@Titsia: met barrie gaat het wel weer. been is vrij lang dik geweest, maar spoel nog steeds en smeer er na die tijd coolinggel op. been is alweer een stuk dunner en de korstjes komen ook los. voor de rest staat hij lekker de hele dag in het land met de groep. ga binnenkort weer proberen met hem verder en hopelijk al mijn moed verzamelen om hem een keer aan te pakken qua steigeren..
Ik ben vanavond weer met Florentino aan het werk geweest, was weer even geleden. Hij pakte het lekker op, ondanks dat het vrij hard begon te waaien (flapperend folie van de hooibalen vlakbij, wapperende bomen, wapperend riet en een groep euh.. naam kwijt... wilde kippen overleefd). Stap/draf/halt gaat prima nu, maar ik hang zo tegen die galop aan met hem. Steeds twijfelen of ik het wel of niet ga doen, stom stom! Weer niet gedaan dus en daar baal ik dan achteraf weer van.
Ook even spammen, gister wat leuke weide-fotootjes gemaakt (met mn ouwe digi-cam met spiegel en zonder reflex zeg maar )
Leuke foto's allemaal zeg Ik ben zondag voor de 2e keer M1 gestart en was 4e en 3e met 182 en 194!! Had zelf ook echt een lekker gevoel...
sietske83
Geplaatst: 01-05-12 20:37
Vandaag heb ik voor het eerst op mijn Flo gezeten . Eerst hangend over haar heen en zo ook lopend en toen we klaar waren nog even mijn been erover gezwaaid en een paar keer herhaald. Ze is zo braaf en werkwillend op dit moment. Ik ben nu om de dag met haar bezig en als ze straks los kan rijden met mij gaat ze weer het land in om te genieten van haar verdiende vakantie.
Lady_melissa
Geplaatst: 01-05-12 23:02
Hier nog 2 foto's (sorry, ik kan het niet laten:))
Leuk sietske83! Altijd even spannend zo in het begin. maar ze staat er echt heel relaxt bij dus volgens mij gaat dat wel goed komen Vind haar moeder echt een prachtig paard! benieuwd hoe zij uitgroeit!
sietske83
Geplaatst: 04-05-12 18:28
Ja haar moeder is ook een mooi paard.
Ze was ook lekker relaxt, ze vertrouwd me ook volledig wat ik ook met haar doe. Maar ik hoop natuurlijk dat ze zo braaf blijft.
cindy1000
Geplaatst: 04-05-12 19:46
@Titsia ik vind dat jouwn flo heel veel op mijn flo lijkt ;p Ze hebben wel een beetje het zelfde hoofdje!
Gister voor de 4e keer gesprongen met mijn Flo en we hebben gewoon een heel parcoursje afgelegd van 40 tot 80 cm . Wel in het begin een paar langslopers op de plankjes, maar 1 maal gesprongen vond ze het alleen maar leuk.
ik heb toevallig van de week ook voor het eerst gesprongen met mijn dame. 40 cm, en ze ging er goed over heen! Balkjes vindt ze moeilijker.. die wil ze het liefste ook springen ipv draven. En dan ben ik weer bang dat ze zich verstapt omdat ze half op een balk stapt.
Die van mij heb ik eerst aan de balken aan de longe laten wennen, gezien ze daar in het begin elke keer met 1.20 over heen sprong. Pas toen dat geen indruk meer maakte onder het zadel draf en galopbalken gedaan en toen over naar een kruisje
Mijne vind springen juist harstikke leuk! Heb er zelfs een keer op concours vraag naar gehad om te verkopen als springpaard! Vet grappig Vandaag weer voor het eerst buiten op concours geweest, helemaal blij was 2 keer 1ste met 213 en 209 Daarna voor het eerst kür gereden. Hij vond het super spannend had hem helemaal niet kunnen oefenen maar was toch eerste in mijn klasse, trots!!
marsmars
Geplaatst: 05-05-12 18:23
Wow, superpunten hoor. Dat is in de M2 nog niet altijd even makkelijk. Wanneer gaat die naar de Z?
Laatst bijgewerkt door marsmars op 05-05-12 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt