Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lianne125

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:18

Sorry voor mijn late reactie maar ben de afgelopen dagen heel druk geweest. Maar ik kan jullie wel vertellen dat keano weer thuis is :). Hij heeft een behoorlijk jasje uitgedaan maar hij doet het nog en dat is het belangrijkste! En nog mooier is dat zijn pees nog helemaal heel is! Was een lichte ontsteking maar die is door alle medicatie die hij gehad heeft inmiddels al verdwenen. Ik ben zelf tussendoor ook nog van ons andere paard gevallen op het beton waardoor ik met de ambulance naar het ziekenhuis moest. Maar ook dat is gelukkig redelijk goed afgelopen met een paar gekneusde ruggenwervels en ribbenkast. Ook wordt mijn huis eerdaags opgeleverd dus dan heb ik het nog drukker :p. Maar gelukkig dat rest dus goed is afgelopen. Keano zal even tijd nodig hebben om bij te komen en daarna kunnen we weer rustig gaan trainen! Dus wie weet of we ooit nog weer een wedstrijdje zullen rijden :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:05

Dan heb jij je portie wel weer gehad! Beterschap voor jezelf, maar wat super keano weer thuis is en pees ook goed blijkt te zijn!

Hier lekker aan het trainen, wedstrijd voor morgen helaas afgelast dus denk met dit mooie weer rondje bossen ga doen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:49

Goed nieuws voor Keano Lianne ! *\o/*
Die val op het beton is wel minder :(:) Gelukkig niks ernstig...zal wel een beste tijd wat pijn doen... kan ervan meespreken :+ Maar komt helemaal weer goed !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:43

Mijn omaatje is vandaag gaan lopen... uit de wei ontsnapt en ze koerste rond op een veld van een paar hectare %)
Ik was mest aan het ruimen op de wei en dan kruip ik met de kruiwagen onder de draad door om het op de boer zijn land te doen....opeens sprong er een paard van achter mijn rug ook het land op...oma dus :+ Ze had het door dat er geen elektriciteit opstond als ik daar bezig was en is er dan ook maar onderdoor gegaan |o
Gelukkig kunnen vangen, maar terug onder de draad wou ze niet meer uiteraard...daar stond ik dan, zonder touw en zonder opening aan die kant van de weides...heb ze dan maar even in de wei van de buuf geparkeerd en heb de draad in een hoek los gemaakt...zo staat oma dus weer in haar eigen tuin }> Moet niet meer gebeuren....heel slecht voor mijn hart :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:35

Oeps, dat is niet goed voor je hart pandora, snap je dan goed schrikt!! Gekke oma ook.....

Wij vandaag flinke rit buiten gemaakt, soms vond ze wat spannend nog maar ze heeft volgens mij ook wel genoten. Leukste vond ze de smalle paadjes waarbij de takken zo laag hingen ik plat erop moest hangen, ze slalomde echt zo hard mogelijk tussen alle bomen door met oren flink naar voren. Halverwege kwam andere ruiter tegen en mocht even rustig met haar meestappen, want mevrouw had zelf geen rust in dr kont, luisterde keurig als moest wachten maar liefst bleef ze gaan. Naderhand lekker zonder deken even buitengezet, wat ze wel kon waarderen en meteen ging liggen rollen.

Afbeelding

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:33

Hihi heerlijk altijd, die eerste keer zonder deken!
Ik met Pietert in het Twiske gewandeld, maar wat was ie stout! mijn vriend wilde perse met hem aan t touwtje en ik mocht me er niet mee bemoeien. Die hebben dus bijna een uur ruzie gehad hihihih.
Daarna ik nog ff en toen wel even afspraken gemaakt :P
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:05

Haike heeft een zandmonster ! :D

Danoesje wandelt met paard aan een touwtje buiten :oo Met oma is dit écht niet te riskeren...ze zou daar aan die huizen in de verte ergens rondtoeren ... met mij erachter aan := }> Maar oh..wat zou ze daarvan wel genieten * denkt terug aan de ontsnapping gister * ~~}>
Lijkt mij daar héérlijk rijden trouwens !!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 12:52

Pandora, met mijn vorige paard was aan een touwtje ook echt geen optie hoor. Deze is aan de hand prima te houden, al was ie best stout hihi. Hoop ook echt over een paar maandjes onder t zadel rond te kunnen tuffen, maar t beest is zo snel dat ik m dan echt niet hou als ie m smeert , dus eerst ff oefenen. Iemand met leuke zomerplaatjes van de knollebeesten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:55

Lekker danoesje zo kan wandelen samen!!

