Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:54

Bovendien wordt jij wel gefotografeerd als jij Whatje rijdt Knipoog Haha!
Dus stuur je hubbie maar op cursus.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:58

Nee joh! Die heeft ook geen tijd.
Maar er zijn altijd zat mensen idd die foto's willen maken!

Even off-topic: staat jou veulie al dag en nacht buiten of alleen heel de dag of...of....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:02

Ik heb van de week met die hitte overwogen om ze 24/7 buiten te laten, maar niet gedaan omdat de nachten weer frisser zouden worden.
Ik doe het nu nog niet omdat de dauw 's nachts nog behoorlijk fris is, en CR natuurlijk ligt te slapen.

Ze gaan iedere morgen rond 7.30 uur naar buiten en tegen de schemer worden ze binnen gehaald.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 13:05

Ow, oké!
Ik heb ze nu vanaf het weekend 2 keer pd een paar uur buiten gehad en nu heb ik ze om 9 uur buiten gezet en haal ik ze om 5 uur binnen.
Cduuc wil niet liggen buiten, vind ie nog een beetje eng denk ik....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:08

CR gaat ook vaak in de bak liggen, het gele zand is vaak warmer dan op het gras liggen.
CR doet regelmatig een hazeslaapje, compleet gestrekt.

En als hij lui, lees gemakzuchtig, is gaat hij liggend eten.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:07

Onze twee Sydney's lopen nu dag en nacht buiten...ze komen even een half uurtje op stal om gevoerd te worden. Vanacht is het 3e veulentje geboren...haha we zijn op de helft! Knipoog Maar die staat nog wel gewoon binnen hoor!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:42

@ Pajidin,

We willen verse veulenfoto's!!!
Is het 3e veulen ook een Sydney?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:21

Zal proberen morgen een paar foto's te maken!

Vorige week de 3 jarige hengst vrij laten springen..dat deed hij wel netjes, maar toch is het meer een dressuurpaard! Hij draaft om kippevel van te krijgen! Jammer genoeg is hij beetje klein, 1.62 en beknopt...

3e veulen is een Koss Nagelbijten / Gniffelen uit een Gribaldi merrie. We kochten de merrie drachtig vandaar...maar ik moet eerlijk zeggen dat het veulen me reuze mee valt!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:29

Downhill schreef:
Ja Orionneke,
We zitten vol smart te wachten op foto's van jouw Sydney-veulen Haha!

Iedereen is stil. Van de week was het lekker weer maar nu is het wat kouder.....

Van de zomer zal het wel NOG stiller zijn want met warm weer hebben weinigen denk ik zin om binnen achter een pc te zitten, schat ik....

Vertel eens wat over je merrie en je "verwachtingen" van je veulen? Waarom heb je Sydney gebruikt voor jouw merrie?

Nou dan kan je nog wel even wachten hahahaha. 13 mei is ze uitgeteld dus mocht het een weekje vroeger komen, dan duurt dat nog een tijd!!

Ik heb Sydney gebruikt omdat hij allround is. Ik ben zelf in to dressuurrijden maar heb een springmerrie, om de springlijn niet te verkloten heb ik Sydney gepakt. Ook omdat hij beweging, lang gelijnde en mooie halzen/hoofden geeft.

Voornaamste reden dus het allround/beweging met springgenen.... Daarbij heb ik er gewoon een goedgevoel bij en spreekt de hengst me aan.

Wbt verwachtingen vh veulen, ik weet er niks van. Ik hoop dat het een blauwschimmel wordt en mooie/goede beweging en dat sydney de strakke rug/lenden vd merrie verbeterd. Daarbij dat het een prachtkoppie heeft net als zijn/haar papa en mama!!!

Verder ben ik maar een mega amateurfokker dusse...........mocht je nog ooit adviezen hebben Knipoog Volgende hengst zou Cardento kunnen zijn.... maar ook meer op basis van zijn nafok wat ik gezien heb, beweging en springen etc. Niet qua exterieur, zover heb ik nog niet gekeken, als ik al nog eens ga dekken dan duurt dat nog zeker tot volgend jaar dus tijd genoeg om te kijken of hij exterieurmatig zou passen.

