Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sjarett schreef:Ik ben niet degene die erop gaat hoor. Ik ben dat dikkertje dat aan het longeren is.
Ik doe zelf wel al het voorwerk, dus longeren, braaf maken met opzadelen en zoals ik dat noem wat jazzballet naast het paard. Ik wil dat ze met opstappen volledig stil staat met een doorhangende lijn eraan en besteed daar veel tijd aan. Dus tijdens het longeren haal ik haar regelmatig naar me toe en spring dan wat in het rond, trek aan het zadel en zwaai met mijn handen. Pas als ze dat allemaal heel normaal vind gaan we een keer hangen.
Met Grande ging het iets trager en hebben we twee keer een hangsessie gehad voor we zijn gaan zitten.
Meestal is het 1 dag hangen en de volgende dag erop en in de rondte.
Zirano schreef:|Tot nu toe heeft \gently nog nooit een bok gegeven onder het zadel. Super braaf met inrijden. Morgen gaat mijn dochter er weer op na 9 weken rust dus best weer even spannend
Totje5mei schreef:Onze Charmeur is al wat verder in de opleiding. Ook deze heeft veel GO, maar wel handzaam en ontzettend braaf.
Zirano schreef:Ja die grijns is ook heel de les niet van mijn gezicht af geweest. Wat ging het heerlijk. Volgende week gaat mijn dochter er weer op. |Vanwege een gebroken vinger kon dat nu even niet. Maar ik hield mijn hart vast hoe hij het zou doen na die operatie. Sorry voor wat type foutjes ik heb een pup die over mijn toetsenbord heen loopt te denderen.( gelukkig is het een chihuahua).