Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:00

Die van mij valt echt af als ze te koud staat.. Heeft ook totaal geen vacht.. van de zomer met 20 graden een dag in de motregen gestaan en gelijk keek ze een stuk dunner.. is echt een prinses op de erwt... heb er net wel 1 deken onderuit gehaald en haar met 300 op de wei gezet ;)

Jeetje moniek! Dat lijkt me heel gaaf ja!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:06

Ja die van mij heeft toch ook nog 400 op nu.. Hij heeft ook zo snel koud aan zn oortjes en vanaf hij te koud heeft, wordt hij dus letterlijk verkouden..

Ja leuk om te horen Moniek! Leuk om ze te zien veranderen zo.

Momenteel Fairfax aan het testen en gaat best goed, morgen komen ze met Frank Baines zadels.. Iemand hier ervaring mee?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:25

Nee sorry Qleke geen ervaring mee, die fairfax lijken mij ook fijn als ik de plaatjes zie :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:52

Ik heb een fairfax zadel. Welk model ben je aan het testen? :D ben er nog steeds erg blij mee.

Fancy is niet zo'n koukleum. Die loopt met vorst nog in haar blootje rond bijwijze van. :') ze heb nog wel een dekentje op omdat het savonds nogal afkoelt.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:53

Heb geen idee Sharkje := is van een stalgenootje maar hij ligt wonderbaarlijk als gegoten op [***].. Voor mij wel beetje aanpassen, zit jij ook met lange beugels op dat zadel? Moet precies voor mn gevoel een gaatje te lang zitten..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:41

Afbeelding
Weet niet wat je lang noemt haha.. ik kan denk nog 1 gaatje langer als ik zou willen maar vind een beetje steun wel fijn. Als ik korter ga word ik uit me zadel gelanceerd en schieten me bovenbenen over de wrong heen.

Ik heb trouwens de monoflap versie , de normale versie kon ik niet op zitten :') echt heel erg gek!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:17

Ja Sharkj, dat is wel lang vind ik!
Ik heb ook de monoflap getest, heb de andere versie nog nooit gezien..
Zo heb een modelletje gekozen, of kan beter zeggen: [***] heeft zijn modelletje gelozen :)) verwend ding :') maarja er is geen andere weg dan vooruit!
Kan weer een weekje testen :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:14

Wat heb je nu qleke?

Fancy koos bij mij duidelijk voor dit zadel. Heb ook msfc en sommer geprobeerd. Maar ze moest specifiek deze fairfax hebben :') trek je portomonnee maar baas!

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:04

Heb een tijdje niet echt mee kunnen praten helaas, mijn paard heeft een begin van een longontsteking dus het is voorlopig weer alleen maar rust en stappen. Maar het is zo ontzettend leuk om te lezen dat jullie zo vooruit gaan! Mijn handen gaan er ook weer van kriebelen, oh wat ben ik blij als ik weer lekker mag rijden in dit heerlijke weer *\o/*

Paardlief heeft 2 maal daags antibiotica, en staat de hele dag buiten i.v.m. Zoveel mogelijk frisse lucht en niet in de stal mogen staan tijdens het opstrooien.
Afbeelding

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:12

Ouh Duchess das niet leuk :( heel veel beterschap!!!

Ik test nu de Frank baines omni... bleef hij het beste onder lopen en was mijn houding ook het beste op (volgens mijn mama :D)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:29

Ohh bahh duchess! :( dat is zeker niet fijn! Hopen dat ze snel opknapt!

Best grappig hoe dat zo per zadel anders kan zijn. Vroeger als manege ruiter zaten we overal op.. en nu gaan we piepen als een zadel net niet helemaal lekker zit :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:58

Ja Sharkj, echt he?! En hoe meer je leert, hoe erger en hoe kieskeuriger je wordt!! Ik zie ze nog zo voor me, de oude stubbens met gaten in :')

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:05

En de ene week reed je op een "echt" dressuurzadel zo opgesloten als wat , om de week erop op een oud en verkrackt veelzeidigheidszadel te rijden , maar zeurde we erom? Nope :')

Tegenwoordig piep ik al als ik eens op een ander paard stap... Nee dat zadel is echt niet voor mij weggelegd! Terwijl ik vroeger heel graag op zon zadel had willen zitten haha.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:14

Oh zo was ik dolgelukkig met mijn wintec toen ik mijn pony nog had! Nu heb ik een kentaur, eerder een elektra nu een medea2.erg blij mee.. eerder zat ik in een elektra erg fijn dacht ik doordat ik stevig zat als mijn vorige paard er vandoor ging.. maar nadat dat zadel gestolen was heb ik een medea2 terug gekocht. Zit daar een heel stuk beter in.. stuk rechterop..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:23

Wintecjes vind ik altijd nog wel enigszins fijn , gewoon omdat ze lekker bruikbaar zijn. :o Kentaur heb ik ook een tijdje over nagedacht , zien eruit als fijne zadels. Maar mijn zadelmaker heeft ze niet.

