Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:43

Gaan jullie met de veulens naar de keuring toe?

Ik was van plan Eskalando op te geven voor Hengelo (gelderse paarden, aangezien ik hem als GP aangemeld heb, mams is 100% gelders)
Is wel een roteind rijden :(

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:19

ik zal het ff uitleggen haha

Zjengis khan is voor ons al een keer naar de keuring geweest maar toen vonden ze hem nog te jong en dus ging ie niet door..

wij zochten een fijn dressuur paard gewoon voor de sport en toen kwamen we bij ZK uit.. toen hebben wij hem zegmaar gekocht en toen zei iemand tegen ons ik zou er is mee naar de herkansing gaan maar wij wouden dat eigenlijk niet doen en na lang nadenken hebben we het toch maar gedaan en dat is maar goed ook haha!!

Orchidee21

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:19

Ik heb echt geen verstand van keuringen enzo.
Daar heb ik mijn veulen ook niet voor gefokt.
En aangezien mams alleen al een draak is om op de trailer te krijgen wil ik het risico niet lopen dat mijn kleine excel geplet wordt door zijn sjagerijnige mams.. hihi

en nikkiS. Ik ben blij dat jullie voor de herkansing zijn gegaan. Wat zijn er al een prachtige veulen op de wereld gebracht door ZK!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:33

Ik wil exclusive wel naar de keuring in schijndel doen, mams ziet er goed uit en ex zelf ook.. Ben wel benieuwd hoe de jury hem ziet namelijk. Enige irritante is is dat hij echt bijna stilstaand kan galopperen en dat dus ook vaak doet. liever als draven. Dus dat moeten we dan nog wel even oefenen.

Die kringen rond de ogen dat heeft hij ook, maar hij word gewoon iets donkerder dan nu..

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:41

Raiza; ik hoop idd dat ze niet twee weken wacht, heb nu al bijna hallucinaties dat m'n telefoon 's nachts gaat enzo :P Wat leuk om te lezen dat alle ZKbaby's het zo goed doen :D Wij fokken ons veulen in principe ook niet voor de keuring, maar misschien als het er straks aannemelijk uitziet (waar we natuurlijk vanuit gaan) gaat moeders ook nog wel met kind naar de keuring.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:46

heb vandaag toch wat mee gemaakt met die kleine bengel. Ik kwam terug van een buitenritje met zafira en haar stalmaatje en excelletje had samen met dideetje op stal moeten wachten.
Dus bij thuiskomst zafira meteen lekker op stal met kindlief welke mij al intressanter vond dan mams. En terwijl ik aan het afzadelen ben hoor ik een knal. Dus ik vraag aan mijn stalmaatje wat daar gebeurde. Toen zegt zij.. dat was bij jou in de stal. Kijk ik naar excel welke met een achterbeen omhoog staat.
Had die kleine muiter naar achter staan meppen omdat meneer ongeduldig was. Hij schrok daarvan zo dat ie even op 3 benen stond. Alles na gekeken maar niets ernstigs op eerste gezicht en meneer liep ook weer verder. Toen bedacht hij zich dat vrouwtje meppen ook wel grappig was. Zag het gelukkig aankomen en kon op tijd reageren en meteen een trap voor z'n kont geven. Toen ging ie maar achter mama staan.. wat een muitertje wordt het nu al.. wordt een strakke opvoeding. Zijn die van jullie ook zo brutaal?

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:21

En jawel, onze merrie is ook bevallen. Van een heerlijk hengstveulentje, mooie bles en achter twee witte benen. Onze hoop was in eerste instantie gevestigd op een merrietje, maar deze knappe knul is meer dan welkom!

O ja, en zijn naam is; Erengue Pepe

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:17

Landra, van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Wat een aparte naam, vind het wel heel leuk.

enne... foto's ???

Eskalando wordt ook brutaal. Was eergisteren Paillet aan het longeren en als ik klaar ben mag hij altijd even meehuppelen (leert hij ook meteen rondjes lopen ;) )

Kom hij ineens op me afgestormd en toen het niet lukte om me omver te lopen, ging hij bokken en proberen me te raken. Hij heeft dus meteen even gemerkt hoe het voelt als je een longeerzweep tegen je billen krijgt }>

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:03

Straks gaan ze voor het eerst even de wei op, zal dan kijken of ik even wat leuke fototjes kan maken.

Erengue is eigenlijk afgeleid van de dans Merengue :P alleen dan zonder de M, het betekend dus niets. Maargoed, alsnog wel grappig. De merrie heet Pepe-pepe dus daarom Pepe erachter.

De naam was wel lastig hoor, ik had namelijk eigenlijk alleen maar leuke merrienamen bedacht (was kennelijk in de overtuiging dat het dan ook wel een merrie zou worden) en dus geen hengstennamen. Er zijn genoeg namen, maar als je iets origineels wilt is het moeilijk.

Elvis ofzo vond ik bijvoorbeeld ook heel leuk maar volgens mij zijn er al minstens 50 Elvissen dus dan is de lol er ook weer af :P

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:41

Nu heb ik een paar foto's die ik toe zou willen voegen, maar is er misschien iemand die me op een simpele manier kan vertellen hoe dat moet..? :o?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:10

Je moet de foto's eerst uploaden (bv met mijnalbum.nl) en dan via eigenschappen de URL kopiëren en dan [img] ervoor zetten en [/img ] erachter.(zonder spatie voor de ] maar anders kan ik het niet laten zien. ;)

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:29

Even testen of het zo lukt :D

Afbeelding

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:35

Nou dat viel gelukkig mee, heb er nog een paar!

