Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:24

Nou Zooist! Ik heb genoten van de foto's met Whatje! Compimenten aan "fusiomeid" die het allemaal vast heeft gelegd! LEUKE FOTO"S!
Wat ziet ie er sexy uit he? Knotjes in...... Anders zijn ze dan he!?
KLAAR OM TE KNALLEN in de baan!
Die foto van de galop (4e van onder) is mooi! En die kop-foto. Wat een vredige oogjes heeft ie.

Weetje wat mij nog het meeste doet glunderen?
Ik kijk bij foto's altijd of er een "zandverstuiving-kje" bij de achterhand te zien is.... Het teken (in mijn ogen) dat er dus behoorlijk wat gesloft wordt met die achterbenen.....

Da's niet te zien bij Whatje. Nu is de bak op de foto ook aangelegd met snippers maar ook met zand.

IK ZIE GEEN ZANDVERSTUIVINGEN BIJ VOOR OF ACHTERHAND.

Dat doet mij goed om te zien! Lekker actief achterbeen voor Whatje zijn leeftijd en met veel oefenen door veel SCHAKELEN in de draf wordt het alleen nog maar mooier!

Door jouw paardje op al die foto's zit ik nu al met vol ongeduld te "wachten" tot ik 3 jaar verder zijn om Brazil op te pakken.....

Zooist: Zou je OOIT WEER een andere "Sydney" kopen? Waarom wel of niet?

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 10:30

Ik zou zeker nog en andere Sydney kopen! Ik vind het heerlijke paarden om mee te werken en heb al meer verhalen gehoord dat ze ook super kunnen bewegen! En ik heb echt nog nooit zo'n fijn paard gehad om mee te werken, echt niet, en ik heb er echt al heel veel gereden!

Ik kan me voorstellen dat je al kriebels hebt. Brazil is ook zo gaaf!
Ga je nog naar de keuring?

Bij ons is nu een Sylvio II x Ramiro merrie drachtig van Sydney....
Die willen ook een Whatje, alleen wordt dat wel zeker een sjim want de merrie is ook schimmel.....

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:49

Nee, helaas kan ik niet naar de keuring. Hij zou dan naar de keuring moeten in de plaats waar Brazil "woont" en dat is op een dinsdag. Ik heb zelf geen E-rijbewijs en de mensen kon ik ook niet regelen want je hebt er toch minimaal 2 persoen EXTRA nodig voor de veiligheid.
Achteraf gezien ook maar goed ook want Brazil heeft nu een horizontaal gat in zijn rechter voor-hoefje. Ongeveer 2 cm onder de kroonrand. Boven de kroonrand is het rood dus ik schat dat OF mama LOMP is geweest OF hij heeft behoorlijk LOMP lopen spelen met de andere veulens. Het is geen "vergroeide" aandoening maar echt een "opgelopen" aandoening. Ziet er nu best eng uit (als ze schilfertjes in de manen hebben bel ik al een vee-arts) maar ik hoop dat het allemaal wel ZO blijft en niet VERDER groter wordt....... Anders bel ik gewoon een vee-arts.

Het is wel de bedoeling dat ALS ie voldoet aan mijn wensen qua groei en bouw, dat ie voor de hengstenkeuring gaat. Brazil heeft een mooi stamboekpapier. (Wybke van de Lageweg z'n advies die is 2 keer bij Brazil komen kijken)
Ook DAT is afwachten want als Brazil zich ECHT asociaal HENGST gaat gedragen dan is het gewoon afgelopen met z'n balletjes en DAG hengstenkeuring! HEt moet mijn MAATJE worden. De bedoeling is dat ie eerst gebruikt wordt voor de dressuur en daarna mag BRAZIL mij de springtechnieken leren, hahaha!
MOCHT ie goedgekeurd worden voor het kwpn-stamboek (wat een droom is, maar zie mijn droom-motto wat ik aan Carrembally schreef) dan gaat ie naar Van de Lageweg zijn diensten doen.

Maar dat is allemaal toekomst-muziek. Voorlopig blijf ik kwijlen via jouw foto's met Whatje! Ik ben ik blij met DEZE TOPIC om een paar Sydney's te volgen.

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 19:14

Jajajajajaja, het is gelukt!!!! (bij mij wel tenminste)
http://rapidshare.de/files/23423701/Whatnow_17_juni_2006.wmv.html

Even een korte uitleg, klik op de link, scroll naar beneden, klik op free.
Wacht totdat ie uitgeteld is en toets de cijfers/letters over.

Als het goed is kan je dan het filmpje zien.

Zo niet, dan kan je het morgen verwachten via google....