Voor ons is dit het eerste rondje!!!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:53

hallootjes allemaal.
wisegirl heeft zondag haar eerste ofcieele wedstrijd gelopen.
en is nu b plus 1
we hadden 1 balk wat helemaal mijn schuld was,lijntje stond terug op 6 en voorwaarts op 5 en ik deed het in 4 galopsprongen.
nou dat paste dus niet.ze sprong heel braaf en keek nergens na.
ik heb wel een paar foto,s maar niet echte spring foto's een vriendin van mij kreeg het met haar camera niet voorelkaar om op het juiste moment op de sprong een foto te maken.
maar ik zal binnenkort wel een filmpje plaatsen.
wisegirl start zaterdag weer in markelo.
hier de foto van vorden.
groetjes saskia.
IMG]http://i77.photobucket.com/albums/j54/knoopje/ConcourVorden15april2007001.jpg[/IMG]

Afbeelding

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:54

Afbeelding

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:28

Je vriendin heeft juist op het exact juiste moment afgedrukt; kijk nog maar eens goed naar de eerste foto.
Het is inderdaad een hoogstandje om dat charmante moment vast te leggen.

Fijn dat je lekker gereden hebt en tevreden bent.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:01

Wisegirl heeft ook al zo'n lekker koppie, ik heb volgens mij nog geen 1 Sydney met een lelijk hoofd gezien... Pling

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:06

orionneke schreef:
Downhill schreef:
Ja Orionneke,
We zitten vol smart te wachten op foto's van jouw Sydney-veulen Haha!

Iedereen is stil. Van de week was het lekker weer maar nu is het wat kouder.....

Van de zomer zal het wel NOG stiller zijn want met warm weer hebben weinigen denk ik zin om binnen achter een pc te zitten, schat ik....

Vertel eens wat over je merrie en je "verwachtingen" van je veulen? Waarom heb je Sydney gebruikt voor jouw merrie?

Nou dan kan je nog wel even wachten hahahaha. 13 mei is ze uitgeteld dus mocht het een weekje vroeger komen, dan duurt dat nog een tijd!!

Ik heb Sydney gebruikt omdat hij allround is. Ik ben zelf in to dressuurrijden maar heb een springmerrie, om de springlijn niet te verkloten heb ik Sydney gepakt. Ook omdat hij beweging, lang gelijnde en mooie halzen/hoofden geeft.

Voornaamste reden dus het allround/beweging met springgenen.... Daarbij heb ik er gewoon een goedgevoel bij en spreekt de hengst me aan.

Wbt verwachtingen vh veulen, ik weet er niks van. Ik hoop dat het een blauwschimmel wordt en mooie/goede beweging en dat sydney de strakke rug/lenden vd merrie verbeterd. Daarbij dat het een prachtkoppie heeft net als zijn/haar papa en mama!!!

Verder ben ik maar een mega amateurfokker dusse...........mocht je nog ooit adviezen hebben Knipoog Volgende hengst zou Cardento kunnen zijn.... maar ook meer op basis van zijn nafok wat ik gezien heb, beweging en springen etc. Niet qua exterieur, zover heb ik nog niet gekeken, als ik al nog eens ga dekken dan duurt dat nog zeker tot volgend jaar dus tijd genoeg om te kijken of hij exterieurmatig zou passen.

Voor ons is dit het eerste rondje!!!

Hai Orionneke, als je jou merrie toch dit jaar gust laat zou ik gewoon even wachten met een keuze maken van de hengst. De jonge hengsten van dit jaar zijn er maar "enkelen" (met springlijn) die interessant zijn (vind ik persoonlijk) Ik heb wel wat jonge hengsten op het oog die dit jaar goedgekeurd zijn maar het is nog even afwachten wat er volgend jaar te zien is aan nakomelingen. HELEMAAL afgaan op wat de nakomelingen zijn zou ik persoonlijk niet doen. Iedere merrie is anders. Maar wat je wel kan doen is kijken WAT jouw merrie meegeeft aan het veulen van dit jaar (sterke en zwakke punten)

Ik sta er nog steeds stomverbaasd over dat wij 1 merrie op stal hebben staan die verdomd MOOIE veulens op de wereld zet. ZELF is deze merrie foeilelijk! Er wordt wel gekeken naar de sterke en zwakke punten van de merrie maar dan nog sta ik verbaasd!

