Oh wat een snoepje. Fijn dat de bult weg trekt! Kriebel is nu tussen de 1.35 & 1.45 (lastig meten met een pony die op je schoot wil kruipen). Er zal hopelijk nog zo'n 10 tot 15 centimeter bij komen. Hij krijgt waarachijnlijk net zo'n *@! maat als zijn moeder. (Die was 1.58, nu 1.56)
Mooie maat toch? Of had je groter/kleiner gehoopt?
Hoe groot zijn jullie veulens/jaarlingen/twenters allemaal?
Donny's kontje (mama is 1.66m) heb ik een aantal dagen terug gemeten. Hij wilde niet omdraaien en deed hysterisch dus dan maar zo haha.. Kont is paar cm hoger dan de schoft nu, maar de kont zat op 1.33m. Ik vind hem echt mega! Hij is dik 3 maanden nu.
Is dit erg groot of redelijk normaal? ;p
Ine23
Geplaatst: 07-09-16 11:08
Dat is bijna zo groot als Lilith haha. Maar Marieke is ook maar 1.35 natuurlijk . Donny ziet er echt super leuk uit! Is zijn bult al helemaal weg?
Lois is zo licht als Marieke was als veulen/jaarling. Die is nog altijd érg licht, maar heeft toch meer kleur gekregen met de jaren. Dus er is hoop dat het wel weer donkerder wordt
Ik ben nog steeds benieuwd welke kleur Vegas gaat krijgen! Wanneer vertrekt hij?
Kriebel ziet er ook super uit! Wat voor maat hoopte je dat hij zou krijgen?
Hier doet de kleine het goed, enorm lief en attent, helemaal wat ik wil. Ze krijgt al mooie lange manen en lijkt echt op Don Cremello qua karakter.
Vegas is wel groter dan dat Eston was (en die is nu ruim paardenmaat, maar heeft uiteraard ook paarden afstamming), heb hem niet opgemeten. Eind september is hij helemaal van haar, maar hij blijft hier tot december aangezien zij dan in het buitenland zit. Dan is hij nog even mijn verzorgpony
De laatste keer dat ik een update kreeg over Dotan was ie op de kont 1.50, en hij is 1 juni een jaar geworden. Ik ga ervanuit dat ie de 1.60 sowieso haalt. Mams is 1.69, en zijn 5-jarige zusje (ook uit een D-pony vader is nu 1.60).
Bij Kriebel hoop ik op een 1.50/1.53 maat al is groter ook niet erg. Het zou alleen fijn zijn als ik over 2 jaar op de keuring kom en niet een paard bij de ponys heb of een pony tussen de paarden .
eldora1
Geplaatst: 08-09-16 12:37
tijdens het wandelen
Wat een knapperds! ! En wat zijn ze al groot! Jovi is nu 3 maanden, vorige week gemeten op 1.15m schoft.
Ine23 wat heb je ook mooie dieren staan! Ik ben ook heel benieuwd hoe Loïs haar kleur uiteindelijk wordt. Ze is trouwens net sinds 2 weken afgespeend en doet het heel goed.
kreeg vandaag weer een update van de eigenaresse van Dotan. Hij is nu 1.54 op de kont Hij is z'n vader dus al voorbij, hij wordt echt groot
Anoniem
Geplaatst: 09-09-16 10:36
Echt bizar hoe groot Dotan is! Ik ben benieuwd wanneer ik weer een update krijg over ons monstertje vanuit duitsland. Ze zijn geen kanjers in goede duidelijke fotos maken en meten.. Dus ik 'vrees' dat ik zelf die kant maar een keer op moet, om te zien hoe groot hij nu is en eruit ziet hihi !!
suffie
Geplaatst: 09-09-16 10:41
Setteli schreef:
kreeg vandaag weer een update van de eigenaresse van Dotan. Hij is nu 1.54 op de kont Hij is z'n vader dus al voorbij, hij wordt echt groot
Een volger, want wie weet ga ik Don Cremello ook nog wel eens gebruiken Setteli, dan gaan Dotan en Dunja aardig gelijk op, Dunja is van voren 1.54m en van achteren 1.58m Kruisingen kunnen dus aardig groot uitpakken
Myrthee_
Geplaatst: 09-09-16 10:52
Zo setelli en suffie, wat een joekels. Na het meten met de ponys van vriendinnen (1.45) ben ik er van overtuigd dat Kriebel inderdaad 1.45 is. Vind het ook grappig om te lezen dat veel op de kont hoger zijn. Kriebel is juist niet (of niet echt) overbouwd.
Oh dan wordt Dunja ook echt groot. Hoe groot was Lara ook al weer?
@ Myrthe, zolang ze overbouwd zijn blijven ze nog groeien. Straks groeit de voorkant weer wat bij en staan ze weer gelijk. Kriebel is misschien in die fase dat alles weer even gelijk staat. Mijn Phoebe was toen ze 1 was ook een kleine D pony hoor en ze is nu 1.60, dus het kan nog alle kanten op
suffie
Geplaatst: 09-09-16 15:08
Setteli schreef:
Oh dan wordt Dunja ook echt groot. Hoe groot was Lara ook al weer?
Setteli, Kriebel is nooit echt overbouwd geweest, een centimeter of 2/3 max en hij groeit goed. Dus misschien groeit hij gewoon "verkeerd om". Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit, zolang hij maar een grote stoere man wordt over twee/drie jaar.
Suffie, dan wordt Dunja inderdaad wel mooi aan de maat denk ik. 1.65/1.70 misschien wel?
Klopt. Liby is natuurlijk maar 1.58 al is ze wel gefokt als 1.65 . Dus Kriebel kan werkelijk alle kanten op. Klein blijven, groot worden. We gaan het zien
Kelly_J
Geplaatst: 15-09-16 19:15
Eindelijk helemaal uit zijn veulenvacht (op een paar haartjes op zn benen na) en inmiddels een dikke 1.30m. Don is nu bijna 4 maanden oud:
Hier ook n supermooie nakomeling van don cremello. Het is een merrie van 4 jaar. Begin vt jaar zadel mak gemaakt door mijn dochter. Nog nooit zo lieve pony gehad.het was opstappen en wegrijden. Nog nooit gebokst geënt of wat dan ook. Ze is nu 1.45 gemeten.dus word n grote D pony. Op papier is ze smokey black...maar tot nu toe weinig smokey veel black. Ze is nog wat overbouwd maar krijgt nu n mooie schoft en schouder. Paar x op wedstrijd geweest en daar mega braaf en thuis gekomen met gigantische punten in t L.
Probeer n foto toe te voegen.maar geloof dat t niet lukt