Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liess__

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 07:18

Oh wat jammer zeg!!

Ik vind godinn en halo-inn echt wel op elkaar lijken
Afbeelding

En d'r koppie

Afbeelding

Komt godinn toevallig bij een bokker op stal?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 08:44

Ja ze lijken wel op elkaar..

Geen idee of ze bokt heeft :)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:54

Vol trots kom ik hier ook nog even 2 foto's van mijn Jazzie spammen. Ik heb Choice nu al weer bijna 6 maanden. Ze is super braaf en lief, maar wel een echt dametje (en een rooie) met een eigen willetje:D Choice wordt dit jaar 6 en is een Jazz x Dublin.

Afbeelding

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:56

Wat jammer dat je Godinn verkocht hebt Vulina, maar wel begrijpelijk nu je zwanger bent.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:57

Zwanger wás :P

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:01

Oh hihi sorry :D

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:22

AnneOmie: leuk paard! Wat rijdt je met haar?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:51

Liess dank je :) Ik ben haar aan het trainen om haar in de B te starten. Ze is net 10 maanden onder het zadel en ik heb haar pas 6 maanden dus ze moet nog veel leren :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:38

@Vulina, Wat jammer dat je Goddin verkocht hebt!
@Liess__, Leuk paardje!
@AnneOmie@ Prachtige foto's!

Ik breng vanmiddag mij Jazz weg naar een Collega van een vriendin van mij die er fanatiek mee aan de slag gaat.
In eerste instantie zou ze draagmerrie worden, maar na het plots inslapen van mijn ruin vorige maand zou dat betekenen dat mijn andere merrie alleen over zou blijven...
In eerste instantie besloten om haar hier te houden, maar aangezien Kyra met de dag 'vervelender' werd, vooral naar mijn andere merrie toe en je duidelijk zag dat ze niet meer zo lekker in haar vel zat als toen ze werd gereden, toch de knoop doorgehakt om iemand te zoeken.
Na enkele bekenden aangeschreven te hebben of ze iemand wisten kreeg ik van een vriendin een berichtje dat zij iemand wist die een paard zocht om weer uit te brengen, maar dan wel een plaatsje zocht voor har 20 jarige ruin die dus niet meer bereden kon worden.
Ideaal dus!
haar paard is afgelopen zondag gebracht en rond 13.00 brengen we Kyra naar haar nieuwe stek toe.
Wel de voorzorg genomen om haar de verzekering in te gooien.
Spannend dus!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:25

Ylana: wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen! Rijd je er helemaal niet zelf op? En je houdt haar dan wel aan?

AnneOmie: hoezo is ze later zadelmak gemaakt dan?

Ik weet al heel zeker dat die van mij een Draak met hoofdletter D gaat worden haha. Ze is nog wel wat schuw, maar ze is voor de opfok nog niet veel in handen geweest.

Maakt ook niet uit, we hebben tijd genoeg! Vindt het opzich wel fijn dat ik haar uit de groep kan halen, kan ze toch wat basis dingen leren. Ook handig voor de hoefsmid ed.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:34

@Lies__, Ik ben er momenteel 10 jaar uit.
Volgende week begin ik eerst weer eens met 1 x in de week een prive les.
Volgend jaar gaat mijn jongste ook naar school en dan kijk ik verder.
Afhankelijk hoe ze het doet, kijk ik verder.
Als ze echt potentie heb en ze het echt leuk vind om zo fantiek aan het werk te zijn, wie ben ik dan om haar te dwingen tot 3 keer in de week een rondje hobbelen...

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:45

Jeetje, 10 jaar is ook niet niets! Ik heb mijn andere paard nu 3 jaar met pensioen staan en het kriebelt wel hoor! Heb wel op de manege van mijn werk gereden, maar toen 'woonde' ik op mijn werk, maar nu niet meer. Ook vond ik dat toch niet zo leuk als op je eigen paard.

Hoop dat mijn kleine halo leuk gaat lopen later. Het was afwegen of een veulen, alles zelf leren en weten wat er met het paardje is gebeurd, of weer ellende kopen (wel laten keuren, maar je kan niet alles zien natuurlijk) gelukkig is het qua karakter en de band die wij hebben een wereldpaard, en wil met mijn jazz ook zo'n band proberen te krijgen

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:03

Mag ik mijn Jazz merrietje hier voorstellen? :) Ze heet Gina Barina, en komt uit een elite merrie van Florencio.

Als veulentje:
Afbeelding

September vorig jaar:
Afbeelding

En nu.. :D:
Afbeelding

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:10

Renske_nw: leuk paardje! Uit 2011 he? Leuk nog een jonkie erbij :D

Hoe is die van jou qua karakter? Ik vind dat ze al mooi uitgroeit zo, wel een forser type of vertekenen de foto's?

