Nakomelingen Odermus R

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:47

ja, zo lang mogelijk buiten laten met de rest. Als ie naar binenn moet zal ie wel ellendig worden.....
Helpt de sudocreme een beetje? Weet niet hoe erg het is, maar als er bij mij het eentje heeft pak ik het meestal aan met goede mokzalf vd dierenarts; iets rigoreuzer, maar dan is het met een week ook echt weg.

o, ja; die manier van vallen ken ik; dat je op een gegen moment dent; dit wordt 'm niet meer, ik laat maar los; plof!
erg charmant inderdaad ;-) gelukkig heb je je geen pijn gedaan!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:03

Oeh het wordt mooi weer deze week ;) Ben ook wel benieuwd naar foto's!

Vandaag weer naar Edje geweest, wat is het ook een draak... Hij wilde niet bij me in de buurt komen, rende elke keer bokkend weg. Uiteindelijk met een peer kunnen verleiden en zn halster omgekregen ( duurde wel een half uur!) Maar toen wilde meneer natuurlijk niet meelopen... }> Tja... Dus maar uitproberen waar ik hem mee aan het lopen kon krijgen. Uiteindelijk is het gelukt door elke keer druk op het touw te zetten en gelijk los te laten als hij naar voren liep. En ja hoor na 25 min had ik een stukje van 200 m afgelegd... Toen maar wat lekkers gegeven, heel veel complimentjes en knuffels en halster afgedaan. Nog een borstel tevoorschijn getoverd maar toen vond meneer het genoeg, en racete in volle galop weer terug... }:0 Nou ja, hij was braaf meegelopen :D! Heb de mok dus niet kunnen bekijken, maar been is niet dik. Wel goed zien lopen en is zeker niet kreupel :D!!

Pff wat een geduld is er toch af en toe nodig.... Dit uurtje heeft me echt al mn zelfbeheersing gevraagd!!! Maar het lijkt erop dat ik het uiteindelijk zonder al te veel spanning of ruzie gewonnen heb. Dus denk dat ik wel weer blij kan zijn.

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:30

Hoi iedereen. Ben de laatste tijd druk geweest op mijn werk en heb weinig op het forum gekeken, maar dan nu toch ook weer een update van mijn kant. Komende donderdag moeten utopie en ik weer naar de dierenarts, we zullen dan te horen krijgen of hij eindelijk weer de wei op mag. Utopie is hier zelf al wel uit ;) Hij wil gewoon weer lekker met zijn vriendjes de wei op :D en lekker dollen.
Utopie staat nu gewoon al weken op stal en moet zeggen dat hij nu wel lekker rustig is, hij krijgt vaker per dag hooi en raakt er nu aan gewent. Verder heeft hij een rolband om, omdat hij steeds wil rollen in zijn box. Hierdoor heeft hij natuurlijk ook de huidige blessure opgelopen. Hij probeert echter op allerlei manieren de band af te krijgen, met het leer langs de muur schuren :o , he dit lukt niet en als ik dan met de band te de muur ga slaan }> . Hij heeft al veel dingen geprobeerd, maar gelukkig heeft de band dit tot nu toe overleefd.
Verder rij ik hem de afgelopen vier weken weer heel licht. De eerst twee weken was dit echt niet leuk, was meer rodeo aan het rijden. Moet wel zeggen dat hij het de laatste twee weken wel fijn oppakt :D. Mag jammer genoeg alleen basiswerk doen en Ut vindt dit wel erg eentonig en verveeld zich dan ook snel. Maar alles met elkaar ben ik super tevreden :D

Leuk te lezen hoe het met de anderen gaat. Wees met die mok wel heel voorzichtig. Hou het goed in de gaten, want je hebt het ook zo aan de andere benen ;) en bent er dan nog drukker mee. Verder vinden die lieve paardjes het van ons niets als je hun voetjes wil behandelen als ze ook lekker in de wei kunnen spelen. :D

Nou mensen hoop snel weer nieuwe berichten te lezen!!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:06

Ik ga duimen voor Utopie hoor, fijn de wei op!
Kan me wel voorstellen dat een beetje basis werk saai is, dat past!

Ohhh Mardelein het uiterste van je geduld. Dat zou bij mij ook het geval zijn.
Ben bang dat mijn zelfbeheersing het geen uur zou hebben volgehouden. Top van je!

Geeske heeft een echt 3 jarig sportpaard. <3

Hier gaat het eindelijk weer berg op.
Mén wat een paard is Biet ook. Hij is voor een "controlebehandeling" terug geweest naar Coevorden. ;)
Werkte uitstekend.
We konden weer heelhuids opstappen.
Met een heel programma zijn we na een dikke week weer duitslandwaarts gegaan.
En zowaar dat gaat goehoed!!

