Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:01

Dank jullie wel!

Carmen: Dat was idd de opzet! Ik denk dat we haar idd als 3-jarige eerst onder de hengst doen.
Echter zal ze dan wel nog weer een hengst nodig hebben met een beste scheut XX erin, want het is ook echt een halve Groninger.

Ook lijkt ze het springen erg leuk te vinden. Ze was als veulen niet binnen de draden te houden en ik heb haar nu 2x een paar lage sprongetjes laten maken en dit vond ze erg leuk om te doen!

Dat witte komt idd bij moeders weg denk ik. Haar andere nakomelingen hadden ook wel vrij veel wit.

Verder herken ik trouwens ook het oog van haar in de paarden hier terug...

kimmie88

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:55

Ja idd. Die super trouwe, lieve en knschuldige oogjes.
Iig zo zie ik ze

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:47

Hahaha maar of ze nou echt zo onschuldig zijn? Die van mij is zo nu en dan best stout weet precies dat ie te snel en te groot is en dan loop ik de bak in met em en hup weg is ie voordat je er erg in hebt.. vandaag even heropvoedingscursus gehad haha met een wortel en wat lieve woordjes wil ie wel luisteren... Nu hopen dat ie t morgen ook nog weet haha. Kan nog steeds niet rijden door die hoef en begin me nu eens zorgen te maken of ie ook niet wat anders heeft...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:54

Oei waar maak je je nog meer druk om?

Die.van mij is wel heel onschuldig. Zit echt geen kwaad in. Heeft nog noiit een actie gehad waarvan ik dacht dat het gemeen bedoeld was oid.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 08:49

haha gespeelde onschuld zou ik het eerder noemen, ze zijn slimmer dan je denkt hoor. Als ik even niet op zit te letten, haalt die van mij altijd wel weer een streek uit. Sta je met de rug naar haar toe, heeft ze ineens een pluk van je haar tussen haar lippen. Of ze staat op het zadel te kauwen als je een ander paard aan het poetsen bent. Het zijn vaak wel "streken" waarbij ze om aandacht vraagt, want oooh wee als ik een ander paard aan het opzadelen ben, dan is ze echt beledigd dat zij niet aan de beurt is!

@Marjan waar ben je bang voor bij je paard? Hopelijk hersteld hij snel!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:29

Jaloers is ze idd wel als een gek

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:04

Carmen85 schreef:
haha gespeelde onschuld zou ik het eerder noemen, ze zijn slimmer dan je denkt hoor. Als ik even niet op zit te letten, haalt die van mij altijd wel weer een streek uit. Sta je met de rug naar haar toe, heeft ze ineens een pluk van je haar tussen haar lippen. Of ze staat op het zadel te kauwen als je een ander paard aan het poetsen bent. Het zijn vaak wel "streken" waarbij ze om aandacht vraagt, want oooh wee als ik een ander paard aan het opzadelen ben, dan is ze echt beledigd dat zij niet aan de beurt is!

@Marjan waar ben je bang voor bij je paard? Hopelijk hersteld hij snel!

Haha heel herkenbaar !! ze zijn echt heel slim !
Wanita gaat altijd een been heel hoog optrekken alsof ze een voetje geeft als ik met ons andere paard bezig bent, ze is dan echt jaloers en beledigd , als ze nu die benen eens zo mooi hoog deed in de dressuur zou dat wel mooi zijn :D

Marjan sterkte !

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:44

Hahaha ja t is echt zo van o sorry deed ik iets wat ik niet mocht doen? En dan maar zo lief mogelijk proberen te kijken! Zijn inderdaad heel slim, weet precies hoe en wat. Heb em geleerd stil te staan en verzet geen pas maar owee als ik heel even niet oplet ;)

Tja hij blijft struikelen.. heb nu een soort van second opinion van een andere hoefsmid gevraagd.. even afwachten of die nu ook nog langs wil komen. Struikelt nu zo'n 1,5 maand en heb t nagekeken en dat is vanaf dat mn huidige smid de laatste keer heeft bekapt zo ongeveer. Dus kan maar zo in de hoef zitten maarja dan zou het nu toch wel een keer beter moeten worden en het werd eigenlijk alleen maar slechter en daardoor kwamen we erachter dat het in zn hoef zat. Dachten van die slungel zit niet op te letten en moeten em gewoon wat meer aan het werk zien te krijgen.. totdat ik er af vloog omdat ie bijna over de kop ging :(

Dus is even afwachten maar vertrouw het gewoon niet, soms heb je dat (onderbuik gevoel)

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:00

marjan weer je nu al wat meer van je paardje ?

