Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 07:49

O,dat wist ik niet van de punten in t Z1. Heb al 10 jaar niet meer in NL gestart :D
Verder weer een mini Houston in de maak!!
En meteen winst voor Joyce.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:18

Nadat ik 3 jaar geleden tijdens mijn zoektocht naar een veulen per toeval op een Houston jaarling stuitte (ik kwam voor veulen) ben ik Houston-fan. Ik ben toen dus ook bewust op zoek gegaan naar een Houston-nakomeling. Wat mij zo aansprak bij de Houston-nakomelingen zijn het mooie hoofd, goede achterbeen en die lekkere ronde kont. Ik heb nu een 4-jarige HoustonxFlemmingh. Ze is erg aanhankelijk en super braaf. Ze heeft nog nooit een stap verkeerd gezet en na 2 weken niet rijden stap ik er zo weer op. Wel is ze met rijden erg gevoelig / sensibel. Ik ben in ieder geval super blij met haar.

HubbaBubba

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:01

Hoi :D

Geen idee of ik me al eens gemeld had hier, maar ook ik heb een super Houston!!

Een merrie van 1994 wat haar nu 17 jaar maakt.

Heb haar gekregen dat ik 15 was en zij bijna 4.
Ik als manegeruiter met een Houston... Wat een combi haha!
Bij de vorige eigenaar een aantal keer gereden en ook zandgehapt in een heeeeele natte buitenbak midden in een koude januari, maar ik moest en zou haar hebben, ik was verliefd.

Na aankoop paardje verhuisd en was het iedere dag zandhappen :=
Op stal werd ik destijds al de acrobaat genoemd.
Mevrouw ging bokken, ik bleef zitten, mevrouw ging aan de ren, ik bleef zitten, mevrouw gaf onder het rennen een bok en sprong direct opzij, ik was het paard dat eerst nog onder me zat kwijt en zat met m'n billen in t zand. :D
Ik ben heeeel erg blij dat ik toch doorgezet heb doordat ik niet tegen m'n ouders durfde te zeggen dat ik het niet leuk meer vond nadat ik jaaaaaaren als pennymeisje aan hun kop had gezeurd om een eigen paard.

Vroeger ging ze ieder jaar een paar maanden het land op, even lekker paard zijn, ik reed haar dan niet.
Ieder jaar was ons eerste ritje dan ook een rodeo ritje, alsof ze nog nooit een zadel op gehad had, hihi.

Ik was vroeger niet echt fanatiek in de dressuur, was liever te vinden in het recreatiegebied op 20 meter van de dressuurstal waar ik stond.
Uiteindelijk toch overgehaald om wedstrijden te gaan rijden omdat het "zonde" was om niks meet haar te doen.

Nou dat is geworden in een wedstrijd of 6 de B en L1+8 geloof ik, daarna een blessure en een veulen.
Na het veulen weer opgepakt in april en januari waren we Z1 met winst
Op 1 wedstrijd na altijd winst gereden en 80 misschien wel 90% eerste plaatsen.
Iedereen was/is erg van haar onder de indruk, hele mooie merrie en haar karakter straalt van d'r koppie af.
Een merrie die respect afdwingt, maar super super lief voor mensen.
Over ieder paard is ze de baas en ieder paard behandeld haar ook als de koningin.

Ik ben er nu achter, nu ik een tweede paard erbij heb (stomste fout ooit, want het is geen Houston :Y) ), dat ik Manoek (de Houston) nooit iets heb hoeven leren.
Ik ben in en in verwend met haar, iedere nieuwe oefening was gewoon even uitleg van de instructise welke hulp daarbij hoort en hoppa ze snapte het en deed het.
Echt een voorgeprogrameerd robotje haha
Tuurlijk wel de finetuning er nog op maar dat was het moeilijkste niet.

Altijd wakker en brutaal en een clown.
In haar hoofd blijft ze nog steeds een 5 jarige en af en toe ook nog wel een 3 jarige.
Ze vind zichzelf erg belangrijk en ook de mooiste... En ze heeft gelijk!

Ik heb sinds een jaar een bijrijdster en die zijn druk aan het starten.
Ook zij vliegen erdoor heen.
Denk begin winter serieus gaan starten en nu M1 met winst.
Zodra Manoek op gevlochten word weet ze wat er gaat gebeuren en doet ze werkelijk niets meer fout, alles wat jij vraagt doet ze.
Ze geeft zelfs een paar tandjes extra op wedstrijd, volgens mij om ff te laten zien hoe goed ze wel niet is :=

Haar zoon van inmiddels 6 heeft eigenlijk precies hetzelfde karakter en wil ook met zeer veel respect behandeld worden en ze hebben groot gelijk!

Ik hou van karaktertjes!

M'n andere paard heeft ook karakter en is ook echt een heel leuk paard maar doordat ik zo verwend ben door Manoek, kan ik maar niet begrijpen dat ik een paard blijkbaar iets moet leren als er nieuwe oefeningen voor de deur staan.. Ik heb er het geduld niet voor en heb daardoor ook besloten dat ik haar verkoop.
Wil geen tweede paard meer door tijdgebrek maar mocht er ooooooit toch nog een paard komen, ga ik zeker op zoek naar een Houston merrie al zal ik er nooit meer zo 1 vinden als de mijne.

