Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Searcher

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:05

Hoe groot is Caramba?
Tess is nu 1.70, ze kan soms groter lijken maar ik ben maar 1.65 of zo.
Wat een pech heb je met Caramba zeg. Erg jammer. Maar het lijkt gelukkig goed te komen. Happy Athlete kan ik je niet bij helpen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 11:43

Frits hebben we gister afgespeend. T zal mij benieuwen hoe die uitgroeit :D

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:15

@ Searcher: Caramba heb ik in juni voor het laatst gemeten en toen was hij 160cm, echt een ukkiepukkie dus. Ik ben zelf 180cm, dus ik zou wel heel blij zijn als hij nog wat gaat groeien. Verkopers zeiden tegen mij dat ze hem net voordat ik kwam hadden opgemeten en dat hij 162cm was, dat was echt het minimale voor mij. Toen ik hem 4 maanden later zelf thuis opmeete (2x) kwam ik uit op 159cm, ze hebben dus gewoon gelogen over de stokmaat. Als ik had geweten dat hij toen 159cm of nog kleiner was dan had ik hem nooit gekocht. Maargoed ik heb hem nou eenmaal en kan dus alleen maar hopen dat hij nog wat zal gaan groeien.

@ Rowo: Ahhh kleine paardjes worden groot he haha. Die Frits is sowieso al wel een joekel, zag hem laatst in een topic voorbijkomen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:24

Je kan ze helaas niet groter maken dan ze zijn. Maar ik ken ook paarden die als 3 jarigen 1.62/1.63 waren en uitgroeiden tot 1.67m. Dus die van jou kan ook de 1.65m nog wel halen.
Onze Sheraton merrie was als 3,5 jarige al 1.70m maar als 5 jarige was ze ook 1.75m. 5 cm gegroeid dus.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:52

Oh frits wordt nu een grote jongen!
Erik is ook al aardig aan de maat. Is nu een enter van, ik denk ongeveer, 1.55

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:41

Whahaha nee kon je ze maar groter maken haha. Dan had ik hem met alle liefde elke dag een potje pokon over zijn voer gegeven haha.
De verkopers hebben gezegd dat zijn verwachte schofthoogte tussen de 166 en 168 zou liggen. Dit hebben ze gedaan d.m.v. een test/proefje toen hij nog een veulentje was. Wie weet was hij dat wel geworden als hij niet al een hele tijd ziek was, maar vrees dat het hem nu inderdaad niet meer gaat worden. Ach het is een springpaard, dus anders moet ik toch maar met hem gaan springen (komen mijn benen niet zo ver onder zijn buik uit hahaha)

Ik heb wel het idee dat grote paarden op de een of andere manier ook langer/meer doorgroeien. Paard wat ik nu rij voor een vriendin was nog onder de 170cm toen ze hem kocht als 4 jarige. Nu als 7 jarige is hij ruim 175cm.

Een enter van 155cm klinkt in mijn oren in ieder geval wel als een flink paardje.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:42

Caramba is pas 3. Komt vast nog wel wat bij.
En als je er straks op kan en hij nog wat uitdijdt zal het er heus niet raar uit zien.
Toen ik nog een fjord had (gemiddeld 1,45) zag ik er ook wel grotere mensen op rijden, dat kon ook prima.
Als ie verder leuk is zou ik me geen zorgen maken over een paar cm.
Voortaan dus maar een meetlat mee als je een paard gaat kopen hihi. T is soms toch moeilijk in te schatten vooral bij jonge paarden.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:31

Klopt helemaal hoor, al groeit ie niks meer dan blijf ik hem ook leuk vinden. Maar voor het plaatje is het wel mooier als hij iets groter wordt. Hij is nu inderdaad ook echt nog een baby, dus lekker slungelig zonder massa haha.
Ben gewoon te goed van vertrouwen geweest met de verkoop vrees ik! Maar ze kwamen echt over als hele aardige mensen die niet over zoiets als de stokmaat etc zouden liegen. Achja... weer een harde leerschool!!