Eerst longeren in een afgezette bak, gecontroleerd en overdreven uit zijn dak laten gaan in draf en galop.
Daarna Lorenz erop gewoon aan de longe en kaptoom.
Nu heeft Lorenz het hoofdstel en ik de kaptoom onder controle. En dat gaat perfect.
Mocht meneertje af gaan dan hebben we twee mogelijkheden om m weer in het gareel te krijgen.
En jeeeehhh het gaat echt lekker.
Wat kan meneertje ook sjouwen. Das dan wel weer een genot om te zien.
Al zou ik eerlijk gezegd best wat van zijn loopkwaliteiten in willen leveren als ie daardoor een wat eenvoudigere handleiding zou krijgen.
:o

Maar wij zijn dus met frisse moed weer volop in de training.
Morgen wordt ie behandeld door een osteopaat. Even een check voor de zekerheid, dan zit niks meer in de weg om lekker aan het werk te zijn.

madelein

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:57

ik duim ook mee voor Utopie! Hopen dat de rolband heel blijft :D

@ kao: Nou mijn zelfbeheersing is ook wel snel weg bij dit soort dingen, maar dat ik mijn paard graag even wil knuffelen wint het dan van het ongeduld ;)
Ga vandaag weer even kijken bij hem, hoop dat de mok al minder is...
Wat super dat het nu goed gaat met jullie! Komt vanzelf goed! Ga zo door!

Wauw Geeske! Super dat Cros zo braaf is daarmee! Die van mij is gek op kriebelen IN zijn oren... Moet echt in zijn oorschelp krabbelen haha! Dat maakt het toiletteren wel makkelijker straks :D

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:57

En hoe was het gisteren bij de dierenarts met utopie? Mag ie weer naar buiten? zou fijn voor 'm zijn, maar gelukkig gaat het redelijk goed met 'm op stal en onder 't zadel! Kan me voorstellen dat hij hetw erk dan snel eentonig vindt, maar leg ze maar eens uit dat het voor z'n eigen bestwil is....

en Geeske heeft een sportpaard!
ik noem die van mij ook altijd sportpony als ze weer een 'opknapbeurt' gehad heeft. Dat getut vindt mijn merrie ook heeeerlijk, heb nog niet veel merries gehad die er zo van genieten, favouriet is staart uitpluizen; kan ze met een tevreden zucht indutten :-D en idd pluizen vd oren knippen etc is geen enkel probleem.
Waar blijven je foto's trouwens?! ;-)

Mooi dat het goed gaat Kao! Groot gelijk; als je het niet helemala vertrouwen in je eentje, kun je beter iemand anders om hulp vragen. Zal duimen dat het zo goed blijft gaan!
Zo te horen kies je voor het belang van bietje; dus komt vast allemaal goed. En als ie met z'n kwaliteiten en streken teveel paard voor jou/ jullie alleen is kun je altijd weer hulp inroepen toch? met goede begeleiding kun je zelf soms ook veel meer dan je dacht ;-)

Hoe gaat het met de mok van Ed? Hoop dat je het een beetje onder controle kan houden zonder dat je heel veel moet smeren... altijd lastig als ze in de koppel staan.

Hihihi, ik herken het wel. Heb zelf natuurlijk ook zo m'n mindere dingetjes, maar een van m'n betere eigenschappen die me met de paarden vaak van pas komt is dat ik heeeeel lang ijskoud kalm kan blijven. Al heb ik met mijn odermus-mormel ook al een aantal keren hardop tot 10 moeten tellen hoor }> (of 20, of 30, hihihi)
Ach, zoals we eerder al zeiden is het echt niet slecht voor ze om ze eens op hun plek te zetten als ze vervelend zijn. Al doe je het natuurlijk effectiever als je het bewust doet, niet omdat je, je deduld verliest.
Heb John van het balingehof wel eens horen zeggen; "op moment dat ik kwaad wordt (en daar naar handel) heb ik de situatie eigenlijk al verloren". Heeft ie wel een punt mee.
Ach, allemaal lekker eenvoudig achter de pc, zal eraan denken als ik er vanavond op zit (want nu vraag ik er natuurlijk om :D )
Nu weer aan het werk! :wave:

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:06

hahahaha jolo!! Heel herkenbaar :D
Mijn geduld met onze 4 voeters is ook een van de redenen dat ik voor een veulen gekozen heb. Als je daar geen geduld bij hebt kan je het net zo goed niet doen! Ik kan me echt uren vermaken met die beesten, alleen al met de simpelste dingen. Het enige waar ik slecht tegen kan is als Ed ineens heel schuw doet. Maar ook dat leer ik nog wel ;)

Voetjes insmeren gaat zowaar goed! Doe het nu stiekem tussen de poetsbeurt door. Borstel zijn benen en dan ineens heeft ie een kwats zalf in zijn kootholte :D! Voor gaat het makkelijk, achter krijg ik maar 1 kans haha! Maar het helpt niet veel hoor. Zitten behoorlijk wat korsten, met name achter. Dus wordt toch wassen met betadine en smeren als ie weer naar stal gaat!