De jonge hengsten zijn ook nog niet zo duur Haha!
Gewoon je Sydney veulen afwachten. Misschien komt er uit jouw merrie wel een MACHTIG MOOI veulen van Sydney! Wedden dat je Sydney dan WEER wil gebruiken? Ja

Er is keuze zat maar het is handig om te weten wat jullie wensen zijn wat je fokdoel is. Dat is ook bij iedereen verschillend. De 1 wil hem zelf houden, de ander wil hem voor de veiling fokken (opbrengst) weer 1 ander wil graag een stammetje opzetten (merrie hopen) nog een ander wil de nakomeling gewoon gebruiken voor de sport.
Ga zo maar door.......

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:16

Knooopje wat een mooie merrie heb je toch! En al zo braaf op het eerste parcours! Ze straalt wel rust uit terwijl ze (wat mij betreft) op haar leeftijd gerust nog wel eens door de ring mag stuiteren gezien haar leeftijd!

Is het niet wat voor JOU om een veulentje te fokken????? Ja

Ze heeft, op de foto te zien een keurig achterbeen gebruik, heb je dat zelf al gezien (vast wel)
Mooie grote kaakronding en een heerlijk koppie om naar te kijken.

Leuke combinatie en volgens mij ben je wel verliefd op haar, of niet dan?

Heb je als een hengst op het oog voor haar? En zo ja: welke? En waarom?

Ik kan mij de begin-foto's nog van haar herinneren maar ze wordt met de dag MOOIER Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Heb je nog MEER foto's van haar???? Vork

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:13

Downhill bedankt voor je reactie,
maar we gaan niet met haar fokken,(al zal ik dat wel heel leuk vinden natuurlijk)
wij hebben haar gekocht om zadelmak te maken en uit te brengen op wedstrijden en dan te verkopen,
jammer genoeg is er al veel belangstelling en zal ze binnenkort wel verkocht zijn.
wat ik heel jammer vind want ik ben inderdaad een beetje verlieft op haar,ze heeft een gouden instelling en is ook een echte knuffel.
maar zolang ze er nog is zal ik af en toe wat van haar laten horen in dit topic.
en natuurlijk veel foto's plaatsen.
groetjes saskia

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:18

ow ja ik was van de week in de dierenkliniek om wisegirl opnieuw te laten keuren.
dus kreeg ze een verdoving zodat ze braaf bleef staan voor de foto,maar na 5 min stond ze te wankelen op haar benen,dus ik zeg heb je haar niet een beetje veel gedaan?
zegt de dierenarts het is een sydney dus heb ik haar wat meer gegeven want die zijn altijd lastig met keuren.
nou ja zeg dacht ik wisegirl is heel braaf,
hebben jullie dit al vaker gehoort?
ik weet wel dat goodtimes niet altijd van die schatjes brengt maar van sydney heb ik alleen nog maar goede verhalen gehoort.
groetjes saskia

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:37

Nou lekker kortzichtig van die dierenarts zeg!! Lekker alles over 1 kam scheren..hoort niet vind ik!! Je kunt beter de eigenaar vragen hoe het paard in de omgang is op zo'n moment lijkt me..maar ja wie ben ik.. Knipoog

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:48

Wisegirl ziet er goed uit hoor! Knap zeg dat ze 1e concours zo rond springt! Maar de moeder sprong ook altijd...ook al was de afstand nog zo slecht!

Ik heb nog niet gehoord dat Sydneys vervelend zijn...maar men zal dat wel veronderstellen omdat Sydney van Goodtimes is, en dat kunnen draken zijn!