Het is gewoon een heel bijzonder paard.
Zegt ook wel genoeg denk ik dat niemand haar vergeet.
Ik ben gestopt met wedstrijden in januari 2007 en 3,5 jaar later weet iedereen nog precies wie ze is tot de juryleden aan toe!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:16

Leuk!!
Hebben jullie ook foto's van jullie paarden?
De Houstons zijn denk ik niet altijd simpek,maar als je ze voor je gewonnen hebt, kun je er echt veel mee.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:26

Ik zit op m'n telefoon nu en weet echt niet hoe ik dan een foto moet plaatsen :=

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:44

Mijn 3 jarige Houston is nu een paar weken onder het zadel en werkelijk... supermak.
Dat had ik niet verwacht en met mij ook eigenlijk niemand... maar echt, schaapmak.
Geen stress, geen staken, geen opkroppen van 'meningen'... niets, ze gaat gewoon aan het werk.
(foto's staan in profiel)

Geweldige 3 jarige!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:07

ik hoop,dat die van mij het voorbeeld gaat volgen, is ook een beetje een aparte zo. Maar ze vind alles wat op aandacht lijkt heel leuk en gezellig, denk dat ze werken ook heel leuk gaat vinden. In september gaan we het weten.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:09

als veulen
Afbeelding

als jaarling
Afbeelding

als 4 jarige
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:53

Leuk paard Billy!

@Hubbabubba: Volgens mij heb ik jouw Houston wel een aantal keer gezien. Klopt het dat Kelly haar een tijdje gereden heeft?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:25

nou,als je er een zadel etc op denkt, lijkt t heel wat , hihi
Afbeelding

DU als twenter:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:26

Getup, ik vind jouw Houston op sommige foto's heel erg lijken op de houston die ik rijd!
Heb al geprobeerd een foto te zoeken waar je dat duidelijk op kunt zien, maar nog niet gevonden ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:48

harder zoeken, hihi.
Nee,als ze het zo goed gaat doen als die van jou...
Ze staat trouwens van de winter bij jou in de buurt, ze gaat ook naar Drenthe :)

spam gewoon door..steeds meer terug in de tijd...DU als frummeltje van 6 maanden...ze lijkt hier trouwens in beweging wedrropm groter als ze was..t was echt nog een veulie toen:
Afbeelding

Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:08

Billy20 schreef:
als veulen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVBS4DM3.jpg[/ig]

als jaarling
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EPCZJIBP.jpg[/ig]

als 4 jarige
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4A7PLBB8.jpg[/ig]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KSA4NTPK.jpg[/ig]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SPYORROY.jpg[/im]

Wat een prachtig koppie. Mooi die brede kaken :j

Ben echt een mega Houston fan ! Schitterende hengst en de nakomelingen die je ziet van hem lijken 9 van de 10 keer precies op hem :j

Wie weet 'ooit' eens een mooie vos van hem O:)

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:48

Ik heb ook een bruine Houston merrie in het M2 gereden (Zerline, 7 jaar), is een tijdje geleden verkocht. Het was echt een lief paard en kon er alles mee *D Heb er in het begin wel vaak naast gelegen omdat ze toch wel wat 'houston trekjes' had en zodra je haar aan het werk ging zetten werd ze wel wat pittig, maar niet erg vervelend, en ze heeft me nog nooooooooit laten zitten op concour! :D Ze was totaal niet kijkerig en deed altijd wat ik van haar vroeg.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:07

Wat een leukerds allemaal. Ik zal morgen ook eens wat foto's plaatsen. Overige is mijn popje donkerbruin :)

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:03

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:59

ha, zorento houd van de uitgestrekte galop ! leuk om te zien hoor. :j

ik hoop ook ooit zover te komen met mijn Houston ventje.
we zijn net begonnen in de M1 en dat gaat steeds beter. Leren stilstaan en controle over de galop zijn we hard mee aan het trainen.

Zo ondeugend als hij kan zijn thuis, zo superbraaf en parmantig is hij op wedstrijd. :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:05

Dat is in ieder geval al wat,haha. Best fijn als ze braaf zijn op wedstrijd.
Leuk om te zien Joyce!
Nou,die van mij is gechipt (is in Luxemburg niet verplicht-maar aangezien zij de hele benelux doorgaat...) , en de tanden nagekeken. Ze had 2 wolfstandjes die er nu uit zijn. Nu komt er nog iemand haar lijf nakijken en dan is ze er klaar voor.
Eind augustus / begin september gaat ze met een transportfirma mee naar NL ( anders zijn we 6 uur met een trailer onderweg - dit is confortabeler voor haar).

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:52

het is toch wel heel leuk als je de veulenfotos van je paard hebt.

zoals Du : wat een veranderingen in dat lijfje in een relatief korte tijd. Ben benieuwd hoe ze straks "opdroogd".
Spannend voor haar om te gaan emigreren.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:54

Ach, ze was al in Duitsland in de opfok :D . Nu komt ze op een steenworp afstand van haar papa te staan :j
Zeker leuk,maar vaak niet makkelijk te krijgen,die veulenfotos. Ik heb haar zelf gefokt,dat scheelt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:44

Kom even binnen vallen, heb laatst foto's gemaakt van een hele knappe Houston :P :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar geloof dat sommige van jullie haar wel kennen :D

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:33

Dees schreef:
Mijn 3 jarige Houston is nu een paar weken onder het zadel en werkelijk... supermak.
Dat had ik niet verwacht en met mij ook eigenlijk niemand... maar echt, schaapmak.
Geen stress, geen staken, geen opkroppen van 'meningen'... niets, ze gaat gewoon aan het werk.
(foto's staan in profiel)

Geweldige 3 jarige!

Die van mij was ook braaf Dees :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:47

Dat geeft hoop voor ons allen ^)

:D

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:22

Mijn Houston was ook heel braaf hoor met inrijden :j
Alleen de eerste keer een dressuurzadel op was een minder groot succes :P

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:01

*noteert op haar wensenlijstje dat ze er ook een dressuurzadel opgooien* :D