Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:41

Ja onder het zadel kan die van mij ook soms vrij pittig zijn.. soms vind ik hem wel eens eng doen, met dat showoff gedrag. Blaast ie op, staart omhoog, snurken.. engerd :D hahahah

@ Ella; dat klinkt ideaal!
Die van mij is erg panisch van de zweep, daar zijn we echt flink mee aan het oefenen. Weet niet wat ze vroeger met hem uit hebben gespookt.
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 19-03-12 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

EL4a1990

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:42

Dat is net het geen wat mijn flo mist onder het zadel. die is echt te relaxed :P

Fleur_BC

oeh met zweeep hoef ik echt niet te rijden dan krijg ik vliegles toevallig ben ik er zaterdag afgevallen met springen! ze ging de andere kant op en ging bokken er kwam een groep paarden aan hahaha nog steeds wel wat pijn aan me bovenarm maarjaa hoort erbij 1ste keer

Fleur_BC

gister wou me moeder naar buiten dan springt die echt weg dat is soms wel vervelend maar voor later in de hoge sport is dat pittige wel fijn!

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:44

Wat een stoer beestje Fleur :j!

Die van mij is best ril. Ze hebben er dan ook ruim een half jaar over gedaan om goed zadelmak te krijgen. Nu wordt ze gelukkig steeds makkelijker in alles. Maar zodra je haar uit haar ritme haalt en dingen anders zijn dan anders is ze ook direct van slag. Bokken en steigeren doet ze niet, maar ze kan wel gigantisch aanknijpen en aan de kletter gaan. Klein voorbeeldje, toen ik haar net reed wou ik haar even belonen op de hals. Ze wist niet wat haar overkwam en ging er echt keihard vandoor. Voor de rest in het rijden altijd voorwaarts en erg sensibel. Zijn voor mij wel eigenschappen waar een goed dressuurpaard aan moet voldoen.

Edit; Zweep hoef ik ook echt niet te proberen. Ze raakt al in paniek als ik de longeerzweep van de grond af wil pakken :')
Laatst bijgewerkt door marsmars op 19-03-12 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:45

Ook is die van mij echt een grondkijker.. vandaag ook met longeren.. staat een sproeier in de bak.
De sproeier boeit hem niet, het geluid ook niet.. MAAR die druppels die op de grond vallen!!!! Whaaa! :D
En knal oranje pionnen loopt ie met een grote boog omheen en balkjes draven is een ramp..
Vooraal die rood/witte.. hij druft er alleen in stap en draf overheen als ik met hem meegaa..

Aan de longe en in een cirkel gaatm eneer op de noodremstaan en loopt er mooi binnendoor langs. No way dat hij daar zelf overheen gaat.
Ooit gaat het ons lukken :P, maar een springtalent heb ik niet gekocht hahaha

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:45

De mijne is absoluut geen schrikkerd, ook niet bang voor een flinke woei of iets dergelijks, maar wel een pittige jongen. Erg fanatiek maar ook soms jolig (en daarom ben ik dr nog wat bang van, want alstie wil dan kan die flink bokken, al heeft ie dat nog niet ohz gedaan met mij er op)

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:46

Dankjewel! :D ben ook heel blij met haar. Inderdaad cathy heeft ook goede eigenschappen die je later ook echt wel nodig hebt om verder te willen gaan!

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:47

ooh bokken doet die van mij eigelijk nooit. Alleen als ze dr zin niet krijgt en meestal is ze het gewoon met me eens

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:49

schrikkend is ze wel vooral als het waait dan is ze bang van de bomen die er al 5 jaar staan! hahaha of een zandje dan beweegt hhahahahha

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:51

Die van mij bokt alleen als hij het niet met me eens is (maar dat is eigenlijk nooit!)
en als we echt echt echt ruzie hebben gaat hij dreigen dat hij gaat steigeren, dat doet hij alleen toch niet hahaha
maar dat pittige wat jullie hebben met rijden mis ik net! echt jammer vind ik dat! ik kan hem dan ook gerust met rijden en hele harde tik met zweep geven (waarvan een normaal paard toch wel 10 min zou galopperen zonder rem) en ik sta dan na 3 meter weer gewoon stil :(

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:53

ahahah Ruilen van paard :D?
Die van jou is precies wat ik zocht, maar ben toch thuis gekomen met een groenig 3 jarig paard. Hmmmm..

Die van mij bokt wel :j, maar eigenlijk nooit zomaar. De laatste keer had hij echt wel een reden, toen zat hij vast in zn rug waarbij het eigenlijk in nz rug schoot en mij er dus vies aflazerde, met alle gevolgen van dien.
Maar hij zal het nooit doen om mij voor de fun er af te gooien

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:55

hahaha ahh nou dat hoef k inderdaad echt niet te flikken haar een tik te geven. met sporten rijden kan ik beter voor me leven ook niet doen. soms als ze een goeie bui heeft kan ik wel met een heel klein knopje rijde

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:01

Sporen rijd ik wel mee en durf haar er ook gerust een por mee te geven. Wat wel betekent dat we een paar meter vooruit vliegen, maar dan is het wel duidelijk :Y).

Zondag moet heb ik cc waar ik de vorige keer door een zonnestraal er bijna naast lag. En als ik de weersvoorspellingen zie gaat zondag de zon weer schijnen. Ja je eigen schaduw die te voorschijn komt is ook wel erg eng :+

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:03

haha ik kan juist gerust en goede por met mijn spoor geven en wat gebeurt er dan? de kans is groot dat er NIKS gebeurt :P maar dan ook echt niks hahaha
Ik ruil graag met je hoor Romanoff maar denk niet dat de eigenaar dat wil!!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:27

Mijne is aan de hand erg braaf, wel blazen en arabier nadoen als ze iets eng ziet, maar overal doorheen te krijgen. Ohz is het wat moeilijker, leg een witte zakdoek over de grond en ze springt met 4benen tegelijk in de lucht :+ Mijn lesgever tekende ooit met zijn voet strepen in het zand om mijn raakpunten van een cirkel aan te tonen, nja daar kreeg ik ze echt niet over :n
Vroeger had ze ook angst van een zweep, gaat ondertussen al beter, al durft ze nog wel haar staart tussen haar billen te steken :Y)
Maar superbraaf ohz maar als ze ontploft doet ze het goed, vooraan omhoog, bokken, omdraaien en wegwezen! Al zijn deze reacties heel zeldzaam en haar uitspatting zijn ook steeds minder :D hoogstens nog een luchtsprong :D

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:12

Nou Fleur misschien is er nog hoop met jouwe voor sporen, mijn heb ik het eerste half jaar ook echt niet met sporen kunnen rijden omdat als ik iets met mijn been deed hij weg was, met deken uitstappen hoefde ik ook echt niet aan te denken, laat staan met mijn hand achter het zadel komen... Nu heeft hij volgens mij besloten dat hij volwassen wil worden en is dat gelukkig over :) Wel kan hij nog weleens naar de grond kijken, spoor van trekkerbanden ofzo of zandplekje in het gras ofzo.. Mijn Flo was met zadelmak maken ook heel erg ril, dan deed hij heel snel rond tollen en bokken en dan lagen ze er naast en dan was hij gelijk van de leg. Gelukkig heeft hij na 1,5 maand toen besloten dat hij toch rijpaard wilde worden en deed hij niet meer zo raar maar wel nog erg kriebelig het eerste jaar. Raar beest. :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:15

Hoe oud is die van jou Romygic?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:41

Ohja mijne verschoot ook enorm hard van een schouderklopje, nog steeds als ik het erg onverwacht doe, of ook als anderen hun paard aantikken met de zweep :+

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:58

Haha daar ergert die vn mij zich ook aan die tikken vn de zweep bij een ander paard.
Of als ze langs je rijden en dus de zweep in de hand hebben die langs Flo komt, beware!!
Daarom vind ik het al niet fijn om met meer dan 2 mensen in de bak te rijden, ook omdat hij dan wel eens de ruiter boven hem vergeet.... :')