Maandag komt iemand van Happy Athlete hem even checken, ben heeel benieuwd!!

Zal zo eens even kijken of ik een foto van caramba kan plaatsen...

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:44

Wordt toch even een andere keer haha

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 17:14

Soms zegt een stokmaat op jonge leeftijd niets hoor. Er zijn gegoeg paarden die afwijken van de standaard :P

Met Frits gaat het overigens goed in de opfok. 1e dag stond ie waternat op stal van het gek doen. Nu staat ie al 2 dagen buiten met vriendjes en gaat het heel goed. Gelukkig maar :D

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:35

Is ook een hele happening als je mama er opeens niet meer is.
Gelukkig gaat het nu weer goed.
De eerste stap in de richting van volwassen en zelfstandig paard voor kleine (en toch ook weer grote) Frits.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:01

Mijn Van Goghje is ook weer volwassener aan het worden.
Ze is namelijk aan het wisselen en daardoor had ik voornamelijk rechtsom ineens geen stuur meer en deed ze moeilijk met het hoofd. Ik had meteen al een vermoeden dat t het gebit zou zijn.
Paardentandarts was toch in de buurt en die heeft even gekeken en verwijderde 2 doppen uit de onderkaak. Het grappige is dat ze in de onderkaak al gewisseld is waar een paard van 4,5 nu zou moeten zijn (Tess is 3,5) en in de bovenkaak ligt ze wel op schema van een 3,5 jarige. Dit komt niet vaak voor maar heeft ie toch wel eens vaker gezien.
Ach t was toch geen weer om te rijden en alles is 1 blubberzooi, Tess heeft lekker veel vrij gehad.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:55

Weer is inderdaad niet echt geweldig geweest nee!
Maar jij rijdt toch ook bitloos, kon dat ook niet dan?
Hopelijk kan je binnenkort weer lekker zonder problemen met bit rijden!

Ik kan aan Caramba merken dat hij last heeft van zijn tandjes als hij zicht gedraagt als een of andere holbewonder. Hij vreet dan werkelijk alles op wat binnen zijn bereik komt!! Zo heeft hij al 2 tandjes zelf los getrokken door keihard aan mijn halstertouw te gaan bijten en trekken.

Ga nu maar weer eens naar mijn kabouter toe!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:33

Ik rijd idd ook wel bitloos maar ze wilde even helemaal nergens meer op lopen. Dat bitloze hoofdstel loopt precies langs de rij kiezen en aangezien het met druk tegen de wangen werkt vond ze dat misschien ook wel vervelend. Ze kunnen van wisselen zelfs kreupel of onregelmatig worden, ook zonder bit dus zo slecht doet ze niet haha. Vandaag maar even bitloos gelongeerd met beetje bijzet, kan ze er weer even aan wennen en voelen dat er niks is. Woensdag hebben we weer les en ik MOET echt van te voren proberen of ze nu goed is. Ze is wat druk met de wind om dr oren, hopenlijk heb ik in elk geval mijn stuur terug.

Ik wil dit fotootje ff showen. Is paar weken geleden, begon ze ineens lekker na te geven, hoefde ik haar alleen maar voor aan het lopen te houden. Dus voordat de wisselellende begon. Let niet teveel op mij, ik ben erg bezig met ons in balans houden.
Afbeelding

Alles goed met je kabouter? Wat er uit is is er uit he. Die doppen waren er na een paar weken ook wel uitgegaan maar omdat ze er last van had zijn ze er maar uitgehaald.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 01:18

Leuke foto hoor, ziet er lekker ontspannen uit!!

Hopelijk gaat het weer wat beter met haar mondje en kan je woensdag gewoon lessen. Dat soort periodes heb je nou eenmaal met puppypaardjes haha.

