Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:47

@leorah: ziet er al veel beter uit hoor :) komt helemaal goed!
@Titsia: Ziet er erg netjes uit, haha dat galop stuk is ineens heel raar! jullie komen er wel, je ziet wel wat spanning maar je kunt haar er wel mooi door rijden. Ik vind het nog steeds zo gek dat de jury bij jullie gewoon aan een tafeltje zit.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:11

ik heb je even een PB gestuurt Titsia! Het rijden ziet er lekker rustig uit!

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:16

Leuk hoor dat het zo goed gaat

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:20

Wat leuk dat je ook hier hoort dat ze allemaal snel leren, leuk is dat! Mijn paardje moet ik ook echt bezig houden met oefeningen anders vind hij het snel saai. Hij wil graag wat te doen hebben. Morgen mag hij weer op concours ben benieuwd :) Hoe gaat het met jouwe Fleur?

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:27

Met mijne gaat het heel goed. Ben weekje terug gevallen, en ze had daar lastvan. Ik ging dr daarna vandaag lang en laag longeren en ton hoorde ik ineens kgg een knak dus en toen had ze nergens meer last van, ze blijft egt zo lief he. Altijd hinniken en knuffelen kusjes geven echt om verliefd op te worden haha! hoe gaat het met rossi :P

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:33

Hier geen wedstrijd dit weekend, volgend weekend ons M1 debuut!
Of ze nieuwe dingen makkelijk op pakt kan ik nog niet zo zeggen, ik rijd namelijk niet veel oefeningen. SB snapte ze wel gelijk in 1 keer, dus ik denk het wel :D

@Leorah, Op vreemd terrein verschilt eigenlijk heel erg. Bij de DA is het net een hengst, dan sleurt ze je gewoon echt mee := maar gewoon op wedstrijd is ze meestal wel braaf. We moeten haar alleen wel in de trailer opzadelen, want daarbuiten staat ze echt geen seconde stil. Gelukkig loopt ze die zo op en staat ze onderweg ook lekker stil (zolang ze hooi heeft)
Tegen andere paarden is ze eigenlijk ook heel lief, ze komt alleen niet los met andere paarden, maar ze snuffelt graag met de buren en dan is ze heel lief, helemaal niet merrie achtig.
Heb je topic even bekeken en vind het er heel vriendelijk en eerlijk uitzien!

@Titsia, ziet er goed uit! Die galop is wel heel knap :') Vind haar kleur wel echt zo gaaf :~

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:58

Ik heb ook volgende week mijn M1 debuut Pasjee :)

Maar rijd jij thuis echt nooit oefeningen dan? ik oefen mijn oefeningen ong. elke dag!!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:09

Vind zelf dat er al veel meer rust in mijn proefjes zit als vorig jaar, kan ze nu zelf beter rondsturen, mijn houding tsja daar moet nog flink aan gewerkt worden :D

EL4a1990 hier zit jury heel soms in een trailer als de organisatie dat zo voorziet, soms in eigen wagen als het regent :+

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:13

cindy1000 schreef:
@Xsander Bij wie heb je nu les dan?

Aat van Essen.. maar dat is maar 1 keer in de maand helaas..

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:24

Oh spannend :D zijn jullie er al helemaal klaar voor?

Vlak voor een wedstrijd rijd ik me oefeningen wel een paar keer door en met proefjes oefenen natuurlijk ook. Nieuwe oefeningen, zoals nu de SB oefen ik dan wel een aantal keer om het te leren, maar als ze het goed doet dan niet zo vaak meer. En oefeningen uit een hogere klasse ga ik pas doen vlak voor we overstappen.

Soms, als iets niet wilt lukken dan gebruik ik wel een oefening. Zoals bijvoorbeeld in dat lijntje in een M1 proef, waar je vanaf de linkerhand bij B moet afwenden en dan X galop rechts, dan wijk ik na het afwenden eerst voor me rechterbeen opzij en dan pas spring ik aan. Anders wilt ze nog wel is in de linker galop aanspringen i.p.v. de rechter.

Maar over het algemeen genomen bestaat mijn training vooral uit basiswerk. Veel overgangen/schakelen om haar actief en op het achterbeen te krijgen en rechtrichten. Naar mijn idee gaan de oefeningen dan (als we daar aan toe zijn) vanzelf :j

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:28

We zijn er ongeveer wel klaar voor :) haha alleen ik ben getrouwd met mijn zweep dus morgen maar ff zonder rijden. Het is inderdaad wel waar dat als de basis goed is alles makkelijk gaat. Als ik mijn paard lekker los heb kan ik ook alles van hem vragen en is het allemaal heel makkelijk. Het is inderdaad wel een idee voor het lijntje in de M1 had ik nog niet aan gedacht want die van mij vindt het aanspringen (links afwenden en dan rechts aanspringen) ook heel moeilijk. Zal het komende week eens proberen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:33

Klinkt goed Pasjee! Mijn flo verveeld zich dan nog al snel heb ik het idee :P
Als ik haar uitdaag met iets moeilijkers wordt ze veel enthousiaster, het gaat haar allemaal zo gemakkelijk af dus pak regelmatig een pasje mee. kleine beetjes en inderdaad heel veel schakelen en recht richten :)