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:06

Nou mensen Ut heeft goed nieuws van de dierenarts gekregen. Hij moet nog twee weken rustig aan doen en dan mag ik hem weer lekker helemaal gaan oppakken. Utopie heeft gisteren weer voor het eerst in de wei geweest en wist echt niet wat hij het eerst moest doen. Eten, rollen, bokken, steigeren of toch gewoon weer gras eten. Ut heeft zich gisteren in het zonnetje in ieder geval erg goed vermaakt. Vandaag heb ik hem binnengelaten, omdat het hier erg regende en ik bang was voor glijpartijen. Hij is nog erg fris en wil niet weer tien stappen terug doen. Ga hem zometeen gewoon even lekker rijden :D
Al met al dus mooi nieuws, nu hopen dat hij zich een beetje heel kan houden.

Het koudere weer komt er weer aan, dus we zullen het allemaal weer druk gaan krijgen met onze lieve druktemakers :o Ze zorgen er zelf wel voor dat ze niet koud worden, door lekker gek te gaan doen onder het zadel }> Ach de bazen van ons zitten dat toch zo weg ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:23

wauw wat een goed nieuws voor utopie!!
Kan me voorstellen dat hij goed los ging :D! Mooie foto en film momenten ;)

Eduardus liep vandaag kreupel in het land :( Nu even goed in de gaten houden en maar hopen dat ie zich net verstapt had!

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:51

Hey! Goed nieuws van Utopie +:)+
zal nog steeds doorduimen dat het laatste stukje ook snel gaat!
Wat een prutweer hadden we vanmiddag inderdaad hier in 't oosten! Morgen wordt weer beter geloof ik dus dan kan Utopie hopelijk ook weer even lekker naar buiten.

ah, nee, nu begint Ed toch niet he?!
Hoop dat het mee valt Madelein! Ook voor jou duimen!

Mijn dondersteen heeft zich afgelopen dagen super gedragen onder het zadel. En gisteren in navolging van Geeske ook maar weer even een sportpony van d'r gemaakt (manen, staart, grootste pluizen uit de oren etc). Heeeerlijk vond ze 't <3

lottemarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:37

moooiiiiiii

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:04

Nou lijkt mee te vallen. Vanmiddag de opfok even gebeld. Ze hadden hem niet kreupel zien lopen. De eigenaar van de stal heeft hem nog geprobeerd op te jagen, maar zoals het een echte Odermus betaamt, had hij daar geen zin in :D En bleef dus lekker staan hahaha! Lekker dier :D. Ze zouden vanavond nog even goed kijken. Super!

Ik ga morgen weer even kijken, tenzij het heel hard waait. Want met harde wind ben ik natuurlijk ineens heeeul eng en raar, dus dan komt meneertje echt niet naar me toe :+

Heerlijk dat getut dames, kan niet wachten haha!

@Geeske: Wauw! Ben benieuwd wat Cros doet met balkjes :D! Wel foto's laten maken he?! Kunnen wij meegenieten! :9

Zal jullie nog even vervelen met een foto van mijn kleine trots ( ja sorry ben nou eenmaal gek op foto's maken :P )
Afbeelding

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:06

Hoop dat het allemaal meevalt Madelein, maar het lijkt dus wel mee te vallen. Gelukkig voor je.
Utopie is gisteren ook lekker het land opgeweest en het gaat tot nu toe goed. Hij weet zich redelijk te gedragen en houdt zich tot nu heel. Hopelijk blijft hij een beetje voorzichtig op zichzelf.
Nou dat springen over donkere plekken in de bak is voor mij erg herkenbaar.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:45

utopie schreef:
Nou dat springen over donkere plekken in de bak is voor mij erg herkenbaar.

yep, ook hier heel herkenbaar! Ook d'r eigen schaduw als de zon schijnt, of zonnige plekken door de bomen op de bodem, of blaadjes, of..... whatever :j
Maar met stoicijns doorrijden wordt ze wel steeds makkelijker. Eerder was het 9 vd 10 keer erover spingen, nu loopt ze 9 vd 10 keer op wat kuitdruk gewoon door (mits ik zelf niet zit te slapen en op tijd erbij ben met m'n been....)