Hier is onze knappe man 3 uur oud
Afbeelding

En in de wei met moeders, wat 'ie hardstikke leuk vond. Hij snapt alleen nog niet helemaal wat 'ie nou met die lange stelten moet, want dat lijkt nog nergens naar. Maar dat komt vanzelf goed!
Afbeelding

Afbeelding

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:38

Aahhh, hij is leuk!!!
Mooie aftekeningen ook.

Wat voor afstamming heeft de merrie, Landra?

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:58

Jaa een poepie he :P de merrie is een Gribaldi x Democraat x Lector

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:23

HE Landra, van harte gefeliciteerd!!
Wat wordt het nog spannend over 3 jaar in de jonge hengstencompetitie ;)
Echt een plaatje.
En fijne afstamming ook~!
Als ik de foto's zo zie van jullie veulens denk ik dat mijn excelletje helemaal geen witte voeten heeft. De kroonranden van de hoeven worden ook steeds donkerder en ik kan geen wit ontdekken aan de beetjes. Hij was gisteren 1 maand oud en meet nu 1.13 dus loopt 2 cm voor op het KPWN groeischema. Wil graag een groot paard vandaar dat ik het een beetje bij hou.
Hopelijk groeit hij daar harder van :)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:10

Haha Suzy_@, ik hou het ook altijd bij en vind het dan zwaar frustrerend als ze een paar maanden stil staan (wat heel normaal is).
Eskalando was met 1 maand 1,18 en afgelopen week was hij 1,26 met 1 3/4 maand.
Welk schema hou jij aan? Ik heb een keer een excelbestandje van iemand gekregen waar je dat in bij kan houden. Bij Zortan klopt het heel aardig, echter als het nu ook klopt wordt Eskalando tussen de 1.75 en 1.85.... beetje errug groot dus.

Heb hem maar eens aan het werk gezet ~~}> ;)
Zijn niet de mooiste foto's, meneer had geen zin om zich van zijn beste kant te laten zien, maar je kan wel zien dat hij gegroeit is :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 23:14

God wat zijn ze allemaal toch mooi he! Allemaal sprekende hoofden, lange benen en mooie lijfjes..
Misschien komen we elkaar over 2,5 jaar allemaal tegen op de Hengstenkeuring ;) Allemaal Zjengis Khan vosjes haha, en allemaal groot, Exclusive meet nu 1,24 en is van 05-05-09

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:06

Wat een mooie foto's Raiza, word ook al zo'n knappe vent! Dat meten is best nog een goed idee, heb Erengue nog niet opgemeten dus weet niet hoe hij vordert, alleen voor m'n gevoel al lijkt het wel of 'ie de afgelopen 6 dagen minstens 10cm gegroeid is :P

Erengue is ook heel speels, trekt met alles zijn eigen plan en vind het helemaal niet zo belangrijk om bij z'n moeder te blijven. Eergister bijvoorbeeld liepen er in de wei naast hem en moeders een kudde shetlanders met veulen, mooi niet dat 'ie netjes achter mama aan mee naar binnen ging, nee meneer was al aan het flirten met de dames in de wei ernaast!

Nog even een vraagje, ik heb nu (eindelijk) het geboortebericht binnen, maar wat moet je invullen achter debiteuren nr? Je eigen bankrekeningnummer zeker? Alvast bedankt voor de reacties :D

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:57

Landra, Je moet daar niet je bankrekeningnummer invullen maar het debiteurennummer (klantnummer zegt maar). Dit staat als jij zelf ook de eigenaar van de merrie bent, linksboven op het dekbewijs. Als het veulen op iemand anders zijn naam vermeld moet worden, dan moet daar het "klant"nummer van degene ingevuld worden.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:37

Hahahah oke, ik zie het. :o Nu voel ik me echt een beetje blond :o?

Houden jullie de merries met veulen de hele dag buiten met dit warme weer? Die van ons hebben vanochtend tot 11u buiten gestaan en nu net weer buiten tot vanavond.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:21

De paarden staan bij ons al 2 weken 's nachts buiten. Wij wonen tegen een bos aan en het stikt echt van de dazen hier overdag. Ze gaan rond 23.00 uur naar buiten en dan afhankelijk van het weer en of we moeten werken weer naar binnen. Door de week dus meestal al rond 06.00 uur en vanochtend om 8 uur. Toen was het nog niet zo warm en stonden ze nog rustig, maar ik moest gaan en manlief kan er niet 3 tegelijk binnenzetten, want ze willen natuurlijk allemaal tegelijk naar binnen :+
Dat gaat prima. Hele terrein in omheind dus ze kunnen ze niet weghalen 's nachts en paarden maakt het niet uit volgens mij, als ze maar buiten kunnen.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:39

Die van mij gaan smorgens om 8 uur naar buiten en s'avonds om 8 uur na binnen.
Deze tijden verschillen wel een beetje. We hebben hier overal bomen voor schaduw dus no problemo. Vandaag weer in een nieuwe weide met vers gras... vreten dat kleine ding hahaha

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:48

Ik moet morgenochtend in Eindhoven jureren, zag dat ZK ook meedoet, maar dan in het middagprogramma.
Zal de camera eens meenemen, misschien kan ik nog wat leuke foto's maken van de papa van ons knappe veulentjes :D

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:58

ZK heeft dus gisteren al moeten rijden... ach ja... het was al laat he :+ 8-)