Nakomelingen van charmeur

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 07:31

Hoi

Ja idd luc maar ik doe niks hoor! Krijg haar zo zadelmak thuus of we verkopen haar. E.e.a. afhankelijk van haar karakter of ik het zou kunnen mannen. Maar vooralsnog lijkt ze braaf

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:11

Ik ben niet degene die erop gaat hoor. Ik ben dat dikkertje dat aan het longeren is.
Ik doe zelf wel al het voorwerk, dus longeren, braaf maken met opzadelen en zoals ik dat noem wat jazzballet naast het paard. Ik wil dat ze met opstappen volledig stil staat met een doorhangende lijn eraan en besteed daar veel tijd aan. Dus tijdens het longeren haal ik haar regelmatig naar me toe en spring dan wat in het rond, trek aan het zadel en zwaai met mijn handen. Pas als ze dat allemaal heel normaal vind gaan we een keer hangen.
Met Grande ging het iets trager en hebben we twee keer een hangsessie gehad voor we zijn gaan zitten.
Meestal is het 1 dag hangen en de volgende dag erop en in de rondte.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 17:31

Sjarett schreef:
Ik ben niet degene die erop gaat hoor. Ik ben dat dikkertje dat aan het longeren is.
Ik doe zelf wel al het voorwerk, dus longeren, braaf maken met opzadelen en zoals ik dat noem wat jazzballet naast het paard. Ik wil dat ze met opstappen volledig stil staat met een doorhangende lijn eraan en besteed daar veel tijd aan. Dus tijdens het longeren haal ik haar regelmatig naar me toe en spring dan wat in het rond, trek aan het zadel en zwaai met mijn handen. Pas als ze dat allemaal heel normaal vind gaan we een keer hangen.
Met Grande ging het iets trager en hebben we twee keer een hangsessie gehad voor we zijn gaan zitten.
Meestal is het 1 dag hangen en de volgende dag erop en in de rondte.

Hahaha jij kan jezelf aardig negatief neerzetten. Jij bent die leuke dame in het midden bedoel je?
Nou ik vind het knap dat voorwerk dat je doet. Ik heb thuis alleen een paddock, stallen en land dus laat ze ergens anders zadelmak maken. Durf het zelf niet meer. Maar als ze braaf is haal ik haar half februari ofzo op.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:40

Als ik je dan vertel dat ik het eigenlijk dood eng vind met die jonge paarden, dan geloof je me vast niet. Maar echt ik vind het iedere keer als ik begin weer een crime. Dat is ook de reden dat ik met Grande zo lang gewacht heb, ik heb echt moed moeten verzamelen om eraan te beginnen.
Dit jaar waren er drie driejarige merrie's en het was me gewoon te duur om ze alle drie weg te brengen. Vorig jaar heb ik er eentje weg gebracht en die was zo braaf dat ik vond dat ik het zelf wel kon proberen met haar half zuster. Dat ging super, dus toen de Spielberg en nu de Charmeur. Alle drie moeten ze hun eerste bok onder het zadel nog geven.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 20:59

Fijn om jouw verhaal te horen Sjaret. Voel me zo'n muts dat ik het niet durf. Dacht eerst ik verkoop haar een jong paard daar ben ik te oud voor.Maar een 3 jarige kan soms braver zijn dan een 8 jarige.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:03

Haha hoe herkenbaar dames! Ik heb al heel veel paarden zadelmak gemaakt, maar de laatste drie jaar niet en dan merk je toch dat je ouder wordt, en ook iets minder snel/flexibel..
Maar ben het toch zelf gaan doen, en het gaat prima!
En inderdaad de enige waar ik tot nu toe afgevallen ben is een 6 jarige!!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:15

|Tot nu toe heeft \gently nog nooit een bok gegeven onder het zadel. Super braaf met inrijden. Morgen gaat mijn dochter er weer op na 9 weken rust dus best weer even spannend

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:19

Die van mij heeft me al 3x gelanceerd.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 08:47

Zirano schreef:
|Tot nu toe heeft \gently nog nooit een bok gegeven onder het zadel. Super braaf met inrijden. Morgen gaat mijn dochter er weer op na 9 weken rust dus best weer even spannend

Succes! !!!!!

Maudenmarc heftig maar heel normaal voor een jong paard. Daarom laat ik haar inrijden ook om te kijken of het tussen ons zou passen of ze beter tot haar recht komt bij een ander.Stoer dat jij het zelf kan. Wel om jezelf denken hoor

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:40

Onze Charmeur is al wat verder in de opleiding. Ook deze heeft veel GO, maar wel handzaam en ontzettend braaf.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 20:27

Totje5mei schreef:
Onze Charmeur is al wat verder in de opleiding. Ook deze heeft veel GO, maar wel handzaam en ontzettend braaf.

Leuk om te horen! Heb je een mooie foto voor ons?? Ben zo benieuwd naar alle Charmeurtjes. Dat brave, hoop dat die van mij dat ook behoudt na enkele weken inrijden. Fingers crossed!

