Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:22

Vibabu, hahaha ja gelukkig de meeste wel.. maar toch ook weer een aantal dingen gezien waarvan je echt gaat zuchten >;)

Goedzo Keshia top gedaan +:)+

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:48

Goed bezig allemaal! :D

Vandaag mogen de paardjes het land op bij ons! Op de wei staat zoooooveel gras dus Gien mag maar een uurtje vandaag. Gisteren alvast even op verkenning geweest en ze vind het allemaal maar raar. Gina is een beetje autistisch dus al die veranderingen zorgen ervoor dat ze zich nu gedraagd als een wilde hengst :roll: .

M'n zadel ligt echt mega bagger, maar wil d'r ook niet stilzetten.. denk dat ik toch even opkruip dit weekend.. of is dat echt heel dom? Wat zouden jullie doen? Heb braaf heel de week gelongeerd of vrije dag gegeven. Maandag komt de zadelmaker :j ben benieuwd, zal wel weer een grotere boom worden en hij moet recht gemaakt worden. M'n beugels zijn recht als ik ze van mijn zadel af haal maar hangen scheef als ze aan mijn zadel hangen! Oeps! Komt ook lekker ruk uit allemaal want volgend weekend heb ik die clinic van J.ohan h.amminga := :):)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:14

wat vervelend Jeska! Heb je al zoveel moeten versleutelen aan je zadel dan? Ik heb 1x per jaar de zadelmaker er bij en af en toe moet die iets opgevuld worden om wat voor reden dan ook. als je een keer een goed zadel koopt die goed past hoef je er weinig meer aan te versleutelen.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:16

Netjes keshia!!

Poeh.. zadel drama ja :') ken het probleem. Ik kan echt om de 3 a Max 4 maanden wel hoor... nu net 2 maanden geleden geweest en kan weer. Ze is sinds we op die nieuwe stal staan al zoveel bijgekomen in vet en spier dat het nu toch wel krap komt te liggen. Jippieee..

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:19

Nou Vibabu, het is meer dat ze sinds ze op deze stal staat enorm gegroeid is. Eerst in de hoogte en nu ook in de breedte en ook nog eens spier erbij. De basis ligt dus wel goed maar de boommaat verschilt nogal eens! Laatst was ze dus enorm in d'r schoft gegroeid, moest het zadel 2 boommaten kleiner! Nu is daar weer spier bijgekomen dus ligt hij weer te krap waardoor hij naar achteren schuift.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:36

Mijn zadel is nu ook wat aan de ruime kant bij de schoft maar heb er nu maar een bontje onder gedaan. Strak opvullen is ook geen optie want we willen dat ze groeit bij de schoft en rug. Dus voor nu maar zo en dan over een half jaartje hopelijk verder zonder bontje :)

Wel balen net zo voor je clinic. Ik weet niet of je een schichtig paard hebt, maar ik heb tos 3.5 week gelongeerd en slechts 1x gereden en daarna op wedstrijd.. ik vind ze daar altijd veel fijner van worden. Ik longeer dan wel echt als training, dus niet aan een halstertje wat slingeren, maar met hoofdstel dubbele longe en soms ook wat balkjes op de grond. :) intensieve workout van een uurtje

Komende week wordt een drukke week, dinsdag en donderdag lessen, en dan daarnaast nog veel longeren. De week erna ook 2 keer les, en misschien ook ergens nog een privéles pakken voor de puntjes op de i. :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:09

Goed bezig Keshia! Ik heb inderdaad ook een tijdje met bontje gereden omdat ze net tussen twee boom maten inzat.

Hm, beetje jammer... Gina heeft dr neus aan de binnenkant open, 1 neusgat maar. Zat allemaal troep (snot) in en aan. Na schoonmaken bleef er een soort schaafwond achtige rode plek achter. Ff gelongeerd maar na 5 minuten helemaal bezweet en buiten adem :\ doet natuurlijk zeer in dat neusgat.. ook enorm schudden met dr hoofd dus ik denk misschien een beetje last van 'hooikoorts'. Tenminste... dat hoop ik dan maar.. ;( droes is in de buurt helaas. Geen koorts gelukkig! Pfff paarden..!!!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:30

Jeska2 schreef:

Vandaag mogen de paardjes het land op bij ons! Op de wei staat zoooooveel gras dus Gien mag maar een uurtje vandaag. Gisteren alvast even op verkenning geweest en ze vind het allemaal maar raar. Gina is een beetje autistisch dus al die veranderingen zorgen ervoor dat ze zich nu gedraagd als een wilde hengst :roll: .

