Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

malibu1983

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:52

@El4a1990 , hij komt haast niet omhoog met zijn hoofd. in stap draf en galop niet.. zo doet hij dat al vanaf het begin. maar ben ook bezig met een merrie van stal en die begint nu te komen met zakken. ik ben dan veel bezig met overgangen maken aan de longeerlijn.

durf zelf nog steeds niet op barrie te stappen, vind mezelf een verschrikkelijke aansteller maar kan de stap nog niet zetten.. daarentegen heb ik alle tijd dus komt vanzelf.

groetjes

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:00

Wat leuk dat het hier weer druk is !!
Ik ben zaterdag 4e geworden met 187! :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:25

@ el4a1990; ik heb t longeertouw bij divoza weg, ook te koop bij EJ. Daarvan is die vn mij super gaan lopen lekker lang en laag en heeft echt goede rugspieren :j

@ xsander; gefeliciteerd!!

@ malibu; waarom durf je nog niet op te stappen?

malibu1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:55

@Romanoff: helaas is barrie bij de les van vorige week weer omhoog gekomen omdat hij de buitenteugel niet accepteerd. dus durf er niet op te stappen, omdat ik bang ben dat hij weer zo flipt als toen met mijn zadel, aangezien ik niet zo snel ben in het reageren. Hij probeert me toch nog uit, de boef.. Maar volgens mijn instructrice is dat een basisprobleem en gaan we daar mee aan de slag..

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:50

Hier gister ook weer op cc geweest. 1e proef 2e geworden met 197 en de 2e proef 1e met 218 punten :D. Stond zelfs een 10 op mijn protocol. Dat had ik nog nooit meegemaakt!

Malibu: wel erg lastig als ze je zo uitproberen, maar met begeleiding erbij gaat dat vast goedkomen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:22

Whow een 10! gefeliciteerd! :D

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:48

El4a, als ze met halsstrekken je hand niet wilt volgen zou je kunnen proberen om het paard eerst wat ronder in te stellen en dan uitschuiven, dat helpt bij mij vaak wel :j Was overigens ons beste onderdeel, scoorde daar altijd 8'ens of 9'ens op :D

Gefeliciteerd met de punten *\o/* een 10 is wel heel gaaf marsmars! voor welk onderdeel was dat?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:40

@ Malibu; Oef, omhoog zelfs.. Nja pas weer opstappen als je het weer vertrouwd :j

@ Marsmars; Pjoe een 10!? waarop had je die !?

Ik heb mn Flotje toch weer uit de verkoop gehaald. Ik ben er nog niet aan toe om hem weg te doen :n.
Tis wel een maatje, pas als mn arm weer goed is en ik weer gereden heb en dan zo iets heb van; Johh dit gaat hem nooit worden, dan moeti k er maar een serieus overnadenken.
Maar op het moment doet hij het erg braaf, komt wel goed :D

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:44

Een 10!! Pfieuw amai! Hoogste bij mij tot nu toe is een 9 en gok niet dat ik dat ooit nog zal halen :Y)

Malibu idd lastig als ze je zo uittesten, maar idd met begeleiding erbij komt dat goed, je zal merken dat je er vanzelf sneller in wordt :j

Romanoff wordt hij in de tussentijd gereden of krijgt hij even rust?

Vandaag ook wedstrijd gehad, veel twijfels of ik zou gaan, moest weer in de "enge" piste starten.. Gisteren gaan oefenen daar, lagen er twee grote plassen in mijn ring :n Toch maar gevraagd of ze de ring wilden verplaatsen, en jawel deze ochtend lag hij op gras. Veel mensen niet blij, ah nee, wordt natuurlijk lekker schuiven :+ Mijn flo'tje had daar geen last van, 1ste plek met 192punten :D

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:12

Wat goed marsmars!! En Titsia ook super!! Tja Romanoff altijd moeilijk zoiets te beslissen, ik heb in het begin ook twijfels gehad bij mijn paard, had hem te koop gezet als 3 jarige maar ben nu toch heeel erg blij dat ik ff heb gewacht en hem gehouden heb!