Met Caramba gaat het heel goed! Hij is echt onwijs opgeknapt! Ook is zijn beweging veel mooier geworden. Ben dus heel blij!!
Ben alleen zo benieuwd of ik wel op hem zal staan i.v.m. zijn schofthoogte. Wil hem dolgraag houden en hoop dus dat het zal passen, maar heb er toch een beetje buikpijn van af en toe..
Hij wordt ook weer echt een teddybeer haha, maar staat hem gelukkig wel schattig.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:32

mooie foto! Loopt zo te zien lekker ontspannen

Risico_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:35

Wat leuk zeg een Van Gogh topic :) ,
hierbij meld ik me ook:
For Future oftewel Fudge Van Gogh x Placido.
Foto's zal ik er binnekort opzetten *D
ga dit tpic zeker op de voet volgen.

Topske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:38

Misschien eens op marktplaats kijken naar nakomelinge;)

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:46

Welkom in het topic!!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:10

Welkom Risico_T! Ik ben benieuwd naar foto's :D

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:53

Ja ik ben ook nieuwsgierig. Mijn Tessje heeft momenteel bijna vakantie, als we toch iets kunnen doen pakken we t mee. Maar zo erg is het niet dit jaar, ze is nog jong zat. Volgend jaar hopenlijk een binnenbak ter beschikking :D

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:35

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:00

Zoo die is zich goed aan het uitleven! Ze loopt mooi hoor, mag je heel trots op zijn! Kan je inmiddels al weer een beetje met haar aan de slag?

Ik heb het besluit genomen om Caramba toch te laten inrijden door een prof. Heb teveel verhalen gehoord van mensen die het zelf wilde doen en waarbij het niet lukte... Wil hem een goede start geven en dan is hij denk ik beter af bij een meer ervaren persoon. Ik hoop dat ik hem in januari nog weg kan brengen, kan niet wachten om op mijn eigen paardje te rijden!! Heb nu al zolang alleen maar naast mijn paardjes geleefd haha. Mijn vorige paard was al heel lang kreupel en die heb ik dus verkocht als fokmerrie, na 7 maanden Caramba gekocht als 2,5 jarige. In Januari is hij 3 jaar en 7 maanden en hopelijk kan ik in februari dan eindelijk weer op mijn eigen paardje rijden!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:02

Vanwege de bevroren bak heb ik haar maar helemaal vakantie gegeven. Is voor nu niet erg, ze is nog jong zat. Maar omdat ik volgend jaar niet weer zo wil heb ik besloten dat ze gaat verhuizen. We staan op de wachtlijst voor een stalling met binnenbak waar ik al wel eens kwam met een vriendin. We kunnen er nog in het voorjaar terecht heb ik begrepen, ik kijk er erg naar uit. Tess gaat daar meer vriendjes krijgen, zomer- en winterweide, grote, lichte box, wat meer drukte om zich heen (moet ze toch aan wennen). Ik denk dat zij het er ook leuker gaat vinden (er is helemaal niks mis met waar we nu staan hoor).

Goed dat je er voor kiest Caramba door een prof te laten rijden. Kies iemand uit waarvan je weet hoe die rijdt en waar je je goed bij voelt. Professional wil niet altijd zeggen dat ze niet streng zijn met de hand of met sporen of zo beleren (wat ik persoonlijk niet zou willen). Ben benieuwd!

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:40

Is inderdaad altijd goed om ze even vakantie te geven, ben ik ook voorstander van. Ik wil Caramba in de zomer weer even helemaal vrij geven, mag hij gewoon lekker 24 uur per dag op het land lopen.

Is nog best heel lastig hoor de keuze van een africhtingsstal. Ik wil dat hij op een eerlijk manier wordt ingereden en niet met de harde hand. Stal bij mij in de buurt hoor ik goede verhalen over, dus daar wil ik deze week ff informeren.

Ik laat sowieso wel even weten wanneer ik hem weg breng. Ben zo benieuwd hoe hij zal zijn met rijden etc, kan niet wachten.

Wel lekker dat je naar een stal gaat met binnenbak. Ik sta met Caramba ook op een stal met binnenbak, is toch wel erg lekker. Kan je in ieder geval onder alle weersomstandigheden wat doen met je paardje.