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:37

Zooist ik krijg alleen maar van die junkmail en dat flikkert mijn pc er direct uit.
Kan die niet op jou vertrouwde site gehangen worden?

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 16:30

Daar was ik al bang voor.......

Bij google is ie nog steeds niet zichtbaar, ik zal vanavond laat nog eens kijken....

RZDLover

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:56

zelfde probleem als Downhill bij mij. Ik kan um ook niej zien.

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 21:49

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:14

Ze is vandaag op 18 dagen drachtig gescant!!!!!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:01

jeej! Super Orionneke, nou wachten tot 2007 voor een mooie kleine Sydney Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 19:03

Joepie, gefeliciteerd Orionneke!
Weer een mooie Sydney erbij.....
En de ijd vliegt hoor, het is zo 2007!!!!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:34

orionneke schreef:
Merken jullie ook dat veel mensen Sydney een slechte hengst vinden?? Ik begin wel aan mijn keuze te twijfelen door echt zeer negatieve reacties van: SYDNEY!!!?? Hoe kom je daar nou bij, dat is de slechtste hengst van nederland etc.....

Haai Orionneke! Allereerst van harte gefeliciteerd!!! Sydney heeft gezonde sperma dus dat komt helemaal goed met jou nu nog "embryo-Sydney" Hahahaha!
Ik heb bewust een citaat van jou hier geplaatst over wat je een paar weken geleden zei...... Deze hoop ik volgend jaar WEER aan jou te kunnen tonen!!! Met als volgende reden:

[b]JE KRIJGT ER GEEN, NOGMAALS: GEEN SPIJT VAN!!!!!!

Kijk eens naar die van Zooist wat die allemaal voor sterretjes uit de hemel heeft geplukt ?!? Diertje komt net om de hoek kijken en is nog niet zonder winstpuntje IN DE DRESSUUR thuis gekomen!!

RZD-lover zal volgend jaar ook wel verhalen HIER schrijven over de werkwilligheid van haar Sydney. Verhalen waar wij 2en nog van moeten kwijlen omdat we nog moeten wachten! Maar DEZE topic is toch heerlijk om te lezen hoe het de Sydney-kindertjes vergaat???!!@

JE KRIJGT GEEN SPIJT!! Echt niet!!!

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:37

Citaat:
RZD-lover zal volgend jaar ook wel verhalen HIER schrijven over de werkwilligheid van haar Sydney. Verhalen waar wij 2en nog van moeten kwijlen omdat we nog moeten wachten!

reken maar Haha! Jullie horen nog van mijn Sydney Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:40

Ik kan ECHT niet wachten!!!! Wanneer ga je m voorzichtigjes oppakken????

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:46

na de zomer als hij 3 is. Alles op zijn rustig aan en zuinig met hem zijn. Het is een latert (van 2 augustus) hij is dus eigenlijk nog geen 2 maar officieel wel want alle paarden worden voor het stamboek op 1 januari een jaartje ouder. Daarom pak ik hem volgend jaar na de zomer op omdat hij dan echt 3 is. Ik weet nog niet zeker of we hem zelf zadelmak gaan maken, maar ik zou het wel heel leuk vinden om hem alles zelf te leren. (ik heb ook mijn pony al zelf beleerd, maar dat is een pony en die is heel wat kleiner en anders van karakter) misschien dat we hem in de zomer al gaan longeren, maar dat ligt niet aan mij om te beslissen Haha! daar gaat mijn moeder over.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:54

Haha!
Clown
Duivel
Vingers aflikken
Pling
Yeah!!
Hebben jullie het gelezen op de KWPN-site?????????????????

De 3 jarige schimmelmerrie uit 1e jaargang van Sydney "Womara": (Sydney X Calido 1 X Libero H)
Heeft in Nistelrode het ster-predikaat behaald en mag door naar de Centrale Keuring. Ze was al PROK dus als ze op de aankomende Centrale Keuring, Voorlopig Keur wordt verklaard dan krijgt ze al heel snel het predikaat Elite!

Weet je wat NOG LEUKER is om te lezen???????? Clown Clown Clown Clown Clown ?
De eigenaar heeft deze merrie opgegeven bij de DRESSUURPAARDEN!!

Haar cijfers op de keuring in Nistelrode:
Exterieur: 75
Beweging: 80
Stap: 80
Draf: 80
Galop: 85 (!!)
Houding: 80
Ster-predikaat: JA
Centrale Keuring: JA

Verder heb ik nog geen info kunnen lezen dat er meerdere Sydney-kindertjes naar de keuring zijn geweest,
JULLIE???

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 20:27

Zoooooo dan.....
Dat is gaaf zeg!!!
Ik heb nog geen Sydney's gezien. Ik hoop dat a.s. vrijdag in Heerjansdam wat van Sydney rondloopt.