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:37

Ik rij de oefeningen ook niet elke keer, wissel ze een beetje af en soms helemaal geen oefeningen alleen de basis net als Pasjee. Mijne snapt net als die van jou de oefeningen heel snel. Oefen ook nooit de proef anders weet hij het al precies en doet hij het niet meer op mijn hulp.. Soms denk ik weleens dat hij hoort wat mijn vader voorleest haha. Fleur met Barossi gaat het goed, ook net als jouwe een echte knuffelkont hoe meer aandacht hoe beter :) Kaaaren dat is bij mijne ook, als ik dingen doe die hij al een beetje weet dan word hij een beetje makkelijk (denk ook dat hij het dan saai vind en zich verveeld haha) terwijl als ik dingen doe die hij moeilijk vind of niet goed kent dan gaat hij echt zijn best doen en er echt voor werken.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:16

Xsander schreef:
cindy1000 schreef:
@Xsander Bij wie heb je nu les dan?

Aat van Essen.. maar dat is maar 1 keer in de maand helaas..

Ik heb zelf les bij Gotien sipsma en ben er super tevreden over.
Dat is in de buurt van Bergum. Ik weet niet precies waar jij woont en of het ver rijden is.
Maar ze geeft heel erg goed les!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:19

Bowh,, ik wil ook weer op mn Flo'tje rijden! :Y)

die van mij pakt het grondwerken wel goed op iig. DUs daar gaan we lekker even mee verder.
Hoop van de week weer les!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:19

Net terug van concours, paardje deed weer goed zijn best. 1ste en 2de met 192 en 202 :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:01

El4a1990 hoe ging het rijden zonder zweep? :D

Gisteren ook wedstrijd gehad, weer 3winstpunten erbij, normaal zou ik nu eindelijk over mogen naar het L, jammer genoeg tellen deze winstpunten niet in de winter :roll: zijn enkel selectiepunten voor naar het provinciaal kampioenschap te mogen gaan, en als ik in de selectie bij de eerste 7 eindig dan pas krijg ik die punten, plus de punten op het kampioenschap zelf die tellen ook, wat een systeem…
Proefje ging weer goed, jammer genoeg was er iemand zo slim om met zijn hond vlak naast mijn ring door te komen en tsja dat beest haalde net uit toen ik daar passeerde :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=Wn-g9wmB ... AAAAAAAAAA

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:49

jeetje wat is dat ingewikkeld bij jullie Titsia!! Wel super gereden dus!!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:51

zag net je filmpje, wat dom ja diegene met die hond!!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:24

Ja ging goeeddd :) Titsia!
Hij loopt zonder zweep eigenlijk het zelfde dan met (zit echt tussen mijn oren) heb beide proeven gereden zonder zweep en was 2e en 3e met 195 en 185 :) we kunnen het wel...

Wat leuk om te horen dat alle flo's zo leergierig zijn en zich snel vervelen haha. mijne gaat ook harder werken als het moeilijk wordt.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:56

@ Titsia; Filmpje ziet er goed uit! Ze lijkt wel wat kijkerig of zie ik dat verkeerd :D?
Wat een domme man met die hond..

Mijn Flo had vadnaag een pjuh daar word je allemaal maar moe van dag.
Mn instructrice was aan het rijden, en stond een ander paard buiten wat wild te doen, hij blaast zich op en en toe had hij zoiets van; nee daar word je ook moe van.
Vliegt ene hond door de bak; Nee van schrikken word je ook moe :Y) Mafkees ! haha

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:11

Ho ja ik moet er echt aan rijden hoor, alles is eng in zo'n piste :D witte hekjes, letters, bloemetjes, jury :Y)
Een flo die niet schrikt van zo'n dingen? Zo zo daar is de mijne wel anders in hihi

EL4a1990 geen idee of je het gezien hebt maar deze keer zat de jury gewoon in een auto :D Super dat het ook goed ging zonder zweep *\o/*

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:20

Hoe rijd je je paard daar dan zo netjes door?
Als die van mij dingen ziet , puuh raak ik soms ook echt over de zeik en dan heb je natuurlijk het feest compleet.
Vind het echt netjes hoe ontspannen jij blijft :j

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:27

Hopen dat ik naast de ring kan inrijden, zodat ze de meeste dingen al gezien heeft. Meestal mag ik ook een rondje of 3in de ring rijden, alvorens mijn proef te starten. En haar met extra binnenstelling proberen te rijden :j Moet zeggen dat het me al beter lukt als vorig jaar hoor, als ze toen ergens niet doorwou kwam ik soms ook maar tot halfweg de piste :+ ze moeten gewoon leren om sneller voor je te werken, maar dat lukt natuurlijk niet op 1 2 3 ;)
Net voor ik mijn proef in moest kwam er een helicopter over gevlogen en daar heeft ze echt schrik van, dus ging al hupsend het losrij terrein over, tsja als er zoiets gebeurt in mijn proef mag ik het ook vergeten :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:28

Maar bne je dan niet bang dat ze op de kletter slaat?
Die van mij zou volgens mij zn kop tussen zn benen gooien en huppaaa! gaan met die banaan :P