Mooi foto van Ed! Hopelijk blijft ie helemaal rad.
en mooi dat Utopie goed gaat in de wei! voor hem ook fijn.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:09

Nou het valt inderdaad mee! Edje loopt weer als een zonnetje :D. Toch verstapt denk ik. De mok korsten achter zijn ook ineens helemaal weg! Zitten alleen nog wat kloofjes. Lang leve de sudocreme! Haha!

Oh jee, springen over schaduwen haha! Geweldig! Zijn ook rare dingen natuurlijk, ze bewegen als jij beweegt, en blijven je achtervolgen! :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:55

Oh jee!!! Wat een gedoe zeg!
Lastig dat ze dan ook gaat bokken op je been!
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost??? Goed van je hoor! Lang leve het doorzettingsvermogen :D

Ik heb gister heerlijk gesprongen op mijn geweldig pittige bijrijdpaard ( had qua karakter een odermus kunnen zijn..)
Voor foto's: [SPR-ITP] Geweldige Hiros!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:10

wat een leuke foto's madelein!!

en dat van die U-balken is een goeie.. ik als springmuts heb dat zelfs nog nooit gedaan :o (heb ook lichtelijk een hekel aan balken op de grond :) )
Geeske: misschien wat voor jou? met cross en muis :j

oh die is Cros nu :D
Afbeelding
Afbeelding

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:24

als je hem zo scheef legt, kan je op de ene diagonaal 2 balken mee nemen en op de andere 1 :j

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:40

die hoofdfoto van opzij vind ik zo mooi, wnat de bomen op de achtergrond hebben een beetje de zelfde vorm om het paard heen :P

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:40

Biertabje schreef:
als je hem zo scheef legt, kan je op de ene diagonaal 2 balken mee nemen en op de andere 1 :j

Precies! Wat ik met de balk doe die ik op de ac lijn leg, is in galop aanrijden, en oefenen met links of rechts landen. Hiros heeft moeite om in de goede galop te landen, dus dat is erg goed om zo te oefenen. Je kan hiermee veel afwisselen, schuin aanrijden, drafbalken, galop over de enkele balk, en het is van alle kanten aan te rijden. Hiros heeft altijd heel veel plezier hiermee!
:D

Wat een super mooie foto's trouwens!!! Echt een prachtbeest!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:41

Oh ja ik ben trouwens ook meer van de hoge balken hoor :D Maar balkjes op de grond vind ik altijd wel een goeie training, en warming up!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:41

GeeskeP schreef:
madelein schreef:
Oh jee!!! Wat een gedoe zeg!
Lastig dat ze dan ook gaat bokken op je been!
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost??? Goed van je hoor! Lang leve het doorzettingsvermogen :D

Ik heb gister heerlijk gesprongen op mijn geweldig pittige bijrijdpaard ( had qua karakter een odermus kunnen zijn..)
Voor foto's: [SPR-ITP] Geweldige Hiros!

Zodra ze erin dook, een ophouding op de buitenteugel en been eraan en voorbereid zijn op een bok :P
Ik zal je topic even bekijken :)

Haha dus gewoon een kwestie van stug volhouden. Goed zeg!

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:47

Even snelle reactie vanuit hier: Dat hoofd van Crossley! <3
Mooie foto's!

leuk paardje madelein! Zo te zien vind ie het wel leuk allemaal :-)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:05

Madelein niet al te verliefd worden op Hiros hoor.... Edje wil beslist op nummer 1 staan!! :D
Nee effe serieus, heb uiteraard even in je topic gekeken en het zijn gave spring foto's.

Cross ziet er prachtig uit. Wat een grappige witte vlekken heeft ie.
Mooie vriendelijke ogen toch!!!

Utopie op de wei super! dat zal ie fijn vinden.

En Ed loopt rad en mok is nagenoeg weg.
Allemaal positieve berichten.

Doe ik ook mee.
Bietje doet het goed. Hij is bij de Osteopaat geweest (Michiel Schepers heeft m behandeld).
Vond ie allemaal prima en nu is ie echt een stuk losser in zijn lijf. Super fijn.
Ik werk aan de hand en dat vind ie leuk.
Is goed geconcentreerd bij mij en haalt geen streken uit.
Hij kan al veel, en dat is leuk.
Lorenz rijdt m nog steeds aan de longe. Hij doet wel alles zelf maar zo hebben we een zekerheid achter de hand mocht meneer de kolder in zijn hoofd krijgen.
Ik zie het aan zijn ogen en kan dan soms voorkomen dat ie afgaat.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:00

Hahaha kao! Edje staat natuuuuuurlijk op nummer 1! Maar mijn hart is groot... ;)

Wat super dat het goed gaat met Bietje! Goed nieuws!
Komt helemaal goed met jullie zo te horen!

@ Jolo: Ja hij vind springen echt helemaal geweldig! Oortjes naar voren en gaan, wat een pit zit er in dat ding zeg!