Ik ben sterk aan het overwegen om Dreamboy te gebruiken voor mijn Rhodium x Glendale merrie.
Heeft iemand nog updates
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
via de hengstenfolder van Glock zag ik dat hij alleen beperkt via diepvries te verkrijgen is. Toch maar op zoek naar een andere hengst denk ik.. hopelijk volgend jaar wel!
dan gaat ze echt even bokken

Maar ik herken wel wat jij zegt Diortje_vds
Nieuwe dingen zijn echt een reden om eerst van de rel te raken en boos te worden. Kom maar eens met een kartonnen doos de stal in.... Nieuwe oefeningen, of eigenlijk alles wat afwijkt van zijn autistische routine is niet goed. Laatst een ander zadel erop gehad, en dat was zandhappen voor mij.
Ik had de tijd genomen, alles ging goed, maar meneer wilde de ring niet in... Uiteindelijk is er een ander paard buitenom mee gereden zodat hij de ring in ging. Hij heeft nog even flink geprotesteerd en toen ging de knop om. Hij liep alsof hij zijn hele leven niets anders had gedaan. We hadden echt een mega hoge score gereden als hij niet in het galopgedeelte bij C de baan uit was gesprongen
merrie *zucht*
ik heb echt een mooi stel met mijn Vivaldi en mijn Dream Boy dames, 2 uitersten met uitgesproken karaktertjes. Maar ik zou het niet anders willen hoor, ben een echt 'merrie-mens', met ruinen klikt het bij mij nooit zo. 
Diortje_vds schreef:volgens mij is autisme in deze voorbehouden aan mannenEsperanza dat klinkt idd allemaal heel bekend, al is Kali niet zo 'autistisch',
of ze nu paard of mens zijn
Citaat:ontploft ze plots heel hard en best lelijk.
Ian kan idd zo lelijk (goede benaming) ontploffen. Ik kan best wat uitzitten, maar met zo’n echte ontploffing... het wordt wel minder met de echte ontploffingen. Maar het is dan net alsof zijn kopje vol is en overstroomd of zo.
Ik rijd niet met sporen of zweep maar dan zou het ineens wel handig zijn. En als hij boos wordt met zijn achterbeen trappen.
Citaat:Mijn vriend rijdt af en toe ook een Dream Boy van een klant, en hij zegt wel veel te herkennen erin. Hij zegt altijd, hij heeft pijn aan zijn goesting.
Citaat:Ze komt soms te makkelijk weg met haar training denk ik, als ze energiek en meegaand is, ben ik snel tevreden omdat alles vlot en vanzelf gaat, en het gewoon een geweldig gevoel is, en dan zet ik ze al snel terug weg, maar daardoor stuiten we misschien te weinig op de moeilijke momentjes, en dan reageert ze echt als een verwend kind dat haar gameboy moet wegleggen om de afwas te doen.
en mijn andere paard, een De Niro x Jazz is zo’n verschrikkelijk lief ding maar door zijn bouw lastiger te rijden. Maar dat ze zo verschillend zijn houdt me scherp

) de enige minpuntjes waren nog iets meer lengte maken in het lijf en de rug nog meer loslaten, maar daar ben ik me terdege van bewust. Verder was ze super flink, ondanks gietende regen, loeiharde speakers en een knalgele Porsche in het midden van de twee ringen. Een echte wedstrijdmentaliteit.

we zijn bezig met de wissels en rechtsom vind ze het lastig .. nou dat was vandaag goed te merken , af en toe stond ik bijna te tollen met haar .. achterbenen die spontaan voorbij zag komen

Liiesjjj schreef:Ja als je de ene dag denkt dat ze het licht hebben gezien, kunnen ze de volgende dag weer omgeslagen zijn. Altijd leuk![]()
Hoe is het trouwens met de balans en het lichaamsgebruik van jullie paarden gesteld? Mascha is hypermobiel. Zelf ben ik weinig bekend met die term, dus ben me erover aan het inlezen. Ben benieuwd of jullie paarden hier ook ‘last’ van hebben.
werkelijk alles kon alle kanten op. Inmiddels zit er flink spier op en heeft hij daarmee ook meer stabiliteit gelukkig. Denk dat je er ten opzichte van een niet-hypermobiel paard vooral rekening mee moet houden dat het langer kan duren voordat ze balans vinden en dat van dag op dag ook nog eens kan verschillen. Ze zijn meestal ook niet een kant op makkelijker maar voor je gevoel de ene dag het een en de andere dag het ander.
tijd vliegt.