager dan op de schoft, dat trekt nu prachtig bij. Even wat foto's ter vergelijking!

Standfoto februari:
Afbeelding

Standfoto april:
Afbeelding

Rijfoto van vorige maand:
Afbeelding

En crosslesje afgelopen weekend (bouw is een beetje moeilijk te zien):
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:38

Wow, wat een chique ding is dat geworden zeg :j