Wanita was echt super dwars vandaag, om de paar passen blokkeerde ze en werd ze echt heel boos en slaan met het achterbeen, pfff , drama, niet voorwaarts te krijgen, spierpijn ofzo, in de buitenbak wilde ze uiteindelijk wel beter lopen !
volgende week even zadel na laten kijken en er komt een paardenmasseur, ze heeft volgens mij echt spierpijn ...........
Dan kan echt zien dat het een bloedpaard is ( haha )

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 06:59

Ojee hopeljjk is het echt alleen spierpijn en kunnen jullie daarna weer saampies aan de bak.

Maandag komt bij mij een verzekeringsmannetje en hopelijk zit ze dan in de verzekering.. Spannens. Ik hou ullie op de hoogte

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 09:21

haha valinsky, als ze zo heftig reageert op spierpijn is ze wel een beetje een aansteller hoor ;-) Wat heb je gedaan om haar zoveel spierpijn te bezorgen? Lekker he die bloedpaardjes, altijd weer een verassing wat ze nu weer uitgedokterd hebben.

@Kimmie, spannend! Via welke verzekeringsmaatschappij ga je haar verzekeren? Ik heb een paar jaar verzekeringen van HippoZorg en van Paardenverzekering Bierum verkocht. Met beide zeer goede ervaring.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 11:22

Eens even wat half broertjes en zusjes van onze paarden opgezocht op internet. Af en toe heb ik zo'n bui dat ik erg nieuwsgierig ben hoe andere nakomelingen van kreator het doen!

Vibanta kreator xx x celano
Afbeelding
Loopt 1.30m, elite merrie
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam?? Kreator xx x Amulet
Afbeelding
ruin, loopt in Engeland eventing (SDSporthorses)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kalisto-MS Kreator xx x Caritas x Candyboy
Afbeelding
ruin, loopt in de USA dressuur en springen (Bright star stables, is van een nederlands stel)

(zag er eerst zo uit bij zijn fokker in NL)
Afbeelding
Dutch-Kreator Kreator xx x Caretino
Afbeelding
Is dit jaar voorgesteld op de KWPN hengstenkeuring, maar niet door de 1e bezichtiging gekomen
Knock Out vdv Z Kreator xx x Let's Go V (voltaire)
Afbeelding
2010 goedgekeurd bij Studbook Zangersheide

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:31

Nog een aantal:

Archimedes (Geen link naar afstamming, wie heeft meer info?)
Afbeelding
Afbeelding
Ben ik vorig seizoen een aantal x tegengekomen tijdens B-SGW
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Amarillo Agonda op papier, Kreator xx x Enrico x x Alme
Afbeelding
Afbeelding
Loopt nu L-SGW onder Alice NL
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vilart Vilart Fortuna op papier, Kreator xx x Furore x Elan xx
Afbeelding
Internationaal eventingpaard met Alice NL
Daarna verkocht aan een Duitse junior ruiter
Afbeelding
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Winzer (Geen link naar afstamming, wie heeft meer info?)
Afbeelding
Afbeelding
Loopt B SGW

Zindane (Geen link naar afstamming, wie heeft meer info?)
Afbeelding
Afbeelding
is Z SGW

Wila Fortuna Volle zus van Vilart, dus ook Kreator xx x Furore x Elan xx

Internationaal eventingpaard
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fine Creation Vasca Fortuna op papier, Kreator xx x Landsriver x voltaire

Internationaal eventingpaard

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:44

Ter info, alle paarden met het achtervoegsel "fortuna" zijn gefokt door de oude eigenaar van Kreator xx, of stammen af van zijn lijn. (van hem krijg ik nu ook les met Arany :D )

Hier nog ff een foto van de papa himself (met de eigenaar aan de lijn :+ )
Afbeelding

nog 2 kreators van een kennis van mij

Zoura Fortuna Kreator xx x Gandor Fortuna x Flemmingh
Afbeelding

Enzo
Afbeelding

En tot slot toch nog ff twee foto's spammen van Arany
Afbeelding
Afbeelding

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:46

Nou kijk en vergelijk ;)
Ik zie al wel een enorme gelijkenis tussen Enzo en Amaretto van Beli
En verder weer die uitdrukking in de ogen, waar we het al zo vaak over hebben gehad.

