Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeska2

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:34

Ah balen is dat zeg! Maar goed dat je er zelf een goed gevoel bij hebt, daar gaat het tenslotte om! Knappe huds! Gina heeft vandaag ook in d'r blootje gespeeld haha heerlijk gerold in het zand!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:53

Aah wel fijn dat je voor je gevoel idd wel fijn gereden hebt :)

Jury's soms ook bleh..
Lekker dat ze ff in hun naakie mochten ! Hier was het weer nog niet echt yes veel bewolkt nog

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:59

Hoe kunnen ze nou geen fan zijn van hudson?! Hihi.... maar gelukkig heb je voor eigen gevoel lekker gereden!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:00

Dank jullie wel, Hudson was echt groots vandaag super trots op hem... klopt Remke soms vind ik het weleens jammer hoor.. hij jureerd de ibop en de noord Holland cup.. echt een merrie fan, je raad al dat er in de top 3 2 merries waren waarvan er vraagtekens waren bij 1 die was niet zo heel goed... maar stond afgelopen jaar ook in de top 3 bij de noord Holland cup ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:54

Heel jammer dat dressuur zo'n jurysport is ;( je zou al bijna onzeker worden of de jury je paard wel leuk genoeg vind om mee te mogen doen. Dat zou eigenlijk nog wel je minste zorg moeten zijn toch? Het gaat toch juist om wat paard en ruiter samen kunnen uitvoeren...

Ik heb de knoop door gehakt... :j Fancy gaat terug naar haar oude plekje! Naja.. de nieuwe stal op haar oude plekje. Heb toch het idee dat ze op prinsenstad net niet lekker staat , ondanks dat ik het er heel erg fijn heb. Maar me paard gaat voor! Op de nieuwe stal krijgen we ook 2 mooie 20x60 bakken(binnen en buiten) , een aantal paddocks , stapmolen en land. Heel groot voordeel voor mij is dat ze ook buitenzetservice bieden dus fancy nog wat meer buiten komt. Lastige keuze , maar hopelijk de juiste :o

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:08

Doen wat goed voelt.. klinkt alvast heel luxe haha..

Ik sta met mijn paard bij een koeienboer, oud stallen enkel een natte buitenbak van 20x37 maar wel een plek waar de paarden het super goed hebben en voeren geen probleem is.. en dat is op alle andere stallen altijd een probleem geweest.. paarden lopen hier zolang buiten als je wil.. mijn fjord staat 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer, mijn paard staat van 9 tot 6 buiten in de winter, en afgelopen zomer ook 24/7.. komende zomer houd ik haar wel de nachten binnen om haar bij te kunnen voeren voor wat extra body.. alleen onbeperkt hooi en 2 kg brok is niet genoeg voor haar lijf.. maar ze is een rustige eter, dus doet een nachtje over een grote bak pulp en een paar scheppen brok ;)

Afbeelding

Mijn spullen zijn gepoetst, hopelijk komen we een beetje uit de verf morgen. Het is een grote rubriek van 28 combinaties. Doel is iig 1 winstpunt mee naar huis nemen, uiteindelijke doel is elke 4 proeven 3 punten meenemen. :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:21

Haha keshia ik ga er zelf op achteruit. Waar ik nu sta hebben we 3 binnenbakken en 2 enorme buitenrijbanen (43x80 en 40x50) en verder ook alle faciliteiten..het enige nadeel is dat er in de winter maar 1 paddock is voor een enorme hoeveelheid paarden en de boxen geen contact met het buurpaard hebben. Dus in dit geval kies ik voor mijn paard... wat kleinschaliger met 34 boxen maar alles word nieuw gebouwd. De boxen zijn ruimer als gemiddeld en voorzien van zowel buitenluik als contact met buurpaarden. Dat met land en paddocks is voor mij prima.

Succes morgen! :D

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:32

Jezus! Das qua rijden heel luxe ja! Qua welzijn van je paard snap ik het wel.. ik sta daarom ook op deze stal, goed en veel voer, zeer ruime weidegang. Staan met 4 paarden op ongeveer 1.5 hectare.. heerlijk voor die 23 uur per dag dat ik er niet ben.. ik pak vaak de trailer en rij naar de club op 5 min afstand met de auto.. Daar 4 of 5 20x60 buitenbanen en 1 20x60 binnenbaan :) en daarbij is het stalgeld zodanig dat ik twee paarden kan houden :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:39

Dat klinkt ook wel heel fijn keshia , helaas is het hier in de regio allemaal heel duur en hebben weinig stallen echt veel land erbij. Je levert hier in de regio Hoe dan ook op iedere stal iets in. Dat is heel erg jammer. Maar hoop dat mijn paard het hier naar haar zin gaan krijgen. Anders weet ik niet meer waar ik heen moet gaan :') (hebben hier zeer beperkt keuze ,zeker met een monster van 1.80)

De goedkoopste stal hier betaal je 250 per maand heb je enkel een kleine bagger paddock en een slechte bak , waarbij je ook nog moet hopen dat de eigenaren altijd komen om te voeren.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:57

Voeren buitenzetten mesten alles wordt hier gedaan..Onze bak is idd niet te doen nu, of überhaupt bij "niet-zomers" weer. Maar voor die 250 euro heb ik 2 paarden staan ;) incl 2kg brok per dag, en onbeperkt hooi en stro :)
In de bak op stal rij ik max 1x per week, 2x per week les ik een uur op de club ( a 135 euro per jaar), en 1x per week daar extra in de bak, of op wedstrijd..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 08:53

Ik heb vroeger ook bij een boer gestaan .. mocht aan de overkant van de weg in de bak rijden , paard had een bok van 4x5 ongeveer .. stond daar ook fijn... alleen voor wedstrijden rijden moest ik toch opzoek naar wat anders.

