Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:31

Iedereen op Instagram :D

Gister wedstrijd gehad, ging best aardig. In de 1e proef kwam ik er alleen achter dat ze een nieuw grapje heeft namelijk kantelen :/ dat tussen de proeven opgelost en 2e proef ging best goed! Punten: 178.5 en 176 :/ zus was nog veel erger. 1e in de m2 met 160 punten :') maar vond wel dat ze echt super reed :) we moeten alleen nog even de keertwendingen wat verfijnen. Die gingen nog niet helemaal goed. Maar wat een fijn dier!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:08

Nou! Hoe kan dat dan weer! Ik ben geen azijnpisser als het over jury's gaat.. maar dan moet het wel ronduit dramatisch zijn geweest zeg.. 1ste met 160 punten.. want onredelijk gepunt dan!

Hier heeft de osteo voor de 3e keer afgebeld.. en heeft aangegeven dat ze de komende 2 weken niet meer kan.. nu dus met een ander een afspraak gemaakt.. wel effe slikken de prijs.. maar hopelijk hebben we er dan iets aan voor die 112 euro *woeps*!

Gelukkig ook een nieuw zadel gevonden als het goed is, die komt donderdag bij dat bedrijf binnen via inruil.. dus dan even de foto's bekijken en heb ik mogelijk nog voor de selecties ook een ander zadel .

Verder lekker aan het genieten met mijn paardje nu.. elke dag er even heen, beetje longeren tutten en klusjes afwerken. Zo heb ik haar beentjes weer geschoren, manen en staart weer netjes korter en recht, en haar hoefjes heb ik weer bekapt.. nu staat ze er weer picobello op!
Vanavond voor het eerst in 3 weken er weer op en naar de les..

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:13

Oh jeetje wat keshia zegt idd.. Ik ben het zelden oneens met de jury, en vind het constant klagen van mensen over de punten echt mega irritant :') Maar 1e met 160 is wel heel bizar idd! Dan snap ik dat je heel erg baalt. Kantelen is wel erg balen, dat kan bij iedere oefening helaas punten kosten.. Volgende keer beter!

Goed bezig Keshia!

Fly gisteren een 3e prijs met 211 punten in het Z1. Heel trots op 'm, hij doet het erg knap :) Nog wel even flink oefenen op de keertwendingen, die was niet meer dan een 2 waard haha :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:34

Dressuur is nou eenmaal een jury sport en je hoort me eigenlijk ook niet vaak over jury maar dit was wel een beetje gek. Er was iemand die een 2 had voor galop aanspringen omdat het wat te laat was. In de hoek ipv bij a zeg maar. Zus had 3en voor keertwendingen omdat het 1 pas opzij was. Nou oke, maar voor echt een perfecte schouderbinnenwaarts dan weer een 6.
In de L2 bij mij was er 1 die 2x 153 punten had en een ander 153.5 en 160 ofzo. Echt extreem laag. Kantelen was alleen op het rechte stuk :/ niet eens in oefeningen. 2e proef helemaal niet trouwens en daar had ik lagere punten. Ach voor zover die punten me wat kunnen schelen. Het gaat mij er om dat ik lekker rij en wedstrijd is voor mij om te zien of alles lukt op de plek waar het echt moet. Verder vind ik het veel leuker om te springen en te crossen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:42

Nee dat is bizar en ook echt heel erg vervelend. Zit toch altijd een hoop werk in een dag concours, dus dan is het super zonde als het zo loopt. Sommige jury's zijn helaas overdreven streng, kan komen doordat ze een eigen visie over het rijden hebben of andere redenen, eigenlijk moet dat allemaal niet kunnen.. Maar helaas.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:54

Ook ik maar even wat foto's delen da van onze laatste wedstrijd.. ga er denk ik een paar bestellen.. zitten echt leuke platen tussen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:27

Oh dat is echt bijna schoftig van de jury... ga dan niet als je er geen zin in hebt, iedereen doet het voor zn plezier en steekt er veel geld en tijd in, ik kan echt boos worden om zulke jury leden :(

Gefeliciteerd met je punt Essie toppie +:)+

Mooie foto's Keshia :j

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:25

Leuke foto's keshia en proficiat Essie! Blij dat hij zo goed gaat! Heb je dan echt 2en gekregen daarvoor??

Das idd niet veel punten Vibabu.. ben maandagochtend ook gaan jureren bij de ponytjes van de lrv.. dan durf ik al zeker niet weinig punten geven :o
Bij paarden ben ik wel strenger! Geef niet snel een 9 en voor een 8 mag er toch ook geen klein missingkje inzitten vind ik.. Heb nog niemand horen klagen dus denk dat het wel meevalt :D ik jureer wel nogal streng op balans en aanleuning en regelmaat.. Vrees soms wel dat sommige ruiters dat niet altijd begrijpen omdat ze het niet goed genoeg kennen?.. Ik kende het vroeger ook niet, maar is echt zo belangrijk..
Die ponyruitertjes zijn wel zonde hoor, hoe sommige kindjes der toch opzitten.. leer dat maar eens terug af daarna, is zo moeilijk..
En sommige ouders wil ik echt uitsluiten :+ hoop als ik later kinderen heb, ik er nooit zo pusherig tegen ga doen :=