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:26

Carmen85 schreef:
haha valinsky, als ze zo heftig reageert op spierpijn is ze wel een beetje een aansteller hoor ;-) Wat heb je gedaan om haar zoveel spierpijn te bezorgen? Lekker he die bloedpaardjes, altijd weer een verassing wat ze nu weer uitgedokterd hebben.

@Kimmie, spannend! Via welke verzekeringsmaatschappij ga je haar verzekeren? Ik heb een paar jaar verzekeringen van HippoZorg en van Paardenverzekering Bierum verkocht. Met beide zeer goede ervaring.

Leuk hoor al die foto's,inderdaad die ogen .....

Tja heb wanita een paar keer extra doorgebogen met dubbele longe vandaar die spierpijn denk ik, even kijken of ze vandaag wel wilt meewerken, dinsdag komt zadelmaker kijken en dinsdagavond krijgt mevrouw een uitgebreide massage, als er dan verder niets aan de hand is is het volgens mij toch een aansteller en probeert ze mij toch uit ( haha ) !!
Ze is nu bijna 8 jaar en mag best onderhand aan het echte werk of niet dan ?
Ik heb haar nu bijna een jaar en bij de vorige eigenaar had ze wel een heel mooi relex leventje, dus geen zin misschien ?
we zullen zien .......

Heb ook hele goede ervaringen bij de Hippo, had een tweejarige hengst in de voorlopige dekking en die is verleden jaar geheel onverwachts overleden in het weiland, na sectie hebben ze niets kunnen vinden helaas, maar hippo heeft wel volledig uitbetaald !!
Was alleen een beetje jammer dat de inspecteur mij gezellig belde om even te komen kijken terwijl hij allang dood was,maar ja dat soort dingen gebeuren :?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:16

Wat ontzettend leuk al die nakomelingen. Eigenlijk nog steeds allemaal hetselfde.koppie.

Carmen: bij hippozorg

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:36

Hoi,

Heb via http://www.uwpaardverzekeren.nl/ die komen geloof ik onder een bepaald bedrag ook niet kijken en hoeft ie ook niet gekeurd te worden :) Verder weet ik nog niks van boris zn pootje :s maandag komt mn nieuwe smid en die gaat er een ijzer onder doen dus ff afwachten...

Die in amerika toen ie nog jong was is precies Boris! Heel grappig als ie nu ook nog es zo gaat lopen ;)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:11

Wauw wat gaaf die foto's

Dat vosje, Enzo, is precies Amaretto

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 11:56

MarjanB schreef:
Hoi,

Heb via http://www.uwpaardverzekeren.nl/ die komen geloof ik onder een bepaald bedrag ook niet kijken en hoeft ie ook niet gekeurd te worden :) Verder weet ik nog niks van boris zn pootje :s maandag komt mn nieuwe smid en die gaat er een ijzer onder doen dus ff afwachten...

Die in amerika toen ie nog jong was is precies Boris! Heel grappig als ie nu ook nog es zo gaat lopen ;)

de site die je geeft, equine risk is het oude interpolis, brengt de verzekeringen ook onder bij Hippo Zorg.

Is de smid al geweest? Hopelijk loopt hij daarna weer beter!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:59

Poown zit in de verzekering...
Totaal geen moeite ondanks het vresleijke litteken.
keurmeester vond het een fijn en correct paard, met een minder mooi litteken, maar waar ze geen last van zou hebben...... Hij moest eens weten hahahaha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:59

Mooi dat ie verzekerd is!

Smid is geweest en die heeft veel weggehaald, volgens hem had mn oude smid zn hoeven te lang gelaten en dat ie daarom wel eens kon struikelen. Moest ook eerst met em aan de hand lopen en daarna nog even los laten zodat ie kon zien hoe boris liep dus vond ik wel heel erg fijn. (oude smid deed dat nooit)

Vroeg of ik nog met em naar de keuring ging haha vond het een heel erg braaf beest :d en zei dat volbloeden toch wel slimmer waren dan andere paarden en minder snel over de zeik gaan omdat ze zo slim zijn. Dus wat mij betreft een slimme smid ;)

Net even los gelaten met springschoentjes en t was net een fries haha hij snapte er helemaal niks meer van! Maar liep wel goed verder

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:03

Wat geweldig, dat het nu of beter of helemaal weer goed is.
Wat een geweldig nieuws

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:13

:D morgen ga ik weer met een bijzetje om kijken hoe ie het doet en dan woensdag weer eens rijden! Hopen dat ik er nu wel op blijf zitten haha

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:13

Top dat is mooi nieuws...'
Een smid kan een paard maken of breken..
Suc 6 met rijden