Ik geloof zelfs dat Sydney een goed karakter doorgeeft. Mijn ruin Wallstreet komt uit een merrie die niet zadelmak te krijgen was...deze merrie kon je niet eens aaien (behalve bij haar hoofd) want dan viel ze je gewoon aan...zo kietelig is ze. Wallstreet daarintegen is de grootste knuffelkont, en hartstikke braaf onder het zadel! Dit moet echt van de hengst komen...

Wisegirl's moeder was op concours altijd heel kijkerig..en wil niet goed stilstaan, dan gaat ze stijgeren..en Wisegirl had volgens knoopje hier geen last van, toch?

Kortom, erg kortzichtig van de dierenarts!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:08

messica schreef:
Nou lekker kortzichtig van die dierenarts zeg!! Lekker alles over 1 kam scheren..hoort niet vind ik!! Je kunt beter de eigenaar vragen hoe het paard in de omgang is op zo'n moment lijkt me..maar ja wie ben ik.. Knipoog

Helemaal mee eens Messica!
DIT zegt al voldoende over de "gang van zaken" binnen deze praktijk / veearts.
En dan ook nog zeggen: "het is een Sydney en die zijn "altijd" lastig..."
De allereerste 3 jarige Sydney's heeft ie pas vorig jaar mee kunnen maken! Waar concludeerd hij dit in vredesnaam uit.....? Nors opkijken

Goodtimes word kennelijk ook over 1 kam geschoren terwijl ik 5 Goodtimes ken die ik zo met een kind van 4 jaar weg laat wandelen! (ja ze komen ook weer net zo vrolijk thuis als dat ze weg gaan)

Goodtimes ZELF is een huftertje maar dat heeft OOK zo zijn oorzaak. Dat dier verveelt zich te pletter en met Goodtimes wordt geen ruk meer gedaan aan werk, etc. Die staat winter en zomer 24/7 op stal (jajaja, ik weet; hij is nu te oud om mee te werken of te longeren, stapmolentje mag misschien nog wel?)
Zo ken ik nog wel een paar hengsten om dat soort "opmerkingen" te maken Clown
Die veearts kan beter gaan werken met ........... aah laat maar....

Knooopje: Is je merrie goedgekeurd??? Of is je merrie al afgekeurd om het feit dat er Sydney of Goodtimes bloed in zit........... Knipoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:11

Heb je nog wat foto's van Wallstreet, Pajidin? Knipoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:20

Ik heb trouwens mijn "gewonnen" leren halster van PAVO binnen. Het halster is van mooie kwaliteit. Hij is van bruin leer.
Het naamplaatje is "leuk"....... Als je een loep in je broekzak hebt

Het kin-stuk is geheel afgesp-baar en het kopstuk is middels 2 gespen ook geheel afgesp-baar.
De gespen zijn koperkleurig (of van koper, ik heb er geen verstand van)

Maar ik ben er wel blij mee Haha! Altijd welkom dat soort presentjes Haha!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:25

hallo.
wisegirl is goedgekeurt haha.
maar ik vind ook dat de dierenarts eerst wel even had mogen vragen hoe ze in omgang is.
hij zei dat hij meerdere sydneys had gekeurt en die waren allemaal lastig geweest.
nou wisegirl dus niet die heeft zich keurig gedragen en met iets minder veroving had ze net zo braaf gestaan.
morgen hebben we weer wedstrijd,ik hou jullie op de hoogte
zijn er hier nog meer sydneys die dit weekeind wedstrijd hebben.
pajidin:ze red mij inderdaad als het niet past(ik zit ook wel eens mis haha)terwijl ze nog zo jong en onervaren is help ze en denkt super mee in het parcour,alleen ze is een beetje sterk(drammerig in de mond)maar dat word al beter
groetjes saskia

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:10

wat goed dat Wisegirl goedgekeurd is Haha!

Zandiego is ook heel makkelijk (zeggen de mensen daar), maar dat zit in de familie Cool (zowel bij mams en paps, hoewel goodtimes niet echt een braverd is af en toe Nagelbijten / Gniffelen )