Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:54

Had gisteren les en ging super, doorzitten is nu hemels met dit zadel en [***] deed zo zn best!! Ben heel benieuwd of we 1 mei kunnen starten... Ook terug voor de eerste x dit jaar in de buitenpiste gereden en daar was hij ook heel braaf en bij de les.. droompaard van me <3
Was aan het denken, soms doet hij zn wissels perfect, soms nog enkel vooraan.. Als ik nu zou starten met zo'n niet perfect wissels, is dat dan een schande? :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:08

Gewoon starten qleke! En keer een wissel naspringen is helemaal niet erg :) kan altijd gebeuren. Wat super dat hij zo fijn gaat.

Niet teveel van aantrekken remke, herken het probleem wel een beetje in fly, die was ook heel erg traag aan het been. Wel heel makkelijk in de hand, waardoor hij snel inknikte bij een lichte verbinding met de hand. Hij was er echter dan helemaal niet bij van achter omdat hij niet aan het been was. Daar begint het wel mee, dus eerst maar goed aan het been krijgen :) dan komt die verbinding vanzelf! Komt helemaal goed, is bij fly ook goed gekomen haha! Die is nu super aan het been en wordt daarbij ook fijner in de hand en meer in verbinding. De neiging om te makkelijk door te knikken blijft wel, maar dat vind ik zelf niet zo'n ramp. Snap ook niet dat mensen allemaal zulk commentaar gaan leveren op basis van foto's.. daar kan je het toch helemaal niet duidelijk op zien..

Jullie ook aan het genieten van het mooie weer? Ben gisteren lekker t bos in geweest met mn 20 jarige hengst. Hij vond het prachtig, helemaal hyper was ie. Zondag ga ik met fly :)

Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:55

moniek21 schreef:
Precies Remke je bent top bezig, bij mij was het vooral idioot dat ik al reed op een 3,5 paard .. en waarom hij op ijzers stond :')

:') whahaaa wat boeit dat nou die ijzers .. thankss :) jaa kga ook gewoon lekker verder trainen kga toch niet op wedstrijd

R_emkee

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:57

Thankss meiden !! :) aardig van jullie :) enne qleke idd gewoon leker starten .

Heerlijk essie om zo lekker op buitenrit te zijn :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:58

Hahaha er zijn hier heeeel veeel mensen op bokt die vinden dat je helemaal niet op je paard moet gaan zitten of pas vanaf 8 ofzo en dat je boomloos bitloos en ijzerloos moet rijden _O-

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:33

Gewoon starten qleke!

Hier ook het zelfde hoor remke , fancy is ook traag van achter en slecht aan het been (komt door haar knieën overigens) maar daar werken we ook aan. Begin van de les is ze zeer zwaar in de hand en eind van de les heb ik dan fijn contact...

Ohh moniek :') zulk soort mensen.. pffff

Van de week bij divoza de petrie superior in lak besteld! Ben super benieuwd..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:31

Gaaf Shark .. ik heb ze ook , hele fijne laarzen :))

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:49

Ben benieuwd naar je laarzen Sharkj!

Mijn paard is vorige week door de osteopaat behandeld en die zei, ga er voor je eigen veiligheid nog maar niet op rijden.. dus dat doen we braaf haha. Veel met hem aan de hand bezig op dit moment en dat is al super verbeterd. Waar hij eerst niet normaal kon galopperen aan de longe zonder compleet uit zijn panty te gaan, galoppeert hij nu netjes rond als een groot paard :D

Hier ook lekker genoten van het mooie weer. Lekker met mn vriendin en onze oude ponietjes een uur door de polder gereden! Normaal is die van mij zo gek als een deur, normaal stappen kan ze dan niet.. maar nu vond ze het zo lekker dat ze helemaal zen was :j Afbeelding
Ik ben de rechter trouwens haha

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:24

Hahaha fijn princes dat hij zoveel verschil laat zien .. ben benieuwd als je er weer opgaat of hij zich dan net zo braaf gedraagt ;)
Ahh wat heerlijk even lekker een rondje gereden .. ik hoop dat Hudson en ik dat ook een keer kunnen gaan doen :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:16

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:32

Moet ieder toch lekker voor zich weten :=
Die van mij heeft geen ijzers want hij doet het prima zonder. Staat deels op zand en deel op stenen maar zijn hoeven zijn er sterk genoeg voor. Kan me ook voorstellen dat er genoeg zijn die niet zulke harde hoeven hebben.. vind dat altijd zo'n kansloze discussie..