Shark, ik denk dat je er super aan doet voor Fancy , prinsenstad is prachtig maar in mijn ogen een beetje te massaal. En meer gebouwd op rijden dan op de vrijheid van je paard ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:33

Succes keshia !

Idd sharkj doen wat goed voelt ja :) vaak is klein schalig wel fijner

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:50

Klopt moniek , prinsenstad is gewoon een enorme sportschool eigenlijk. Zomers heb je nog het land dat je vrijheid creëert maar zodra het land niet meer gaat is er weinig als je niet wil of kan rijden.

Deze stal word wel wat kleinschaliger maar zeker niet minder. Ze hebben grootse plannen en gaan helemaal dressuurgericht te werk , je komt er ook niet in als je niet de dressuursport in wil. Dus ben heel benieuwd hoe alles gaat worden daar. Het plan is mooi en wat er al stond zag er goed uit.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:31

Aan dat is mooi want springen ga je niet doen met fancy ?
Want dan ist wel minder dat ze totaal geen springmateriaal hebben.
Maar succes alvast met de verhuizing

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:38

Klinkt super Sharkj! Zeker voor Fancy en ideaal dat er toch binnen en buitenbak is :j
Prinsenstad is net een fabriek vind ik :') maar ik ben alleen hele kleinschalige stallen gewend. Heb nooit op maneges oid gestaan.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:31

Ik weet niet of ze echt geen springmateriaal gaan aanschaffen. Ook dressuur mensen willen nog wel eens een klein sprongetje maken. Het is alleen zo dat ze niet willen dat spring en dressuur ruiters elkaar compleet in de weg gaan rijden zeg maar. Dus dat is nog even afwachten , maar ben geen springruiter dus voor mij maakt het niet zoveel uit.

Kan me voorstellen dat mensen prinsenstad een fabriek vinden ,als je er staat valt het mee want het is ook wel heel groot. Maar het heeft zeker ze voor en nadelen. Ik ben eigenlijk ook alleen maar kleinere stallen gewent, vorige stal was wel een manege maar allemaal zeer kleinschalig. Zal wel weer ff lekker zijn om niet op een manege te staan en altijd maar rekening te moeten houden met de hele gang van zaken.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:23

Aah okee jaa want balkjes kan je wel goed gebruiken ook met dressuur ;)

Vandaag weer lekker gereden :) khad priveles weer superfijn

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:28

WHAAAA gister hebben me vriend en ik onze badkamer en keuken uitgekozen :D helemaal blij meee Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:48

Dat is wel een hele mooie badkamer en keuken zeg! Alvast heel veel plezier er mee :) wanneer wordt hij geplaatst?

Zondag crosstraining gehad met vosje. Ze pakt het zo ontzettend goed op! Nergens bang voor. Het enige lastige was een smalletje na een afsprong. Die snapte ze niet. Maar op zich is dat ook wel grote paarden werk. En dat voor dr 2e crosservaring. Water vond ze wel even spannend maar daarna liep ze er zo in.

Zaterdag hebben we ons B debuut gemaakt. In de bb een volte en in de b helaas een balk op de laatste. Balen!!! Maar ze vliegt er over en het stond best heel dik gebouwd. Dus ik ben erg blij :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:22

Dat ziet er strak uit remke! Zullen jullie vast veel plezier van gaan krijgen :D

Wat goed dat ze alles zo goed op pakt vibabu! Knap vosje :D

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:49

Het huis word in zomer gebouwd en volgend jaar rond deze tijd opgeleverd dus we zullen nog even moeten wachten hahah :p

Wow super dat je crosstraining zo goed ging! En smalletje moeilijk vinden is behoorlijk logish vinden veel paarden lastig en tis ook echt kwestie van er over heen kijken en niet er naar toe kijken ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:26

Wauw gaaf Remke! Ging je privéles goed?

Gaaf Vibabu vind het altijd maar lef hebben dat crossen haha wel supergaaf!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:37

Jaa priveles ging super :D khad oortje in is wel fijn vind ik brengt stukje rust mee ook :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:36

Remke , dat is idd heel fijn hoeven ze ook niet zo te schreeuwen ;)

Heel stoer Vibabu.. ik zou met Hudson ook wel een keer willen crossen hahaha nouja eerst maar eens een balke draven denk ik :')

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:57

Oh cross... heel mooi om te zien.. maar ik durf dat niet met mijn hittepetit! Haha.. Wij houden de voetjes aan de vloer! Af en toe een parcoursje op 50-70cm gaat nog maar daar houdt het op haha..

Mooie keuken en badkamer zag ik voorbij komen! Jammer dat je dan nog een hele tijd moet wachten ;)

Ik zit te kijken of ik wat begeleiding kan krijgen met de wedstrijden.. een oortje zou dan ook erg fijn zijn voor bij het losrijden. Is er veel verschil tussen de sets? Of iets waar je echt op moet letten? Heb zo'n ding nog nooit gebruikt.. heb een instructeur met goede stem zeg maar ;) haha

Ik zal binnenkort eens vragen of een vriendin eens een stuk wil filmen als ik les heb.. Misschien wel eens leuk om het een en ander te vergelijken qua lessen met jullie?

Ik las ook iets over een clinic! Ook heel leuk, ik ben al langere tijd op zoek naar een leuke clinic voor een frisse blik.. en een clinic met allemaal krack's zou natuurlijk helemaal leuk zijn!

Woont er iemand uit dit topic trouwens bij mij in de buurt? Omgeving uden?