Hier geen zomerplaatjes, maar filmpjes van onze springles, echt zo gek op die dame, ze doet het allemaal zo maar voor me!
[SPR-ITP] Samen leren springen, les 3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:44

Nog geen plaatjes zonder dekens gemaakt...was nochtans al prachtig weer en wat genieten ze ervan om lekker in het stof te rollen ! :P

Haike leuk topic ! Baretje wordt een echte allrounder ! :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 08:51

Ik ben een supertrotse baas!
Gister vrij onverwachts toch gestart. Kon steeds niet oefenen, ijzer kwijt en smid liet een week op zich wachten, veel te druk in de bak om lekker te rijden etc. Maar toch gestart en wat ben ik trots! Hij liep zonder blikken langs opgehangen vlaggen en witte hekjes, ik kon redelijk sturen maar hij werd wel sterk dus daar zit nog flink werk in. Maar...we hebben het gedaan! Enorme boost voor ons vertrouwen en wat was mijn Primerootje dus eigenlijk bomproof!

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:33

Fijn dat ie het zo goed deed gisteren danoesje. Geeft vertrouwen richting de toekomst.
Die van mij wordt morgen gecontroleerd door de veearts nav haar peesblessure. Ik heb zelf de meeste dagen als ik haar in de paddock zie het idee dat ze wel weer goed loopt en het niet gevoelig meer is. Maar andere dagen 'denk' ik nog een misstap te zien. Denk even tussen haakjes, want anderen zien het niet.... Verder is ze na 4 maanden rust ook megastijf, dus daar zal ik me ook wat op verkijken gok ik.

Daarom morgen de veearts even laten kijken hoe hij haar vindt en of ze nog last van de pees heeft. Ben benieuwd. Ga hard duimen dat ze weer wat mag gaan doen. Natuurlijk hele rustige opbouw gaan we tegemoet, eerst de stijfheid eruit longeren (geen voltes, maar over de hoefslag gecontroleerd stappen en licht draven), maar weer aan de bak kunnen is al fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:51

Super danoesje dat toch jullie debuut al gemaakt hebben, nu gewoon lekker doortrainen en dan komt goed!

Bebble, ga duimen allemaal goed is!

Hier rijden na de springles op laag pitje, eerst indoor Brabant en toen flink ziek geworden. Afgelopen week dus ook niet gereden, zaterdag eventjes en gisteren toch maar op wedstrijd geweest, rn dat ging eigenlijk prima ondanks zelf nog niet helemaal fit ben. Jury vond eerste proef vooral 6jes proef en kwam op 190 en 3de, proef daarna zelfde gereden, zelfde jury en opeens gewonnen met 204.
nu nog steeds nog flink last spier in borst, op rib, maar na werk vandaag zin weer te gaan trainen. Wil ik haar uit de wei halen, deelt de 2jarige opeens een flinke klap uit, recht op mn hand, dus nagel eraf en behoorlijke bloedblaren op middelvinger en ringvinger, dus au.... Nog wel even opgezeten uiteindelijk maar was niet veel trainen aan, meer meehobbelen helaas

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:43

Danoesje super van jullie ! *\o/* Mag je heel erg trots op zijn !

Bebble we duimen mee dat ie weer helemaal ok is voor de dienst ! Kan je lekker terug opbouwen.

Haike weer fijne wedstrijd gereden ! Schiet lekker op zo met de winstpunten ! Wel auw van je hand %) brutale 2 jarige }:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:47

Tijdje geleden had ik ook al een foto geplaats, maar hierbij nog een foto van onze 10 jarige Don Primero merrie.

Afbeelding

Wordt volgens mij richting het z getraind, bezig met de vliegende wissels, simpele kan ze wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:51

Ja, punten gaan hard, zal zomer l2 worden ben ik bang dus, anders kan waarschijnlijk alleen de selectieproef rijden steeds (zijn er 5) en vind juist fijner om 2 proeven per keer te starten. Stap en draf moeten ook wel lukken, galop nog flink trainen op verruiming, en aw nog oefenen.

