nakomelingen Colandro; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 15:00

leuk dat er steeds meer Colandro 'mensen' bij komen!
ze zeggen altijd de de moeder van het paard het meeste impact heeft op het paard, maar als ik na de colandro's kijk krijg ik daar mijn twijfels in! ze lijken ook echt allemaal op elkaar..!

die van mij doet het nog steeds goed!
hij heeft ondertussen zijn punten vol in het M1 dress en moet dus over na het M2,
heb dit seizoen alleen de selectie dressuur wedstrijd gereden ivm de punten, waardoor we wel kampioen kring salland aan ons ere lijstje mogen toevoegen!
we mogen dus over 2 weken starten op de overijsselse kampioenschappen!
eind dit seizoen (ergens in maart) doe ik hem over na het M springen (1.20 m), gelukkig bestaat het flexibel springen waardoor ik hem mooi kan afwisselen in L en M pacoursen!
hij liep zijn eerste cross foutloos, maar met eens stop op de insprong van het water hij wou dat echt niet! en toen de inloop kant aangereden en liep meneer zo in!
dus zal hij van het zomer een mooi aantal crossen mee pakken, als het te doen in met de andere wedstrijd planning!

hier even 2 filmpjes van die van mij:
springen, 1.10 m! is al een filmpje van september 2011.

dressuur, M1! oktober vereden.

Iorr, heb jij je colandro nog of is die inmiddels verkocht?
Robby, is het met die van jou?

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:12

Die van jouw ziet er echt top uit wakiekie! Ziet er heel simpel uit zeg!! echt leuk :) :j
Mijne gaat met ups en downs , ze heeft een ongelofelijk karakter hé , ene keer kom ik foutloos uit de ring , de andere keer weer uitgeweigerd, de ene keer met 6 balken... Maar in het platwerk begin ik steeds meer en meer m'n draai te vinden op haar, nu begin ik ze pas leuk te vinden :=
wat foto's van afgelopen 2 weken.
1m.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 71068_n.jp
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2934_n.jpg
1.10 m
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0871_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1746_n.jpg

wakiekie

Re: nakomelingen Colandro; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:11

ik moet ook echt toegeven dat ik dat van mij een heerlijk paard vind, maar hij heeft ook echt een karakter waar je U tegen moet zeggen, als ik een klein foutje maak dan waardeerd hij dat echt niet..
als je maar vooruitgang blijft zien tussen de ups en downs door, komt het vast goed.. foto's zien er ook goed uit hoor, lekker fanatiek paard volgens mij en die ondeugt straalt er vanaf!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:45

Na een maand van ups zitten we nu helaas weer in een serieuze dip. Het is gewoon een paard dat echt niet graag werkt jammergenoeg, ze heeft zoveel kwaliteiten maar ze werkt echt niet graag :n

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:52

Hoi, ik zal ook maar weer eens een update geven over onze Co. (ik ben het zusje van miron_ en aangezien zij het niet doet zal ik maar wat vertellen :p ) sinds augustus vorig jaar geloof ik is hij onder hetzadel. Nadat de1e 2x iemand anders erop is geweest ben ik hem gaan doorrijden. Hij was super braaf met inrijden maar werd na anderhalve week ongeveer nogal bangig en begon dan in paniek te rennen en natuurlijk zat er nog geen goede rem op dus was het nogal lastig te stoppen. Toen heeft weer 2x iemand ons geholpen en sinds dien gaat het super met hem! Het is een goudeerlijk paard die geen vlieg kwaad doet. Wel is hij bang voor mannen en we denken dat dat komt door iets in zijn verleden. Maar dat gaat ook al steeds beter. We doen alles lekker rustig aan met hem en zo doet hij het super! We hebben nu ook al een aantal x een sprongetje met hem gemaakt en ook dit pakt hij super op dus dat belooft nog wat. Deze winter moeten we op ander terrein in een binnenbak rijden en daar is hij ook heel braaf. We zijn gewoon erg trots op hem en zullen wel zien hoe de toekomst verder uitpakt. Ik zal ook wel gauw wat foto's plaatsen want hij natuurlijk al weer eenstuk verandert!

