Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:50

Dankje :D

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:44

Ik heb ondertussen 2x winst gereden in het M1 met mn Haarlem. :D
1e x had ik m wat te rond gereden in de hals, maar hij had geen stap verkeerd gezet, toch een punt.
& 2e x wou ik hem hoger in aanleuning rijden, maar daar had hij niet zoveel zin in. Dus toen was hij nogal tegen aan het werken en zette die zich vast in de rug. Hij ging in middendraf in galop en sprong verkeerd aan in galop, ondanks dat (twee x een 2!) toch net een punt, dus dat verbaasde me nog wel! Ondertussen weer hard getraind en naar les geweest en nu loopt hij alweer 10x beter. Dus volgende week weer proberen! :) Hij moet nu echt sterker worden in de achterhand en zn hoofd zelf gaan dragen, dit gaat steeds beter alleen houdt hij het nog niet zo lang vol. :P

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:02

Vet goed! :)

Ik heb nu 10dec m'n L2 debuut staan :). Mischien gaan we toch nog 4dec m'n debuut doen, maar ik ben nu al zenuwwachtig :')

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:19

Bas mag morgen ook weer. Ben benieuwd.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:04

Spannend Elise, gewoon je best doen en genieten. Meer kan je niet.
Succes alvast Bastiaan! :)

Ik mag volgende week weer.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:28

Dank je wel. We hebben wel een hele leuke jury. GPamazone Lynne Maas komt. Die heeft er dus echt verstand van, ha,ha. Hoop dat ze een beetje medelijden met ons heeft. We zijn de enigen in de B en als allerlaatste aan de beurt.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:55

Dat is wel tof !
Haha. Laat maar even weten, komt vast wel goed. :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:06

Succes hé!

Vaak zijn die hoge jury's erg fijn, omdat die weten dat ze wat kunnen en dan ook hoog durven te gaan. :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:58

Ik vind ook wel vaak met hogere jury´s dat ze juist enorm streng kunnen zijn..
Omdat ze dan dat hoge willen terug zien tijdens die lagere proeven. En dan punten ze de foutjes enorm af terwijl het nog maar een lage klasse is. Maar ja, elke jury is anders!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:28

Ach we gaan het zien. Hoop dat ze commentaar geeft waar je wat mee kan.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:47

Empress schreef:
Omdat ze dan dat hoge willen terug zien tijdens die lagere proeven. En dan punten ze de foutjes enorm af terwijl het nog maar een lage klasse is. Maar ja, elke jury is anders!

Vind ik juist niet.

Heb vaak met de 'beginende' jury's dat ze niet zo zeker zijn en vaak rond de 6 blijven hangen. Juist als de jury zeker is van zich zelf en dat zijn vaak die 'goede' jury's, die durven 3en en 9ens te geven. :j

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:53

Elise95 schreef:
Empress schreef:

Vind ik juist niet.

Heb vaak met de 'beginende' jury's dat ze niet zo zeker zijn en vaak rond de 6 blijven hangen. Juist als de jury zeker is van zich zelf en dat zijn vaak die 'goede' jury's, die durven 3en en 9ens te geven. :j

Hmm. Heb vaak bij beginnende jury´s geschreven die dat juist niet deden. Ze weten hoe het is om zelf een proef te rijden en punten zoals er gereden wordt, goed of niet goed. Bij ´oudere´ juryleden vindt ik vaak dat ze wel onvoldoendes geven maar dan geen 7/8 durven geven. En wat je ziet als een Z jury een B proef gaat punten is dat ze te veel van de jonge dieren verwachten. T is namelijk nog maar B. Maar ja.
Elke jury is anders en je kan ook niet echt een lijn trekken van beginnend etc. T verschilt toch enorm per persoon. Dat vind ik ook zo jammer aan dressuur. Het is zo persoonsgebonden. Dit zie je wel tijdens de regio kampioenschappen, heb wel eens 30 punten verschil gezien (2 jury's en één proef) nou dat zegt genoeg toch. :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 03:19

Ach ja. Blijft jurysport, maar als je goed bent, dan moet je gewoon bij elke jury je wp kunnen halen :j

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:33

Hmm ben ik het ook niet mee eens. Haha.
Maar inderdaad het is en blijft een jury sport..

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:53

Hallo allemaal.....Ik was aan het zappen op bokt en zag een topic over Haarlem nakomelingen....Ik heb een Haarlem merrie, nu 6 jaar en ik start haar in het L1 dressuur. Bij de vorige eigenaresse heeft ze ook in het parcours gelopen met 2 wp in het B-springen. Karakter: lief, nieuwsgierig, eigen willetje, bijnaam Miepie omdat ze heerlijk kan lopen miepen als er iets is wat er eerst niet was, altijd zin om te werken, kortom een vriendelijke, lieve en werklustige merrie.
Ik heb er maar enkele foto's bij gedaan....
Afbeelding
Attent koppie... :D
Afbeelding
Stand-foto *-:)
Afbeelding
Dit was in Veendam :P
Afbeelding
Ploeteren door de blub.... :D

Nu hebben jullie enig idee hoe ze eruit ziet.....