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:50

Ik ben zelf trouwens ook bit, ijzer en zadelloos (logisch als je niet rijdt :') , maar ook rijdend straks zonder) bezig, maar haat die mensen die dat zo op willen dringen. Als jij en je paard happy zijn en je beiden goed voelt dan is het toch allemaal prima. Ik vind het fantastisch om jullie zo te volgen al is mijn manier compleet anders maar dat is omdat de "gewone" weg voor mijn paard gewoonweg niet werkte dus zijn we verder gaan kijken.. :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:59

Best grappige reacties in dat topic :')

Princes, vind ik ook, ieder zijn manier respecteren :j ben ook niet voor het opdringerige gedoe!! Ben meer van het gedacht dat je moet doen waar je je goed bij voelt en waar je paard goed op reageert :)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:58

Ik bekapt mijn paarden zelf.. zonder cursus of opleiding.. benieuwd wat ze daarvan denken ;)

Hier vandaag een heerlijk paardendagje gehad.. lekker tosha haar beentjes geschoren, en mijn fjord onthaard, gevlochten en vrij laten springen.. leuke pony is dat toch.. echt genieten! En prachtig weer erbij! Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:36

Wilde ze eigenlijk niet bij divoza bestellen maarja.. 25% korting is toch een behoorlijk bedrag. Dus toch de gok maar gewaagd. Als ze er zijn gelijk passen ,maar voorlopig nog even geduld hebben :')

Fancy heeft ook blote voeten.. De hoefsmid wil nog niet aan ijzers omdat het niet nodig is. Dus dan doen we het niet :P maar heb er verder niks tegen.

Lekker zo'n dagje keshia! Zal vast heel erg fijn zijn geweest. Het weer hier viel tegen... Toen ik klaar was met werk kreeg ik gelijk een flinke bui over me hoofd heen. Fancy was vandaag niet in haar hum... Dus heb maar niet te veel aan haar lopen prutsen.

Morgen de grote verhuizing haha

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:44

Ik ben ook niet tegen ijzers.. alleen als de hoeven het niet nodig hebben begin ik.er niet aan.. ik wil graag de hoeven bijhouden zodat er niet teveel wisseling is tussen langstaan en dan opeens weer kort. Nu houd ik het altijd gewoon zelf bij en laat 1x per jaar of anderhalf jaar eens controleren door de smid. Afgelopen keer werd mijn fjord nog als voorbeeld gebruikt van hoe ze horen te staan volgens de smid. Dat is dan toch een leuk compliment. Die had echt enorm slechte hoeven, ze brokkelen snel. Vorige zomer had ze maar de helft van haar hoeven over. De rest was gebrokkeld. Nu staat ze er perfect op. :)

Komende zondag weer wedstrijd en voor het eerst met mijn classificatie pas, ben heel benieuwd waar en of ik ergens tegen aan loop. :)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:43

Met wat voor bit rijden jullie? Ik heb een ontzettend lastig paard als het om bitten gaat, ze pakt het bit snel vast als ze het niet meer ziet zitten, ik rij eigenlijk altijd met een dubbel gebroken bit (nu een trust) en ze heeft weinig ruimte in d'r mond vanwege een flinke dikke tong. Iemand advies?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 10:15

Wat je zou kunnen kijken is een ongebroken bustrens die ligt super stil in de mond en is een heel vriendelijk bitje. Dubbel gebroken werkt bij sommige paarden juist niet omdat het zoveel beweging in de mond geeft. Ikzelf rijd nu met een dubbel gebroken watertrens, en ook een wat dunner dan normaal. Bijna een onderlegtrens. Mijn paard heeft ook maar weinig ruimte. Een heel klein en fijn mondje en een wat dikkere tong. Maar een ongebroken trens en dan het liefst een bus of D trens is heel stil en vaak doen daar de paarden die graag vastpakken het heel goed op :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:35

Ik heb sinds kort een Sprenger Dynamics dubbelgebroken bustrens.. Vind ik heel fijn :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:20

Ik rij met een goedkoop hh dubbel gebroken trensje, is wat dunner als normaal. Voorheen reed ik met een myler level 1 , maar die vind ze nu helemaal niks meer.

Fancy is verhuisd hoor! Ze was weer heel knap met de trailer op gaan , eruit vond ze dan weer erg spannend en het terrein ook! Maar ze staat nu rustig te eten en heeft nog even lekker een uurtje in de paddock kennen rennen en springen. Dus lekker moe..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:36

Ik heb een dubbel gebroken bustrensje van BR.

Shark, wat fijn dat alles goed is gegaan :) +:)+ , ben heel benieuwd naar de foto's ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:31

Fijn Shark! Ben benieuwd naar de foto's! :D

Ik rij met een sensogan bitje van sprenger. Dubbelgebroken watertrensje (16 mm geloof ik?). Omdat Gina veel met haar hoofd sloeg heb ik een ongebroken watertrensje geprobeerd maar dit was absoluut geen succes, die wilde ze echt niet aannemen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:48

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:41

Hij is knap moniek!!

Fancy voelt zich echt al heel erg thuis. Ze was vandaag zo rustig en relaxed. Was heel vroeg dus heb haar en het paard van een vriendin lekker in de paddock gezet , waar ze gewoon ging liggen slapen in het zonnetje! We hebben op het land gegraasd even een 20 minuutjes , het bruggetje naar het land was wel echt eng! :') ging er met een noodsprong vanaf en erop wilde ze niet meer totdat ik een flinke brul gaf. Daarna hebben we lekker even relaxed wat gereden in de zon in de nieuwe buitenbak. Om vervolgens nog een keer de paddock in te gaan ,dit keer samen met het paard van die vriendin en dat ging heel goed. Dus ik ben blij :D

Heb alleen door al het wennen niet veel spectaculaire foto's gemaakt van de stal zelf haha. Maar voor een kleine indruk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:49

Ziet er heel mooi uit Shark :j