Robby_ wat jammer dat het nu niet zo goed gaat. Wat doet ze precies dan?
Wakiekie die van jou doet het zo te horen ook super! Filmpjevan het parcours ziet er ook heel netjes uit, heel mooi beheerst!

Anne_Apache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:22

Hee,

Heel erg leuk om foto's en filmpjes van jullie Colandro's te zien. Ik rij een Colandro voor iemand, Donna, ze is erg leergierig en braaf als ik erop zit. Ze kan nogal ongeduldig zijn en als we buiten rijden en ze bang is of schrikt gaat ze er vandoor.. Doet die van jullie dit ook? Hebben vrijdag onze 2e dressuurwedstrijd dus even kijken hoe het gaat omdat we een tijdje niet buiten de deur zijn geweest. Hoop snel weer updates van jullie te lezen, erg leuk!
Groetjes Anne

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:45

Hoihoi,

ik vond dat er toch al weer een hele tijd niet gereageerd was hier en keek elke keer wel of er nieuwe reacties kwamen maar helaas! haha :P dus bij deze zal ik weer even wat toevoegen.
Met onze Co gaat het fantastisch! We blijven ons elke keer weer om hem verbazen en zijn nog altijd heel gelukkig met hem! Co heeft wel een speciaal plekje in ons hart gekregen.
Het springen pakt hij heel goed op, heb hem 2 weken geleden voor het eerst weer mee genomen naar les bij mij op de vereniging en het maakt hem allemaal niks uit! hij gaat overal zo op af, en wil alles voor je doen. Hij was dan ook meteen heel fijn en ontspannen te rijden!
Ik moet zeggen dat hij helemaal niet schrikkerig is, tuurlijk vindt hij ook wel eens iets spannend maar dan laat ik hem er altijd even rustig naar kijken en beloon ik hem heel erg en vooral veel praten dat werkt bij hem, en dan zo ineens gaat er een knop om en dan stapt hij er dapper op af, kijkt nog een keer en daarna is het "object" helemaal niet interessant meer, en gaat hij er met rijden verder prima langs zonder er iets op te doen. Hij gaat er absoluut niet vandoor ofzo.. en mocht hij eens schrikken staat hij binnen 2 passen weer stil.

En hoe gaat het met de rest hier?

Groetjes! :)

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 18:52

he hoi!

fijn dat die het allemaal zo fijn oppakt! leuk om te lezen!

die van mij gaat goed, heb met hem nu de laatste paar maand lekker rustig aan gedaan, hij liep in maart zijn laatste wedstrijd en dan waren de Nederlandse kampioenschappen M1 dressuur, en nu weer aardig op niveau aan het werk! hij heeft op het moment wel een beetje praatjes, haha! maar zeker niet gemeen.. hij laat duidelijk weten wat hij wil of niet wil, (over een mens zou je zeggen: lekker recht door zee... nou dat is die hoor!) nu net weer 2 wedstrijden gereden, en vandaag liep die weer fijn een foutloos rondje op 1.10m! nog 1 keer L en dan over na het M (1.20m).. en met dressuur moeten we M2, maar daarin heb ik hem nog niet gestart omdat ik hem lekker rustig er na toe wil werken! maar dat zal binnenkort wel een keer gebeuren natuurlijk!

dus nog steeds zeer tevreden over mijn colandro! hopelijk kan ik er nog lang van genieten, maar de kopers bieden zich steeds meer aan...

groetjes!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:57

is het topic nog in leven? :o

ik heb ook een Colandro, nu 5 jaar.
Hij loop momenteel B eventing, en de cross is echt zijn ding, lekker voluit galloperen en gaan!
Volgend seizoen nog enkele keren B starten en dan L.
jumping loopt hij 90-1m, hij is nog iets te heet in het parcours (voornamelijk vanaf de dubbelsprong) en dan durft hij wel een balkje nemen.
dressuur loopt hij L1 (ben voor L2 aan het oefenen)

Hij is erg laat in zijn ontwikkeling (hij is ook pas 5 van in juli) maar nu heb ik de knopjes gevonden en gaan we hard
trainen op de controle en rust in de jumping :)

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 20:40

hallo!

zo al weer tijdje geleden, hoe is met jullie colandro's?
hoor goede maar ook steeds meer slechtere berichten...
dus ben benieuwd!

