nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:08

Mijn paard heb ik vorig jaar bij de fokker gekocht.
Hij had eigenlijk het idee om hem zelf op te pakken, maar door omstandigheden lukte dat telkens niet.

Ik had een merrie die niet helemaal rad liep onder het zadel, verder echt een leuk beest met een goede afstamming (Ipsylon x Pazifik x Alme Z). En ik zocht weer een nakomeling van Alme Z en een goede plek voor mijn merrie.

Twister is een Indoctro x Feinschnitt x Alme Z. Zijn fokker had interesse in Nuance en zo hebben we elkaar eigenlijk geholpen. Ik moest natuurlijk wel bijbetalen, maar dat was het ook dubbel en dwars waard. Nu heb ik weer echt een leuk paard en mijn merrie is op een hele goede plek terecht gekomen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 22:16

nou ideale ruil dan!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:00

Inderdaad Sigrid, ik ben er ook heel blij mee. Binnenkort ga ik ze weer eens opzoeken.

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:47

sigrid1182 schreef:
@chantal 1609. Is je ponie nrps of heb jever reg b stamboekpapier van kwpn bij?

Volgens mij ken ik de ponie van jou? Heb je haar in friesland gekocht?

Ik zal stalgenoot even vragen...die had vorig jaar een bruine ponie vavamer te koop.

Net zadelmak,en lijkt sprekend op de jouwe..ook zelfde leeftijd.

Moet ook eerlijk zeggen als het haar is, ze volgens mij geen papier had en zeker geen indoctro is....

Vind t zowiezo al merkwaardig dat iemand indoctro zou gebruiken om ponie te dekken..

Dekgeldis nl niet goedkoop....

Mijn indoctro ben ik nu aan t longeren pakt ze goed op....

Heb je prive berichtje net gelezen + beantwoordt
Zal het hier ook wel even uitleggen:

Het is inderdaad dezelfde pony, uit friesland, net zadelmak gekocht eind december 2011
In haar paspoort staat dat haar ouders onbekend zijn maar er stond een plaats van eerste enting
Ik ben mede-eigenaar van Vavamer en de andere eigenaar is toen wat gaan googlen naar bedrijven daar in de buurt
Opgebeld en jahoor, direct de eerste was raak
Hij heeft haar gefokt en kon ons zo vertellen dat de van Indoctro is
Haar moeder had hij zelfs nog staan, dat is een Welsh/New forest pony (een d-pony)
Dus om misverstanden te voorkomen:
Ze is wel echt van indoctro, dat verzin ik niet zo 1 2 3 bij elkaar (kan zelf ook nooit zo goed tegen mensen die dat doen)
het staat alleen niet officieel geregistreerd
Haar paspoort is ook pas van 14 maanden nadat ze geboren is (volgens het paspoort)
Dus waarschijnlijk heeft het daarmee te maken.
Haha, heel verhaal, hoop niet dat mensen nu gek over me gaan denken ofzo, dit verhaal klopt echt
had er misschien alleen even bij moeten vermelden dat het niet in haar paspoort zo is (mijn fout) :o

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:19

Jakizi schreef:
Ik zie trouwens een paar mooie e hele verschillende paarden voorbij komen

Nog een plaatje van een indoctro merrie van 1.58 die ik een half jaartje heb gesprongen.

[ Afbeelding ]

Ha die Nicole! Ik kijk alleen af en toe in dit topic maar reageer niet meer. :p Ik rijd helaas niet meer op mijn (ex) verzorg Indoctro dus ik heb hier ook nooit iets te melden. Die van jou ziet er wel lekker stevig gebouwd uit, of vergis ik me nu?

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:37

Weer een update van deze kant, Balalaika is gelukkig weer helemaal genezen van haar peesblessure, de laatste maanden het springen opgebouwd met een keer in de twee weken en Gisteren gecrosst in hernen. Echt een aanrader, ze vond het super leuk, en ik ook! Bomenwagen, waterbak, boomstam, houtstapel en zelfs nog een oude gastank. Niets was te gek, niet een keer geweigerd. Zelf vond ik het nog het meest spannend, omdat het toch allemaal vaste hindernissen zijn, maar Balalaika had echt de middag van haar leven.. dat word in het voorjaar toch een oefencrossje ben ik bang. haha :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 06:37

Dat ziet er leuk uit Marieke. Ik denk dat mijn paard dat ook geweldig zou vinden.
Was dat een zandbodem? Je ziet overal water, was het niet glad?

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:13

@ Myca, ik denk dat alle paarden die springen leuk vinden dit ook leuk vinden :)
Het is inderdaad een zandbodem, wel nat maar niet glad gelukkig.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:27

Heeft niemand iets leuks te melden over zijn Indoctro? Straks mogen we niets meer posten.
Twister krijgt een aardige wintervacht, terwijl zijn zomervacht heel zacht en dun is lijkt hij nu wel een grote Shetlander.
Afbeelding

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:30

Scheren? Ziet er grappig uit zon harig oranje monster! Haha

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:00

Fozzie Bear :) Ik heb er natuurlijk wel aan gedacht om Twister te scheren, misschien krijgt hij nog een jachtkapsel.
Het is wel makkelijk dat ik niet zoveel met dekens in de weer moet, maar met een half uurtje rijden is hij nu helemaal nat.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:22