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:58

romygic schreef:
Nou Fleur misschien is er nog hoop met jouwe voor sporen, mijn heb ik het eerste half jaar ook echt niet met sporen kunnen rijden omdat als ik iets met mijn been deed hij weg was, met deken uitstappen hoefde ik ook echt niet aan te denken, laat staan met mijn hand achter het zadel komen... Nu heeft hij volgens mij besloten dat hij volwassen wil worden en is dat gelukkig over :) Wel kan hij nog weleens naar de grond kijken, spoor van trekkerbanden ofzo of zandplekje in het gras ofzo.. Mijn Flo was met zadelmak maken ook heel erg ril, dan deed hij heel snel rond tollen en bokken en dan lagen ze er naast en dan was hij gelijk van de leg. Gelukkig heeft hij na 1,5 maand toen besloten dat hij toch rijpaard wilde worden en deed hij niet meer zo raar maar wel nog erg kriebelig het eerste jaar. Raar beest. :)

Met deken uitstappen hoef ik ook niet te flikken ze is een hitte petitje maar echt heel braaf ben zo super blij met dr! ik kan eigelijk alles met dr doen ze pakt alles netjes op. Ik zie mijn paardje helemaal terug in die van jou. Ik kan steeds meer met dr iniedergeval en als ze het er even niet mee eens is gaat ze in de ronte lopen springen! hebben jullie dat trouwens ook dat er echt geen ander op hoeft dat ze dan gelijk van slag is? die van mij heeft niks van andere alleen een vriendin kan er op en kleine kinderen is ze heel voorzichtig mee voorderest kan er echt niet op dr rug. romygic wat vind je van dr foto? ze lijkt er veel op he

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:51

Romanoff; mijn flo word dit jaar 6, Fleur ik vind het hoofd er zeker echt heeel erg veel op lijken!! Ik denk dat mijne iets langgelijnder is.. Ik heb toen ik een week op vakantie was er 3 keer iemand anders op gehad maar toen was hij gelijk helemaal van slag, heeft me een hele poos geduurd om het weer goed te krijgen zonder spanning en stress, snapte er niks van en ik maar denken dat ik een rustig ongecompliseerd paard had.. Hij lijkt heel cool maar in zijn koppie vind hij alles altijd o zo spannend dan moet ik onder het rijden soms echt ff ontspannen anders bouwt hij de spanning altijd veel te veel op. Denk dat diegene die er toen op heeft gereden dit niet echt heeft gemerkt helaas..

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:52

Wat is langgelijder?
Ik ben gister van een super heerlijke buitenrit het laatste stukje met paard en al gevallen. Cathy heeft helemaal niks. Geen schaafwonden niet kreupel. Ik heb 2 grote schaafwonden en overal spierpijn. Ben er gelukkig goed afgekomen. Zelfde geld had me paard hele schaafwonden en ik niks. Heb liever dit. Ze was namelijk heet en ik draai dr iets te scherp in de bocht en ze gleed zo weg. Was natuurlijk super erg geschrokken maar het kan iedereen overkomen! Vandaag even gestapt gedraaft niks gelukkig te zien alleen in de lies is het denk ik een beetje beurs want dat is een klein beetje gevoelig.
Heb me 1 weekje terug op gegeven voor een 2 daags cc in pernis iets met de rabobank., ben benieuwd.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:27

@ Fleur;Auwch!! Gelukkig niets ernstigs!

haha zonet mn wilde paard even gefilmt. Te grappig :P

Mafkees <3

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:14

Hij was het er duidelijk niet mee eens dat hij alleen buiten stond Romanoff :P haha
Goed voor de conditie ;)

Wat een heerlijk weertje vandaag he!

@Fleur_BC: langgelijder... is als je heel lang lijd ;-) ze typte langgelijnder,
Dan heeft het paard meer lengte in de rug.