Onze Coole Daddy Cool's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie89

Re: Onze Coole Daddy Cool's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 10:44

wauw mooie foto van esmee n leuk dat das toch beter doet dan verwacht! ik ben net terug van vakantie een paar vriendinnen van me hebben de paarden gedaan alleen Chapeau heeft zich flink misdragen.. hij heeft die meid getrapt en rijden ging ook niet terwijl zij echt wel leuk kan sturen en ze moesten m met zn 2e aan 2 touwen en hengsten ketting begeleiden anders ging hij er gewoon van tussen... beetje jammer voor die meiden maarja hij heeft ze dlibk uitgeprobeerd want zo ken ik m echt niet... niet in die mate iig

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:05

Mooie foto van Esmee!!
O oh, stout hoor Tassie, hopelijk is dat er snel weer uit als je weer zelf aan de gang gaat...
@s0173957, gaat alles nog steeds zo voorspoedig met Das? Filmpje ziet er goed uit op de vorige pagina!

Hier alles prima, wij mogen na een derde plaats op de regio's naar Ermelo volgende week, voorbeeldig paard <3

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 21:09

Chap was vandag en gister onwijs braaf.. alsof hij niks uitgehaald had van de week.. morgen gaan we de paarden verhuizen naar een andere pensionstal.. maar ik vertrouw er op dat hij braaf is anders laat ik eerst mijn vriend rijden die is wat heldhaftiger dan ik hihi

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:56

Alles goed gegaan met de verhuizing?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:11

Irma77 schreef:
Mooie foto van Esmee!!
O oh, stout hoor Tassie, hopelijk is dat er snel weer uit als je weer zelf aan de gang gaat...
@s0173957, gaat alles nog steeds zo voorspoedig met Das? Filmpje ziet er goed uit op de vorige pagina!

Hier alles prima, wij mogen na een derde plaats op de regio's naar Ermelo volgende week, voorbeeldig paard <3

Wat ontzettend goed, knap gedaan!

En Chap stout geweest bij zijn vakantie oppassers, wat een donder zeg!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 23:15

Hey hey alles is top gegaan, hjj liep meteen de trailer in en kon meteen naast zijn vriendje Rio staan op stal.. gister heb ik hem gereden voor het eerst na de vakantie en op 'onbekend' terrein maar hij heeft geen stap verkeerd gezet en heel ontspannen..tjaa en ik stapte erop met heel wat spanning maar hij gaf me veel vertouwen..:)

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:26

Wat fjn dat alles goed is gegaan en blijkbaar heb jij hem dus toch genoeg vertrouwen gegeven?!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 16:07

Ja eerder was hij bij mij ook wat stout (maar niet zo erg als bij hun) maar na een 'ruzie' was hij op de één of andere dag omgeslagen naar een braaf betrouwbaar werkwillig paard en heeft nooit meer eeb stap bij me verkeerd gezet..

hoe is het met jullie daddy's?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 09:51

Nou ik ben er gister voor het eerst van af gekukeld.. bokken en steigeren kan ik tegenwoordig hebben maar dat bijna tegelijk en dan direct 180graden draaien moet ik nog even aan wennen haha.. verder niks aan de hand alleen spierpijn.. hopelijk blijf ik vandaag zitten

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:08

Nou zeg, dat is wel een beetje gemeen! Ik hoop dat hij snel door krijgt dat dat niet meer de bedoeling is!
Mijn Don is een beetje zielig, hij had een ijzer afgetrapt en heeft nu een pijnlijke kogel...geen rijden en even een break dan maar...en lekker verwennen!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:13

Mijn Daddy heeft afgelopen week herrie geschopt met 1 van haar weidemaatjes en een vreselijk grote bloeduitstorting op haar dijbeenspier. Donderdag al even contact gehad met de VA en moest het weekend goed koelen en smeren met Compagel, en als het niet flink afnam morgen weer contact opnemen. Ik vond het net nog veel te dik, dus maar even laten komen morgen of dinsdag...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:31

Hè jakkes! Het zit allemaal even niet mee dan, zouden ze communiceren met elkaar ofzo? De Z-H daddy's! Beterschap voor Esmee ook!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:33

Zag de plek in een ander topic... Behoorlijk geraakt idd!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:36

Irma77 schreef:
Zag de plek in een ander topic... Behoorlijk geraakt idd!

Onze paardenstaart tot chocoladetaarttopic? Kan me niet herinneren dat ik hem ergens anders neer heb gezet....

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:41

Ja, geloof het wel... Auw!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:41

Dit was donderdag, gelukkig is het wel ietsje minder dik nu, maar nog niet dun genoeg naar mijn zin....
Afbeelding

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:45

Is wel echt een rotplek.... Ik hoop dat t nog verder wil slinken, ziet er uit als een flinke schijf in ieder geval!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:49

Die bovenste schijf is wel al een heel eind weg, maak me eigenlijk vooral zorgen over die onderste, dat is echt een dikke spier, zo'n hele streng...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:51

Hij "zakt" ook niet? Kan wel een poosje duren als echt de spier is geraakt, maar ik zou net als jij ook op een gegeven moment de va bellen hoor. Succes en ik hoop dat t meevalt!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:56

Nee, hij zakt ook niet, het omliggende vocht is wel minder geworden, maar de spier blijft knetterhard en dik. Neem inderdaad liever geen risico, ze moet nog een eind langer mee, dus liever een keer teveel als te weinig de veearts laten komen...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:02

Ja tuurlijk! Je hebt helemaal gelijk hoor!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:03

Hou ons op de hoogte, nogmaals sterkte!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:10

Daarom lopen die van ons dus wel naast elkaar, maar toch in een aparte wei...

Hopelijk mindert de zwelling snel!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:15

Ik ben juist voor bij elkaar, paarden zijn groepsdieren en hebben sociale contacten nodig....bovendien is Esmee ook niet alleen op de wei te houden, die gaat dan over, door of onder de omheining door en sloopt zichzelf daarbij. En inderdaad brengt het bij elkaar zetten wel risico's met zich mee, maar denk dat als deze dominante jonge merrie niet af en toe door de "tantes" op haar plaats werd gezet ze helemaal vreselijk zou worden....

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:19

Contact hebben ze hier ook hoor, over de draad kunnen ze gerust knabbelen en snuffelen zoveel ze willen.
Maar ze kunnen niet bij mekaar komen...
En op stal hebben ze ook tralies tussen de stallen dus zien ze mekaar en kunnen ze snuffelen zoveel ze willen.

Als jong paard lopen ze hier ook met een groepje, maar eens thuis 'voor de sport' gaan ze in een aparte wei.
En ik denk eigenlijk dat de manier waarop ze door de rest van de groep wordt gecorrigeerd weinig effect heeft op de manier waarop ze naar de mens toe is. Een paard heeft nl geen idee van groepshiërarchie, alleen van individuele hiërarchie.