Ben op mijn (toen verzorg)pony begonnen met een westernzadel , helemaal niks! Wat een pijn in me reet had ik zeg :') Toen op mijn vraag is er een synthetisch zadeltje op gekomen van spijkerstof , oerlelijk ding en zat voor geen meter. Dus mocht toen even een tijdje rijden met een merkloos dressuur zadel van het andere paard. Dat ging redelijk. Daarna heb ik van mijn ouders een eigen merkloos dressuurzadeltje gehad , mocht niet te duur zijn want was toch maar voor me verzorgpony.

Nadat de pony van mij was geworden heb ik een Bates isabell werth aangeschaft , altijd een fijn zadel gevonden. Heb ik ook Fancy nog mee mak gemaakt. Toen de Euroriding Diamant van een bekende te koop kwam heb ik die overgenomen. Daar heb ik echt zwaar aan moeten wennen , werd echt compleet van mijn paard afgelanceerd met dat zadel :') bleek uiteindelijk ook niet goed te liggen. Daarna mijn Fairfax monoflap dressage aangeschaft.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:37

Ik heb de wintecjes ook nog gewoon.. 2 stuks.. 1 voor het zadelmak maken van paarden, en 1 voor mijn veranderlijke fjord. Zodra die eens een half jaar redelijk gelijk in de bespiering blijft wil ik daar wel een ander zadel voor aanschaffen.. nu heb ik een leaser voor haar, dus wil daar geen super duur zadel voor neerleggen. Als ik haar zelf rijdt, pak ik mijn eigen zadel.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:41

Idd Sharkj, waar ik heb leren rijden, waren er zelfs geen dressuurzadels := allemaal veelzijdigheid zadels.. ik heb de eerste keer in een dressuurzadel gezeten, was ook een wintec isabell werth, als ik 15 jaar was.. wat een verademing, al was het de eerste week serieus afzien :')

Af en toe kan een veelzijdigheid zadel wel goed zitten voor wat losrijwerk of jonge paarden rijden maar voor dressuur toch graag een echt dressuurzadel :=

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:32

Oh beterschap voor je paardenkind Y;( hopelijk knapt ze snel op!

Eigenlijk zijn we gewoon enorme mutsen geworden als het gaat om zadels :') :j

Vandaag heeeeerlijk naar buiten geweest. Met twee jonge paarden op buitenrit langs een 80 weg en door het dorp was achteraf toch niet helemaal verstandig maar dat besefte ik pas onderweg :P ach ze waren uiteindelijk best braaf. En de passage zit er alvast op na een ontmoeting met een bushokje mét mensen erin :')

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:50

Haha sowieso mutsen als het om paard en spullen gaat :')

Het was inderdaad heerlijk weer! Kon gewoon in me tshirt rijden in de zon, maar even flink van genoten.

Haha ja dat zal een mooi iets zijn geweest , bushokje met mensen erin :') dat is vast paard etend! Wij hadden op de oude stal een bushokje staan als rookhok, dus daar keken de paarden in ieder geval niet meer van op.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:13

Haha nou normaal is het hokje al spannend maar nu zaten er mensen in :wow:

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:33

Haha soms vraag je je wel eens af wat die paarden dan denken :') fancy dat zelfde met ladders! Een ladder opzich is al spannend... maar als er iemand op staat. Dat kan dus echt niet! (Een hoogwerker of stellage is dan weer geen probleem)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 06:50

Wat goed om te lezen dat jullie ook zo genoten hebben van het weer :)
Ik heb eerst lekker gewerkt :') en daarna Hudson gelongeerd met als doel daarna hem langs de weg uit te stappen.. wat was hij super braaf zeg , had voor de zekerheid de longeerhulp omgelaten maar die hoeft de volgende keer niet meer om :) de eerste stappen zijn gezet om lekker een buitenritje te gaan maken ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:53

Hopelijk doet dit goeie weer een hoop goed voor je paardje duchthes :)

Haha jaa zo waaar dat van die zadels. Rijd nu op een kn geen idee welke maar zit prima had eerst een macrider bij me eigen. Die was super fijn !

Zooo heerlijk he dit weertje :D haha word er weer helemaal happy van !

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:10

Ik heb nu ook een macrider! Heerlijk zadel.

Ik les elke maandag ochtend voor m'n opleiding nog op manege pony's en als je dan een uur lang op zo een wintec zadel hebt gereden en dan 's avonds weer op je eigen zadel dan komt er toch echt wel weer wat waardering, maar oh wat zit dat dan raar opeens... Zoveel steun op je eigen zadel. We worden tegenwoordig door de dresuurzadels met flink wat wrong gewoon in een goede houding gedrukt dus we mogen zeker niet klagen :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:53

Vorig jaar voor mijn andere paard naar een zadel gezocht en dan het liefst een waar je meer steun had. Ik vond het echt vreselijk! Kon geen kant op en totaal niet meer bewegen. Kreeg meteen overal kramp van het in een houding geduwd worden.