Ja wat een kleintje is het nog! ziet er wel goed uit hoor, in hoever je er al iets van kunt zeggen
Fleur_BC
Geplaatst: 12-04-12 18:58
Titsia schreef:
Fleur het is een veulen van vorige week.... Dus neen dat kan nog niet
Sorry hahaha. Niet gelezen en zoals ik al zei blond haha
malibu1983
Geplaatst: 14-04-12 21:00
ik meld me ook even. ik heb sinds 24 februari 2012 ook een florencio nakomeling (florencio X jet setD), een ruin genaamd Baricello, hij word 22 april 6 jaar. hij is superbraaf in omgang en een echte knuffelbeer, alleen met het rijden gaat het nog niet super. in het begin heeft hij me er heel hard afgekregen ivm dat de boom van mijn zadel gebroken was zonder dat ik dat wist, fysio is er in de tussentijd bij geweest en hij heeft een nieuw zadel, alleen hij accepteerd mijn buitenhand totaal niet en komt daarbij dan omhoog omdat hij er niet mee eens is. maar heb goed les op stal en gaan het proberen op te lossen.
ben helemaal gevallen voor zijn koppie en lieve uitstraling.
ben er ook na 3x rijden er heel hard afgevallen. hij begon te steigeren en hield niet meer op. dat bleek aan het zadel te liggen maar mijn vertrouwen is er nog niet door weer. hij is wel een boefje en blijft het soms proberen maar het komt goed. we zijn nu bezig om de basis er opnieuw in te krijgen.
Oef Azar! Mijn Flo gaat waarschijnlijk in de verkopp. Dus als iemand intresse heeft? Doet me wel pijn. Hij staat nog niet op internet want heb maandag een kijker
Ik ben nu bezig met longeren. Gisteren voor het eerst met bit in was ze het niet helemaal mee eens. Ze liep met de handrem erop en ze was iets zenuwachtig met halster longeren is er niks aan de hand.
Romanoff
Geplaatst: 15-04-12 13:44
Ach, ik zit met een gebroken arm. Dus ik kan mn jonkie niet zelf rijden. Hij word wel verder gereden hoor, maar daaran zitten ook weer kosten. Ik heb nu een paard om naar te kijken, prima als ie aan huis stond, maar helaas heb ik deze luxe niet. en ik zit met mn revalidatie min nog wel 6 maand + nog kans dat ik nog een keer geopereerd moet worden.
Hij is gewoon graag een beweger en ohz klikte het al niet altijd even goed met ons 2en. Hij is vrij sensibel en soms wat ril, nu zeker met deze gebroken arm waarvan de revalidatie nog wel even gaat duren en ik daarna ook weer rustig moet opbouwen is een sensibele 4jarige gewoon geen goede combi.
Doet me wel erg zeer, loop al 1 maand met het idee dat ik toch een ander baasje voro hem moet zoeken, waar hij gewoon beter tot zijn recht komt Ik ben zo ie zo al erg lief/zacht met rijden en hij maakt daar wel dankbaar gebruik , daarvoor is het een jong paard.
maar in omgang is het zo'n lieverd! En hij kan ook harstikke leuk lopen ohz, alleen ben ik nu niet kundig genoeg om dit uit hem te halen. Hij is gewoon slim
Wat jammer romanoff, maar in jouw situatie wel erg begrijpelijk. Tis ook zonde om zon jong paard z lang stil te zetten.
Verder lees ik over valpartijen en kneuzingen, iedereen beterschap .
Titsia, leuke foto's
Malibu: wel lastig als je al vrij snel je vertrouwen kwijt bent in je nieuwe paard, maar dat gaat vast wel weer goed komen.
Hier zondag mijn 2e L1 wedstrijd gereden en haar eerste buiten concours. Ze heeft eerst een half uur aan de longe gelopen, daarna er maar opgegaan maar zat nog ongeveer een kwartier mee te liften in de middendraf en middengalop, gelukkig werd ze daarna rustiger. In de ring was ze uiteindelijk fijn te rijden. Wel hier en daar wat geslinger, maar erg tevreden. Resultaat 2x 203 punten en 2 1e prijzen, helemaal top dus
Thanx, ze liep ook echt goed. Hopelijk doet ze dat zaterdag weer
Seppe: Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Pasjee
Geplaatst: 17-04-12 10:08
Jammer dat je hem moet verkopen Romanoff. Succes ermee in ieder geval! Ga je wel kijken naar een nieuw (misschien wat ouder?) paard of wacht je daar nog even mee?
Gefeliciteerd marsmars! Super goede punten
Wij hebben dit weekend voor het eerst weer buiten wedstrijd. Ben benieuwd wat voor feestje het wordt
Romanoff
Geplaatst: 17-04-12 10:13
Ja daarna wel weer een nieuw paard ind , denk niet dat hij binnen 4 dgn verkocht is hahaha! Maar dan wil ik wel een wat koelere in de kop qua rijden. Qua leeftijd kan je je daar niet op blindstaren, sommige 5 jarige zijn poepiebraaf en die van 10 nog een kleuter ! Verder is mijntes super lief, als hij dat nou ook onder het zadel was hoefde hij van mij niet weg . Mja je kan niet alles hebben.
Bedankt voor de wensen! Hey Elvira, proficiat!! Toevallig zeg!!
sietske83
Geplaatst: 18-04-12 16:08
Vanmiddag heeft mijn Flo voor het eerst een zadel opgehad. Ik dacht van nu krijgen we het. Zadel erop aansingelen en ze keek echt zo van is dit het. Even gelongeerd en ze is zadelmak
Haha klinkt goed Sietske mijne is ook zo relaxed!!
@Malibu1983: Wat loopt die van jou lekker aan de longe, zou willen dat zie van mij zo lekker wou zakken met zijn hoofd!
hebben jullie daar misschien nog tips voor (zowel met rijden/longeren) wil hij niet echt zakken en zjin hals lang maken, ik ben bang dat hij ooit last gaat krijgen van zijn rug als hij dat nooit wil gaan doen..
Zo relaxt is ze anders niet ze ziet en hoort alles en dan komt de staart ook nog even omhoog. Maar ben blij dat ze het leuk vind om aan het werk te mogen.