Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_16

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:01

zo waar vinde jullie dat... op paardenfokken.nl of ergens anders haha Lachen

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:04

Ach ja, het enige wat ik er van weet is, dat het een Ferro is, dat hij een maand zadelmak is en dat ik met zijn moeder ook nog gereden heb haha, meer moet dat niet zijn he om door de bak te hobbelen Haha! Haha! Hyper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:08

Naomi_16 schreef:
zo waar vinde jullie dat... op paardenfokken.nl of ergens anders haha Lachen
Ieder jaar heeft een letter bij het KWPN dus 2003 was de W, 2004 de Z (Q, X & Y worden overgeslagen) en 2005 zijn ze weer bij de A begonnen. Op deze manier kan je zo uitrekenen hoe oud een paard is mits het een KWPN-er is en het dier bekend is met de stamboeknaam.

Sympie maakt ook niets uit hoor wie en wat er achter zit. Een zadel ligt nu eenmaal het beste op het paard en niet op z'n papier Knipoog Maar als je wilt fokken is het wel handig als je weet waar je mee fokt.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:11

@Gast8253; dat fokken laat ik aan mijn vader over, en ik kom gewoon om de paarden als ze 3 of 4 zijn, om er dan mee beginnen te rijden, vind ik heeeel makkelijk Dat mijn vader nog maar een paar jaartjes doorfokt, kan ik nog een tijdje mee hihi

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:13

okeej kan wel dan kloppen die van mij is T van 2000 .. klopt inderdaad nog haha wis niet dat het zo liep in de kwpn wereld haah zo leer ik ok nog is wat haha

ik dacht dat die naam van me paard gewoon verzonnen was haha ... maar het heeft dus nog een reden ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:19

Makkelijk toch Sympie heb je altijd wat achter de hand om mee te rijden Haha!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:20

mijn merrie is heel eenkennig en is absoluut geen mannenpaard..
maar ze doet echt alles voor je als ze je kent...
maar als ze iets niet wil... dan moet je ook maar niet proberen,... dan word ze heeel gevaarlijk.... dan gaat er echt een knopje om
terwijl ze verder echt koe mak is... als het op haar manier gaat..
ze leert je gewoon respect te hebben voor haar... ze heet lady... en ze is een echte lady
leuk dresuurpaard.. en springen vind ze super!

verder vind ik haar een erg imposante en stoere verschijning
dit is ze:

foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:21

@kneelje; ja, dat is waar, alleen jammer dat ze altijd verkocht worden na een tijdje.......

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:24

doe je soort handel in paarden sympie..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:26

Daar zou ik het ook moeilijk mee hebben idd. Ik fok wel eens een veulen maar dat verkoop ik dan met een maand of 7, dat vind ik al lastig genoeg. En jij rijdt ze dan nog in en traint er mee dat is nog veel intensiever.

@ tinaaz die van mij is ook absoluut geen mannenpaard. Als ik 's avonds werken ben en mijn man moet haar op stal zetten maakt ze er altijd een potje van. Ze precies dat bij hem kan dollen en bij mij niet. Klein krengetje.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:27

neenee, mijn papa is een rasechte fokker, heeft al een paar goede paarden gefokt, en wij hebben thuis een africhtingsstal, we leiden paarden op tot die Z2 zijn en worden dan verkocht, en dan wordt de prijs gehalveerd, de helft voor mij en de helft voor papa. Zo blijven we vrienden he.....

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:28

die van mij doet bij mijn vriendin totaal gek met poetsen en opzadelen maar dat doet ze totaal bij mij niet , ze doet echter dingn die bij mij niet mag wel bij een ander kijke of het bij haar dan wel mag echt gek !! haha

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:29

@ tinaaz; die van mij is ook geen manegepaard. Voordat ik hem kreeg heeft hij wel een tijdje in manegelessen meegelopen en daar werd hij heel lastig van. Ik moet er nu ook niet teveel andere mensen op laten anders kan ik weer opnieuw beginnen met hem...

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:30

sympie schreef:
neenee, mijn papa is een rasechte fokker, heeft al een paar goede paarden gefokt, en wij hebben thuis een africhtingsstal, we leiden paarden op tot die Z2 zijn en worden dan verkocht, en dan wordt de prijs gehalveerd, de helft voor mij en de helft voor papa. Zo blijven we vrienden he.....

zo zo lekker Haha!:D wel leuk .. maar is dat dan niet moeilijk om dat afstand van die paarden te doen want je betn zo met ze besig geweest en alles toch wel beetje een band aan het maken met die paarden en dan gaan ze ineens weg ... is dat neit moeilijk ..?
fokke lijke me wel leuk maar het weg doen daarna lijkt mij zo moeilijk

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:30

Grappig om te lezen dat ze allemaal zo zijn met andere mensen Tong uitsteken

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:32

iklaat er alleen maar mijn beste vriendin er op rijden zij is tevens mijn rij instructrice dus er kan niks fout gaan .. volle vertrouwen in want ja ik doe ook haar paard die bijna 6 word en echter niemand mag daar op rijden en dan mag ik der zomaar op rijden hahah das wel bijzonder

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:32

Windsor schreef:

zo leer je ook wel weer wat van elkaar

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:33

goh, soms is het wel eens lastig, maar ik heb me daar al een beetje overgezet, begin ook de leeftijd te krijgen he. Als je op voorhand weet dat ze toch weggaan dan probeer ik mij daar ook niet teveel aan te hechten.
Maar ik heb er wel eentje die noooooit in mijn leven zal verkocht worden, ik kan dat dus wel he, er eentje graag zien!!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:34

okeej knap van je Haha! !!

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:34

Naomi_16 schreef:
Windsor schreef:

zo leer je ook wel weer wat van elkaar

Inderdaad. En aangezien ik verder niet zoveel mensen met Ferro's ken .. Nuttig topic dit Lachen

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:35

haha ja ik had het opgericht en was eerst tijd wel rustig maar nu is het wel lekker aardig aan de gang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:36

Het is idd iets makkelijker wanneer je je vooraf erop instelt dat het dier geen blijvertje is maar dan nog de een spreekt je toch meer aan dan de ander en dat maakt het soms toch ook weer moeilijk.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:36

jaja, da's zeker, en ik ben een verschrikkelijk kletswijf, dus dat komt helemaal goed

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:37

hah okej Haha!:D

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:38

Anoniem schreef:
Het is idd iets makkelijker wanneer je je vooraf erop instelt dat het dier geen blijvertje is maar dan nog de een spreekt je toch meer aan dan de ander en dat maakt het soms toch ook weer moeilijk.

Ik heb dit eigenlijk nog niet zoveel gehad, ben wel vrij nuchter in die dingen. Alleen met mijn Krack C heb ik een speciale band, dat was echt liefde op het eerste gezicht, heb ik nog niet met een ander paard meegemaakt moet ik zeggen. Dus die vertrekt dus nooit en ik ga proberen er zover mogelijk mee te geraken, das zeker