Nakomelingen van Lingh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tarek

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:11

Het gaat.... maar natuurlijk nooit snel genoeg. :-)
kleine dingen gaan wel weer maar grote bewegingen nog niet. Volgende week naar de fysio. En hopen dat er dan een beetje beweging in komt, alle spieren zitten in de knoop. Wel balen.
groetjes Sandra

Celectic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:25

Jullie kunnen zeker niet wachten om ze uit te brengen (of in iedergeval te rijden)

Biebs29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:48

@ Celectic
jazeker! het rijden gaat top, leert snel! misschien van het voorjaar eerste wedstrijdje...

bokkesprong1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:04

hi,
ik heb ook een Lingh.
Lingh X Farringthon
geboren 13-7-2006
ben nu B + 9 hoop de 30 ste L1 te worden. hij doet het super leuk. is echt een knuffelbeer!
volgens mij zijn dat de meeste lingh's!!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:32

Hier ook even een updatje van mijn lingh.
Ze doet het erg goed. Maar door de vele sneeuw staat ze nu al een tijd stil.
Opzich gezien haar grootte en leeftijd niet erg maar ze word wel vervelend van niks doen.
Dit uit zich in leuke paddock momenten.
Vandaag is ook mn nieuwe hoodstel binnen gekomen :D :+

Arrogant is ze wel een beetje :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Biebs29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:55

Leuk om zo te weten en zien hoe het met de Linghetjes gaat!!!
Ik gister weer voor het eerst erop gezeten naar 2 weken niet en dat ging super, was wel een beetje fris maar geen pas verkeerd gedaan, erg fijn karakter de Linghs vind ik!
Leuke foto's Lotte!! Ondanks het balen is met al die sneeuw voor onze paardjes, geeft het wel super mooie plaatjes zo in de sneeuw!

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:25

Ik ben even een tijdje weggeweest van het topic. Heb helemaal niet gemerkt dat er nieuwe broertjes en zusjes bij zijn gekomen!

Die van mij ging tot vorige week ook echt super!! :D Hij heeft alleen waarschijnlijk vastgelegen ofzo dus hij is nu weer kreupel ;(
Gelukkig heb ik bij mij op stal niet zo heel veel last van de sneeuw, we hebben een binnenbak aan de stallen dus je kan altijd rijden, en dit jaar mochten we in de binnenbak losgooien omdat de longeerbak buiten bevroren was.. *D

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:20

Vervelend zeg dat je paardje weer keupel is. Ze zijn allemaal niet zo sterk op de benen als ik het zo is lees.

Ik heb gelukkig ook geen last van de sneeuw gehad, wij hebben 2 binnenbakken. In de ene kunnen we rijden en de andere mogen we gebruiken om te longeren.
We gaan zondag een wedstrijdje rijden in de B, heb er zin in.

Zijn die van jullie ook zo leergierig, had vorige week les en we gingen een stukje schouderbinnenwaarts proberen te rijden. Hij liep op zijn gemak beide kanten een super schouderbinnenwaarts als of het iets is wat we dagenlijks trainen. Ook het schakelen in draf en galop doet hij zo makkelijk, kost totaal geen moeite.
Echt leuk als je paard alles zo makkelijk oppakt.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:05

Mystique94 : Dat herken ik ook zeker in mijn Lingh. Zij leert ook super snel. En ondanks haar leeftijd gaat alles haar altijd heel makelijk af en kan van zichzelf heel makelijk schakelen in draf en galop. :j
Ook wil ze altijd werken, toen met de sneeuw heeft ze bijna 3 maand niet kunnen rijden, en daar werd ze niet vrolijk van (en ik af en toe ook niet haha :+ ). Toen ik haar weer ging oppakken en het zadel tevoorschijn haalte werd ze helemaal blij en vrolijk echt grappig om te zien. Ik kan ook zo opstappen en wegrijden zonder te longeren van te voren.

annie_way

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:32

Chakar pakt ook alles super snel op! Echt gaaf en heerlijk om mee te werken!
Hij is alleen af en toe wat aan het donderjagen maar daardoor wel lekker actief.
Gister de zadelmaker laten komen en die vond hem goed gespierd voor een 3,5 jarige.
Hij meten zijn rug en die was veel breder dan de meeste van zijn leeftijd.
Gelukkig is mijn boommaat prima van mijn zadel dus hoef ik mij daar geen zorgen over te maken en de kussen worden aangepast.

