nakomelingen karandasj

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissBay

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:16

Ha MizzMontana,
Kon ik het maar alleen. In het Veluwemeer (Flevoland) ging ik eerst achter iemand anders aan, later ben ik wel op een andere plek als eerste gegaan en dat was een behoorlijke discussie. In dat diepe gat ging ook eerst een ander paard voorop, maar als hij erdoor is dan gaat hij zo alleen erin, en kun je 'm rustig nog 25x in z'n uppie het water insturen. Ook als hij dan van een ander paard weg moest. Bij waterbak drie konden we wel meteen alleen erin, zelfs van een afsprongetje (maar daar heb ik geen foto's van).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:03

En ook daar gaan jullie ingroeien!! :D
Kan de foto's helaas niet zien.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:20

nou, ik ga zo weer indoor dressuren. finger's crossed, opdat we de baan mogen doorkomen! en thank god morgen crossles :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:17

MissBay hoe ging je dressuur en je crossles?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:54

Ha MizzMontana,

Lief dat je het vraagt! Dressuur ging eigenlijk prima. Wel nog te veel foutjes voor een winstpunt in de M1, maar gelukkig hield hij zich aardig rustig. Zeker de tweede proef, toen kon ik er echt aan rijden... En tja, die crossles, na het zien van deze foto (vandaag gemaakt) heb ik me er maar bij neergelegd... Het wordt nooit een dressuurtopper, maar gelukkig heeft'ie ook andere capaciteiten ;). En het is ook wel leuk dat hij mij de eventingsport in sleurt ;)

Afbeelding

Heb jij een goed weekend gehad?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:57

Wat een mooie foto! En liep hij meteen het water in?
Fijn dat je er de tweede proef al wel aan kon rijden, gaat de dressuur buiten ook beter omdat B dan andere paarden in de omgeving kan zien?

Mijn weekend was goed :) heb ook crossles gehad in Ede om 10 uur, dus ik heb je misschien nog wel voor bij zien komen.
Die van mij deed het eigenlijk heel goed allen hadden we op 1 combinatie wel een communicatiestoring, maar die deed ze uiteindelijk wel goed.

Het is heer heerlijk weer is dus ik ga zo met haar buiten stappen dat heeft ze wel verdiend!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:50

Geen idee of die andere paarden iets uitmaken. Toen de tweede proef begon stapten er nog twee naast de ring, aan het einde van de proef waren ze er niet meer. B en ik hebben ze niet zien vertrekken, we zaten helemaal in de flow :)). En proef 1 heeft hij zich ook voorbeeldig gedragen, was wel wat gespannen maar hij liet zich wel rijden. Hoe dan ook, denk dat ik het dressuren nu weer even laat voor wat het is. We gaan echt lekker, maar we moeten voor de M1 nog veel meer de puntjes op de i zetten. Schouderbinnenwaarts netter inzetten, galop uitstrekken meer verschil tonen, netter op de bordjes rijden, dat soort dingen. Kan ik lekker thuis weer mee lessen.

Wat grappig dat je gister daar ook les had, ik was om 10:45. Hij liep meteen het water in! Dus ik was heel blij. Ik heb nog wel even naar jullie groepje staan kijken, hoe zag je eruit?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:54

Mooie foto!

Hier ook twee filmpjes van mijn training in Ede zaterdag. Jer was het eerste half uur erg enthousiast, dat is vooral in het eerste filmpje goed te zien. Maar hij pakte super aan!!
_Noor schreef:
[ Video ]

[ Video ]

Hier ook twee filmpjes van ons van gisteren. Evie, bedankt.
Iedereen veel succes en plezier vandaag!

Edit: en van de indoorcross op zondag:
MargreetW schreef:
Van vanmiddag. Lees de komende dagen wel even bij, nu even een vlugge zwaai.
http://www.youtube.com/watch?v=7xUdfChA ... e=youtu.be

Ik heb weer ontzettend zin in het seizoen! :D

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:31

Ziet er lekker uit Noor! Die van jou is wel echt veel groter dan die van mij, vergeleken met Jer is B echt een damespaardje!

Ik heb er ook onwijs zin in, can't wait. Vooral ook van de training gisteren echt het zelfvertrouwen gekregen dat we de B wel moeten kunnen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:45

Hij is maar 1.66/7 hoor, maar het is een bodybuilder dus hij toont veel groter :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:00

Hij lijkt vrij fors (op een elegante manier hoor). Gelukkig begint B. ook een aardige dikbil te worden, als driejarige was het echt een scharminkel met een zwanenhals.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:29

Jer was ook héél lelijk :D Komt goed, zeker als je gaat crossen :j
Zal wel eens een foto opzoeken van dat ik hem net had brrrrr ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:46

Wat doet Jer dat knap Noor, hij loopt er maar wat graag naar toe zo te zien in het eerste filmpje.

Ik zie en hoor wel meer van Karandasjen dat ze grote/groffe lichaamsdelen hebben.
Bijvoorbeeld groot hoofd, grote voeten of een grote kont, echt zo'n gespierde motor als achterhand.
Mijn oude Karandasj had dat alledrie, haha, die was als driejarige niet echt knap te noemen, maar je zag er al wel een echt sport paard doorheen.

MissBay, ik zat op een donkerbruine merrie en had een donkerblauwe bodyprotector en dekje, blauwe springschoenen en een zwarte jas en cap. Heb nu al zin in de volgende les, ik ga de 24e weer naar Putten.

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:11

vandaag me eerste nakomeling van Karandasj aangeschaft..
oeeeh zo blij!

wessa fortuna heet ze, 166, bruin en van 14-04-2003
ontzettend blij natuurlijk!
foto's volgen maar is zie veel goede dingen hier haha!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:05

Leuk yvet31! Nog een nakomeling erbij in dit topic! Ben benieuwd naar de foto's!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:00

ha Yvet,

Goeie keus hoor! Ik zou er dolgraag nog eentje bij willen hebben, maar ik heb mijn handen vol aan B... En wij hebben ook nog een 22-jarige die met pensioen is, maar wel vol in pension staat. Ach, ik vind ze gewoon zo leuk en meewerkend, en lekker allround. ik moest er als dressuurtrutje even aan wennen dat deze op mijn pad is gekomen, maar springen en SGW past eigenlijk ook wel bij mij :D

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:16

Haha daar ben ik benieuwd naar want ze ging met 4 benen tegelijk over een balkje dus binnenkort maar is oefenen haha. Ik moet ook wennen hoor ! Had eerst een fjord :') vandaag zadel en alles gekocht bij de divoza, altijd goed. Dus morgen word de camera er bij gepakt ! (:

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:21

Leuk! B. sprong ook eerst als een kangeroe hoor, dat hij op zijn achterbenen landde! Hij heeft overigens vandaag weer super gesprongen, winstpuntje erbij in B-springen. En dat terwijl er een parcours stond waar veel mensen werden uitgebeld en ik heb er zeker 5 zien vallen, dus ik was heel blij met die fanatieke springerd van ons! Hij vond het ook wel spannend allemaal, maar liet zich gelukkig toch doorduwen :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:37

Hey Yvet, wat leuk, nog een Karandasj er bij in het topic!
Ook ik ben heel benieuwd naar foto's!

MissBay wat fijn dat het vandaag zo goed ging met springen :) doen jullie volgende week weer mee met de regio trainingen?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:49

Yes! Ben je er dan ook weer? In Putten toch?

Ja, ik vond het heel vervelend voor veel ruiters dat ze vielen of werden uitgebeld hoor... Maar ik was ook wel heel trots op B. dat hij het hoofd koel hield en zich echt liet rijden (da's wel eens anders... ;) )

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:18

Ja ik doe ook mee in de groep van kwart voor 11.
Heerlijk als je een goed gevoel hebt na een rondje springen, dat je er aan kunt rijden en niet een ongecontroleerd gevoel hebt.
Ik bekijk meestal ook een paar combinaties in het parcours, als dat lukt met mijn starttijd, maar als er mensen vroegtijdig stranden en vallen is dat inderdaad niet leuk, dan stop ik ook meestal maar met kijken anders wordt ik alleen maar onzeker, haha.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:36

Ik zit in de groep van 10:00. Gelukkig is het voor mij minder ver rijden dan Ede. Heb er zin in!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:44

Ha iedereen. Heb gisteren voor de tweede keer een wedstrijd gehad. En ben zeer tevreden! Vorige keer had ik als score 175 en 177. Achteraf bleek dat ze kreupel was, wat ze tijdens de proef en het inrijden niet heel zichtbaar liet merken (voelde me toen wel heel schuldig). Maaaar gisteren heb ik mijn eerste twee winstpunten gescoord en een tweede plek met 188 punten en een derde plek met 189 punten weten te bemachtigen. Ben super trots nu! En wilde het even mededelen haha!

Mooi dat het bij jou gister ook goed ging MissBay!!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:18

gefeliciteerd Liek! leuk! wel gek dat de jury het ook niet opmerkte dat ze de eerste keer kreupel was, hoe kwam je er zelf achter?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:22

ik heb een roven x karandasj.. telt die ook mee? hahaha beide hengten zijn echt super cool in hun kop.. ik zou graag nog een nakomeling van een directe karandasj willen hebben..