M'n zadel ligt echt mega bagger, maar wil d'r ook niet stilzetten.. denk dat ik toch even opkruip dit weekend.. of is dat echt heel dom? Wat zouden jullie doen? Heb braaf heel de week gelongeerd of vrije dag gegeven. Maandag komt de zadelmaker :j ben benieuwd, zal wel weer een grotere boom worden en hij moet recht gemaakt worden. M'n beugels zijn recht als ik ze van mijn zadel af haal maar hangen scheef als ze aan mijn zadel hangen! Oeps! Komt ook lekker ruk uit allemaal want volgend weekend heb ik die clinic van J.ohan h.amminga := :):)

Staat gina toevallig met dreamer ? Een canturano ??
Blegh succed met je zadel

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:55

R_emkee schreef:
Jeska2 schreef:

Staat gina toevallig met dreamer ? Een canturano ??
Blegh succed met je zadel

Nee of tenminste.. niet dat ik weet haha

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:50

Zei staat bij stal zeeuw.. nee zag toevallig bij haar ook filmpje dat de paarden weer in het land mochten en ook veeel gras vandaar :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:16

Weer opzoek naar een nieuwe bijrijder .. pff wat een ellende is dat zeg.. ze stopt ermee omdat het in privé sfeer helemaal niet goed gaat ( ik ken haar al heel lang en weet er van ) en ze " opeens " toch wel wedstrijden wil rijden.. terwijl ze tegen mij zei dat ze dat niet wilde en alleen lekker wil rijden, het is een heel lang verhaal en dit is de korte versie ;)
Neemt niet wg dat ik weer opzoek moet naar iemand anders ..

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:42

Mm balen moniek dat is niet fijn nee :(

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:55

Klinkt niet goed Jeska! Hopelijk niets ernstig.. en dat allemaal voor je clinic...

Das jammer Moniek, succes met je zoektocht!

Ben net weer ziek geweest, is de 3de x in 2 maanden tijd.. word er zo gefrustreerd van dat ik niet kan doortrainen!! vandaag eens een wandelingetje, even ontspannen..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:17

Jeska, Getver hoop dat het allemaal meevalt .

Qleke, heel vervelend maar het is ook steeds van dat rare weer .. hopen dat je er nu een tijdje vanaf bent .

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:14

Oh ik heb net zo heerlijk getraind! Wij hebben geen klok langs de kant hangen kwam een stalgenootje vragen hoe lang ik aan het rijden was.. bleek toen dat ik er al 1.5 uur op zat haha.. het ging echt heel fijn! Wat een verschil met een maand terug!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:08

Wauw 1,5 uur gereden :wow: wel heel fijn dat ze zo goed ging +:)+

Hudson gaat ook erg goed vooral rechtsom hahaha.. linksom is even een dingetje hij loop dat gewoon door Mn linkerbeen heen naar binnen toe :x komt wel weer goed ;)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:18

Das heerlijk Keshia als ze zo goed gaan!

Mijne is momenteel ook makkelijker rechts Moniek! Valt ook wat tegen mn linkerbeen en wat moeilijker buigen.. ik blijf met een kleine scheefheid zitten bij [***], is toch zo moeilijk rechtrichten.. Komt vooral naar boven als we wat meer verzamelen. Is zo een sluimerend probleem.. sommige dagen gaat het super en andere dagen is dat vast gevoel links er weer.. zou er zo graag vanaf zijn!! Maja blijven oefenen zeker...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:46

Wat vervelend qleke! Hopen dat het nu over is.
Balen van je bijrijder moniek! Ik hoop dat je snel een fijne andere bijrijder vindt. Lijkt me erg lastig!

Ik ben vorige week begonnen met vliegende wissels. Ze snapt het nog niet helemaal. Mijn zus is heel veel bezig geweest met contragalop en dat ze niet mocht overspringen en nu moet ze het ineens doen. Vind ze maar raar. Het grappige is wel dat ze met een buitenritje zelf wissels gaat maken :')

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:32

Ik heb leuke stalgenootjes die me waarschuwen dat mijn paard in de verkeerde galop zit :') jup.. ik oefen sinds kort ook de contra haha
Ik rij met de les vaak ook 1 uur en 10-15 min. Dus conditie heeft ze genoeg. Ik hoop dat het gewoon langzaamaan minder wordt. Ik heb gewoon een aantal doelen voor ik begin met rijden en ga door tot ik tevreden ben. Het wordt steedw korter al gelukkig. Als ik zelf train ben ik meestal met 40-50 min klaar. Vandaag had ik fijn de tijd en het idee om eens even goed te trainen.. nou dat was gelukt! Haha