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:34

Leuk paardje! (: En je komt uit de buurt haha.

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:03

Dank je....Zag in jouw profiel ook leuke paarden staan....Is die donkere je Haarlem nakomeling? In welke klasse start je je topper?? :')

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:28

Nee dat is m niet! Heb mn profiel al een hele poos niet meer bijgewerkt.. Die is van Empire (opa Emilion).
Mijn Haarlem is zwart! :P Hier wat foto's van afgelopen zomer (staan ook al eerder in het topic).
Ben met hem nu springen B+7 en dressuur M1+3. :D Sinds de zomer nog niet weer officieel gesprongen, en net weer begonnen met dressuur wedstrijdjes. :D

http://img689.imageshack.us/img689/4940/addjump.png
http://img593.imageshack.us/img593/3760/dsc04798i.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/338/dsc03865v.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/94 ... 20378.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 834au.jpg/

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:49

Wel een spierbonk als je hem zo ziet Empress. Leuk paard.
Bas heeft zondag weer een B proefje gelopen. Ging al wat beter dan de vorige keer. Net geen winst. Hadden wel een hele leuke jury!!!. Streng doch zeer rechtvaardig. Heeft ons zeker niet afgestraft terwijl zijn aanleuning nog niet helemaal goed is. Deden ze de vorige keer wel. Gaat allemaal wel lukken. Vindt het wel knap dat sommige ruiters de teugels oppakken en het paard is er gelijk. Wij moeten hem eerst even overtuigen dat het toch echt de bedoeling is.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:18

Haha dank je. Zijn hard aan het trainen om hem nog gespierder te krijgen! Bij springen heeft ie gigantisch veel afzet, maar hij vindt het erg moeilijk om nu van achter te zakken en echt te gaan dragen. --> gaat wel al veeeel beter! Hij kan zn koppie nu al aardig oprichten. Hij is echt leergierig, super leuk.
Als ik hem laag en rond ga rijden, krijg ik hem daarna niet meer opgericht (vind hij dan echt erg moeilijk) richt ik hem direct op, dan vindt hij het ook nog wel moeilijk maar gaat het wel erg goed al. Dus wissel nu mn training af, ene keer lekker rond trainen en de andere keer oprichten en later rond uitrijden. Ik vroeg ook aan mn instructeur hoe ik dit moest oplossen. Maar hij zij dat het mn Adidas het gewoon erg moeilijk vindt en dit waarschijnlijk op dit moment een 'fase' is. Dus merk vanzelf als we het weer anders moeten doen.

Jammer dat je geen puntje hebt, maar zo te horen ben je zelf tevreden en dat is toch wel het belangrijkste. Wanneer mag je weer? (: Ik heb zondag weer wedstrijd.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:19

Netjes hoor. Die punten komen vanzelf wel :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:40

Volgende maand. Is het ook geen selectie,dus misschien wat minder streng. Overigens oefeningen uit het L doet al best goed, zoals wijken. Alleen die verrekte aanleuning. Trouwens mijn man is de dressuurruiter. Ik mag lezen. Maar als het echt goed gaat, wie weet. Heb al een paar keer gereden dat ik dacht: wauw. Dan lukt het. Maar als ik zo'n bui heb van dat ik meer op andere dingen zit te letten dan op mijn rijden dan lukt er niet zoveel. Dus aan die momenten hecht ik veel waarde.
Hebben jullie ook nog gereden?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:03

Goed oefenen met veel overgangen rijden, hoe meer ze op haar eigen benen gaat lopen hoe beter ze kan gaan terug komen op de achterhand en dan komt vaak de aanleuning vanzelf (makkelijker gezegd dan gedaan). En dan komen de oefeningen ook van zelf. :P
Ik heb afgelopen weekend lekker thuis getraind.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:14

Dank je voor je tip. Dat ga ik zo gelijk proberen. Heb zo les.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:01

Hoi, wat leuk een topic over Haarlems. Ik heb sinds 2 jaar een Pierrot x Haarlem. Het is een nu 9 jarige ruin van ong 1.65m en heet Villeneuve oftwel Villie.

Het was de bedoeling dat ik hem dit jaar ging starten, maar helaas liep hij vorig jaar oktober een fikse peesblessure op waar we nog van aan het opbouwen zijn. Als alles mee zit kunnen we over niet zo lange tijd weer echt aan het trainen gaan en verder gaan waar we gebleven zijn.

Villie is trouwens een hele coole kikker, 100% betrouwbaar en wil heel graag werken voor je. Je mag hem niet dwingen want dan begint hij te staken, heel veel vragen dus. Hij kan super springen (wat we niet meer snel zullen doen) en heeft 3 aardige basisgangen, niks spectaculairs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding