wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:17

@Renske_W: van harte gefeliciteerd met je verjaardag ;) .

Vandaag nog ff kijken of ik het laatste weekend van oktober nog een paar dagen weg kan. Als dat lukt dan mag ie zijn vacht nog ff houden, anders moet ik weer in bos rijden met uitrijdeken enzo en dat is een hoop gedoe.
Als dat niet lukt dan gaat voor het aankomende weekend de teddyvacht van mijn Garanco er nog af.
Hij zweet snel en duurt veel te lang voor ie droog is...hij voelt zich nooit zo prettig met een hoop haar.
Zal het dan waarschijnlijk in januari nog wel een keer moeten doen maar het is niet anders..

Renske_W

Re: wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:30

dankje :)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:36

Renske : Gefeliciteerd met je verjaardag en beterschap met de kneuzingen :(:)
Super dat het scheren gelukt is Tamaramt +:)+

Mijne doet met oortjes uit-scheren helemaal niet moeilijk, ik kon (voor de onderlinge wedstrijd) maar zo een scheermachine in de oren drukken, geen enkel hulpmiddel bij nodig gehad.
Ben gister per ongeluk over de sloot gesprongen met puk, schapen waren ineens kabouters en aangezien mevrouw al een klier-bui had, vond ze het nodig uit te wijken richting een sloot waar we maar over zijn gegaan := Alles ging goed en we zijn weer rustig het weiland uitgestapt en hebben de rit weer vervolgd :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:42

Dankje :)

Oren uitscheren zijn Wedge en Ace een ramp in :+ dan hebben ze allebij last van de aanstelleritus :j Wedge kon ik eerst wel alleen doen, maar nu niet meer.
Haha, stiekem gesprongen tussen door! Maar snap het ook wel :j schapen zijn levensgevaarlijk :j

Ik ben vanochtend weer op Ace gestapt, vraag me niet hoe ik er op ben gekomen :)) Merendeel gestapt en een paar voltes gedraaft, toen had mijn arm alweer genoeg gehad.
Morgen stap ik ook weer op Wedge, zoals hij op de wei tekeer ging heeft hij nog amper last van de plek waar het hek tegen aansloeg.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 08:11

gisteren voor de 1e keer gereden sinds hij geschoren is want mijn zadel is op maat gemaakt naar mijn paard en kon ik gister ophalen. Met rijden was hij best braaf; niet veel frisser dan normaal; wel ingestapt en 5 min gedraafd met uitrijdeken en ook uitgestapt met uitrijdeken

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:23

Heb gisteravond mijn Garanco van zijn donzen vacht ontdaan en nu is het weer een kale luis, maar wel lekker opgeknapt.
Vanmiddag weer ff rijden......... op het bommetje ;).
Een klus van 1,5 uur en toen was ie klaar. Het is voor mij wel vroeg dit jaar dus zal ik in januari nog wel een keer moeten ;) maar het is geen probleem.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 07:05

Al 2 Garanco's zonder jasje!
Wedge word voorlopig nog niet geschoren, is ook niet handig nu :P
Heb dit weekend wedstrijd en volgend weekend wedstrijd, en de haren moeten er toch minstens een week afzijn, anders vind ik het niet mooi, dan ziet het er zo, net geschoren uit :+

Ben benieuwt hoe Wedge vanavond op wedstrijd zal gaan, heb nog steeds veel last van mijn schouder, maar gisteren in de les liep hij wel lekker :j Ace mag morgen mee op wedstrijd.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:57

Heel veel succes vanavond en morgen +:)+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:53

hihi, nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
2 keer 2e met 190 en 194 punten! In de 1e proef was hij heel kijkerig op het juryhok (alsof die die nog noooooooooooit heeft gezien 8)7 ) maar toch nog 2 keer 2e dus, met niet de minste punten :=
En dat met een gekneusde schouder :))
Heb echt weer super dingen gewonnen _O- 'n longeerzweep en een roze/paars halster maat paard (waar ik dus niks aan heb, want Wedge en Ace hebben allebei cob :+ )
Afijn, weer 2 wp erbij! Dus mogen niet klagen :D

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:45

Gefeliciteerd met je mooie punten Renske_W! En dat met een gekneusde schouder!

Ik wil Angel ook zo graag scheren... maar wil liever niks geven waar ze rustig van word, dus dat word lastig denk ik. :')

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 06:58

zo ; gisteren heb ik zelf voor de 1e keer met een trailer gereden met mijn garanco erin. Ik ben bij mijn instructice thuis wezen lessen. Dat was spannend; roviaal(mijn garanco) kwam dan ook bezweet(terwijl hij geschoren is) en knorrend van de trailer af na 15 min.
Dit was de 2e keer dat hij daar in de buitenbak kwam en die bak is heel erg kijkerig; in het begin was hij wat vervelend en toen heb ik hem even doorgepakt en toen was het daarna goed; hier wat leuke fotos;

aangezien het een garanco is en niet een werkwillend paard hebben we ook wat leuke blooperfotos; :o

niet naar de achterkant van de rijbak willen dus dan al aanstellerig gaan zijn op een gat bij de hoefslag :o
Afbeelding

en achter in de bak blijft het eng; er zitten overal bakkabouters :+
Afbeelding

en toen kwamen daar weer mensen aan en die zijn ook doodeng(iets na deze foto sloeg hij zijn hoofd naar achter bijna tegen mijn neus :( )
Afbeelding

toen was ik het beu en heb ik hem ff doorgereden en streng aangepakt met mijn been en toen begon hij te lopen :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en toen begon hij weer tegen mijn been in te vallen en kreeg ik dus geen totaal geen reactie meer op mijn been dus toen werd ik boos en werd ik even streng met mijn been en dan krijg je dit }> :+
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 07:23

Dankje Angel___! En waarom wil je niks kalmerend geven tijdens het scheren? Hebben ze echt niks van hoor! gewoon een spuit sedasan (of iets anders) erin en klaar.

Leuke foto's tamaramt! De laatste zien er echt heel fijn uit :j Leuk dier ook om te zien.

Nou was een kort nachtje vanacht, was om 6 uur al wakker :+ dus niks uurtje langer slapen :+
over ong. 20 minuutjes vertrek ik weer richting stal, heb straks wedstrijd met Ace. Ben benieuwt hoe het zal gaan, voor haar de 1e keer tussen de witte hekjes, en Wedge heeft in deze bak altijd iets om te lopen fiepen, of een bepaalde hoek, of (zoals gisteravond) het juryhokje :+

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:05

Renske_W: Kost zo'n spuit veel? En waar kan je het halen.
Veel succes!

Leuke fotos tamaramt!

Mijn garanco loopt beetje te kloten soms, ze wilt niet echt loslaten, maar gaat gelukkig steeds wat beter!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:00

Volgens mij een euro of 10/12. En bij ons kan je dat bij de ruitersportzaak halen.
Morgen komt bij ons de dierenarts om te enten, en die laat ik ook weer een paar spuiten meenemen.

Nou vandaag met Ace ging ook goed op wedstrijd :j
Gisteren al 2 keer 2e geworden met Wedge, vandaag met Ace 5e met 188 en 2e met 193 :+
In de 1e proef was ze nog heel kijkerig op de hekjes, dat vond ze wel erg spannend, maar op een gegeven moment was ze er van overtuigd dat de hekjes echt niks deden, en ging ze ook beter lopen.
Heb in de 2e proef zelfs een 8 gehaald voor het halsstrekken en een 8 voor de stap gekregen :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 07:31

:)ddd

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:16

@tamaramt: leuke foto's hoor ;) .
@Renske_W: gefeliciteerd met je goede punten! ;)

Heb van het weekend nog thuis (op onze vereniging met stallen, worden tijdens indoorseizoen elk laatste weekend van de maand een dressuurwedstrijden georganiseerd. reuze makkelijk, geen reistijd enzo) gereden. Het resultaat was een proef winst en een proef geen winst. Ik had eind augustus voor het laatst gestart. Was best tevreden :D .

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:09

@Renske_W : nog gefeliciteerd met je verjaardag en je mooie resultaten van de wedstrijden.
@tamaramt : leuke foto's , een echte garanco.
@vermeulen04 : ooh dat lijkt mij ook super gezellig. Wij gaan met onze ponyclub (niet met mijn garanco dus) ook vaak met een heel groepje ergens op concours.

Mijn Garanco is eindelijk een knopje omgegaan :P . Eerste keer oefenspringen op iedere hindernis gestopt. Ging ik afgelopen woensdag terug en toen hindernissen flink laag (gok 60cm. hoog) en dat ging super. Zondag mee op concours en voor het eerst een officieel 1m. parcour gelopen. We zijn tot hindernis 8 gekomen en daarna uitgebelt, maar ben zeer tevrede aangezien ik nog niet verwacht had dat we hindernis 1 zouden halen. Het gevoel was super in het parcour alle weigeringen waren mijn fout en waren geen gemene weigeringen en dat kunnen we er dus nog wel uit halen. Komt nog helemaal goed.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:47

geeft topic een schop!

Hoe is het met die van jullie? Al drukker?
Angel is nog vrij rustig! Dus daar ben ik erg blij mee :D
Moeten echt snel weer eens foto's gemaakt worden, dan kan ik ze eens aan jullie laten zien!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 07:26

Rustig? ik heb maandag met Ace een nogal wilde buitenrit gehad :=
Zal het stukje even uit een ander topic quote.
Verder gaat het hier allemaal z'n gangetje, vandaag een half dagje werken, straks diploma uitreiking, ben ik echt klaar met school :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 07:31

Renske_W schreef:
Nou dacht even een lekker rustig buitenritje te maken met Ace :=
Mooi niet dus :n in het begin was ze echt heel rustig en braaf, maar op een gegeven moment zag ik van rechts al een hele grote vrachtwagen aankomen, en hij had mij ook al gezien, dus hij reed heel langzaam zodat ik er voorbij zou zijn voordat hij de straat uitkwam. Maar net achter dat kruispunt stond een bankje waar Ace zo van schrok dat we er beide onderuit zijn gegaan, stonden allebij ook gelukkig weer snel overeind, maarja, teugel in 2e := vrachtwagen reed weer rustig door, en de man die er in zat zwaaide wel ff om zo dus te vragen of het goed ging.
Nou alles was nog heel behalve m'n teugel :+
dus knoop erin, opgestapt en doorgereden. Kwamen we een trekker tegen, Ace steigerd, draait om en naait er tussen uit, weer kunnen stoppen en weer doorgereden, komen we weer een vrachtwagen tegen, deze maakte alleen behoorlijk wat herrie, dus Ace naait er weer tussen uit.
Daarna was ze wel weer ff flink wakker en was ze ook behoorlijk heet := was blij dat ik er een slof om had gedaan :=
Rij ik een straat in, kom ik daar aan het eind het volgende opstakel tegen, ze waren de sloten aan het schoonmaken dus er stonden nog wel wat zware machines langs de kant.
Ben ik ze allemaal voorbij op 1 na, durft ze niet meer langs de laatste...
Gevolg, huppakee de sloot in := kon er gelukkig wel op blijven zitten, en Ace was er ook redelijk vlug weer uit, maar ze was er wederom weer onderuit gegaan :=
Toen kwamen we een paar 100 meter verder weer een slotenmaaier tegen, en ook dat was doodeng, met een grote bocht en een flinke draf erlangs gegaan.
Toen weer een heel stuk heel rustig kunnen rijden. En in het dorp nog wat vrachtwagens tegen gekomen, in het begin schoot ze nog de stoep op := maar bij de laatste die we tegen kwamen was ze weer een stuk rustiger.
Ace heeft gelukkig alleen maar 2 hele kleine plekjes op haar benen en verder niks, maar jeetje wat een buitenrit zeg :=

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:16

ik meld me ook weer.....

@_Angel: volgens mij staan wij niet zo gek ver bij elkaar uit de buurt, ik sta in Oudewater en woon in Gouda en jij staat/ woont denk ik in de buurt van Moordrecht, omdat je lid bent van de Zuidplasruiters?

@Renske_W: gelukkig dat het meeviel, dan heb je echt geluk gehad dat je er zo zelf uit kon komen ;).
Ik ben in april dit jaar met paard en al in het water terecht gekomen en de brandweer was echt net op tijd om mijn Garanco er uit te halen anders had ie er nu niet meer geweest!!! Als het te lang duurt dan gaan ze het opgeven na het vechten om er uit te komen en dit dus niet lukt..... en dat deed ie. Maar gelukkig is het goed afgelopen dankzij de brandweer.

Zondag hebben we ons eerste oefenparcours (BB) op een springwedstrijd :D ben benieuwd of het gaat lukken...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 09:33

heb afgelopen zondag mijn eerste indoorconcours gehad; losrijden ging fijn maar toen ik de rijbak in moest waar ik mijn proef moest rijden was hij zo gespannen dat hij niet naar de achterkant van de rijbak wilde; gelukkig was de jury naar het toilet en na 10 min proberen kreeg ik hem de door de hele rijbak; toen kwam de jury en kon ik mijn proef starten; zaten goede stukken bij maar ook hele gespannen stukken waarbij hij door alle spanning dan teugelkreupel gaat lopen dus totale score was maar 172 punten

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:59

Klopt vermeulen04, ik sta in nieuwerkerk met Angel.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:52

Wat zijn we weer lekker rustig :P

Kleine update : Mijn garanco is na zijn wedstrijddebut heel druk geworden en heeft de afgelopen 2 weken niet fijn gelopen, vandaag ging het wel weer wat beter. We proberen nu door consuquent iedere woensdag te gaan oefenspringen wat ritme te krijgen. Ik ben nu wel de eerste wedstrijden vooruit aan het plannen al met al vind ik het niet tegenvallen. Ik hoop dat ze zich tijdens de ORUN ook zo gedraagt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:56

Ja idd erg rustig, maar heb het ook gewoon veel te druk :=
zit niet zo heel veel meer op bokt helaas.
En komt vast goed op de ORUN :j ik heb de mijne ingefluisterd dat hij ook braaf moet zijn :D
Ben erg benieuwt hoe hij het doet met iemand anders op zijn rug :=