Enne...ik weet wel dat dit jaar een Sydney meedoet aan de VSN als dressuurpaard.... en volgend jaar aan de PAVO Schijnheilig

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:10

Haha! Hahahahaha!!

Het is toch eigenlijk lachwekkend ook he??!!!! :
De kinderen van Sydney lopen VEEL in de dressuur!!
Ze "lopen" niet alleen DRESSUUR ze doen het GOED in de dressuur!!

Marcel de Boer (ruiter VDL Sydney) heeft ook 4 Sydney-kindertjes. Ik ben benieuwd of ie er een paar naar de keuring brengt..... Pling

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:35

ik heb zo'n mooie sydney gezien en wilde jullie hem niet onthouden: Hij staat op een handelsstal waar ik verder niks vanaf weet maar had viavia de site gevonden:

Afbeelding

Sydney x Conveyer

Kleur: Schimmel
Geslacht: Ruin
Geboortedatum: 20-04-2003
Stokmaat: 1.68m
Ras: KWPN
Niveau: Zadelmak

van: JMHHorses.com

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:19

...............................DONDER................
Da's inderdaad wel een akelig MOOI dier............

En ik zie WEER dat achterbeen GOED ondertreden, he? Zou dat echt iets zijn van Sydney??? Ik krijg het donkerbruine vermoeden van wel........
Aparte kleur!!
Leuk koppie erop!!
Doe er maar een strikje omheen en bezorg hem maar bij mij thuis RZDlover......

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:53

De eigenaar van Sydney, de heer Krol heeft ook een Sydney-STER-merrie! Ze is STER geworden in Asten.
Deze is wel onder de catagorie-fokrichting SPRINGEN geplaatst.
De merrie heet Winkie Pop stokmaat 1.63m, kleur schimmel.
Exterieur: 70
Springen: 75
Stap: 70
Draf: 60
Galop: 70
Reflexen: 80
Techniek: 75
Vermogen: 80
Ster: JA
Centrale Keuring: NEE Boos!
De heer Krol en de heer Vissers (mede-eigenaar) hebben deze merrie OP DE KEURING verkocht.

Een andere Sydney merrie van de fam. Strik met de merrie Wish me Luck met stokmaat 1.66m is niet ster-waardig bevonden in de fokrichting springen Boos! Huilen . Had de volgende cijfers:
Exterieur: 70
Springen: 65
Stap: 65
Draf: 70
Galop: 65
Reflexen: 60
Techniek: 65
Vermogen: 65

Volgende week donderdag brengt de heer Krol ook nog 4 Sydney kindertjes naar de keuring in Bronneger. Allemaal 3 jarige merrie's.
1 Sydney X Sandman
2 Sydney X Enrico
3 Sydney X Zeoliet (heeft ie hoge verwachtingen van)
4 Sydney X Kennedy

Aanstaande maandag gaat er ook nog een mooie naar de keuring (waar weet ik niet) en dat is een 3 jarige merrie Sydney X Grannus Duivel

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:14

Heb weer even wat telefoontje gepleegd:
Iets wat NOOIT in de bladen in Nederland is gezet (waar de heer Krol behoorlijk pissig over was) is het volgende:

1 van de 5 Sydney-nakomelingen die door Krol naar Amerika is verkocht is afgelopen herfst AMERIKAANS KAMPIOEN geworden van de USDF (United States Dressage Federation)
Het was een Sydney X Calato en deze had de hoogste cijfers voor EXTERIEUR en BEWEGING voor twee jarige paarden.
Dit heeft WEL in een Amerikaans paardenblad gestaan maar het is niet bekend welke!
JA JA...... WEER dressuur..........

Zijn jullie weer helemaal op de hoogte van de Sydney-kindertjes! (en ik ook!)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:17

Weet iemand welk ameriKaans paardenblad dat kan zijn geweest??? Het is afgelopen januari geplaatst met een hele mooie foto............ Die wil ik hebben hebben hebben hebben

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:15

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:00

Citaat:
1 van de 5 Sydney-nakomelingen die door Krol naar Amerika is verkocht is afgelopen herfst AMERIKAANS KAMPIOEN geworden van de USDF (United States Dressage Federation)
Het was een Sydney X Calato en deze had de hoogste cijfers voor EXTERIEUR en BEWEGING voor twee jarige paarden.
Dit heeft WEL in een Amerikaans paardenblad gestaan maar het is niet bekend welke!

Volgens mij heeft Ludora?? het gemeld op bokt, een nu 3 jarige Sydney is kampioen vrij bewegen geworden van Californië.