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:24

Romanoff: had de 10 bij het onderdeel tussen f-a-k halthouden :+, haha! En fijn dat je paard nog even blijft. Je komt er vast wel achter of het de juiste beslissing is geweest :j

Titsia: ook weer goed gereden dus, gefeliciteerd :D

En halsstrekken is eigenlijk het enige waar de mijne ook problemen mee heeft. Ze loopt van nature erg in houding en vind het lastig om zich daarin te laten zakken, hier trainen we dan ook veel op. Maar op cc als het nog wat spannend is, kruipt ze toch snel in haar eigen houding. Ik hoop dat ze nog lang niet wordt verkocht, vermaak me er super mee en hoop dat ik de kampioenschappen deze zomer kan starten n de L2. Mijn eigen is op het moment helaas geblesseerd :\

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:05

Super goed gedaan iedereen echt gaaf! de 10 ook @marsmars echt goed! Ik ga binnekort weer lekker lessen! en dan weer wedstrijd rijden ! was er even tussen uit gegaan financieel gezien ging het even niet goed en dan moet het lessen maar even wachten ! ze pakt het nu allemaal echt super goed op. Mijn paard gaat nooit meer weg voor geen miljoen! me moeder zegt dat altijd geld maakt je op en niet gelukkig! en ben blij dat ze dat zegt zo paard als wat ik nu heb heb IK nog nooit gehad en me moeder die heeft er 8 gehad SUPER braaf en lief maar nog nooit zo'n paard als nu! Ze wil zelfs misschien bij dr polshet hoofdje misschien laten tatoeeren hahaha

BTW het halsstrekken bij mij ging ook echt super moeilijk nu gelukkig al beter! ze blijft ook vaak in de houding hangen. Ik longeer dan vaak met dubbele lijnen

Nog een vraagje! Staat een van jullie paarden eigelijk voor de kar?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:05

@ titsia; hij word nog ff doorgereden. Hij is behoorlijk aan het peuteren.
Zoals peuters het woordje nee leren, dat woordje zegt hij ook :P
Nee ik luister even niet, nee ik heb geeb zin in rijden, nee ik ga niet in draf, nee ik let niet op :D heerlijk zo'n karakter. Uiteindelijk loopt ie wel voor je. Als hij goed bevestigd is krijgt ie vnt zomer wel ff vrij :j

malibu1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:33

nou allemaal gefeliciteerd met jullie punten..

zaterdag ben ik gebeld door de stalhouder dat barrie niet goed liep, besloten om hem op stal te houden. kom ik smiddags blijkt hij een groot ei op zijn knie te hebben, hij heeft een schop van een ander paard gehad (dat paard is nu de groep uit) en hij loopt goed kreupel daarop... dus elke dag maar koelen en hij mag het land wel weer in, staat nu in een groep die hem wat meer met rust laten. schiet niet op zo...

groetjes

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:53

Dat is balen zeg! Hoop dat het snel weg trekt. Ik heb zelf last van mijn rug en daardoor alweer 3 dagen niet kunnen rijden :-( pff denk gewoon rug overbelast.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:22

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde punten!
Wow een 10 dat heb ik echt nog nooit gehad...

Ik heb komende zondag mijn 2e M1 wedstrijd, en ga voor het eerste met mijn "wedstrijd'' sporen rijden.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 06:23

Succes alvast elvira! Ik heb mijn eerste L2 wedstrijd! Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Morgen maar eens het proefje oefenen! Ik had me verkeken op de week. Dacht dat het pas over 2 weken was! Oeps :-p

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:14

Komt goed Karen :P nog lekker ff oefenen van de week!

Ik had me laatst ook vergist, had mijn proeven al een aantal maanden gereden en toen had ik wedstrijd op 1 april... even niet aan gedacht dat er dan nieuwe proeven in gaan.. haha dan toch maar blindelings vertrouwen op de lezer

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:18

Vandaag naar de selectie voor Macrider cup geweest en ik mag door! Vet trots op mijn knolletje! Gaan er hier nog meer Flo's heen??

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 06:11

Gefeliciteerd met je plaatsing!

De wedstrijd van gister ging best goed, 2x een 2e plaats. Van de 4 combinaties. ;-)
En 186 en 204 punten. Dus 3 wp alvast in de L2 :-D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:59

Gefeliciteerd Romygic!

Netjes Karen!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:46

A.s woensdag wedstrijd in Warga.
Hopelijk haal ik dan de overige punten in de B, dan kan ik over naar het L1 :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:13

Malibu hoe gaat het nu met barrie?

Karen proficiat!

EL4a1990 hoe ging het bij jou?

Vandaag mijn laatste wedstrijd voor het kampioenschap, jammer genoeg 8ste plek met 193punten, net geen winstpuntje, in de galop kwam er ineens enorm veel wind opzetten waardoor er een bloempotje omviel en daar verschoot ze natuurlijk van, even een vliegende wissel, dan naar draf (niet bewust) maar snel terug kunnen corrigeren..
Laatst bijgewerkt door Titsia op 29-04-12 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:22

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:24

Ja leuk heb ze net zitten bekijken! :D