Ik heb zojuist een nieuwe vliegendeken besteld voor Hudson.. 1 van Rambo met een softshell rug . Er zit een waterdichte rug op en je kunt daar een 100 gr liner in doen die erbij geleverd wordt, in mijn ogen een ideale deken voor nu
Even een ego post: Bestaat er eigenlijk ook zoiets als de bucas rain (met stay dray voering) van Horseware? (Amigo, rhino of Rambo) iets wat waterdicht is, op een licht bezweet paard kan en niet te dik is?
Heb geen idee jeska.. zo iets zal vast wel bestaan?
Ik ben niet zo'n dekenmiep haha als ik iedereen altijd in de weer zie met weet ik hoeveel dekens / zweetdekens voor en na het rijden. Daar ben ik niet zo van... mijn paard heeft met deze temperaturen een zomerdeken op en als het kouder is een wat zwaardere (nooit meer als 200gr) en heb voor het regenachtige weer een ongevoerde regendeken. Zweetdeken gebruik ik alleen voor wassen met wat minder fijne temperaturen of als het echt heel erg koud is om mee naar de bak te lopen
Ik heb wel een hoop dekens shark hij staat nu ook 100 gram ( Rambo optimo met een liner ) daarvoor een bucas met staydry ( eerst 300 en later 150 ) en toen het heeeeel koud was 3 dagen had hij een 400 gr optimo stal deken op ( ik heb alleen maar stal dekens , en 1 regendeken ) Als ik gereden heb stap ik eerst uit in zn blootje ( alles af , en aan het halster ) en dan na een paar rondjes ( of buiten of om de binnenbak heen ) doe ik hem een dun fleecedekentje op .
Haha moniek ik heb wel veel dekens... heb ook nog een 200gr outdoor , een 100grams stal deken en nog een 300 grams die ik nog nooit gebruikt heb fancy heeft het niet zo snel koud dus een echt zware deken heb ik niet nodig bij haar. Maar wie weet gaat ze aankomend jaar kaal dus dan is het wel handig om te hebben.
Maar heb gewoon een hekel aan al dat wisselen en doen blij als het weer zulk weer is dat ze lekker zonder deken kan staan.
Ik ben dus een beetje op zoek naar een dun zomerdekentje maar wat wel tegen regen kan. Regendeken gaat ze weer zo snel onder zweten en is ze uitgegroeid . De bucas rain was wat dat betreft perfect maar die zakt altijd zooo scheef horseware zit wat dat betreft altijd goed dus ben een beetje aan het zoeken maar dat valt niet echt mee
Shark , ik vind dat ook erg vervelend dat constante gewissel van die dekens .. van mij mag het ook snel weer worden dat alleen het vliegendekentje op hoeft al denk ik dat ik met die nieuwe deken een end ga komen zonder te wisselen .
Ik heb ook een heel grote vracht aan dekens.. echt wel 25 of zo.. Toen ik er een paard bij kocht hoefde ik er geen dekens bij te kopen.. dat zegt wel genoeg denk ik
Ik heb echter wel een hekel aan dekens haha.. met mijn lijf is dekens omdoen echt een crime.. Dus hopelijk snel mooi weer! Mijn merrie is echt een extreme koukleum, en ik heb haar nu dan ook nog een 300 grams deken om. Want als ze het ook maar 2 min koud heeft lijkt ze al in te vallen.. echt heel jammer.. Hopelijk kunnen de dekens snel plaats maken voor een dunnere versie of een vliegendeken!
Ik las toen ik mij net aanmeldde hier, dat jullie graag een clinic wilden organiseren. Is daar al wat concreets over bekend? misschien leuk om dat te gaan plannen in het mooie seizoen! Heerlijk in een buitenbaan
Ik zit er al aan te twijfelen fancy van de week lekker zonder deken te zetten.. De nacht temperatuur gaat ook weer wat omhoog en ze staat toch in een binnenstal. Dilemma's altijd haha.
Die van mij staan zonder deken als het overdag +10 graden is. Tenzij het regent uiteraard. Snachts in de stal is het ook niet koud dus hij heeft hem nu lekker af
Had Hudson vandaag weer op een trenshoofdstel gereden, nou ik weet nu zeker dat het hem niet meer gaat worden.. weer erachter kruipen , geen rem meer hebben en zn tong er weer over ( dat doet hij met de Micklem dus niet ) .. dus voor ons geen ander hoofdstel meer
Jeska2
Geplaatst: 24-03-17 20:39
Haha kieskeurig Moniek! Naja wel fijn dat het zo goed werkt voor jullie.
Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik was niet degene met de sunshower..
Ik heb nu maar weer de bucas rain opgegooid, hopelijk zit hij morgen nog een beetje recht! Hij trekt gewoon scheef door het fleece dat erin zit.. overdag staat Gina (bij boven de 10/12 graden met zon) ook lekker zonder. Zit al bijna in d'r zomervacht, die van jullie ook al?
Edit: oh Keshia dat is inderdaad een goed idee. Het idee was om bij Johan Hamminga clinic te rijden. Ik heb daar 6 mei een clinic van dus eigenlijk wil ik daar eerst op wachten voordat ik een andere/nog een clinic bij hem rij.. hij is namelijk absoluut niet goedkoop (logisch) dus ik moet nog even sparen..
Hudson kiest in ieder geval duidelijk! fancy blijft met alles gewoon prima te rijden dus kan kiezen haha.
Fancy heeft sowieso niet echt een wintervacht wat dat betreft maar er komt toch nog wel aardig haar vanaf.. Zomers is ze bijna kaal dus ze heb nog wel wat haren om los te laten.
Moet ook zeggen dat nu met die verhuizing mijn spaarpotje voor de paarden een beetje leeg raakt. (Natuurlijk nog geld achter de hand voor als er echt wat gebeurd) maar wil toch proberen dat als er een clinic komt of ik er wel bij kan zijn!
Bij mij was er daarna niks meer aan de hand remke , denk dat ze gewoon de lente in haar bol heeft. Het ene moment is ze helemaal zen en het andere moment dan is ze ineens jolig en wil ze maf doen
Mooi hoofdstel ,staat hem goed!
Jeska2
Geplaatst: 24-03-17 22:00
moniek21 schreef:
Jeska , jij was opzoek naar een dun dekentje die een buitje kon hebben toch de bucas sunshower is wel een geschikte
Ik vond mijn paard vorige week wat mat.. Ze wilde niet goed genoeg vooruit, was traag aan het been.. en had gewoon niet zo zin om te werken. Ik dacht ach gooi er een schep extra brok tegenaan.. had ze van te voren zachtjes aan geminderd.. Vanmiddag kwam ik een stalgenootje tegen en die zei dat mijn paard zowat over de stal muur naar buiten wilde vanochtend! Haha dus die voelt zich weer tiptop!