met die van mij gaat het aardig goed, hij is momenteel Z1 startgerechtigd!
afgelopen weekend nog mogen rijden op de overijsselse kampioenschappen in de M2 dress, helaas vond hij ineens de bloemetjes zo eng dat ik de spanning er niet uit kon rijden.... en 6 x een 4 op een coupon is met spanning niet echt goed te rijden! werd 8e van de 14...

ook met hij na het M springen, maar weet niet of ik dat zelf aan durf, dus waarschijnlijk probeer ik binnenkort een passense ruiter voor hem te vinden die hem hierin een aantal keren gaat uitbrengen, want hij kan dit op zijn gemakkie! en zal hij aankomende zomer of na de zomer te koop komen te staan!

ik ben nog steeds tevreden over mijn colandro dus!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:49

wat leuk om te horen! :) jouw colandro is wel een pak groter en zwaarder dan de mijne.
(heb even in je profiel gekeken)
heeft de jouwe ook voldoende bloed?

Bij mij gaat het goed, in de zomer hebben we even problemen gehad met hem
maar nu wordt hij verstandiger en rustiger :D Hij wordt in Juli 6 jaar dus dat mag ook wel.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:34

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 19:06

de moeder van mijne is een volbloed merrie dus meeeeeeer dan genoeg!! dat werkt wel eens tegen met rijden, maar in omgang een rustig braaf paard.. De colandro die ik nog heb heeft idd lekker wat body!
maar de colandro die inmiddels verkocht is, was ook een echt volbloed typje! heel verschillend paard,terwijl de ene een Colandro x Mytens is en de kleine een Colandro x Guidam x Mytens... (de Mytens is zelfde merrie, eigen fok) echt leuk om te zien hoeveel verschil er dan toch in kan zitten!

die van jou lijkt echt op de meeste ''colandro's'' haha! hier lopen namelijk een heel aantal jonge colandro's!!
leuk dier die van jou!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:12

wakiekie schreef:
de moeder van mijne is een volbloed merrie dus meeeeeeer dan genoeg!! dat werkt wel eens tegen met rijden, maar in omgang een rustig braaf paard.. De colandro die ik nog heb heeft idd lekker wat body!
maar de colandro die inmiddels verkocht is, was ook een echt volbloed typje! heel verschillend paard,terwijl de ene een Colandro x Mytens is en de kleine een Colandro x Guidam x Mytens... (de Mytens is zelfde merrie, eigen fok) echt leuk om te zien hoeveel verschil er dan toch in kan zitten!

die van jou lijkt echt op de meeste ''colandro's'' haha! hier lopen namelijk een heel aantal jonge colandro's!!
leuk dier die van jou!

denk dat dat volbloed toch ook wat van colandro zelf komt dan :)
Colorado is echt onvermoeibaar, op eventingwedstrijd zijn ze al komen vragen of hij een volbloed is :+

Het is niet zo dat hij hyperactief is, hij is net zoals jouw paard lekker rustig in de omgang (behalve dan als hij buiten mag)
maar hij heeft toch zeker meeeeer dan voldoende bloed
En hoe is het springen?

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:01

Ik heb ook een Colandro volle broer van het paard van Florence123.Hij word 5.Het is een ongelofelijk braaf dier.Ik ga binnenkort b starten omdat hij nu pas echt op krachten komt,hij was erg slap in het begin en kon de hoogte nog niet aan.Hij is zeer werklustig en doet altijd zijn best.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:57

pippie schreef:
Ik heb ook een Colandro volle broer van het paard van Florence123.Hij word 5.Het is een ongelofelijk braaf dier.Ik ga binnenkort b starten omdat hij nu pas echt op krachten komt,hij was erg slap in het begin en kon de hoogte nog niet aan.Hij is zeer werklustig en doet altijd zijn best.

denk dat dit toch wat eigen is dan? Colorado zelf had dit namellijk ook, hij springt duidelijk beter dan vorig jaar, toen was
hij nog wat slap

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:08

zou best kunnen, maar we hebben nog nooit een paard gehad uit deze merrielijn die zo slap is geweest.De meeste paarden waren iets kleiner en compacter.maar het komt goed....elke week wordt het beter.