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:21

Ja, 2011. ;) Ze is heel lastig, de opfokker heeft er moeite mee, haha. Laatst had ze mij ook al bijna te pakken, bijten en d'r kont keren.. Wordt er eentje hoor... M'n andere veulen is wél een schatje.
Dit is mama (kun je zien wat dat voor type is): http://www.engelsehoeve.nl/horses/carin ... 01-www.jpg .
Ze is eigenlijk al sinds ze veulen was heel gespierd geweest, maar het gras van afgelopen zomer heeft voor een buikje gezorgd waardoor ze nog niet echt de hoogte in gaat. Ik hoop dat ze hetzelfde als d'r mama gaat doen, die was 1.62 op haar derde en 1.75 op haar vierde. :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:27

Hoe groot is die van jou nu? Die van mij is aan het groeien denk ik, ze wordt een beetje slungelig en onhandig. Ze 'zwabbert' een heel klein beetje na het opstaan.

Heb mezelf helemaal gek lopen maken dat ze ataxtie kan hebben en getrapt is enzo, maar heb wel vaker gehoord dat het kan komen door het groeien en dat je eigenlijk pas over een jaar of 2 kan zien of het blijvend is.

Ik wil haar wel laten prok-en en laten opnemen in het gewone stamboek. Jij nog plannen ermee?

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:34

Ik weet niet precies hoe groot ze is, ik denk gewoon gemiddeld voor haar leeftijd nu. De andere 2 merries uit haar groep zijn 2 maanden ouder dus die zijn altijd wat groter. ;)

Wij willen er mee naar de keuring, eerste keer voor ons. Hopen dat ze net zo succesvol wordt als mama, oma, en overgrootmoeder. Maar ik ben ook wel erg benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:37

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:46

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:55

Je kunt evt kijken of ze atactisch is, door haar een kleine duw te geven, wanneer haar benen gekruisd staan. (zelf zo neer zetten) Wanneer ze niet atactisch is, zal ze haar been wat gekruist staat, terug trekken en op de grond zetten. Zo niet, struikelt (of zelfs valt, dus let op!) dan zou het kunnen dat ze ataxie heeft. Ik zou er niet gelijk teveel over in zitten.
Godinn was BTW echt een klein veulen. Die is in de zomer erg snel gegroeit.

Qua karakter, je moet ze denk ik wel zo nu en dan eventjes aanpakken... Tenmminste, dat is mijn ervaring wel. Godinn was ook een draak, met hoofdletter D. Vriendlief heeft haar even één keer aangepakt (nadat hij zelf bont en blauw was bij de hoefsmid ;) ) en daarna: lammetje :D En ook zo gebleven, een schatje!

Ik heb trouwens ook nog een Uphill staan, uit een Jazz moeder. Een vos, zij is te koop: Dus voor de liefhebber :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:23

Die uphill heb je toch een week langer dan dat ik halo heb?

Op dit moment laat ze niet eens d'r been zo neerzetten...angsthaasje haha.

Ik zie het van de zomer wel, misschien was ze wat stijf van de kou, ze was ook een beetje snotterig namelijk. Het weer veranderd ook gewoon van +6 naar -3...dus misschien is ze gewoon niet zo lekker, kan natuurlijk ook. Gelukkig wordt ze goed in de gaten gehouden en ben er zelf ook 2 x in de week.

Is godinn al opgehaald? Of blijft ze bij jou staan?

Renske_NW: ga je haar zelf beleren??

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:26

Ik heb de Uphill idd nog niet zo lang.. Wel een heel leuk ding.. Ze mag weg, of ik hou haar aan tot de keuringen, ze kan ontzettend lopen!

Ja idd, maar even aankijken.. Ze is nog zo jong, kan nog alle kanten op!

Nee Godinn staat hier nog :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:30

Die uphill is wel voor de verkoop dus?

Is je merrie al bevallen? Ze was dacht ik drachtig van wynton dacht ik toch?

Blijft godinn ook bij je in de opfok staan dan?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:52

Ja de Uphill is uiteindelijk voor de verkoop. Maar bij ons staat ze niet gelijk in de weg, dus als ze niet weg gaat, dan gaat ze de zomer mee de wei op. Als ze eenmaal de wei op gaan, haal ik ze niet weer weg. Dus dan blijft ze tot 3 jaar. Dan keuren en beleren en dan zien we wel weer...

Ja klopt, drachtig van Wynton, uitgereknd 1 mei :) We verwachten eerst nog een veulen uit een Gribaldi merrie. Die kan deze weken al bevallen.

Godinn gaat April naar de nieuwe eigenaresse, die gaat er al wat mee bezig :) Ben wel een beetje jaloers op haar, haha!

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:36

Ben ik wel van plan, Liess. :)