Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 07:58

Mnonn schreef:
wittedirk schreef:
Mooi getekend dier hoor met 4 wb en een blesje!

Ze is ronder in de rib en beknopter/compacter dan mijn paard maar wel duidelijk familie van elkaar!! :D

Ja die van jullie zijn al echt behoorlijk paard, die van mij is nog meer baby maar denk ook niet dat het een grote gaat worden :)

Tja die van mij had wel wat minder gemogen, ben zelf niet groot :+

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:31

@ Rambobo: oh gaaf joh dat de wissels nu bevestigd zijn en dat je zoveel foto's hebt...mijn mailbox kan nog wel een aantal foto's ontvangen :D Ik ben heel benieuwd naar filmpjes zodat ik haar bewegingen kan zien, heb je ook filmpjes op youtube staan?

@ Paardjes123: Jij bent inderdaad niet zo groot, ik hoop voor je dat je paard niet 1m78 gaat worden :') Fijn dat je topper geheel okay was op de foto's! *\o/*

@ Manon: Je ziet duidelijk het Argus bloed erin terug, net even wat steviger en dat is zeker niet verkeerd! ;)

Mnonn

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:16

Hou wel van grote paarden, ben zelf 1.77 dus moet ze niet te klein hebben..ach ja we zien het ook wel :D

Wanneer beginnen jullie met zadelmak maken? Of laten jullie ze nog een jaar staan?
Ik ben nog een beetje in dubio eigenlijk..

@paardjes123: Fijn dat ze goed was op de foto's!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:19

Bedankt allemaal! Ik wilde het eerst zelf doen, maar degene waar ik voorheen zadelmak mee maakte kan niet helpen. Dus waarschijnlijk breng ik haar 2 weekjes naar Gert v-d Hof :D

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:45

Ik ben zelf ook 1m77 en heb mijn SO'tje een half jaar geleden gekocht wetende dat hij maat genoeg heeft want ik ben zelf wel slank maar geen smal type.

Hij meet momenteel 1m70 en verwacht hem uiteindelijk tussen de 1m71-1m74, kheb liever dat hij nog wat de breedte in gaat ipv de hoogte:D

Gert vd Hof weet wel raad met een jong paard! ;)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:28

Gert van den Hof weet zich er zeker wel raad mee :+ . Ik heb die van mij het laatst vorig jaar gemeten toen was ze 164. Geen idee wat ze nu meet, maar in ieder geval groot :D . Ik hoop zelf niet dat ze erg de breedte ingaan, maar dat verwacht ik eigenlijk ook niet van die van mij *D . Der moeder is vrij iel en maar 164 hoog

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:24

Rambobo schreef:
Wie heeft of kent er een Sir Oldenburg nakomeling?

Ben erg benieuwd naar het karakter, extrerieur en gangen van deze nakomelingen.

Op dit moment heb ik een 3 jarige Sir Oldenburg hengst lopen die ik zelf gefokt heb uit mijn voormalige Z2 (ster) merrie.
Eigenlijk heb ik voor Sir Oldenburg gekozen om zijn geweldige karakter, daarbij vergt hij een merrie met een sterke bovenlijn, goed fundament en een sterke achterhand. Mijn merrie heeft niet een geheel sterke bovenlijn, wat je helaas ook terug ziet in mijn SO. Verder heeft hij wel een correct fundament en een patserige achterhand, maar bovenal een geweldig karakter.

Zijn gangen vind ik niet overdreven spectaculair, maar dat is voor mij ook niet het aller-belangrijkste. Ik wil hem zelf gaan beleren en opleiden.
Hij meet nu ca. 1m74, zijn moeder was 1m65 dus hij vergroot t.o.v. mijn merrie.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:53

Kijk wat leuk nog een 3 jarige so erbij in het topic! Heb je foto´s?
Ik heb net een foto´s in de sneeuw gemaakt, hoop dat je de foto´s kan zien imageshack deed het niet
Afbeelding
Afbeelding :(

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:05

Leuk leuk leuk! Nog een SO'tje erbij! Ik ben ook benieuwd naar foto's!

Paardjes123: wat heb jij een lekkerding op 4 benen!!! :D

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:46

wittedirk schreef:
Leuk leuk leuk! Nog een SO'tje erbij! Ik ben ook benieuwd naar foto's!

Paardjes123: wat heb jij een lekkerding op 4 benen!!! :D

Thanks! Kan ook niet anders he die van mij lijkt sprekend op die van jou ;) .
Nykie(zo noem ik haar, ze heet Eranyke) hinnikt ook altijd als ze me ziet en in de wei zelfs als het gras hoog staat komt ze altijd als ik der roep. Zo schattig <3 .