Zirano hoe gaat het met jouw topper? Ben je er al op geweest?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:21

Vandaag is hij weer voor het eerst onder de man geweest. \de instructrice heeft hem gereden. Wat was hij super braaf. Hij was lekker voorwaarts en zoals ze zei net alsof er niets gebeurt is. Ze kon hem oppakken zoals hij 10 weken geleden weggezet was.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:26

Wauw klinkt goed Zirano, daar wordt een ruiter heel blij van!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 21:11

Ze kon hem oppakken zoals hij 10 weken geleden weggezet was.[/quote]

Super nieuws!!!!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:20

Ja die grijns is ook heel de les niet van mijn gezicht af geweest. Wat ging het heerlijk. Volgende week gaat mijn dochter er weer op. |Vanwege een gebroken vinger kon dat nu even niet. Maar ik hield mijn hart vast hoe hij het zou doen na die operatie. Sorry voor wat type foutjes ik heb een pup die over mijn toetsenbord heen loopt te denderen.( gelukkig is het een chihuahua).

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:53

Zirano schreef:
Ja die grijns is ook heel de les niet van mijn gezicht af geweest. Wat ging het heerlijk. Volgende week gaat mijn dochter er weer op. |Vanwege een gebroken vinger kon dat nu even niet. Maar ik hield mijn hart vast hoe hij het zou doen na die operatie. Sorry voor wat type foutjes ik heb een pup die over mijn toetsenbord heen loopt te denderen.( gelukkig is het een chihuahua).

Wat fijn! Hopen dat het met je dochter ook zo fijn gaat :j

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:39

Wat een goed nieuws Zirano!!
Dan moet hij echt een tof karakter hebben :j

Mijn jaarling staat nu momenteel in de stal, ik heb ze opnieuw moeten spenen :') ze was gespeend als veulentje, en deze zomer liep ze samen met de mama terug op de weide, hing ze terug aan de uier (ook al kwam er geen melk uit). Nuja, was deze keer absoluut geen probleem.
Ze is wel heel vuil, ze slaagt erin haar stal in no time te veranderen tot mesthoop, ligt daar lang en breed in te slapen en te rollen... Ik ga ze nooit meer proper krijgen vrees ik tot ze zal ruiven... Geen echte dame hoor!
Verder wordt ze heel stevig, helemaal geen opgeschoten jaarling, maar heel gevuld en een dikke kont :')

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:17

Haha Theake. Jij hebt dus ook een drekbak. Houd van vuiligheid, Haha dat wordt poetsen straks. Ja Gently heeft echt een super karakter. Momenteel staat hij in de aquatraining 3 keer per week vanwege zijn koliek operatie, Hij liep er de eerste keer binnen 3 minuten in en doet echt zijn stinken de best. Dit is namelijk goed voor zijn peesplaten in zijn buik en zijn buikspieren. Die toch een flinke optater hebben gehad met de operatie, De aquatraining zorgt er onder andere voor dat het lidtekenweefsel erg dun en soepel wordt. en hij wordt er krachtiger door

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:23

Amai die zal op zijn 3 jaar al heel wat gewoon zijn :j
wel erg fijn dat hij dat allemaal goed oppakt, en vooral, dat hij goed revalideert na zo'n zware operatie! Koliek, brrr, het blijft toch héél eng!

Ja... Poetsen, ik heb écht wel geen idee of ik dat eraf krijg, dat is echt ingedroogd en gekoekt precies :(

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:53

Mijn charmeur is ook super braaf, ben nu begonnen met longeren en dit pakt ze heel leuk om. Wel is ze wat klein gebleven en nog erg veulen achtig

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:15

paardje2013 schreef:
Mijn charmeur is ook super braaf, ben nu begonnen met longeren en dit pakt ze heel leuk om. Wel is ze wat klein gebleven en nog erg veulen achtig

Hoe klein is ze? Mijn merrie is ook nog echt een baby. Maar dat was moeders destijds ook dus daar houd ik me maar aan vast.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:24

Wat een leuke charmeurs ook allemaal.
Ik zal morgen weer eens wat foto;s gaan maken van hem en plaatsen. \hij wordt in ieder geval alleen maar fitter en frisser. |en wij maar denken dat hij goed moe zou worden van de aquatraining

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:42

Ze is denk ik nu 156 hoop dat ze de 160 nog gaat halen liefst nog iets grote. maar Had het kunnen verwachten de moeder was ook maar 160

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:06

Wat fijn Zirano! Hopen dat alles verder goed komt :)
Paardje2013: Is jouwe dan 2,5?
Mijne wordt morgen precies 2,5 en is bij de dierenarts op 1.61 gemeten dus dat viel mij nog super mee! Moeder is ook maar 1.61 :) Edit: Hij ziet er wel uit als een baby :Y)
Helaas gaat het verder met Houston wat minder, hij heeft nog steeds erg last van zijn castratie, alles is opgezwollen, dus hij voelt zich niet zo fijn..

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:26

Nee die van mij is al bijna 3,5 ga nu wat rustig aan beleren moet wel toegeven dat ze erg braaf is, soms zelfs wat lomp haha :') jammer dat het met die van jou wat minder gaat maar zal straks vast weer beter gaan als alles wat is afgezakt