Hoe met de oma?

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:34

Lekker toch die L2 Haike. Vond ik fijner dan de L1. Nu kan je doorzitten, hoewel dat op de primerootjes nog wel een lastig kan zijn ;-)

En als je regelmatig zulke punten scoort als gister, dan kan je de overstap ook wel aan gok ik.

Leuk paard hierboven! Lijkt die de wissels makkelijk op te pakken? Die van mij springt om de haverklap over, dus dat zal bij haar geen probleem zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:37

Oma gaat lekker :D Verhaart goed en nog steeds haar kattige zelve...dus ik denk dat ze niet veel last heeft van de cushing gelukkig :P

L2 vond ik ook leuker dan L1...dus...gewoon gaan voor die banaan ! :+

Fleurtje wissels ging hier met de primero als een fluitje van een cent...ik heb het met haar geleerd destijds...zij kon het niet en ik kon het niet, maar ging echt heel erg vlot. Zal wel in de genen zitten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:39

Overstap zal vast wel goedkomen, eigenlijk elke wedstrijd wel vergelijkbaar gescoord (afgelopen weekend voor eerst geen prijs) en doorzitten alleen maar fijner dan lichtrijden. Maar meer tussen mn oren dat toch best snel gaat al rn leg lat altijd hoog.
Hand valt heel erg mee gelukkig dus vandaag fijn gereden.

Bebble, jij dus ook zn wisselmachine? Hier ook regelmatig onbedoeld al, hoewel gelukkig steeds minder wordt.

Pandora, fijn dat oma zo fit is!

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:00

Ja, ze sprong echt heel snel om. Nog wel eens lastig in de proeven als ze wat spanning had. Maakte dan vaak een onbedoelde wissel aan het eind van de middengalop. Later niet meer gelukkig.

Ze is ook goedgekeurd vandaag door de veearts!! Ik mag weer langzaam aan gaan opbouwen. Ben ik erg blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:19

Dat klinkt erg bekend! Maar wat een supergoed nieuws ze goedgekeurd is!!
*\o/* *\o/* *\o/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:34

bebble schreef:
Ja, ze sprong echt heel snel om. Nog wel eens lastig in de proeven als ze wat spanning had. Maakte dan vaak een onbedoelde wissel aan het eind van de middengalop. Later niet meer gelukkig.

Ze is ook goedgekeurd vandaag door de veearts!! Ik mag weer langzaam aan gaan opbouwen. Ben ik erg blij mee

Zo'n nieuws lezen we graag ! *\o/*

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:21

Jeej! Ik heb inmiddels weer 2 keer even kort op de mijne gezeten. Eerst wel even aan de longe en dan is het wel de schietstoel even testen :+
Maar met mij erop is ze eigenlijk nog heel braaf. Doe nog niet zoveel, bouw erg rustig op.

Wel na de eerste dag 2 gevulde achterbeentjes, de ontploffingen aan de longe waren blijkbaar nog even wat teveel. Gelukkig is het nu alweer afgezakt. Dus we gan vol goede moed verder met opbouwen.

Hoe is het met jullie paardjes?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 13:24

Bebble, wat fijn! En dat met dit weer, braaf peerd!
Ik ben nog aan t nagenieten van mijn wedstrijd van vorige week, brave knol! Nu alleen even leren hoe ik rozetjes moet maken, vond 25 knotten toch niet zo charmant ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:05

allemaal positieve berichtjes lees ik! nou zal ik dan ook maar een positief berichtje plaatsen :D met keano gaat het heel goed. hij trekt super bij en conditioneel wordt hij ook met de dag beter. hij loopt nu om de dag een kwartiertje aan de longe en de andere dagen doen we stapwerk aan de hand. hij valt aan de longe zeker niet tegen. lijkt nog steeds mooi los op zijn rug te zijn dus ik verwacht van de zomer wel weer een beetje te kunnen rijden. ik geef hem wel voor de zekerheid een glucosamine preparaat bij omdat we niet zeker weten of het een lichte artrosevorm is. in april komt de fysiotherapeut weer en hoop dan dat we vanaf daar de training kunnen opschroeven.