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:49

@ paardjes123 Die van mij loopt ook altijd naar iedereen toe...beetje erg nieuwsgierig :+

Over ongeveer 2 weken pak ik het longeren weer op en klim ik er ook vrij snel op, zin in! *\o/*

Hopelijk issie braaf _/-\o_

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:28

wittedirk schreef:
@ paardjes123 Die van mij loopt ook altijd naar iedereen toe...beetje erg nieuwsgierig :+

Over ongeveer 2 weken pak ik het longeren weer op en klim ik er ook vrij snel op, zin in! *\o/*

Hopelijk issie braaf _/-\o_

Ik heb maandag en vandaag met zadel en hoofdstel gelongeerd, vandaag ook met een bijzet. Net er naast gestaan, op een kruk :o en vervolgens aan het zadel gehangen. Ze was super braaf *\o/* . Ik ga dit ook komende 2 weken rustig uitbreiden en hopelijk dan ook over een week of 2/3 erop _/-\o_

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:30

Ik zal eens kijken hoe ik hier foto`s kan plaatsen, zo heel erg bekend ben ik nog niet met fora`s.
Wel leuk te lezen dat die van jullie ook zo braaf zijn, ik wacht een beetje tot april met beleren, dan zit ik zelf qua (werk-)tijd wat gunstiger ook ivm doorrijden.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:21

Ja ik wacht ook nog even, denk dat ik april/mei begin. Ga het eerst ook zelf doen :)

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:12

Mnonn schreef:
Ja ik wacht ook nog even, denk dat ik april/mei begin. Ga het eerst ook zelf doen :)

Eerst? En daarna? :o

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:17

Hier een paar foto's van gisteren, weer voor het eerst aan het werk gezet, in maart er maar rustig aan opklimmen :Y)

[url][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/827/cimg0009y.jpg/]Afbeelding[/url]

Uploaded with ImageShack.us[/url]

[url][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/36/cimg9785.jpg/]Afbeelding[/url]

[url][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/189/cimg9878.jpg/]Afbeelding[/url]

[url][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/684/cimg9808.jpg/]Afbeelding[/url]

[url][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/26/cimg9822.jpg/]Afbeelding[/url]

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:19

Aansprekend paard heb je wittedirk, ik vraag me af waarom je hem nu al aan de bijzet hebt?
Oogt voor de foto leuk, liever zie ik een jong paard op eigen benen zijn balans zoeken (en vinden)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:52

@ Joanna: als je weet waar bijzetteugels voor dienen dan hoef ik je geen uitleg te geven ;)

Heb je al enkele foto's van jou SO paard opgezocht om te kunnen plaatsen in dit forum? :D

Ik ben erg benieuwd naar jou SO nakomeling, tot nu toe zijn het allemaal erg mooie dieren die ik hier voorbij heb zien komen :j

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:48

Ziet er al goed uit! :)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:13

Dank je Mnonn! In het echt issie niet zo massaal/breed zoals hij op de foto's oogt, hij's best wel rank gebouwd maar vreemdgenoeg lijkt hij op foto's wel 30cm breder dan in het echt gigi

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:54

Mijn SO-tje vandaag.

Afbeelding

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:59

Wat een beauty !!! Ik blijf de kruizing met Ahoy een geweldige match vinden! *\o/*

Hoe groot meet ze?

De mijne is van begin april "09 en meet nu 1m70, in oktober was hij 1m68 dus er zal nog wel wat bijkomen denk ik.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:54

Dank je wittedirk. Ze heeft ook nog eens een super karakter.
Esprit is van 26 april 2009.
Ze meette een maand geleden 167cm. En dat meet ze al maanden, dus heel veel zal er niet meer bijkomen.

Maar dat hoeft van mij ook niet. Ze is wel imposant genoeg zo :G
En ik ben ook niet zo heel erg lang benig/armig..

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:39

Mooi aan de maat Marieke! :D

Ik klaag ook niet, ben blij dattie veel hoogte heeft want de mijne is vrij smal/iel.
Hopelijk gaat hij straks nog de breedte in als hij ouder wordt. :Y)

Hoeveel heb jij al met haar gedaan? Ik heb deze week weer voor het eerst dit jaar 2x gelongeerd met bijzet en klim er zoals het nu lijkt in maart rustig op. *\o/*

Ook de mijne heeft een goed karakter; speels, eerlijk, openhartig en lief voor kinderen. ;)

Beter gezegd: een heerlijke, eerlijke en lieve puber :):) :)) <<)

Groetjes,

Yvonne

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:57

Die van mij heeft nu ook 2 keer aan de bijzet gelopen en kent longeersingel, en zadel op haar rug.
Bijzet zat aan de kaptoom, dus contact op het bit heeft ze nog niet gehad, maar ze neemt het bit wel goed aan.

Ze gaat in mei/juni naar Henk v. Donkelaar om keuringsklaar te worden gemaakt en dan wordt ze gelijk verder beleerd. Ik laar haar wel nog zelf stuur en dubbele longe aan.