Tijd gaat snel! 3,5 jaar alweer :+

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:16

Briljant leert idd ook zo ongelooflijk snel. Die baby's zijn echt fijn om mee te werken. Die van mij heeft alleen wel echt nodig dat hij van te voren gelongeerd word, want hij valt anders weg over zijn schouder. Hij heeft ook moeite met stelling aan te nemen maar daarom doen we gewoon 1keer in de 2 weken een longeerdagje :)

De zadelmaker was bij mij eind november ook langsgeweest. Toen was hij tussen eind augustus en eind november 2 cm breder geworden! Zelfs Jan van Rijs stond er een beetje van te kijken dat dat zo snel is gegaan. Mijn zadel ligt nu ook al niet meer super dus denk dat meneer een beetje aan het groeispurten is!

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:16

Ben echt zo trots op mijn Blingelding <3
Gisteren wedstrijd gehad in de B en we zijn 2 keer 1e geworden met 197 en 201 punten. We hadden alleen maar 5en voor de middendraf die kwam er niet helemaal lekker uit en voor het halsstrekken in mijn 1e proef. in mijn 2e proef had ik er een 8 voor.
Verder alleen maar 6en, 7ens en 8en gekregen.
Hoe trots kan een mens zijn. Puppy word nu echt paard!!! *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:27

ziet er mooi uit Mystique, gefeliciteerd. ja slim zijn ze wel.Leuk om te horen dat ondanks de pech gevalletjes dat iedereen er veel plezier aan beleeft.
Hier blijft het nog weken longeren en wat oefenen aan de hand.Alhoewel dat ook niet gaat zoals ik wil maar het is niet anders. ;(
Volgens mijn fysio gaat het nog wel weken duren voor ik weer een beetje beweegbaar ben. Mijn schouder zit nog erg vast. Nou ja maar denken: wat goed is komt snel ... :+

annie_way

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:40

Gefeliciteerd mystique! Super gaaf! *\o/*
Goed bezig +:)+

Balen voor je Tarek ;(

baydressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:21

Ook wij hebben een hele leuke Lingh nakomeling. Een Lingh x Niveau, 5 jarige ruin: Bonnevoi. Hij is super lening, super lief in de omgang en fijn te rijden. We hebben hem gekocht als 1,5 jarige en als 3,5 jarige zelf zadelmak gemaakt. Hij is echt superbraaf en nergens bang voor.
http://www.baydressage.nl/index.php?action=forsale&id=1#

Zie bovenstaande website voor foto's van hem.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:47

Mystique94 schreef:
Ben echt zo trots op mijn Blingelding <3
Gisteren wedstrijd gehad in de B en we zijn 2 keer 1e geworden met 197 en 201 punten. We hadden alleen maar 5en voor de middendraf die kwam er niet helemaal lekker uit en voor het halsstrekken in mijn 1e proef. in mijn 2e proef had ik er een 8 voor.
Verder alleen maar 6en, 7ens en 8en gekregen.
Hoe trots kan een mens zijn. Puppy word nu echt paard!!! *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

misschien een stomme vraag, maar waarom start je in de B als je zelf al
Z2 startgerechtigd en geslaagd voor de IM
bent?? leuk voor je mede rijders *\o/*