Gisteren les gehad en hij sprong ze nu weer correct en beheerst! Heb de laatste tijd weer heel veel "leermomentjes" van dingen die ik nog niet wist of deed, wel leuk :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:34

Haha ja! Was gelukkig maar 1 keertwending in de proef :') Hij was ook gewoon niet goed. Merkte echt dat hij na de 1e pas helemaal in de war was. Hij draaide wel, liet geen been staan maar was veel te groot en over de buitenschouder weg. Had meer moeten begrenzen met de buitenteugel, maar ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij dan helemaal stil was gaan staan omdat hij het oprecht niet meer begreep. Bij de jury die ik had hoef je daar niet mee aan te komen, die geeft dan gelijk (en terecht!!) een 2. Even verder oefenen :D Zondag weer proberen op concours.

Super Qleke! En goed van je jureren, lijkt me soms best moeilijk om te zien als die kleine kinderen al zo 'verpest' zijn qua rijden. Zonde he?

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:50

Ja idd is heel moeilijk soms om er een getal om te plakken.. die ponytjes lopen meestal "gewoon" en niet altijd nageeflijk ( is ook niet in alle proeven verplicht).. sommige kindjes rijden gewoon mee en sturen alleen maar zonder al te veel contact, anderen trekken zn bek er bijna af.. maar er zijn er ook echt goeie bij, maar heel weinig!
Dan denk ik, waarom zit ik hier? Kan beter dat meisje of jongetje 10 minuten tips meegeven hoe het beter kan, waarom ze een 6 hebben en geen 7.. nu begrijp ik dat jureren soms nutteloos aanvoelt.. :+
Natuurlijk kan het ook zijn dat die kinderen er helemaal anders tegenover staan en soms al blij zijn dat ze mee hebben gedaan? Kan ik ook echt goed begrijpen.. niet iedereen is zo compititief en kritisch als ikzelf en was dat ook niet als ik zo jong was denk ik.. ik won wel graag, maar gebeurde niet veel, toch bleef ik er plezier in hebben :D

En ja keertwendingen zijn echt niet makkelijk! [***] doet ze thuis altijd goed, in de proef laat hij soms 1 voet staan of hij steekt gwn effe snel zn hoofd in de lucht :+ gelukkig gebeurt dat niet vaak, meestal een communicatiefoutje van mij naar hem toe, gecombineerd met wat spanning :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:30

Ja precies met wat wedstrijdspanning erbij is dat een oefening die snel mis gaat. :)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:15

Wat een drama scores :n , word je zeker niet blij van vibabu!

Leuke foto's keshia!! Vind de eerste vooral heel mooi.

Ook ik heb van het weekend wedstrijd gehad :)F , maar ik reed midden in de polder en heb de proef maar uit m'n hoofd moeten rijden want ik waaide van m'n paard af en kon de lezer helaas niet horen.... dus veel spanning bij mezelf, paard deed het super! Maarja die kon geen kant op als er een gespannen sukkeltje op zit natuurlijk _O- met 188,5 en 179 en 2 keer een 2e plaats toch nog erg tevreden. En wat ben ik blij met een pappa als fotograaf en een paard dat zo graag naar huis wilde en met zadel en al maar alvast de trailer opliep terwijl ik bezig was met dr beschermers om doen.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:32

Jemugg die punten bij die jury... triest idd !

Ik heb het ook zelf 1 x mee gemaakt had 164.. word je echt niet vrolijk van maarja gewoon lekker door gaaan en niet mee aan denken :D

Mooie foto's zie ik voorbij komen.!
Lopen fijn beide.

Fijne ruime gangen heeft de joune duchess

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:51

Haha Duchess, ziet er fijn uit hoor, proficiat! Wat heeft ze veel bloemetjes :oo

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:06

Mooie foto's Duchess , ze ziet er goed uit zeg :)

Jaaa Hudson doet de wissels , vandaag zomaar zn moeilijke kant alsof het de normaalste zaak van de wereld was .. en zn draf wauw , heel gaaf dat dingen zomaar op zn plek vallen ;)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:50

Jeuj ik bouw een feestje! Morgenochtend gaat mijn zadel op de post! *\o/*

Vanavond lessen en morgen osteo en tandarts.. dan kunnen we er weer fijn tegenaan hopelijk!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:15

Dat is fijn nieuws Keshia... van het weekend zijn jullie als nieuw :)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:11

@Vibabu, oh men sommige jury's he :+ Ik heb ook zoveel van die azijnzeikerds mee gemaakt. Hier in de regio vaak dezelfde, en als dan de startlijst kwam en je zag de jury al dan wist je eigenlijk al dat je net zo goed thuis kon blijven want bij sommigen reed je echt noooooit winst, of net 181 ofzo :')

@Keshia, wooow jouw osteo is duur :oo mijne is €80
En mooie foto's, ziet er goed uit!

@Essie, top punten zeg! Super +:)+
keertwendingen blijven altijd lastig, man wat heb ik daar met mn pony ruzie over gehad zeg pff. Altijd die achterbenen die niet mee gingen 8)7

@Qleke, wat leuk jureren! Als ik klaar ben met school wil ik dat ook gaan doen.
Inderdaad pony's zijn soms zo lastig. Van de zomer was ik op een wedstrijd en er was een meisje in het Z die der pony echt serieus kapot sloeg. De betreffende jury had dat al gezien bij het inrijden en ook tijdens de proef ging ze weer helemaal los op die pony. Jury heeft toen gezegd, je kan nu stoppen met zo rijden of je mag de ring verlaten. Dat kind koos dus om de ring te verlaten. Toen ze uit de ring was kreeg die pony nog meer meppen :oo :oo Jury is er toen achteraan gegaan en heeft gelijk bij de organisatie melding gemaakt zodat het verhaal bij haar vandaan kwam en ze niet de KNHS op haar dak zou krijgen.
Echt dat meisje was hoguit 15 ofzo... Om je rot te schamen.. En waar die ouders waren... :?

@Duchess, nette punten, goed dat je je proef uit je hoofd kent dan :j en mooie foto's!
Ik leerde ze ook altijd uit mijn hoofd want mijn moeder was altijd zo zenuwachtig met voorlezen dat ze me iedere proef wel een keer verkeerd stuurde :')

Maandag komt mijn osteopaat weer, hopelijk krijgen we dan groen licht om weer te gaan rijden! Momenteel doet hij het in elk geval super. Waren we van de week nog super hard aan het stoeien met appuyementen aan de hand want hij viel steeds over de buitenschouder weg, gooit hij hem er vandaag ineens uit. +:)+ Ze zijn nog niet fantastische maar het begin is er, nu kunnen we weer aan de slag om deze te verfijnen. Voor wie het interessant vindt heb ik het gefilmd :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:53

Wat een super leuk filmpje princess , wat onwijs knap zo aan de hand :)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:23

Qleke schreef:
Haha Duchess, ziet er fijn uit hoor, proficiat! Wat heeft ze veel bloemetjes :oo

Bloemetjes, appeltjes bedoel je denk ik? Of noemen ze het bij jou zo? *D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:31

Wauw ze ziet er idd heel goed uit duchess! Prachtig :)

Ik ken ze ook als appeltjes haha!

Fly vandaag weer op cc proefje gereden, 211 wederom! Ging wel wat beter dan de vorige keer, geoefend op de kw's en nu een 6je daarvoor. Hele verbetering tov die 2 vorige week :')

Kort filmpje!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:36

Ziet er goed uit! Knappe fly!!

Ik heb vandaag een eerste cross gereden en wat vond ze het eng! Springen een stomme langsloper omdat ze het omgebouwde gras eng en de jurywagen eng vond. De cross vond ze erg leuk over de zandpaden crossen maar die bomen enzo tussendoor... heel raar. En de mensen bij de hindernissen vond ze echt doodeng. Daardoor veel noodstop en een keer de bosjes in verdwenen :') maar alles ver voor de hindernissen en daardoor geen weigeringen. Uiteindelijk een weigering op de waterbak. Hartslag voor de cross was 84 en na de cross 80 dus erg hoog. Maat ze was super fit! En ook gewoon goedgekeurd :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:52

Ziet er goed uit Essie! Knappe fly!

Ik ken ze ook als appeltjes :') fancy heeft ze momenteel ook alleen heel licht dus valt niet zo op. Alleen bij bepaalde lichtval. Vind het altijd prachtig om te zien.

Fancy gaat ook goed op de nieuwe stal , ze gaat er steeds beter uit zien en krijgt naar mijn idee ook steeds meer energie.. wat ze soms ook lekker tegen me kan gebruiken :') zoals vandaag. Maar over algemeen geen klagen!

Afbeelding

Afbeelding
Weet niet of dit een beetje te zien is voor jullie maar ze nam weer eens een paar enorme luchtsprongen in de paddock. Vriendinnetje poogde er een foto van te maken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:53

Alsnog erg knap en dapper van je zeg!! Wat goed dat ze zo fit was. Is ook niet niks zo'n cross :)

Wat knap trouwens dat appuyement aan de hand princes!! Ziet er heel goed uit, wat leuk om je paard ook zo te kunnen trainen. Lijkt me een hele nuttige toevoeging aan de gewone training!

Mooie foto! Fancy ziet er idd erg goed uit :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:21

He Princess das leuk! Geeft dat dan ook voordelen als je erop zit?

En ja bedoel dus appeltjes, hier noemen ze het idd bloemetjes :)) of ik heb dat ooit verkeerd begrepen? :')

Klinkt spannend Vibabu! Vroeger reed ik ook wel eens een crossje met mn pony's! Wel cool dat je de hartslag kan meten dan! Die is dan toch veel lager dan bij mensen, of niet?

Ziet er mooi uit Essie!

En idd Sharkj, lijkt alsof ze al wat kilootjes bij is!! Mooie zomerkleur heeft ze, lijkt op de mijne :o :D