Wat enorm klote van je bijrijder joh, ik heb een leaser voor mijn fjord. Laatste tijd was ze er niet zoveel, en dat geeft ool niet want daar hebben we afspraken over. Maar nu moet ze geopereerd worden en kan dan 8 weken niks.. zo jammer! Maar als ze er helemaal mee stoppen is zo zuur.. je bent dan toch op ellaar ingesteld. En dan ineens zonder zitten is heel vervelend ja!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:10

Haha Vibabu, ja ze zullen soms denken wat willen ze nu eigenlijk? :')

Ik stel ook altijd op voorhand mijn doelen Keshia! Maar helaas geraak er niet altijd aan :o

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:06

Dat is ook leuk! Ik heb verder weinig leuke stalgenoten. Niet echt iemand waar ik oefeningen van kan afkijken in ieder geval. Veder kijk ik wel veel maar denk dan vaak dat zou ik anders oplossen :')

Gister heb ik een paar heeeele mooie wissels gezien bij mn zus! Op vos... (we hebben haar samen) helaas niet gevraagd maar ze was een beetje in de war en sprong elke keer over tijdens de contragalop. Maar toch ben ik heel blij dat ze nu een mooie wissel springt ipv een halve, kop in de lucht gooit en als een hertje gaat springen omdat ze in de knoop zit met dr benen.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:28

Ik heb inderdaad ook vaak doelen wat ik wil bereiken als ik op stap. Maar momenteel met 2 lessen al zoveel stof meegekregen dat ik er vaak een paar dingen uitpik die ik per dag wil gaan oefenen. Anders ben ik iedere keer 1.5 uur aan het rijden :')

Vind het vaak ook leerzaam (zowel positief als negatief) om te lijken naar hoe andere hun paard trainen. Hier op stal gelukkig een hoop leuke stal genoten van alle niveaus (geloof dat ik de minste ben :')) tot grandprix aan toe. Genoeg te kijken dus :p

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:35

Ja zeker! En dan vind ik trainingen leuker dan wedstrijden. We hebben al helemaal geen springers op stal en alles is eng en gevaarlijk.... dressuur is er een die hoger rijdt maar kan me weinig vinden in die training.

Ik bedenk wel eens iets wat ik wil oefenen. Of waar ik de vorige training tegenaan liep. Heb ik er even over nagedacht en hoe ik het aan ga pakken. Aan de andere kant bekijk ik liever op het moment. Ik kan wel heel hard oefeningen willen gaan trainen maar als paard op dat moment zich heel strak houdt bijvoorbeeld dan ga ik daar aan werken.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:23

Ik vind trainingen inderdaad ook leuker om naar te kijken als wedstrijden. Bij ons op stal helemaal geen springers, echt allemaal dressuur gericht. Maar gelukkig tot nu toe nog geen echte miepen/mutsen. Zijn vaak ook niet te beroerd om een vraag te beantwoorden of even uit te leggen hoe of waarom ze iets doen.

Wat training betreft heb je wel gelijk. Bekijk het ook wel echt van dag tot dag, maar heb wel te horen gekregen van me nieuwe instructie dat ik best wel wat strenger mag zijn , fancy krijgt het nog te veel op haar manier :') dus ik sluit compromis. Ze doet even wat ik vraag... en dan mag ze even ontspannen. Soms pak ik gewoon 1 dag los trainen en dan 1 dag hard werken. Maar denk nooit; goh vandaag wil ik wijken, schouderbinnenwaarts.. achterwaarts en travers GOED rijden. Want dan gaat het toch fout :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:00

Ja precies :') nou is de krack wel heel makkelijk hoor. Die kan ik wel plannen. Maar dat plannen heb ik met die andere zo ontzettend afgeleerd dat ik bij de krack ook kijk hoe het die dag gaat al is ze vrij stabiel.

Ik heb gewoon (bijna) geen leuke stalgenoten. Ze zijn of met allerlei hocus pocus dingen bezig, lopen er achter, praten ze hun paard ziek. Of rijden alleen maar rondjes of zijn zo fanatiek dat het ten koste moet gaan van alles. De enige die op "hoger niveau" rijdt vroeg waarom ik niet met sporen reed maar met 2 zwepen. Op het antwoord wat ik gaf dat hij veel beter op m'n zweep reageert dan op sporen en ik bang was dat hij anders open zou gaan kreeg ik de opmerking 'dan had hij maar beter op je been moeten reageren'. Ik was meteen uitgereden :( niet helemaal mijn ding. Al vind ik nog steeds wel het toppunt dat iemand van onze stal bij een andere vereniging moest vertellen dat ik met hun wedstrijd niet mee deed omdat mijn paard stuk was, wat ze wel begreep. Paard had een mini peesblessure gehad en hij was nog niet op niveau om wedstrijd te gaan. Heel jammer die mensen. Gelukkig zie ik ze bijna niet :D