Hier wel een grappig verhaaltje over 2 indoctro's ;) dikste vriendinnetjes :)
Het zijn al jaarlingen maar de jonge guppies weten ng steeds niet wat rollen betekend xD aangezien ze de afgelopen 6 maanden in een kudde op een land hebben gestaan hadden we heel hard gehoopt dat ze het door hebben gekregen :p
Nou... Dat hebben we geweten haha xD ik was alleen op stal en had ze samen in de binnenbak gezet. Ze haddn best gezweet omdat ze over een balkje gesprongen hadden ;) gewoon bakje op de grond hoor, niets bijzonders ;) maar ik dacht, ik laat ze wel even langer staan zodat ze op kunnen drogen.
Was weer weggelopen en hoorde ineens allemaal herrie! Dus ik rennen xD lag de oudste tegen de muur, op z'n kop. Heeft ze ineens uitgevonden wat rollen is hahaha xD maar niet zo slim te dicht bij muur en toch omgerold... Oeps :o en zij bleef heel rustig liggen van en nu?!? En de andere indoctro ging heel hard rondjes rennen en hinniken enzo :p echt helemaal in de stress! Maargoed, herrie gemaakt en toen kon ze uiteindelijk weer opstaan.

Wat ik t liefste vond was dat ze me daarna allebei zo dankbaar waren :p zo van: je hebt haar/me gered!!! :D

Geweldig die kleintjes :p

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:40

Zijn die Indoctro's van jou Lyanne_sanne? Je zal wel even geschrokkenzijn.
Heb je een fotootje?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:45

Myca schreef:
Fozzie Bear :) Ik heb er natuurlijk wel aan gedacht om Twister te scheren, misschien krijgt hij nog een jachtkapsel.
Het is wel makkelijk dat ik niet zoveel met dekens in de weer moet, maar met een half uurtje rijden is hij nu helemaal nat.

Fozzy bear...goeie naam! *D

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:31

Het zijn mijn verzorgpaardjes ;) ik schrok inderdaad ook behoorlijk maar ze raakte niet in paniek, dus dat scheelde ook wel :p jaa ik zal even zoeken naar een foto! Kan ik niet via m'n iPhone denk ik :)

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:55

@felicity, hij is idd wel flink haha maar niet zwaar

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 06:38

Zou het leuk zijn om een keer met onze Indoctro's samen iets te doen?
Een bos- of strandrit o.i.d. of een clinic.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:01

Fotos van mijn verzorgpaardjes :D De linker is Royalty, officieel Guusje Royalty. De rechter is Genette, officieel Garonette :P

Afbeelding

Ze zijn hier wel behoorlijk mager. Sinds een paar weken in deze kudde en de mevrouwtjes dachten die wel even over te kunnen nemen haha :P Kortom, ze hebben dus weinig gras gekregen en behoorlijk wat beweging. Toen ze een paar maanden later thuis kwamen waren ze weer dik genoeg hoor xD

Afbeelding

Nu, een paar maanden later zijn ze weer thuis. We dachten eerst: ojee, dat wordt wat! 6 maanden niet in handen geweest.. Hoe gaan we dat doen? :P Maar het is net alsof ze dachten: okeee, we zijn thuis dus nu moeten we ons weer braaf gedragen! Haha, we konden na 3 minuten gelijk het halster aan en uit krijgen, netjes poetsen enzo. Ze zijn zelfs een weekje later bekapt door de hoefsmid en dat ging super goed!

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:15

Myca schreef:
Zou het leuk zijn om een keer met onze Indoctro's samen iets te doen?
Een bos- of strandrit o.i.d. of een clinic.

Hartstikke leuk *\o/* , aleen voor mij gaat dat een beetje moeilijk :+

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:28

Jammer Petrea, heb je geen vervoer?

Een Enjoy the ride rit zou misschien ook wel leuk zijn.
Of iets in een hele mooie omgeving met een fotgraaf er bij.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 07:23

Myca schreef:
Jammer Petrea, heb je geen vervoer?

Een Enjoy the ride rit zou misschien ook wel leuk zijn.
Of iets in een hele mooie omgeving met een fotgraaf er bij.

Vervoer genoeg , alleen woon ik in Spanje ;) en mijn Indoctro dus ook dat word een wel èrg lang reisje haha.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 07:52

Ah ja, dat lijkt me inderdaad ook een beetje ver.
Ik vroeg me al af waar Amposta lag.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:05

Jakizi schreef:
@felicity, hij is idd wel flink haha maar niet zwaar

ja, ik bedoel dat hij een stevige bouw heeft, maar niet dat hij te dik/ zwaar is. :D Persoonlijk vind ik ze wat mooier als ze wat breder gebouwd zijn, zoals die van jou.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:07

lijkt me leuk myca! een bosrit inderdaad, en als het een clinic word natuurlijk wel een springclinic! als pap wil rijden doe ik zeker mee met Balalaika!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:51

_M_arieke schreef:
lijkt me leuk myca! een bosrit inderdaad, en als het een clinic word natuurlijk wel een springclinic! als pap wil rijden doe ik zeker mee met Balalaika!

Zoiets had ik in gedachten. Of bijv. een Indoctro-oefencross.
Wat vindt de rest hier van?