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:49

baydressage schreef:
Ook wij hebben een hele leuke Lingh nakomeling. Een Lingh x Niveau, 5 jarige ruin: Bonnevoi. Hij is super lening, super lief in de omgang en fijn te rijden. We hebben hem gekocht als 1,5 jarige en als 3,5 jarige zelf zadelmak gemaakt. Hij is echt superbraaf en nergens bang voor.
http://www.baydressage.nl/index.php?action=forsale&id=1#

Zie bovenstaande website voor foto's van hem.

ik zie dat hij te koop staat... ik weet dat patrick schutte nog een lingh zoekt, de onze is helaas nog steeds niet rad, zou de link doorsturen je weet maar nooit :D

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:02

Misschien is het goed voor zo'n jong ding om rustig aan te beginnen en een beetje ervaring op te doen!!!

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:31

Mystique94 schreef:
Misschien is het goed voor zo'n jong ding om rustig aan te beginnen en een beetje ervaring op te doen!!!

nou jong ding, 5jaar en b dressuur voor een proff ruiter... daar hebben ze jonge paarden wedstrijden voor. ;) ik zou me dood schamen tussen die beginners |(

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:31

meredith schreef:
ik zou me dood schamen tussen die beginners |(

Hoezo?? Bedoel je dat ze B start? Ze heeft gelijk.... het paard is een beginner. Door die eisen moeten jonge paarden veel te snel zwaar in training omdat ze zo nodig in de M moeten starten. Kinderarbeid is dat :(

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:56

tarek schreef:
meredith schreef:
ik zou me dood schamen tussen die beginners |(

Hoezo?? Bedoel je dat ze B start? Ze heeft gelijk.... het paard is een beginner. Door die eisen moeten jonge paarden veel te snel zwaar in training omdat ze zo nodig in de M moeten starten. Kinderarbeid is dat :(

heb je er verstand van dan.... paard is een beginner ruiter niet. leuk dat je het op die boeg probeert, maar daar trap ik niet in.

een 5 jr. met een zz ruiter erop laat je gewoon in de L starten, als dat niet gaat train je net zo lang dat ie dat wel kan.Zo geef je anderen die niet zz zijn de kans om ook een prijsje te halen. Mijn man heeft ook al div paarden van niks tot zz gereden en hij begint altijd in de l of l2 .
Dus geen prijsjes ophalen die voor B ruiters bestemd zijn :(

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:21

Alsof je ergens in moet trappen..... leef en laat leven. Tis maar wat je belangrijk vindt, je bekertjes verzamelen of beginnen waar je je lekker voelt

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:02

tarek schreef:
Alsof je ergens in moet trappen..... leef en laat leven. Tis maar wat je belangrijk vindt, je bekertjes verzamelen of beginnen waar je je lekker voelt

volgens mij is het 1 niet met het ander uit te sluiten in deze situatie ;)

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:22

Ze moet gewoon doen wat ze zelf fijn vind, maar dat vind ik dan.

Ik vind het er in ieder geval super uit zien! :D Ook gaaf dat je gelijk van die goede punten haalt!!

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:49

Misschien moet je je huiswerk iets beter doen voordat je je conclusies trekt. Ik ben maar met 1 paard Z2 startgerechtigt geweest en nooit Z2 gestart, ben ik dan een profruiter? En mijn paard is nog maar 4 en geen 5.
Ik heb geen haast en wil hem graag heel houden. Ik start B omdat ik hem op een rustige manier kennis wil laten maken met de wedstrijden en hij het vreselijk spannend vindt om andere paarden tegemoet te komen. Daarentegen ben ik zelf ook al ruim 2 jaar niet meer gestart en is het voor mij ook gewoon spannend. Ik start heus niet om mijn mede ruiters te stangen!! En een beker kan me gestolen worden al word ik laatste!!! als ik maar een goed gevoel heb over hoe ik heb gereden.
En trouwens jouw man mag geen eens B starten als hij diverse paarden in het ZZ heeft uitgebracht!!!