Ik had al op je foto's zitten kwijlen op Facebook epona De mijne wirdt deze zomer ingereden...
Eponastable
Geplaatst: 19-01-14 11:41
_Antikana_ schreef:
Ik had al op je foto's zitten kwijlen op Facebook epona De mijne wirdt deze zomer ingereden...
ja ik kan niet wachten dat hij is buiten komt! hij is zo leuk en flink onder haar, ze zit er graag op en denk dat het een goed duo wordt. Wat staat op jouw planning dit jaar?
_Antikana_
Geplaatst: 19-01-14 11:56
Ik ben een beetje aan het twijfelen. Hij heeft eigenlijk net pas een groeispurtje gekregen en vind hem nog echt 'baby' lijken tegenover jouw cardento. Waarschijnlijk laten we hem deze zomer wel al wennen aan het zadel, maar wordt hij pas volgende zomer echt ingereden. Hij wordt er in april ook nog maar 3.
De onze scheelt een jaar, die is nu wel van juli dus nu 3,5 maar een 4 jarige. Die heeft ook een enorme spurt gehad sinds september hoor. nu is het even stabiel.
de mijne heeft blijven doorgroeien tot haar 5 jaar... nu is ze 1m74 heb gehoord dat cardento's wel laatbloeiers zijn in die zin dat ze langer nodig hebben om uit te groeien
Onze Cardento wordt in mei 4 en is momenteel 163. Ik vermoed dat hij nog wel wat groeien want het lijkt een laatbloeier in vergelijking met zijn leeftijdsgenootjes. Hij heeft nu 3x een oefenwedstrijd mee gedaan en liet gisteren echt mooie dingen zien Midden februari gaat hij nog 1x mee en dan mag hij terug op rust...
Eponastable
Geplaatst: 17-06-14 12:18
Zal ik even onze man spammen...
Foto's gemaakt door Hippollywood
LoveNarco
Geplaatst: 30-06-14 03:34
Hoi Allemaal, Ik heb drie maanden geleden een Cardento X indorado ruin van 3 jaar gekocht. Wat een geweldig dier!!! Super koel en werkwillig karakter met veel kwaliteiten!!!
Hij is nu twee maanden onder het zadel (had niet verwacht dat allemaal zo snel zou gaan) en doet het super goed!!
Ik lees hier dat de Cardento's laat bloeiers zijn... was ik dus juist nieuwsgierig naar G star is nu +/- 164cm. Ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen!
Ga dit topic volgen! G is trouwens donker bruin ondanks zijn zeer schimmelachtige familie anamnese hihi
Dit is trouwens mijn baby G op het verkoop filmpje paar maanden geleden
tippex_
Geplaatst: 01-07-14 19:09
knap paard LoveNarco! Wat ben je ermee van plan? Rustig inrijden en dan in de sport? Ben ook benieuwd hoe hij uit zal groeien!
Met mijn merrie gaat het tegenwoordig ook goed, ze gaat nu in België de klasse jonge paarden starten in de eventing, ze is nu 6
tippex_ : Thnkx ben er ook super blij mee! Ik wil graag het springen weer actief oppakken, maar hijs nog erg jong, dus nu voornamelijk basis en bosritjes Hij loopt nu al voorop in de bossen, echt een held!
rensju: Prachtig paard! Hoe oud is ze nu? Ook een schimmel hihi... bijna allemaal schimmels die Cardento nakomelingen.
_Antikana_: Hoop dat jou paardje net zo makkelijk zadelmak en rijklaar wordt als gstar. Ik heb echt nog nooit zn braaf en werkwillig paardje gehad.
Hier is hij op 3 jaar 1,67 maar ook nog in de groei. Net zoals die van Cas heeft hij wel wat bloed, maar wel heel koel in het hoofd, als hij je vertrouwd...
@ LoveNarco vind het echt een knapperd zal vast een zeker een leuk sportpaard worden! En het is eens iets anders een Bruine
@123 Hekie ik heb de indruk dat Cardento vaak grote paarden geeft, mijn merrie is 1m74 terwijl haar moeder 1m64 is... Denk dat de grootte toch beetje meegegeven wordt via de hengst. Hetzelfde verhaal bij 2 andere cardento's die ik hier ken op stal, zit eene bij van 1m79. Nadeel is wel dat de grotere paarden iets later "rijp" zijn vind ik persoonlijk.
Qua karakter vind ik het zeer aangename en werklustige paarden. Niet rap onder de indruk en koel in de kop. Heb mijn merrie zelf ingereden en op wedstrijd uitgebracht, ze was soms wat heet omdat er langs moeders kant redelijk wat bloed in zit, maar steeds makkelijk rond te sturen.
123hekie: Mijn paardje ook koel in het hoofd als hij je vertrouwd maar erg werkwillig! Twee maanden onder het zadel en al bosritten gemaakt, dan loopt hij voorop zonder angst hihi. Bij eerste indrukken vind hij alles leuk en laat zich makkelijk sturen. Qua lengte zit hij nu op á 164 met 3jaar (laat geruind) maar zal zeker nog groeien verwacht ik.
Mijn reusje is nu 7 en 1.81. Ik hoop toch echt dat hij klaar is met groeien nu . Zijn moeder was 1.68 geloof ik. Hij was ook laat rijp. Hij kan het allemaal sinds een jaar echt goed aan. Heeft ook rustig de tijd gehad. Hij is ook ontzettend koel in de kop en goudeerlijk. Vanaf het moment dat ik hem kocht(4 jaar en net zadelmak)
Eponastable
Geplaatst: 29-07-14 09:19
Super karakter hier de onze heeft al een heuse fanclub denk ik ondertussen. Speelvogel tot in het kwadraat en ik smelt gewoon telkens als ik hem zie. Ik kan me niet boos maken op hem. Mijne zit ook goed aan de maat. heb hem nog niet gemeten.
Thanx Lovedarco, mijne is 8 en meet 1.77! Echt een laatbloeier. Ze is koel in de kop, maar op buitenritten niet bepaald haha. Super eerlijk paard, ik ben dol op haar. Ze werkt heel hard voor me. We mogen nu L2 starten en ik zou graag met haar willen crossen. Ik moet echter zelf alles ook nog leren dus dat kost tijd.